Toon posts:

Storing ziggo verbinding met modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al z'n 1,5 maand constant problemen met mijn internet verbinding van ziggo.
Het probleem:
Ik heb nog verbinding met mijn modem en dus internet, kan alleen geen internet pagina's meer laden dit probleem lost niet vanzelf op na verloop van tijd.. Dan ga ik naar mijn instellingen en klik ik mijn internetverbinding aan krijg ik het schermpje "wachtwoord invullen", vul ik mijn wachtwoord in krijg ik het schermpje weer "wachtwoord invullen" wederom terug en dit blijft zich herhalen!

Dit probleem betreft alleen de 2,4 GHz verbinding op de 5 GHz verbinding is geen enkel probleem.

Dan ga ik mijn modem in en verander ik het wachtwoord naar een ander wachtwoord, dit gedaan verander ik het wachtwoord weer terug naar her oude wachtwoord en hup alle apparaten hebben weer verbinding..

Ziggo zegt niet te weten wat het probleem is..
Misschien zijn er mensen die dit herkennen of weten hoe dit zou komen?

Het modem van ziggo betreft een Technicolor modem!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

AZ->IH

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ziggo zegt niet te weten wat het probleem is
Dat lijkt me geen uitspraak die je binnen 5 minuten hebt gehoord aan de telefoon. Wat hebben ze [b]wel/[b] al geprobeerd met je te troubleshooten / aanpassen / instellen op het modem? Vergeet even niet dat de 2.4GHz bijna door iedereen gebruikt wordt; is de signaalsterkte wel voldoende, ondanks dat je bij het veranderen van het wachtwoord (tijdelijk) weer verbinding hebt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:21
TC7210? Volgens mij een probleem sinds de laatste softwareupdate. Zie bijvoorbeeld elders op dit forum:
jeroenvervuren schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:50:
Hier een soort gelijk probleem

Geen internet meer over de 2,4ghz , bij verbreken verbinding en het opnieuw verbinden geeft hij aan dat wachtwoord onjuist is. Pas na een spanning reset is het pas weer mogelijk om verbinding te maken.
Ziggo weet gen oplossing en sturen nu een AP op om probleem tijdelijk op te lossen
Dus ik zou om een EWP vragen. Gratiz.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 07:23
Al gevraagd hebben ze
Niet meer. Hebben nu een WiFi router opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Gebruik je (zoals standaard is ingesteld) hetzelfde SSID voor de 2,4 GHz en 5 GHz band? Hier hebben dual-band devices last van in in combinatie met deze router. Eenmaal verbonden met de 5 GHz band schakelen ze niet meer naar de 2,4 GHz band. Probeer eens met verschillende SSIDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Jim423 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:03:
TC7210? Volgens mij een probleem sinds de laatste softwareupdate. Zie bijvoorbeeld elders op dit forum:

[...]

Dus ik zou om een EWP vragen. Gratiz.
Uhhh wat is een EWP? :?

Nooit van EWP gehoord? 8)7
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:37:
Ik heb nu al z'n 1,5 maand constant problemen met mijn internet verbinding van ziggo.
Het probleem:
Ik heb nog verbinding met mijn modem en dus internet, kan alleen geen internet pagina's meer laden dit probleem lost niet vanzelf op na verloop van tijd.. Dan ga ik naar mijn instellingen en klik ik mijn internetverbinding aan krijg ik het schermpje "wachtwoord invullen", vul ik mijn wachtwoord in krijg ik het schermpje weer "wachtwoord invullen" wederom terug en dit blijft zich herhalen!

Dit probleem betreft alleen de 2,4 GHz verbinding op de 5 GHz verbinding is geen enkel probleem.

Dan ga ik mijn modem in en verander ik het wachtwoord naar een ander wachtwoord, dit gedaan verander ik het wachtwoord weer terug naar her oude wachtwoord en hup alle apparaten hebben weer verbinding..

Ziggo zegt niet te weten wat het probleem is..
Misschien zijn er mensen die dit herkennen of weten hoe dit zou komen?

Het modem van ziggo betreft een Technicolor modem!
Over het probleem met het modem zie ook mijn bevindingen.... in [ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak

Is het zo dat je onderstaand scherm krijgt?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D4J8QCS.png

Als er een apparaat aan de router is gekoppeld die een adres buiten de DHCP pool afdwingt krijg ik dit probleem heb ik het idee... of het heeft iets te maken met dat een aangesloten apparaat UPNP aanvragen doet en het technicolor modem over de zeik gaat....

[ Voor 84% gewijzigd door lSltAlKeR op 20-03-2016 20:19 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
lSltAlKeR schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:56:
[...]

Uhhh wat is een EWP? :?

Nooit van EWP gehoord? 8)7

[...]
Check

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt/

Die GUI van je modem ziet er ook niet al te best uit. In alle browsers zo?
En heb je nog antwoord op Rick77 zijn post?

[ Voor 19% gewijzigd door Jim423 op 20-03-2016 20:49 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
UTP Cat5E of 4 twisted pair cable zegt de meeste mensen ook niets he ;) Bovendien krijgt een kwart van de mensen het nog voor elkaar om zichzelf ervan te overtuigen dat dit apparaat draadloos communiceert met het modem als er op de doos staat ''Aansluiten met een internetkabel''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Jim423 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:47:
[...]

Check

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt/

Die GUI van je modem ziet er ook niet al te best uit. In alle browsers zo?
O haha Extra Wifi Punt :X Via internet kabel hahahahahaha Echt Ziggo weer hoe krijgen ze het verzonnen....
Jim423 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:47:
[...]

Ik antwoord? Je bedoeld de TS Tomverderhulst?

[ Voor 20% gewijzigd door lSltAlKeR op 20-03-2016 21:15 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Oeps hield je inderdaad even voor als TS :P

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 21-03-2016 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bij de TC7210 is het sterk aan te raden de beide SSID's te scheiden, dus bijvoorbeeld -5G toevoegen aan het 5GHz SSID.

Bij de modems waar dit zo is ingesteld heb ik dit probleem nog niet gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Mijn SSID "Ethervervuiler High Speed" 2,4ghz

SSID voor 5ghz "Ethervervuiler Ultra High Speed"

en heb ik nog een oude speedtouch staan met de 802.11g specificatie: die heb ik maar voor het gemak "Ethervervuiler Low Speed" genoemd :7

Enkel het ziggo modem op de 2,4ghz vervuilt ook daadwerkelijk de ether B)

Het is enkel voor de tablets en telefoons dat ik Wifi ook aan heb en ok... die enkele keer dat ik achter me laptop aanschuif... maar die prik ik ook liever een RJ45 plug in ;) Ook ben ik er van overtuigd dat het echt niet gezond voor je kan zijn. Langdurige blootstelling aan die microgolven. Maar die gevolgen weten we over enkele decennia wel....

Speedtouch freak

Pagina: 1