Toon posts:

Geïntegreerde versterker als voorversterker gebruiken/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste liefhebbers,

Dit gaat een beetje raar klinken maar ik hoop dat het kan! ;)

Het gaat om de volgende versterkers
- technics su-520d
- marantz pm-78

Ik wil dus heel graag de su-520d gebruiken als voorversterker. Ik vind het geluid hiervan perfect ''gekleurd'' zou je kunnen zeggen. Ik wil de pm-78 gebruiken als eindtrap. De vraag is, is dit mogelijk en hoe zou ik dit dan moeten doen?

suggesties?

Zie foto voor aanlsuitingen su-520dAfbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AACgNagIs49zT_eFZFQ3l5dvoInQPUtlTiALmlBze4HTCQ/12/49454739/jpeg/32x32/1/_/1/2/2016-03-14%2018.49.52.jpg/EPyZ_yUYiUAgBygH/OJVlnSE1oB-APbNcScfTLM8Cl23cqQbNF1FVOus-nKA?size_mode=3&size=800x600

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Voor je plaatje moet men inloggen, dus ik zie het niet!

Ik vind zo snel via google geen plaatje van de achterkant. Check effe of je Pre-Out aansluitingen hebt op de Technics. Indien ja, dan kun je de bruggen eruit trekken en de Pre-Out doorlussen aan de Inputs van de Marantz.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee, dat wordt hem niet. Je marantz heeft geen pre-ins, dus dan moet je daar een tape ingang oid gebruiken en met je marantz het volume regelen. Dan zet je dus voor en eindtrap van de marantz sowieso in en kleur je het geluid van de technics alsnog - als het al zou kunnen qua aansluitingen.

Plaatje is idd niet te zien, maar ik gok dat dit de achterkant is:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y20/fromherashes/DSC00215.jpg

Dan zie je dus dat je geen pre-outs hebt. Wel tape en dat outs, maar die zijn niet geregeld. En die twee tulppluggen naast je speakeraansluitingen zijn alleen voor de surroundspeakers dus daar heb je niks aan.

Wat je nog zou kunnen overwegen is een high level naar low level converter te halen bij een winkel in car hifi. Dan kun je je speakeraansluitingen van je technics gebruiken en zo op de marantz aansluiten.

Maar dan nog, zoals gezegd: je moet dat ineens volume op de marantz en op de technics gaan regelen, en op beiden de voor en eindtrapoen gebruiken. En die low level converter maakt dan weer de eindtrap van de technics ongedaan, maar niet de voortrap van de marantz. Trust me: dat wordt een zooitje.

Having said that: een versterker zou eigenlijk geen geluid mogen kleuren. Maar ik snap wat je bedoelt want ik heb zelf ook een jaren 90 technics set gehad. Geloof me als ik zeg dat het geluid met name in de DSP van de versterker en in de speakers zit. Speakers kun je ook op je marantz aansluiten. Probeer dat eerst maar eens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Volgens mij zijn die 'ext' uit- en ingangen juist wel pre-out. Je moet alleen kijken of die voor of na je volumeregelaar komen en ze dus een vast of geregeld signaal uitsturen. Dat is natuurlijk met een tulpkabeltje heel makkelijk te testen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:22
Er zit toch een EXT in/out op, die nu doorverbonden is?
Ah dit is een plaatje van een ander, wellicht ontbreken hier die standaard pikkies voor de verbinding. Het is even wachten op de foto van de TS waar geen login voor nodig is :+

[ Voor 62% gewijzigd door ShittyOldMan op 15-03-2016 22:00 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

The Eagle schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:51:
Nee, dat wordt hem niet. Je marantz heeft geen pre-ins, dus dan moet je daar een tape ingang oid gebruiken en met je marantz het volume regelen.
...
Als ik op PM-78 google dan lijkt de versterker over een processor out/in te beschikken die standaard overbrugd wordt. Het lijkt me dat dit een andere benaming is voor pre out/in.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties! de foto die nu is gepost is idd de zelfde versterker. @The eagle. Dank voor je uitgebreide feedback. Idd een versterker mag niet kleuren ''zeggen er veel''. Maar ik heb er al 10 geprobeerd waarbij deze het beste klinkt (vind ik). Elke versterker klinkt weer anders, waarbij ik de prijs en nieuwheid van de versterker niet perse als ''beter'' heb ervaren gek genoeg.

Wat ik in ieder geval graag zou willen is dat het geluid dat ik uit de technics krijg gewoon vele malen harder wordt versterkt dan de 60watt dat hij nu kan.

Iemand nog verdere suggesties?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:33

FeaR

In GoT we trust

En hoeveel denk je er op vooruit te gaan van - opgegeven bij 8 Ohm stereo - 60 Watt (Technics) naar 95 Watt (Marantz)? Dat is niet vele malen harder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt!! haha valt me ook een beetje tegen maar de THD is wel veel beter.. is hier zo'n groot verschil tussen de merken?

• The Eagle

The Eagle

Wat voor speakers heb je er uberhaupt aan hangen? Als die nu goed aangestuurd worden ga je met die Marantz niet veel winnen. Het zijn de speakers die vermogen vragen...en bij normaal volume verbruik je slechts een paar watt. Dus tenzij je technics nu moeite heeft met aansturen denk ik dat het nog weinig tot niks toevoegt ook. Kan zelfs verminderen als je pech hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:12:
Wat voor speakers heb je er uberhaupt aan hangen? Als die nu goed aangestuurd worden ga je met die Marantz niet veel winnen. Het zijn de speakers die vermogen vragen...en bij normaal volume verbruik je slechts een paar watt. Dus tenzij je technics nu moeite heeft met aansturen denk ik dat het nog weinig tot niks toevoegt ook. Kan zelfs verminderen als je pech hebt.
DM604. Grote speakers dus. De technics kan ze erg goed aansturen. Voor als het wat drukker is in huis zou ik graag het vollume vlink willen opendraaien. Wat voor versterker zou hiervoor geschikt zijn. Ik heb in middels alle bovenstaande zaken geprobeerd. Alleen de ext out kan gebruikt worden een tweede versterker van signaal te vooezien. Deze is echter precies hetzelfde signaal als die binnen komt.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat mis je dan in de Technics dat je er een andere eindversterker aan wilt hangen?

Life is not about specs, it is about joy!

• The Eagle

The Eagle

Dat, en waarom denk je dat de technics ze op hogere volumes niet aan zou kunnen sturen? Gaat ie dan clippen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:37:
Dat, en waarom denk je dat de technics ze op hogere volumes niet aan zou kunnen sturen? Gaat ie dan clippen ofzo?
Nee gaat niet klippen. Komt ook een heel eind en bij 105DB klinkt het nog heel nauwkeurig. alleen voor feestjes mag het nog wel een beetje gekker kunnen. Vorral ook omdat die zuilen 200w continu aan kunnen :).

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Maar ben je dan niet bang dat de prettige kleuring juist door de eindtrap komt?

Als je een pre-out en main-in hebt op die Technics zou je ook nog kunnen bi-ampen om er nog meer vermogen uit te krijgen, alhoewel de laagsectie waarschijnlijk toch wel limiterend is.

Dan moet je wel nog zo'n extra SU-520 weten te vinden. Andere optie: is er misschien een versie uit die tijd die wat "dikker" was dan de 520?

[ Voor 67% gewijzigd door Seers op 19-03-2016 17:43 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:33

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:53:
[...]
Nee gaat niet klippen. Komt ook een heel eind en bij 105DB klinkt het nog heel nauwkeurig. alleen voor feestjes mag het nog wel een beetje gekker kunnen. Vorral ook omdat die zuilen 200w continu aan kunnen :).
Koop dan gewoon een PA-versterker en bijhorende speakers. Feestjes geven met de hardware die je nu aanhaalt is vragen om problemen. Juist omdat je in die omstandigheden niet meer hoort of er iets verkeerd gaat of niet. Je zal niet de eerste zijn die zijn speakers sloopt in dergelijke omstandigheden.

Vergeet ook niet dat de stap naar 200 Watt vanaf de 95 Watt van de Marantz slechts 3 dB meer oplevert (verdubbeling van vermogen), lang niet genoeg om puur op die stap te horen dat het veel harder gaat.

Als je echt die 200 Watt wilt halen zal je naar een andere eindversterker moeten kijken, die hoeven niet extreem veel te kosten. Zelf bouwen van bijvoorbeeld Hypex-modules schijnt ook nog wel te doen te zijn. En met die laatste kan je met gemak over de 200 Watt heen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:53:
[...]

Je haalt al het niveau waarop acute gehoorbeschadiging mogelijk is en je wilt nog meer? 8)7

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:44:
[...]

Als je echt die 200 Watt wilt halen zal je naar een andere eindversterker moeten kijken, die hoeven niet extreem veel te kosten. Zelf bouwen van bijvoorbeeld Hypex-modules schijnt ook nog wel te doen te zijn. En met die laatste kan je met gemak over de 200 Watt heen.
Dat klinkt als een mooi project!! waar kan ik hierover het beste informatie inwinnen? Zijn er bepaalde bouw schema's of dergelijke?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:07

Jag

Hypex heeft complete versterker modules en bijbehorende SMPS voedingen. Is dus vrij eenvoudig te asssembleren.

Verder, als je echt output te kort komt, dan schiet het wel relatief weinig op om er een zwaardere amp op te zetten. Als het wat serieuzer moet, ben ik het eens met fear, en zou ik een PA setje aanschaffen. Dat geeft wel echt serieus meer output.
Pagina: 1