Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-11-2020
Mijn vraag
Mijn laptop is uiteindelijk zelf Windows 10 gaan installeren, tenminste, ik dacht dat ik het steeds afwees, zal wel iets mis zijn gegaan. Met schrik in mijn lijf heb ik dit afgewacht, meestal betekent zoiets niet veel goeds. En inderdaad....

Nu word ik gek:
- de beeldscherm-lichtsterkte knopjes bij mijn functietoetsen werken bijvoorbeeld niet.
- mijn beeldscherm wordt steeds donker (dit heb ik geloof ik weer opgelost)
- De startknop doet alleen iets met de linkermuisknop (niet normaal, toch?), een heel ouderwets uitziende lijst met systeemmenu's
- Ik heb volgens mij alleen nog maar oude menu's beschikbaar, zoals configuratiescherm etc: de opties "Instellingen" met de veel daarbij getoonde schermen op sites over Win 10 heb ik allemaal niet,
- de optie systeemherstel geeft alleen twee herstelpunten van gisteren met kleine updates (de Windows 10 installatie was afgelopen zondag, dus bijna een week geleden) en de veel genoemde optie ga terug naar een eerdere Windowsversie leidt alleen maar tot die twee zelfde herstelpunten, ik kan dus niet terug??
- Ik kan geen knoppen van de taakbalk verwijderen (internet explorer bijv, hoef ik niet)
- De zoekknop in de taakbalk werkt ook niet met de linkermuisknop
- en er is vast nog meer ellende?? Het lijkt mij alsof er iets niet helemaal goed is verlopen bij de installatie ofzo??

Ik word hier heel verdrietig en gestresst van, ik heb geen tijd en energie om dit allemaal uit te zoeken of te herstellen, ik ben moeder en kleine zelfstandige (laptop nodig voor werk en administratie) die haar energie aan andere dingen moet besteden. Dus wie o wie kan mij helpen? Of moet ik echt al mijn data en programma's gaan veiligstellen en maar alles opnieuw installeren???

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo Thinkpad Twist S230u

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Systeemherstel - geen datums van de Windows 10 installatie laat staan van voor die tijd beschikbaar.
Beeldscherminstellingen - de rechtermuisknop met beelschermintensiteit aanpassen op het bureaublad geeft ook al aan dat er geen programma is gekoppeld en dat ik dat zelf moet koppelen, maar wat dan in vredesnaam.
...

Alvast bedankt voor meedenken en tips.

Beste antwoord (via F_J_K op 12-03-2016 12:57)

• Veronika020
Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken!! Al werd het hier enigszins hectisch.

Ik werd door mijn vriend getipt over de Microsoft Answer Desk, jawel, gewoon een Nederlandssprekende helpdeksmedewerker, inclusief support op afstand dus meekijken en doen op je scherm bedoel ik daarmee. :) :) :)

Het probleem (de diversiteit aan problemen met menu's en in elk geval de beeldschermbesturing) werd veroorzaakt door Norton Antivirussoftware. Dit zien ze dus vaker. NB: ook met andere anti virus software!

- Norton verwijderd,
- opnieuw opgestart - ik kreeg toen nog wat updates, maar vaak zien ze dat ook zonder
- en voila, alles werkte.

:X :? 8)7

Ongelofelijk. Allen bedankt, en doe hier je voordeel mee om een volgende gek wordende sufferd zoals ik verder te helpen. Helaas hier geen beste antwoord gevonden dus :( Toch bedankt, ik snap dat jullie dit allemaal doen uit liefdadigheid, betrokkenheid, en naar beste eer en geweten. O+

[ Voor 16% gewijzigd door Veronika020 op 11-03-2016 15:41 . Reden: Toevoeging ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:28

Wish

ingwell

Het klinkt bijna alsof een paar drivers niet helemaal goed zijn (niet functioneren van de muisklikken). In plaats van terug te gaan... zou je kunnen overwegen om updates te installeren (en eventueel drivers te updaten). Of is alles nu al bij?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Geen idee of alles al bij is... wat bedoel je daarmee? Hij is zelf niet bezig met updaten ofzo.

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:28

Wish

ingwell

Ga eens naar Systeem -> settings -> check for updates...

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

http://support.lenovo.com...wist-s230u?c=1&beta=false
Alles downloaden en installeren zal de meeste problemen wel oplossen.
Trouwens laat de bios update maar achterwege en de test opties lijken mij ook niet van toepassing voor jouw.

[ Voor 21% gewijzigd door NLKornolio op 11-03-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

Hier heb je alle drivers voor jouw laptop: http://support.lenovo.com...s+and+Software&beta=false voor Windows 10

Wellicht dat je daar even kan kijken of er wellicht een driver nieuwer is dan die jij gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
caanova1984 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:39:
http://support.lenovo.com...wist-s230u?c=1&beta=false
Alles downloaden en installeren zal de meeste problemen wel oplossen.
Trouwens laat de bios update maar achterwege.
Ik zou niet blindelings alles installeren, Kijk welke problemen je hebt en probeer de relevante driver te vinden.
Daarnaast zie ik bijvoorbeeld het volgende op deze pagina:

Scherm en videokaartAdaptive Brightness Registry Patch for Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veronika020
Thx voor alle ideeen!

Het installeren van nog meer updates, of nieuwe drivers, maakt dat straks niet het terugkeren NOG onmogelijker?

Of is dat al duidelijk, voor jullie, dat terug naar Windows 8.1 er gewoon niet inzit, omdat hij geen herstelpunten heeft gemaakt oid??

(Ik heb nog hoop dat ik ergens toch nog oudere herstelpunten kan terugvinden omdat ik allerlei oude menuopties heb ook... staan ergens op een moeilijk vindbaar plekje niet alsnog mijn oude herstelpunten... :(... of is dat onzin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Je kan terug maar lijkt me nergens voor nodig als je de drivers installeert hoort het gewoon weer te werken als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Kijk bijvoorbeeld hier:

https://support.lenovo.com/nl/nl/documents/ht117684

Ik heb die schermen dus niet! Dat is toch ook al raar! Dat heeft toch niks met drivers te maken lijkt mij zo....

[ Voor 17% gewijzigd door Veronika020 op 11-03-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
caanova1984 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:43:
Je kan terug maar lijkt me nergens voor nodig als je de drivers installeert hoort het gewoon weer te werken als vanouds.
Ik hoor graag hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft jouw machine geen eigen recovery-partitie zoals de meeste fabrikanten dat meeleveren? Dat is vaak op 1 of 2 knoppen klikken, even wachten en je hebt een schone Windows zoals 'ie uit de doos kwam na aankoop.

Hint: wil je niet 2x achter elkaar posten; je kan gewoon je laatste reply editen als je nog iets wil toevoegen/wijzigen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

https://support.lenovo.com/gb/en/documents/ht080887

Je moet wel weten wat je doet, backup al je werk maar anders ben je al je documenten en eventuele programma's ook kwijt.

To Refresh or Reset your PC:

If you're having problems with your PC, you can try to refresh, or reset it. Refreshing your PC will reinstall Windows and keeps your personal files and settings. It also keeps the apps that came with your PC and the apps you installed from the Windows Store. Resetting your PC will reinstall Windows but deletes your files, settings, and apps—except for the apps that came with your PC.

Using USB recovery drive to refresh or reset PC

It is strongly recommended that you backup all your data before whatever you refresh or reset your PC.
1. If your PC can’t boot into Windows 8.1, keep the USB recovery drive inserted then reboot your PC, press F12 consistently. A boot menu will appear. Select boot device and a KB layout Windows will show. Select Troubleshoot -> “Refresh your PC” or “Reset your PC” and then follow on-screen instructions.
2. For those windows tablet without KB, such as Miix 2 8. Keep the USB recovery drive inserted then press Volume up + power, select boot menu, select UEFI device, and waiting for your PC boot from the recovery drive.

Dit stuk zal niet meer werken aangezien je nou in Windows 10 zit.
You can also proceed “Refresh your PC” or “Reset your PC” within Windows 8.1

1. Swipe in from the right edge of the screen, tap Settings, and then tap Change PC settings.
(If you're using a mouse, point to the upper-right corner of the screen, move the mouse pointer down, click Settings, and then click Change PC settings.)
2. Tap or click Update and recovery, and then tap or click Recovery.
3. If you want to refresh your PC, under Refresh your PC without affecting your files, tap or click Get started.
4. If you want to reset your PC, under Remove everything and reinstall Windows, tap or click Get started.

Beste advies is installer alle drivers voor W10 en beslis daarna of je terug wil.

[ Voor 86% gewijzigd door NLKornolio op 11-03-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Ik geloof het wel idd. Maar dan moet ik idd alle data en later geinstalleerde dingen veiligstellen en opnieuw installeren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het lijkt wel of je linker en rechtermuisknop omgedraaid zijn.
Heb je misschien een losse muis?

Dat instelscherm kom je door in je start menu te zoeken op "Instellingen" het configuratiescherm is nog hetzelfde.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-05 23:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

Wat wil je nou precies? Wil je sowieso terug naar Windows 8.1 of zou je ook 10 willen houden als dat wèl goed zou draaien?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Afvalzak schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:48:
Het lijkt wel of je linker en rechtermuisknop omgedraaid zijn.
Heb je misschien een losse muis?

Dat instelscherm kom je door in je start menu te zoeken op "Instellingen" het configuratiescherm is nog hetzelfde.
De zoekoptie in mijn startmenu doet het ook niet :(

Thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Veronika020 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:49:
[...]

De zoekoptie in mijn startmenu doet het ook niet :(

Thx...
windows key + x en dan configuratiescherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
MsG schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:49:
Wat wil je nou precies? Wil je sowieso terug naar Windows 8.1 of zou je ook 10 willen houden als dat wèl goed zou draaien?
Goeie vraag.

Ik wil best bij Windows 10 blijven als het goed werkt, maar ik vraag me af of het alleen driver-problemen zijn al al mijn menu's ook anders zijn en niet werken en programma's niet gekoppeld zijn aan systeem-opties. -> volgens mij reageert niemand daar nog op, of en hoe ik dat goed krijg? Of ik mis iets.

Als ik het niet goed krijg wil ik terug. Ik weet alleen nog niet of dat nog wel op de "makkelijke" manier kan zonder alles veilig te stellen, want ik heb geen systeemherstel data en daarop reageert ook niemand nog volgens mij.

Ik wil daarom eerst weten of ik het terugkeren niet nog lastiger maak door allerlei nieuwe dingen te installeren. -> ook nog geen reacties.

Of ik lees niet goed hoor. Het gaat ook zo snel heen en weer.

Dus ja: dank voor de tips over drivers en de lenovo links!

Maar ik bedenk mij rustig voor ik in actie schiet. Alhans, dat probeer ik. Fijn als jullie daarin ook nog even meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Alternative schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:51:
[...]

Dan kom je in het "oude configuratiescherm" niet in het windows 10 instellingen scherm waar lenovo het over heeft.
Afbeeldingslocatie: https://support.lenovo.com/~/media/images/2016/ht117684.ashx?la=en

Ik kan daar komen door start menu te openen en dan gelijk instellingen te typen. Maar dat werkt bij jou ook niet?

mbt tot:
Veronika020 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:24:

- De startknop doet alleen iets met de linkermuisknop (niet normaal, toch?), een heel ouderwets uitziende lijst met systeemmenu's
...
Dit lijkt mij dus het schermpje wat je krijgt als je met de rechtermuisknop op de start toets drukt. (windows+x) daarom vermoed ik dat er iets met de muisdrivers is, en misschien helpt een losse muis dan wel om het geheel goed in te stellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Afvalzak op 11-03-2016 12:55 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Alternative schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:51:
[...]

Thx. Daar kom ik idd ook met mijn rechtermuisknop.

Het menu "Instellingen" en de nieuwe vormgeving van al die schermen ben ik dan nog steeds kwijt. Vraag: is dat alleen een visueel schilletje en vind ik echt geen nieuwe opties of meer als ik de nieuwe look heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Afvalzak schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:53:
[...]

Dan kom je in het "oude configuratiescherm" niet in het windows 10 instellingen scherm waar lenovo het over heeft.
[afbeelding]

Ik kan daar komen door start menu te openen en dan gelijk instellingen te typen. Maar dat werkt bij jou ook niet?
Ik reageerde voor de muis settings. voor jouw scherm doet ze windowskey + i ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Veronika020 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:52:
[...]

Of ik lees niet goed hoor. Het gaat ook zo snel heen en weer.
Nou ja, ik lees weinig resultaten met de opties die iedereen tot nu toe genoemd heeft. Nou heb ik best een rappe laptop maar jouw topic is 30 minuten oud en ik lees, welgeteld, niets anders dan "dit zie ik niet" of "moet het lastiger"?

Waarom niet eens rustig lezen wat we hebben gepost, eventueel drivers opzoeken en installeren. Of een recovery draaien naar Windows 8.1? En dan lezen we over een uur of 3 wel wat de resultaten zijn

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Afvalzak schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:53:
[...]

[afbeelding]

Hoe doe je dat dan? Okee, ik lijk dom. Maar linker muisknop op windows knop werkt dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Veronika020 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:55:
[...]

Hoe doe je dat dan? Okee, ik lijk dom. Maar linker muisknop op windows knop werkt dus niet.
Zie:
Alternative schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:54:
[...]

Ik reageerde voor de muis settings. voor jouw scherm doet ze windowskey + i ;)
Windows knop + i dus ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
MAX3400 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:55:
[...]

Nou ja, ik lees weinig resultaten met de opties die iedereen tot nu toe genoemd heeft. Nou heb ik best een rappe laptop maar jouw topic is 30 minuten oud en ik lees, welgeteld, niets anders dan "dit zie ik niet" of "moet het lastiger"?

Waarom niet eens rustig lezen wat we hebben gepost, eventueel drivers opzoeken en installeren. Of een recovery draaien naar Windows 8.1? En dan lezen we over een uur of 3 wel wat de resultaten zijn
Klopt, omdat ik die gezien heb, maar nog niet uitgevoerd, omdat ik daar nog wat vragen over had. Die lijken er niet tussendoor te komen. Zie uitgebreide reactie hierboven als reactie op wat wil je nu.

Sorry, maar ik schiet niet overhaast in actie als ik niet weet of dat evt terugkeren op de makkelijke manier niet nog lastiger maakt. Dadelijk ben ik ondanks jullie goede bedoelingen nog verder van huis.

Snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Afvalzak schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Zie:

[...]

Windows knop + i dus ;)
Ja, dank! Dat zocht ik. Alleen het werkt NIET. Gebeurt helemaal niks.

Dus nogmaals, ik vermoed dat er meer mis is dan drivers. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dat hoeft niet, misschien is je toetsenbord driver kapot, heb je een los toetsenbord waarmee je het kan proberen?

Ik zou beginnen met al die Lenovo drivers te installeren, als het dan nog niet werkt kan je altijd terug naar Windows 8.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Okee, thanks, dat zou dus ook nog kunnen.

Toetsenbord ga ik proberen, ligt nog ergens een.

Dan drivers, als ik de menu's wel heb gezien.
Afvalzak schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:04:
Dat hoeft niet, misschien is je toetsenbord driver kapot, heb je een los toetsenbord waarmee je het kan proberen?

Ik zou beginnen met al die Lenovo drivers te installeren, als het dan nog niet werkt kan je altijd terug naar Windows 8.
Dan desnoods bekijken hoe dit dan via windows old oid kan of dat ik het misschien wel kan vinden als ik dat menu maar kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Ander toetsenbord helpt ook helaas niet. windows key + i doet niks, windows key plus x geeft oude menu.

Kortom, ik denk nog steeds dat ik dingen van windows 10 mis, los van de drivers....

[ Voor 29% gewijzigd door Veronika020 op 11-03-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Veronika020 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:12:
Ander toetsenbord helpt ook helaas niet. windows key + i doet niks, windows key plus x geeft oude menu.

Kortom, ik denk nog steeds dat ik dingen van windows 10 mis, los van de drivers....
Windows key + x en dan zoeken > instellingen werkt ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Download onderstaande eens:

http://support.lenovo.com...-S230u/downloads/DS012808

Terug naar windows 8 kan je wel maar dan ben je (zonder restore point en zonder backup) alles kwijt

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Alternative schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:15:
[...]

Windows key + x en dan zoeken > instellingen werkt ook niet ?
De zoekfunctie doet niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:35
Classic Shell, voor een oud vertrouwd startmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-07 14:05
Doe eens een verse install met een ISO gedownload van een site van Microsoft.

Plezant. Krokant. Galant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Nee het start menu opent gewoon niet, wat de topicstart ziet is het menu wat jullie ook allemaal krijgen als je met de rechtermuisknop erop klikt.

Hier de oplossing:

- Klik met rechts op het start menu. Dat menu werkt normaliter namelijk wel. Open de command prompt met administrator rechten
- Typ powershell en druk op enter
- Kopieer de onderstaande regel en plak die in Powershell door met de rechter muis te klikken:
Get-appxpackage -all *shellexperience* -packagetype bundle |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + “\appxmetadata\appxbundlemanifest.xml”)}
- Druk op enter en bevestig met Y indien daarom gevraagd wordt
Mocht dit niet helpen, dan probeer je dit:
- Druk op ctrl+shift+esc
- In het tabblad details zoek je het proces genaamd explorer.exe (mogelijk is deze niet aanwezig)
- Wanneer je dit proces wel ziet, klik je die met rechts aan en beëindig je het proces
- Ga naar bestand en open een nieuwe taak
- Typ explorer.exe en voer die uit als beheerder (administrator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Von Henkel schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:23:
Classic Shell, voor een oud vertrouwd startmenu
Mee eens.. en dan ff o&o shut up draaien en je systeem draait weer als vanouds.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Veronika020
Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken!! Al werd het hier enigszins hectisch.

Ik werd door mijn vriend getipt over de Microsoft Answer Desk, jawel, gewoon een Nederlandssprekende helpdeksmedewerker, inclusief support op afstand dus meekijken en doen op je scherm bedoel ik daarmee. :) :) :)

Het probleem (de diversiteit aan problemen met menu's en in elk geval de beeldschermbesturing) werd veroorzaakt door Norton Antivirussoftware. Dit zien ze dus vaker. NB: ook met andere anti virus software!

- Norton verwijderd,
- opnieuw opgestart - ik kreeg toen nog wat updates, maar vaak zien ze dat ook zonder
- en voila, alles werkte.

:X :? 8)7

Ongelofelijk. Allen bedankt, en doe hier je voordeel mee om een volgende gek wordende sufferd zoals ik verder te helpen. Helaas hier geen beste antwoord gevonden dus :( Toch bedankt, ik snap dat jullie dit allemaal doen uit liefdadigheid, betrokkenheid, en naar beste eer en geweten. O+

[ Voor 16% gewijzigd door Veronika020 op 11-03-2016 15:41 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

en nu nog terug naar Windows 8 :+ of drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Volgens mij geen drivers nodig.

Jullie idee dat mijn toetsenbord of muis niet goed werkten leek alleen maar te komen door die menustructuren die niet goed waren.

Mijn beeldscherminstellingen werken nu ook gewoon goed.

Ik heb nu niet het idee dat er nog drivers mis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Veronika020 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:06:
Volgens mij geen drivers nodig.

Jullie idee dat mijn toetsenbord of muis niet goed werkten leek alleen maar te komen door die menustructuren die niet goed waren.

Mijn beeldscherminstellingen werken nu ook gewoon goed.

Ik heb nu niet het idee dat er nog drivers mis zijn.
Ik zou toch maar even windows update draaien en de juiste drivers van Lenovo installeren via de eerder aangegeven link.

Fijn dat alles het weer doet en goed te horen dat Microsoft je zo goed geholpen heeft.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

We kunnen helaas alleen werken met de informatie die jezelf geeft. Drivers van fabrikant werken altijd beter of bieden de features die je bij de standard Windows niet hebt.
Inderdaad zullen de meeste problemen zijn gekomen doordat je de nieuwste Windows updates niet kon binnenhalen vanwege Norton.
Zou je wel aanraden weer de nieuwste versie van Norton of een andere antivirus te installeren.
Daarnaast ben je wel heel generaliserend over de "Tweakers" hier :P

[ Voor 8% gewijzigd door NLKornolio op 11-03-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Of je blijft van Norton af ;) en laat Windows Defender (voor heen Microsoft MSE) het overnemen. Als dat de enige anti-malware software op je systeem is nu, dan zal deze vanzelf "wakker worden" en voortaan je systeem beschermen tegen malware (virussen en andere ongewenste software). Defender zit namelijk ingebakken in Windows 10.

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggy_NL op 11-03-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Om maar even te zwijgen over het feit dat je Norton zelf niet hebt genoemd, Zodra je Norton roept gaan alle alarm bellen rinkelen hier(7 jaar werkervaring Servicedesk).

Je geeft nou eenmaal bar weinig informatie en verwacht dat we het dan adequaat kunnen beoordelen, dit is helaas onmogelijk en komen veel speculaties van. Ik weet zeker dat wanneer 1 van de personen met je had meegekeken dan we letterlijk binnen 5m het antwoord hadden gevonden.

De optie drivers installeren was ook echt het enige nuttige wat we je konden vertellen gebaseerd op de informatie die je geeft.

In ieder geval fijn dat het opgelost is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sellion
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-06-2022
Misschien kan je ook eens proberen in je apparaatbeheer te kijken en dan eens rechter muisknop op het betreffende apparaat die geen drivers heeft.

En eens op google te zoeken op het betreffende Hardware ID. Zo doe ik het altijd en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.H.
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-07 09:05
Topicstarter is al gevlogen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
caanova1984 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:12:
We kunnen helaas alleen werken met de informatie die jezelf geeft. Drivers van fabrikant werken altijd beter of bieden de features die je bij de standard Windows niet hebt.
Inderdaad zullen de meeste problemen zijn gekomen doordat je de nieuwste Windows updates niet kon binnenhalen vanwege Norton.
Zou je wel aanraden weer de nieuwste versie van Norton of een andere antivirus te installeren.
Daarnaast ben je wel heel generaliserend over de "Tweakers" hier :P
Dit was misschien bij mij, maar toch meestal niet het geval volgens de Windows mijnheer :) Meestal was het bij andere klanten met hetzelfde probleem opgelost zonder dat er extra updates binnenkwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:12
Ik heb met Windows 10 gemerkt dat andere virusscanners ervoor zorgen dat de Cortana omgeving omvalt en daarmee ook de ouderwetse explorer functionaliteit ernstig beperkt werd. gemerkt bij AVG, AVAST en nu dus bij Norton. Lekker weghalen dus, defender laten actief worden en alles werkt vanzelf weer redelijk goed.

Benno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veronika020
Facenoise schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:20:
Om maar even te zwijgen over het feit dat je Norton zelf niet hebt genoemd, Zodra je Norton roept gaan alle alarm bellen rinkelen hier(7 jaar werkervaring Servicedesk).

Je geeft nou eenmaal bar weinig informatie en verwacht dat we het dan adequaat kunnen beoordelen, dit is helaas onmogelijk en komen veel speculaties van. Ik weet zeker dat wanneer 1 van de personen met je had meegekeken dan we letterlijk binnen 5m het antwoord hadden gevonden.

De optie drivers installeren was ook echt het enige nuttige wat we je konden vertellen gebaseerd op de informatie die je geeft.

In ieder geval fijn dat het opgelost is. :)
Je zwijgt er niet echt over hoor ;) En tja, gut, hoe moet ik nou aan Norton denken als gewone gebruiker die er nooit problemen mee heeft gehad. Ik zou ook kunnen zeggen dat niemand me ernaar gevraagd heeft als jullie allemaal zo goed weten dat Norton problemen veroorzaakt? Maar dat zou flauw zijn, ik kan me voorstellen dat je er niet direct aan denkt bij zo een breed scala aan problemen. Maar wat weet ik ervan.

Overigens noemde de Windows mijnheer ook andere viruspakketten waar dit mee aan de hand was. Ik zal voor de terugzoekfunctie mijn post even aanvullen daarover.

Ik geef ook geen kritiek op de geboden opties en ben dankbaar voor het meedenken. Echter buitelden jullie wel over elkaar met soortgelijke suggesties - uiteraard goedbedoeld! Zo voelt het heus wel! - en lazen er maar een paar goed door naar mijn vervolgvragen die ik tussen de reacties door stelde.

En ik ben dan weer zo dat ik pas actie onderneem als ik het vertrouwen heb dat dit het is. Niemand had een suggestie of oplossing voor mijn ontbrekende menu's. Dat zat me dwars en gaf me het gevoel dat het met de drivers (alleen) niet zou zijn opgelost.

Toch blij dat ik hier langs ben gekomen hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Veronika020 op 11-03-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Bvanham schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:36:
Ik heb met Windows 10 gemerkt dat andere virusscanners ervoor zorgen dat de Cortana omgeving omvalt en daarmee ook de ouderwetse explorer functionaliteit ernstig beperkt werd. gemerkt bij AVG, AVAST en nu dus bij Norton. Lekker weghalen dus, defender laten actief worden en alles werkt vanzelf weer redelijk goed.

Benno
Avast werd idd genoemd door Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Shaggy_NL schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:53:
Of je blijft van Norton af ;) en laat Windows Defender (voor heen Microsoft MSE) het overnemen. Als dat de enige anti-malware software op je systeem is nu, dan zal deze vanzelf "wakker worden" en voortaan je systeem beschermen tegen malware (virussen en andere ongewenste software). Defender zit namelijk ingebakken in Windows 10.
Precies dit werd door de Windows mijnheer gesuggereerd, hoewel ik natuurlijk zelf mocht besluiten of ik Norton weer zou installeren. Als ik dan weer problemen zou krijgen kon ik eens contact opnemen met Norton :F O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullbyte
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09 21:17
Als je als zzper afhankelijk bent van de data die op die laptop staat dan zou ik daar sowieso eerst eventjes een backup van gaan draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door nullbyte op 11-03-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
nullbyte schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:49:
Als je als zelfstandige afhankelijk bent van de data die op die laptop staat dan zou ik daar sowieso eerst eventjes een backup van gaan draaien.
Ja thx, die data heb ik wel gebackupt. Het was nu de werking van de laptop die me dwars zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Veronika020 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:38:
[...]

Gut gut, hoe moet ik nou aan Norton denken als gewone gebruiker die er nooit problemen mee heeft gehad. Overigens noemde de Windows mijnheer ook andere viruspakketten waar dit mee aan de hand was. Ik zal voor de terugzoekfunctie mijn post even aanvullen daarover.

Ik geef ook geen kritiek op de geboden opties en ben dankbaar voor het meedenken. Echter buitelden jullie wel over elkaar met soortgelijke suggesties - uiteraard goedbedoeld! Zo voelt het heus wel! - en lazen er maar een paar goed door naar mijn vervolgvragen die ik tussen de reacties door stelde.

En ik ben dan weer zo dat ik pas actie onderneem als ik het vertrouwen heb dat dit het is. Niemand had een suggestie of oplossing voor mijn ontbrekende menu's. Dat zat me dwars en gaf me het gevoel dat het met de drivers (alleen) niet zou zijn opgelost.

Toch blij dat ik hier langs ben gekomen hoor.
Klopt als leek zijn zulke dingen lastig te ''herkennen''. Ik troubleshoot ook nooit/bijna nooit zonder zelf mee te kijken. Er zijn letterlijk te veel scenarios mogelijk. Een corrupt profiel kan er ook voor zorgen dat je geen start menu e.d krijgt. En ik kan nog wel een zooi opties opnoemen. Welke allemaal mogelijk oplossing zou bieden.

Vooral mensen die er geen verstand van hebben duwen je vaak de verkeerde richting in(niet jouw geval). Omdat ze denken dat het door x,y,z komt terwijl het door a.b.c veroorzaakt word.

Ikzelf zou gewoon windows defender aanbevelen(welke standaard mee geinstalleerd word met windows 10) en Norton eraf gooien. Het mooie is dat het nog gratis is ook!

Ik heb zelfs een keer iemand gehad die had zijn eigen profiel verwijderd terwijl die erop zat te werken, dit zorgde ook voor vreemde verschijnselen zoals geen werkend start menu. Je wilt niet geloven wat sommige voor elkaar weten te toveren zonder dat ze er erg in hebben(als je ze moet geloven).

Afijn, in ieder geval mooi dat het opgelost is voor je. Maar je hebt al door dat iedereen je alleen maar probeert te helpen :) Ook al worden het tientallen verschillende opties vertelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bvanham schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:36:

Benno
Hier ga je wel even voorbij aan het feit dat Defender wel erg karige bescherming biedt (zoals je ook ziet in de bekendere anti-virus testen). Absoluut een slecht advies imho. Hier vind je informatie over veel betere alternatieven: [Virusscanners] Discussietopic deel 4

Zeker als je het systeem zakelijk ook gebruikt zou ik niet vertrouwen op alleen Windows Defender.

Ik draai diverse anti-malware en anti-virusprogramma's op een aardig aantal systemen en heb de problemen zoals jij de ervaart nooit ondervonden. Zit het probleem echt wel bij de scanners of is het meer veroorzaakt doordat je de upgrade hebt gedaan met Norton nog actief? Dat is absoluut geen goed idee namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 11-03-2016 16:38 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
@Bor, uiteraard is de upgrade bij mij gedaan terwijl Norton nog draaide. Goed idee of niet, hoe moet je dat als gebruiker dan weten. Ik zeg: "is gedaan" omdat het ding zijn eigen moment koos om te gaan installeren. Dat had ik natuurlijk ook moeten zien/tegenhouden/bepalen, maar ja, je bent druk etc.

Bij Microsoft hebben ze dit probleem dus wel vaak gehoord. De medewerker ging er direct "op af", zeg maar. Al had hij niet alle verschijnselen zoals ik die had al eens eerder gehoord (de scherminstellingen die niet werkten/niet bereikbaar waren bijv.)

Thx voor de toevoeging mbt Defender. Ik probeer dat topic ook nog eens te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de quote niet zo snel terug vinden maar ik wil toch even zeggen dat er wel degelijk door iemand is gezegd dat sommige anti-virussen hiervoor kunnen zorgen :/ . de naam newton is ook zeker in die reactie gevallen :X .

Toch fijn dat alles weer voor je wert :9 :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 12-03-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Veronika020 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:54:
@Bor, uiteraard is de upgrade bij mij gedaan terwijl Norton nog draaide. Goed idee of niet, hoe moet je dat als gebruiker dan weten. Ik zeg: "is gedaan" omdat het ding zijn eigen moment koos om te gaan installeren. Dat had ik natuurlijk ook moeten zien/tegenhouden/bepalen, maar ja, je bent druk etc.

Bij Microsoft hebben ze dit probleem dus wel vaak gehoord. De medewerker ging er direct "op af", zeg maar. Al had hij niet alle verschijnselen zoals ik die had al eens eerder gehoord (de scherminstellingen die niet werkten/niet bereikbaar waren bijv.)

Thx voor de toevoeging mbt Defender. Ik probeer dat topic ook nog eens te lezen.
Als je een OS upgrade uitvoert dien je eerst low level software zoals een virusscanner uit te schakelen. Dergelijke software grijpt dermate diep in het OS in dat het een goede upgrade in de weg kan staan. Het advies om Defender te gebruiken blijft een slechte. Ook in de recente testen scoort deze beneden pijl. Wanneer je het topic dat ik in de vorige reactie aanhaalde doorleest zie je erg veel betere alternatieven die prima werken onder Windows 10 en waarmee je eigenlijk in alle gevallen beter uit bent.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik ben zo vrij geweest het 'Beste antwoord' aan te passen. Het probleem was hier concreet dat Norton een probleem had. Het advies om geen antivirus te draaien als beste antwoord duiden vind ik echter te ver gaan. Advies zou dan moeten zijn een AV te nemen die geen problemen veroorzaakt. Ik persoonlijk heb bijv. op Windows 10-machines Avira en Kaspersky draaien (natuurlijk niet tegelijk, op verschillende machines). Gaat prima.

Verder helemaal eens met bovenstaande.

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 12-03-2016 13:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veronika020
Je hebt gelijk, mijn eigen antwoord is natuurlijk het beste voor iemand met hetzelfde probleem.
Zo had ik het niet bekeken.

Ik wilde ook niet het advies de virusscanner weg te laten als beste aanmerken, puur de opmerking dat virusscanners in de weg kunnen zitten.

Afijn, zo is het beter, thx voor je oplettendheid.
Pagina: 1