Windows 7 installeren op Tweakers Best Buy Systeem Maart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 23:26
Na jaren niet upgraden, geen GTA V kunnen spelen etc etc ben ik overgestapt naar een nieuw systeem. Hiervoor heb ik de Desktop basis gamesysteem van de best buy in Maart gekocht. Gigabyte GA-H110M-S2H met Intel Core i5-6400 en 8GB geheugen.

Echter...

Ik kan geen Windows 7 installeren.

Ik heb eerst het probleem omzeild dat Gigabyte niet van USB wil booten. Echter,nu ik via een USB stick Windows 7 wil installeren kom ik op de fout 'Device driver is missing' Nu heb ik afgelopen middag al allerlei dingen geprobeerd; het topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1665920 kwam erg goed van pas. Ik heb:
Tijdens installatie de USB stick verwisseld (niet in de USB 3.0 poort)
Allerlei BIOS settings gewijzigd.

Nu is het zo dat ik een officiële licentie van Windows7 heb voor een upgrade. Als ik de link https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7 gebruik kan ik met mijn code geen Engelse of Nederlandse USB image aanmaken; enkel Arabisch, Chinees, Deens, Noors, etc.

Ik ben heel de middag aan het proberen geweest. Heb ook een niet zo legale image gedownload voor USB om te kijken of dat werkte; maar hetzelfde effect. Ik heb momenteel nog twee ideeën;maar hoopte dat iemand van jullie wellicht nog en ander idee heeft. Mijn twee opties zijn:

- Een SATA cdrom speler kopen; WinXP installeren en dan Windows7 update erover heen draaien (hopende dat dit allemaal lukt)
- Een nieuwe complete versie Windows 7 kopen (terwijl ik al een legale versie heb met upgrade (is van deze pc die nu ge-upgrade is)

Allebei opties met kosten... iemand andere ideeën?

PS;ik wil graag Windows 7; geen 8 of 10

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows 7 is te oud om gewoon geïnstalleerd te worden. Er is wel een patch voor die de drivers inbouwt, en dat staat ook in de handleiding die je als het goed is al gelezen hebt:
* Please download the "Windows USB Installation Tool" from GIGABYTE's website and install it before installing Windows 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Dit board ondersteund geen Windows 7. Wat niet wil zeggen dat je het niet kan installeren. Windows XP is al helemaal een no-go. Je probleem is dat je drivers nodig hebt in je Windows PE deel van de USB/DVD. Wanneer je weet hoe dat werkt dan zou het kunnen werken. Probeer eerst eens Windows 10 dan weet je in ieder geval dat alles werkt. En je beseft wel dat je voor ondersteuning hardware en veiligheidsupdates naar Windows 10 zal moeten.

Overigens je kan gewoon je Windows 7 key gebruiken bij de setup. En aangezien je 8GB hebt ook 64-bit Wiindows versie.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:23
De nieuwste processors ondersteunen geen AHCI meer en dat is precies wat nodig is om Windows 7 via USB te installeren. Je hebt 2 opties: of installeren via DVD-rom (intern, maar dan heb je ook de DVD met Windows erop nodig) of je Windows 7 installatie op de USB updaten met USB 3.0 drivers. Veel fabrikanten hebben er een eigen tooltje voor, maar ik zelf vind het tooltje van Intel het meest veilig. Zelf hier ook gedaan en werkte perfect en Windoes 7 draait perfect onder deze type processor.

Dit is de link naar de Intel site: https://downloadcenter.in...7-USB-3-0-Creator-Utility

[ Voor 12% gewijzigd door RR2USA op 13-03-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Maf schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:59:
PS;ik wil graag Windows 7; geen 8 of 10
Waarom?

Er is niets mis met Windows 10 en tot 29 juni kan je gratis Windows 10 installeren met je Windows 7 key. Download met de media creation tool de installatiebestanden voor de 1511 release en die kan je activeren met een Windows 7 of 8 licentie key.

Het probleem met Windows 7 is sowieso dat de hardware ondersteuning nu al teruggeschroefd wordt. Je merkt het nu al met installeren. Windows 7 zal ook nieuwe features van de hardware minder kunnen gebruiken. Nieuwe CPU's bieden bijvoorbeeld een hoop nieuwe technieken om zuiniger te werken, maar Windows 7 kan daar niet mee overweg. Windows 7 is de nieuwe Windows XP aan het worden. En in de komende jaren zal je dan ontdekken dat ook softwaremakers zich langzaam terug gaan trekken van Windows 7.

Ik zou serieus overwegen om Windows 10 te gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 23:26
Ik wil (nog) geen Windows 10 wegens alle privacy issues op dit moment. Ik weet dat ik met Windows 7 een oudere versie van Windows pak; maar voorlopig kan ik hier nog me vooruit. De patch van R.Rebergen deed de truc; die maakte een nieuwe image van mijn Windows 7 USB image. Ik heb nu Windows 7 geïnstalleerd op de Best Buy van Maart. Heel erg bedankt voor de hulp!! :)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:23
Fijn dat het gelukt is Maf, had ook niets anders verwacht! Ik herkende je probleem omdat ik er zelf ook mee worstelde bij een nieuw systeem. Geniet van je Windows 7 PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 13:41
Je kan ook tijdens de eerste schermen van de Windows 7 install met F8 of Shift+F10 een command line openen en dan via DOS commands je drivers, die je daarvoor op je USB hebt gezet, kopiëren naar je HD. Je moet wel eerst in de Windows 7 installer een partitie maken op je schijf.

Tot slot wil ik toevoegen: je bent niet de enige die het nog steeds prettig vindt te werken met windows 7 zolang het nog kan. Het is nog steeds veruit het meest gebruikte OS!

[ Voor 39% gewijzigd door Vibonacci op 16-03-2016 00:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Maf schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:30:
Ik wil (nog) geen Windows 10 wegens alle privacy issues op dit moment.
Daarom gaan bedrijven ook allemaal over op dit moment. In mijn klantenkring, laten we zeggen de top 10 van werkgevers van Nederland, goed voor een kleine 100.000 werkstations zijn allemaal bezig met Windows 10.

Het hele privacy gebeuren is namelijk een Hoax. Aanzetten van een Android telefoon, of www.google.nl in een browser kiezen heeft meer impact op je privacy dan Windows 10, zeker als je ook nog Facebook gebruikt en/of Twitter.

Qua privacy hoef je je helemaal geen zorgen te maken met Windows 10. Met Windows 7 echter, waar je nog te maken hebt met IE11 en andere technieken moet je je meer zorgen maken over privacy en veiligheid.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1