Toon posts:

Elementary os+niewe hardware, input not supported.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Volgens mij heb ik een klein? kip of ei probleem...
setup

gigabyte b150
i7 6700
evga gtx 970

Dell Ultrasharp U2515H Zwart
asus lcd vga

evo850 250 gb
en seagate terrabyte

Na lang proberen heb ik de vga monitor via dvi /vga adapter aan de praat op de 970 en heb ik elementary os geinstalleerd. Maar de monitor geeft toch weer input not supported als ik m zonder usb stick opstart.
ik kan ook alleen maar via de bootable usb in grub komen.

De bedoeling is dat de igpu de vga asus doet en de 970 de dell.

in grub heb ik nomodeset gedaan.
De dell monitor geeft geen sjoege. zowel hdmi kabel en mini dp naar dp kabel
Wat moet ik doen? misschien ubuntu proberen?
Gtx 970 eruit halen en in de bios beeldscherm veranderen. en dan iets met drivers hopelijk?
batterij er uithalen?

ehh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke Elementary release? Welke driver in gebruik? Wat zie in /var/log/Xorg.0.log?

Je hebt namelijk een paar problemen hier:
  • De gesloten nVidia driver ondersteund je videokaart pas sinds de 350.x versies.
  • De nouveau driver (de open source nVidia) ondersteund je videokaart übheraupt niet.
  • Het mixen van verschillende videokaarten icm gesloten drivers gaat nooit werken door conflicten in GLX modules.
Ga dus eens heel hard nadenken of eOS voor je wel erg nieuwe en toch wel overpowered videokaart de juiste keus is. En is er een heel specifieke reden waarom je die twee schermen via aparte video kaarten wilt aansturen? Wat hoop je ermee te bereiken? Waarom kan je niet beide schermen op 1 kaart aansluiten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ha nou, in eerste instantie wil ik lekker kunnen werken met blender3d. Met de gtx970 zou renderen al een stuk sneller moeten gaan.(dan mijn imac2008) Ik ben juist van de mac afgestapt omdat de gpu's in tegenwoordige macs niet erg veel voorstellen.

Ik heb in de bios de pci16 poort uitgezet nu doet het kleine beeldschermpje het wel. En ik ben nu pas met elementary aan het verkennen.
de dell monitor is nog steeds zonder beeld.
Het tweede beeldscherm is niet echt nodig maar wel handig.

tja ik dacht die igpu moet toch ook wat te doen hebben:)

03.2 freya 64 bit

nvidia gm204

/var/log/Xorg.0.log permissoin denied zegt ie

ja sorry maar ik ben nog al een newbie. eos ziet er leuk uit maar dat is ondergeschikt natuurlijk.

als ik dit allemaal aan de praat heb, ga ik misschien ook wel gamen in windhoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update
nvdea driver 352.63 en er is ook een x server app geinstalleerd
dell monitor doet het ook via de gtx 970
asus vga monitortje via het moederbord
in de bios nog steeds de igpu als hoofd display, maar geen idee wat het best is? als ik de videokaart als eerste selecteer dan doet het kleine beeldschermpje het niet.

maar blender ziet mijn gpu nog niet. ik heb de app ook als root opgestart.
Daar moet ik dus nog even induiken.

dit snap ik nog niet?
https://gist.github.com/jansanchez/ce5b0ca1c5e538f4b266

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals ik al zei, de twee kaarten mixen gaat niet werken. Die github pagina doet leuke dingen, maar het installeren van de driver via het .run bestand is vragen om problemen, omdat het niet meer werkt zodra je een kernel update hebt gehad. Pak 'm uit de repo, dan heb je dat probleem niet.

Elementary is niets meer dan (een oudere) Ubuntu en een fancy schil dat op OSX lijkt. Ik denk dat het beter is als je gewoon Ubuntu 15.10 pakt en dan een van de smaken die je wilt. Kijk bijvoorbeeld in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments om een idee te krijgen wat je aan desktop omgevingen hebt en pak degene die je aan staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate