Goedemiddag,
Mijn HT audio set bestaat uit het volgende;
Versterker: Denon AVR-X4100W
Fronts: DALI Concept 8
Center: DALI Concept Center
Rears: DALI Concept 1
Sub: BK XXLS400 FF
Bron: HTPC - i3 in combinatie met KODI
Alles aangesloten door middel van HDMI en de spekers met de standaard 2,5mm speaker kabel. De Audyssey XT32 setup heeft compleet gedraaid op 8 luisterposities. De crossover voor de center staat op 100hz. KODI staat compleet op WASAPI en alles op Passthrough. Ik kijk alleen films met DTS-HD of TRUE HD spoor en dit wordt 1 op 1 doorgestuurd.
Het gaat om dit beestje;

Mijn probleem;
Als ik het volume van de center goed zet voor de dialogen en stemmen, dan is het volume bij andere audio (muziek, surround, effecten etc) via de center te hard en hoor je dat deze tekort schiet. Dat geluid moet eigenlijk meer over de 2 zuilen gaan en niet over de kleinere center. Maar als ik het volume zachter zet om te zorgen dat het geluid beter in balans is, dan is het geluid voor de dialogen weer net te zacht.
Enkele vragen;
- Waar kan dit aan liggen en/of hebben jullie dit ook weleens ervaren?
- Kan een andere crossover setting hier iets aan helpen?
- Kan dit aan de speakerkabel liggen?
- Is er een verschil tussen volume Center van Audyssey en Dialoog volume in het Denon menu?
- Of is de center gewoon te beperkt in zijn capaciteiten?
Mijn HT audio set bestaat uit het volgende;
Versterker: Denon AVR-X4100W
Fronts: DALI Concept 8
Center: DALI Concept Center
Rears: DALI Concept 1
Sub: BK XXLS400 FF
Bron: HTPC - i3 in combinatie met KODI
Alles aangesloten door middel van HDMI en de spekers met de standaard 2,5mm speaker kabel. De Audyssey XT32 setup heeft compleet gedraaid op 8 luisterposities. De crossover voor de center staat op 100hz. KODI staat compleet op WASAPI en alles op Passthrough. Ik kijk alleen films met DTS-HD of TRUE HD spoor en dit wordt 1 op 1 doorgestuurd.
Het gaat om dit beestje;

Mijn probleem;
Als ik het volume van de center goed zet voor de dialogen en stemmen, dan is het volume bij andere audio (muziek, surround, effecten etc) via de center te hard en hoor je dat deze tekort schiet. Dat geluid moet eigenlijk meer over de 2 zuilen gaan en niet over de kleinere center. Maar als ik het volume zachter zet om te zorgen dat het geluid beter in balans is, dan is het geluid voor de dialogen weer net te zacht.
Enkele vragen;
- Waar kan dit aan liggen en/of hebben jullie dit ook weleens ervaren?
- Kan een andere crossover setting hier iets aan helpen?
- Kan dit aan de speakerkabel liggen?
- Is er een verschil tussen volume Center van Audyssey en Dialoog volume in het Denon menu?
- Of is de center gewoon te beperkt in zijn capaciteiten?
[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-03-2016 13:08 ]