•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn PC wordt eigenlijk alleen maar voor games gebruikt.
•Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Er zit niet echt een maximumprijs aan maar om te voorkomen dat het de spuigaten uitloopt zet ik deze op €5000
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Hitachi 3tb hdd
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw geheugen
Nieuwe videokaart
Nieuwe processor
Nieuw moederbord
Nieuwe Behuizing
Solid State drives
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Moederbord en videokaart het liefste van MSI (uit eigen omgeving erg goede terugkoppelingen over ontvangen)
Behuizing liefste weer thermaltake omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb maar ik sta open voor suggesties.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Liefste ga ik naar een mid tower omdat dit makkelijker te vervoeren is.
VR Gaming staat wel in de planning.
•Ga je overklokken?
Overklokken staat niet op de planning
•Wat verwacht je van ons?
Advies in welke onderdelen goed bij elkaar passen om een zeer high end game systeem te bouwen
Ik wil graag een game pc samenstellen maar loop tegen een paar dingen aan.
eens in de 5 a 7 jaar zet ik een nieuwe game pc in elkaar en het is de bedoeling dat deze dan ook weer een jaartje of 5+ meegaat.
Dit is mijn huidige systeem wat ik in gebruik heb en wil gaan vervangen:
sapphire pure black x58 (moederbord)
i7 990x extreme edition (1ste generatie i7)
Sapphire Radeon HD7990 6GB ( Amd dual gpu)
Corsair Dominator 6GB (ddr3 ram)
Silverstone ST1200 (voeding)
Hdd is een Hitachi 3tb maar deze wordt overgezet naar de nieuwe pc
Ik wou sowieso overstappen van amd naar nvidia omdat ik met amd de laatste 1 - 2 jaar veel problemen ondervind met games zoals flikkeringen in het scherm, vaak is dit een driver issue.
Graag had ik dan hulp bij het volgende:
Welke processor is op dit moment het beste voor gaming?
Als ik naar de intel site ga wordt ik redelijk gek van de layout omdat ik naar mijn idee niet de info vind die ik nodig heb.
Er staat bijvoorbeeld aangegeven 6e generatie i7 extreme edition maar ik kan nergens een vinden die dat er ook bij heeft staan.
Wel vind ik de 5e generatie x5960 extreme edition maar ik neem aan dat de 6e generatie beter werkt.
Tevens ben ik benieuwd of er binnenkort nieuwe nvidia kaarten uitkomen anders had ik de titan x op het oog
Dit omdat deze in reviews beter zou zijn dan de 980ti
Het volgende staat "vast" voor de nieuwe pc:
2x Samsung 950 Pro 512GB
Corsair Dominator 32Gb
MSI Nvidia GTX Titan X 12Gb GDDR5
tenzij iemand weet dat er een nieuwe generatie nvidia kaarten aan komt dan ben ik daar benieuwd naar.
Wat ik nog nodig heb:
Moederbord, liefste msi.
Behuizing, ik heb nu een full tower van thermaltake maar indien mogelijk wil ik weer terug naar een mid tower. Die kan ik iets makkelijker meenemen
Voeding, ik twijfel of ik de st1200 overzet omdat ik het idee heb dat er iets mis mee is.
Info en suggesties zijn zeer welkom liefste wel onderbouwd waarom een onderdeel beter zou zijn dan het andere.
Mijn PC wordt eigenlijk alleen maar voor games gebruikt.
•Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Er zit niet echt een maximumprijs aan maar om te voorkomen dat het de spuigaten uitloopt zet ik deze op €5000
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Hitachi 3tb hdd
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw geheugen
Nieuwe videokaart
Nieuwe processor
Nieuw moederbord
Nieuwe Behuizing
Solid State drives
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Moederbord en videokaart het liefste van MSI (uit eigen omgeving erg goede terugkoppelingen over ontvangen)
Behuizing liefste weer thermaltake omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb maar ik sta open voor suggesties.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Liefste ga ik naar een mid tower omdat dit makkelijker te vervoeren is.
VR Gaming staat wel in de planning.
•Ga je overklokken?
Overklokken staat niet op de planning
•Wat verwacht je van ons?
Advies in welke onderdelen goed bij elkaar passen om een zeer high end game systeem te bouwen
Ik wil graag een game pc samenstellen maar loop tegen een paar dingen aan.
eens in de 5 a 7 jaar zet ik een nieuwe game pc in elkaar en het is de bedoeling dat deze dan ook weer een jaartje of 5+ meegaat.
Dit is mijn huidige systeem wat ik in gebruik heb en wil gaan vervangen:
sapphire pure black x58 (moederbord)
i7 990x extreme edition (1ste generatie i7)
Sapphire Radeon HD7990 6GB ( Amd dual gpu)
Corsair Dominator 6GB (ddr3 ram)
Silverstone ST1200 (voeding)
Hdd is een Hitachi 3tb maar deze wordt overgezet naar de nieuwe pc
Ik wou sowieso overstappen van amd naar nvidia omdat ik met amd de laatste 1 - 2 jaar veel problemen ondervind met games zoals flikkeringen in het scherm, vaak is dit een driver issue.
Graag had ik dan hulp bij het volgende:
Welke processor is op dit moment het beste voor gaming?
Als ik naar de intel site ga wordt ik redelijk gek van de layout omdat ik naar mijn idee niet de info vind die ik nodig heb.
Er staat bijvoorbeeld aangegeven 6e generatie i7 extreme edition maar ik kan nergens een vinden die dat er ook bij heeft staan.
Wel vind ik de 5e generatie x5960 extreme edition maar ik neem aan dat de 6e generatie beter werkt.
Tevens ben ik benieuwd of er binnenkort nieuwe nvidia kaarten uitkomen anders had ik de titan x op het oog
Dit omdat deze in reviews beter zou zijn dan de 980ti
Het volgende staat "vast" voor de nieuwe pc:
2x Samsung 950 Pro 512GB
Corsair Dominator 32Gb
MSI Nvidia GTX Titan X 12Gb GDDR5
tenzij iemand weet dat er een nieuwe generatie nvidia kaarten aan komt dan ben ik daar benieuwd naar.
Wat ik nog nodig heb:
Moederbord, liefste msi.
Behuizing, ik heb nu een full tower van thermaltake maar indien mogelijk wil ik weer terug naar een mid tower. Die kan ik iets makkelijker meenemen
Voeding, ik twijfel of ik de st1200 overzet omdat ik het idee heb dat er iets mis mee is.
Info en suggesties zijn zeer welkom liefste wel onderbouwd waarom een onderdeel beter zou zijn dan het andere.
[ Voor 25% gewijzigd door GrimScythe op 15-03-2016 17:25 . Reden: voldoen aan forum eisen ]