raspberry pi image per ongeluk op harde schijf gezet

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views

Vraag

• tomstapels
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Mijn vraag
Ik wilde een image op een sd kaart zetten voor mijn raspberry pi. Maar ik heb per ongeluk niet de sd kaart geselecteerd maar de hdd van mijn vriendin met al haar foto's erop. Hoe kan ik die bestanden zoveel mogelijk terughalen?

Alle reacties

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 22:04
Wat heb je zelf al uitgezocht en gevonden? Je bent al vijf jaar lid van deze community dus je zou moeten weten hoe het werkt...

Modbreak:Beste Blankino,

Ik begrijp je frustratie. Echter, mag ik je verzoeken om voortaan een topicreport via de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif Rapporteer link in te dienen? Houd je eigen bijdrage gewoon strikt inhoudelijk en on-topic en laat het handhaven over aan degenen die daarvoor zijn aangesteld.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2016 12:13 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 13:49

Croga

The Unreasonable Man

Om te beginnen: NIETS meer doen met die schijf!! Iedere schrijf actie die je nu op die schijf uitvoert vernield oude bestanden.

Stap 2: Een bit-copy van de schijf maken zodat je kunt experimenteren.

Stap 3: Rescue software gebruiken in de hoop dat er nog niets cruciaals overschreven is.

Er zijn enkele tientallen topics hier op GOT die ditzelfde verhaal vertellen. Zoek die op. Maar wat je ook doet SCHRIJF NIETS MEER NAAR DIE SCHIJF!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:01

D4NG3R

kiwi

:)

De back-up terug zetten? Als die niet bestaat kan ik mij ook niet voorstellen dat het belangrijke data was.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-01 15:57
D4NG3R schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:03:
De back-up terug zetten? Als die niet bestaat kan ik mij ook niet voorstellen dat het belangrijke data was.
9/10 gebruikers maken geen backup van hun belangrijke bestanden, is altijd leuk als er een hddtje klapt in een notebook met al hun trouw/geboorte fotos....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Thematopic: Datarecovery eens door voor wat tips die bruikbaar zijn.
Maar zoals hierboven al gezegd, schrijf NIETS naar die schijf meer, alles maakt de kans kleiner dat er nog iets terug te halen is.
Een raspberry image zal niet zo heel groot zijn, dus de kans dat er (veel) foto's overschreven zijn is niet zo gek groot. Grote kans dat je met een paar tooltjes als getdataback e.d. (bijna) alles terug weet te krijgen

Verwijderd

Beste tomstapels,

In het hierboven genoemde topic Thematopic: Datarecovery staat een heleboel informatie over datarecovery. Ik wil je vragen deze informatie eerst door te nemen en daarop gerichte vragen in dat topic te stellen.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.