Mijn vraag
Al een geruime tijd zit ik met een probleem waar ik zelf de oorzaak maar niet van kan achterhalen. Ik heb een aantal maanden geleden een Asus 980 ti strix gekocht. In het begin was alles prima en draaide de kaart alles als een zonnetje. Echter, sinds een maand of 2 wil geen enkel spel meer draaien als voorheen.
Voorbeeld:
Warthunder voor de problemen: Continu rond de 100-130 fps (Ultra settings)
Warthunder na de problemen: Continu rond de 40-60 fps (Ultra settings)
Bf 4 voor de problemen: Continu rond de 80-120 fps (Ultra settings)
Bf 4 na de problemen: Continu rond de 40 - 70 fps (Ultra settings)
Ik snap heel goed dat drivers veranderen, en dat niet iedere driver even lekker werkt voor ieder spel. Maar dit zijn geen kleine verschillen. Dit systeem zou alles makkelijk hoger moeten kunnen draaien. Dit wil ik ook graag, aangezien ik een 144 hertz (1080P) monitor heb en deze ook graag zou benutten.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Intel 4770K
Asus Maximus VI Extreme
Asus gtx 980 ti Strix
Corsair vengeance 2 x 8gb 2400mhz
Corsair RM1000
Samsung evo 125gb ssd (OS)
Samsung evo 256gb ssd (Games)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Oudere drivers geprobeerd
- Op internet verschillende instellingen geprobeerd om te veranderen in NVDIA control panel
- Aanbevolen instellingen gebruikt voor games via Geforce Experience
- De kaart in een andere pc van een vriend (Bijna exact dezelfde onderdelen als die van mij) --> Zelfde resultaat
- Hij zit 100% zeker in de juiste PCIE slot
- GPU usage nagekeken tijdens gaming en deze is eigenlijk altijd tussen de 95% en 98%
- Klok snelheid nagekeken tijdens gaming en hij gaat stock tot 1445 MHz
- GPU throttled niet. Hij wordt niet warmer dan 70 graden.
Al een geruime tijd zit ik met een probleem waar ik zelf de oorzaak maar niet van kan achterhalen. Ik heb een aantal maanden geleden een Asus 980 ti strix gekocht. In het begin was alles prima en draaide de kaart alles als een zonnetje. Echter, sinds een maand of 2 wil geen enkel spel meer draaien als voorheen.
Voorbeeld:
Warthunder voor de problemen: Continu rond de 100-130 fps (Ultra settings)
Warthunder na de problemen: Continu rond de 40-60 fps (Ultra settings)
Bf 4 voor de problemen: Continu rond de 80-120 fps (Ultra settings)
Bf 4 na de problemen: Continu rond de 40 - 70 fps (Ultra settings)
Ik snap heel goed dat drivers veranderen, en dat niet iedere driver even lekker werkt voor ieder spel. Maar dit zijn geen kleine verschillen. Dit systeem zou alles makkelijk hoger moeten kunnen draaien. Dit wil ik ook graag, aangezien ik een 144 hertz (1080P) monitor heb en deze ook graag zou benutten.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Intel 4770K
Asus Maximus VI Extreme
Asus gtx 980 ti Strix
Corsair vengeance 2 x 8gb 2400mhz
Corsair RM1000
Samsung evo 125gb ssd (OS)
Samsung evo 256gb ssd (Games)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Oudere drivers geprobeerd
- Op internet verschillende instellingen geprobeerd om te veranderen in NVDIA control panel
- Aanbevolen instellingen gebruikt voor games via Geforce Experience
- De kaart in een andere pc van een vriend (Bijna exact dezelfde onderdelen als die van mij) --> Zelfde resultaat
- Hij zit 100% zeker in de juiste PCIE slot
- GPU usage nagekeken tijdens gaming en deze is eigenlijk altijd tussen de 95% en 98%
- Klok snelheid nagekeken tijdens gaming en hij gaat stock tot 1445 MHz
- GPU throttled niet. Hij wordt niet warmer dan 70 graden.