De afgelopen jaren heb ik de Logitech Z5500 gehad. Ik ben erg tevreden over dat setje en gebruik het voor muziek, films en gamen. Het setje laat eigenlijk niks te wensen over. Onlangs heb ik toch via marktplaats een mooie Pioneer VSX 923 receiver op de kop kunnen tikken, vooral omdat het doorschakelen van HDMI naar de tv handig is. Nu ben ik op zoek naar speakers met vergelijkbaar geluid.
Na even onderzoek te hebben gedaan kwam ik Q Acoustics tegen. De 2020i's en de 3020's klonken echt fantastisch, vol en zuiver geluid in een compact formaat. Die heb ik dan ook meteen aangeschaft. De bedoeling is om op termijn weer een 5.1 setje te hebben. Ik wil 3010's achter en een center van QA. Maar eerst de subwoofer, omdat ik goeie bass belangrijk vind.
Ik vond de subwoofer van de z5500 prettig vanwege het volume, explosies tijdens films stelden niet teleur. Ik ben op zoek naar een waardige opvolger, maar wel een die het zuivere geluid van de 3020 ondersteund (dat is wel een stapje hoger dan het Logitech setje). Er is eigenlijk geen budget voor, misschien is zit er niks anders op dan door te sparen. Ik ben nog een leek op audio gebied, dus ik ben erg benieuwd wat anderen hier over te zeggen hebben.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik zoek een?
Actieve subwoofer
Wat is je budget?
tussen de 130 en 200 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Games (20%), films (40%) en muziek (40%)
Wat heb je zelf al gevonden?
- Jamo Sub 210 - ik vraag me af of het geluid sterk genoeg zal zijn, frequentiebereik is ook niet fantastisch
- Klipsch R10SW - Niet zeker of het zuiver genoeg is, het zou zonde zijn als het mooie geluid van de QA 3020's wordt weggedrukt.
- Ik houd marktplaats natuurlijk goed in de gaten.
Update van de vraag
Wat zijn de beste instapsubwoofers?
Na even onderzoek te hebben gedaan kwam ik Q Acoustics tegen. De 2020i's en de 3020's klonken echt fantastisch, vol en zuiver geluid in een compact formaat. Die heb ik dan ook meteen aangeschaft. De bedoeling is om op termijn weer een 5.1 setje te hebben. Ik wil 3010's achter en een center van QA. Maar eerst de subwoofer, omdat ik goeie bass belangrijk vind.
Ik vond de subwoofer van de z5500 prettig vanwege het volume, explosies tijdens films stelden niet teleur. Ik ben op zoek naar een waardige opvolger, maar wel een die het zuivere geluid van de 3020 ondersteund (dat is wel een stapje hoger dan het Logitech setje). Er is eigenlijk geen budget voor, misschien is zit er niks anders op dan door te sparen. Ik ben nog een leek op audio gebied, dus ik ben erg benieuwd wat anderen hier over te zeggen hebben.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik zoek een?
Actieve subwoofer
Wat is je budget?
tussen de 130 en 200 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Games (20%), films (40%) en muziek (40%)
Wat heb je zelf al gevonden?
- Jamo Sub 210 - ik vraag me af of het geluid sterk genoeg zal zijn, frequentiebereik is ook niet fantastisch
- Klipsch R10SW - Niet zeker of het zuiver genoeg is, het zou zonde zijn als het mooie geluid van de QA 3020's wordt weggedrukt.
- Ik houd marktplaats natuurlijk goed in de gaten.
Update van de vraag
Wat zijn de beste instapsubwoofers?
[ Voor 16% gewijzigd door goergen op 14-03-2016 09:12 . Reden: Vraag updaten ]