Stille pc voor gamen, videobewerken, after effects en Ps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-07 12:13
Wat wil ik gaan doen met m'n nieuwe systeem?
Games zoals The Division, Gta V en nieuwe games. Videobewerking, After Effects, Photoshop. Vaak ook multitasking zoals gamen, browsen, video's kijken, voice chat tegelijk.

Wat mag het systeem kosten?
De prijs moet rond de prijs blijven van de pc die ik heb samengesteld: inventaris: PC (1000 incl. verzendkosten) De pc bouw ik zelf.

Componenten en randapparatuur die ik meeneem in m'n nieuwe pc:
Toshiba 1tb harde schijf. (type wordt later toegevoegd)
Een oude cd/dvd speler
Toetsenbord/muis/monitor/koptelefoon/microfoon/speakers/enz. (al het randapparatuur) hoeft niet, alleen een pc.

Wat denk ik nodig te hebben?
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld. inventaris: PC

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel graag zo stil mogelijke componenten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk en bij zware games zoveel mogelijk fps met hoge settings. (dat zou met een gtx970 en zeker als hij overgeclockt is moeten lukken)
Grote, energieverbruik maakt me niet uit.

Ga je overclocken?
Misschien de videokaart als de fps me te laag is. De cpu zal ik hoogstwaarschijnlijk (in de toekomst) niet overclocken.

Wat verwacht ik van jullie?
Wat is een stille cpu cooler die ik heel misschien later nog voor overclocken zou kunnen gebruiken? (over 5 jaar misschien)
Ik had:
pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2,
pricewatch: Scythe Mugen 4
pricewatch: Scythe Fuma
Tot nu toe leek mij de Scythe Fuma de beste. Hier wat testresultaten die ik gebruikt heb om de keuze te maken: http://nl.hardware.info/r...-40-grafiekennefficientie
Welke onderdelen raden jullie mij aan? Welke zal ik vervangen?
Er werd mij gezegd de psu en gpu te vervangen, omdat deze luid bleken te zijn.

Ook heb ik een vraag over de gpu: Is de boostclock bij elke videokaart hetzelfde? Iemand zei dat het niet uitmaakt welke videokaart het is, de boostclock is altijd het zelfde. Nu weet ik niet welke met een overclocking de stilste is.
Zal de case het geluid van de videokaart veel tegenhouden. M'n pc staat op de grond onder een bureau.

Mijn inventaris uitleg:
Cpu: Omdat ik veel aan videobewerking doe hiervoor gekozen
Mobo: De goedkoopste die er was met goede reviews, ik ga niet overclocken en heb weinig extra's nodig.
Gpu: De krachtigste uit testen en ook nog een van de goedkoopste.
Behuizing: De stilste case op de markt en erg goed voor upgrades in de toekomst
Cpu cooler: Stil en cool
Ram: goedkoopste 16gb, geen problemen met editen.
Psu: Gelezen dat hij stil was, de prijs is goedkoop. Nu kan 620w teveel zijn, maar een 400/450w zijn 10 euro goedkoper of duurder. Op de tier list staat hij in tier 2, wat me goed lijkt.

spoiler: Oude post
Ik wil een cpu cooler kopen, en ik heb er nu 2 op het oog. pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 en de pricewatch: Scythe Mugen 4. Ik heb een aantal testen bekeken o.a. deze: http://nl.hardware.info/r...-40-grafiekennefficientie en de pricewatch: Scythe Mugen 4 lijkt beter. Nu neem ik een i7 6700 dus een skylake cpu, ik had gelezen dat de pricewatch: Scythe Mugen 4 je hardware beschadigt met deze socket 1151. Ik weet niet of dit nu nog steeds zo is of dat ze de mount onderdelen hebben vervangen, ik kan er ook weinig over vinden. Ik vind alleen dat mensen die het al hebben iets vervangen krijgen, maar is dit dan nu ook als je hem nieuw koopt vervangen? (lijk me wel, maar ik vraag het toch maar even)
Het doel bij mij van de cpu cooler is stilte. Heel misschien overclocken in de toekomst, maar hoogst waarschijnlijk niet.

Nu heb ik ook uit reviews gelezen dat de pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 minder stil is dan dat ze beloven. Zelfs iemand die reageerde dat hij wel wat herrie maakt. Dit wil ik absoluut niet.

Mocht er een betere stillere cpu cooler rond deze prijs zijn dan mag dit ook worden gezegd.

Dus:
Ik zie uit testen dat de pricewatch: Scythe Mugen 4 stiller is. maar veroorzaakte schade. Is dit nog steeds zo?
De pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 blijkt meer geluid te maken dan verwacht volgens gebruikers.
Welke is dus beter/stiller voor een i7 6700?

Nyltje

[ Voor 44% gewijzigd door Nyltje op 10-03-2016 11:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

pricewatch: be quiet! Pure Rock, pricewatch: Cooler Master Hyper 212X, pricewatch: Scythe Kotetsu en pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 zijn ook prima stille koelers. Er hoeft immers maar 65w gekoeld te worden.
Hoe ziet de rest van je systeem eruit. Zijn er nog meer geluidsbronnen zoals casefans, voeding, videokaart, hdd? Het heeft weinig zin een hele stille cpu koeler te installeren als de rest het uit schreeuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Bij mijn weten wordt bij de mugen 4 een montage setje voor socket 1151 geleverd.

Kijk ook eens naar de scythe fuma ook een goeie stille koeler.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
De rest van het systeem wat ik wil gaan bouwen: inventaris: PC

Die pricewatch: Scythe Fuma ziet er heel netjes uit. Ook wat ik uit de testresultaten van Hardware.info heb gehaald lijkt deze het beste te zijn qua stilte, hij koelt ook nog eens heel erg goed dus als ik heel misschien in de toekomst zou willen overclocken kan dat prima.

Ik denk dat als zou moeten kiezen tussen de 2 die ik had bedacht en de Fuma, dat het de Fuma wordt.
ACB2401, ik had die van jouw ook bekeken, maar de Scythe Fuma blijkt toch beter te zijn.

Hartstikke bedankt ik denk dat ik met de Scythe Fuma ga.
Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nyltje schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:55:
De rest van het systeem wat ik wil gaan bouwen: inventaris: PC
Dat bedoel ik. Je kunt wel een hele stille cpu koeler inbouwen maar als de videokaart en voeding het uit schreeuwen heeft het weinig nut.
Asvies: maak een topic aan in DAA want er valt nogal wat te verbeteren in jou lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Mijn vraag
Op aanraden van iemand in een ander topic maak ik hier een topic aan: Wat onzekerheid over stille cpu coolers, Skylake i7 6700
In dit topic wist ik niet welke cpu cooler ik moest nemen, ik wilde een zo'n stil mogelijke cooler.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zware games zoals The Division, Gta V, games die nog komen. Première, After Effects, Photoshop, in de toekomst meer edit programma's.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
inventaris: PC
De videokaart is luid op hoge toeren, maar het hoogst geclockt en ook het goedkoopst terwijl hij wel hoger geclockt is. Dit vind ik het wel waard okal gaat het ten kostte van het geluid op hoge toeren. Hier zou ik in principe nog een custom fan grafiek van kunnen maken als het erg storend is.

Ik wil het liefst een stille pc. Nu werd er in mijn vorige topic gezegd dat de voeding en videokaart luid zijn. Maar ik heb juist gelezen dat de voeding redelijk stil is, ik weet wel dat de videokaart luider is op hoge toeren, maar hij is hoger geclockt dan andere kaarten en op idle is hij niet te horen.
Er zit geen harde schijf en cd speler in, dat klopt, deze hergebruik ik.

Nyltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21
Een van de stilste koelers highend koelers voor een redelijke prijs is de pricewatch: Thermalright Macho Rev.B. Dit is wel een gigantisch bakbeest en zal overkill zijn voor een niet overklokbare cpu.

Voor jouw systeem zal een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 al een prima optie zijn. De 6700 produceert niet heel veel warmte en zal met een wat kleinere koeler ook stil blijven. Vaak zie ik hier op tweakers zelfs langskomen dat de processors van de 6x00 serie zelf met de standaard koeler van intel nog redelijk stil blijven.

Qua videokaart dacht ik dat de MSI variant van de 970 het stilst blijft op volle belasting. Misschien kan je deze wisselen.

De voeding die je hebt gekozen is redelijk overkill voor je systeem. Een leuke 400W voeding is al meer dan genoeg tenzij je plannen hebt om voor SLI te gaan. Denk bijvoorbeeld aan een pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W.

[ Voor 24% gewijzigd door n0isH op 10-03-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-07 09:58
Kloksnelheid van je videokaart hoef je niet naar te kijken. Zo'n fabrieksoverclock (en verder!) is op praktisch elke kaart te bereiken met een tooltje als MSI afterburner en wat geduld.

Mijn eigen ervaring met die voeding is dat deze wel degelijk luid is. Zeker met een semi-passief gekoelde videokaart en een aftermarket CPU-koeler is die S12II idle en CPU-only gewoon het luidste component.
Overigens is 620W wat overdreven voor deze build. Met een goede 450-watter kom je er ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Waarom is elke boost clock dan anders terwijl alles in principe gewoon het zelfde is? Ik had wel al de EVGA kaart bestelt, omdat je er nu The Division erbij kreeg. Maar volgens mij is de Asus dan het stilst? Of is hij dan weer niet stil met een overclock? Of is de Msi misschien ook niet stil bij een overclock.

Over de psu, die 620 watt is best goedkoop en is volgens de 'psu tier list' ook goed. Maar hij is dus vrij luid? De prijs is best goedkoop voor 620w voeding, en voor een 400 betaal je dan dus meer of net een tientje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Zomaar een nieuw topic openen kan je beter altijd eerst even checken bij een mod. Dat was hier namelijk helemaal niet nodig geweest. Bij deze dus gemerged :).

Wat echter wél nuttig is, is om even het template aan te houden wat in DAA beleid besproken wordt. Nu is je topicstart vrij chaotisch is missen essentiële zaken als een budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Sorry dit wist ik niet.

Het budget moet eigenlijk het zelfde ongeveer het zelfde blijven van wat ik al heb samengesteld. Het meeste heb ik beantwoord, maar ik mis inderdaad wat dingen:
Ik hergebruik:
Een Toshiba 1tb harde schijf (ik weet even niet welk type nummer) het komt uit een prebuild
Een cd/dvd speler uit een oude pc.
Ik gebruik een Samsung beeldscherm met een schermresolutie 1920x1080, ik weet niet precies welk type.

Ik zal de hoofdpost toch even updaten en alle vragen onder elkaar beantwoorden.

De titel is trouwens veranderd in 'Stille game pc' maar ik doe ook aan videobewerking, after effects en photoshop en heb de pc ook daarop samengesteld.

*Hoofdpost geüpdatet

[ Voor 13% gewijzigd door Nyltje op 10-03-2016 11:03 . Reden: Hoofdpost geüpdatet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Nyltje schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:23:

De titel is trouwens veranderd in 'Stille game pc' maar ik doe ook aan videobewerking, after effects en photoshop en heb de pc ook daarop samengesteld.
Aangepast :). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij op valt is dar er geen ssd in het lijstje staat. Heb je die al in bezit? Een pc met deze specs zonder ssd laten draaien voelt aan als een 8 jaar oude Pentium.

Het moederbord heeft maar 2 ram sloten. Om een upgrade naar 32gb open te houden, wat niet gek is bij beeldbewerking, kan je beter een moederbord met 4 sloten uitkiezen.

De EVGA GTX 970 is een paar procent sneller dan een MSI. Ga je dat merken? Nee, maar het veel lagere geluidsniveau van de MSI merk je wel.

Je zoekt een koeler waarmee je de cpu later nog wil overklokken. Dat zal niet gaan met een non k cpu en een H110 bord.

De Seasonic voeding is een behoorlijk oud ontwerp en biedt geen ondersteuning aan de C6/C7 powerstates van Haswell/Broadwell/Skylake. Daarnaast is de voeding behoorlijk rumoerig. Aan 400w heb je meer dan genoeg en de eerder genoemde be quiet! is dan een goede keuze. Zuinig en stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Een sdd komt misschien later. Wat voor programma zou ik hier op moeten zetten? Ik wil nog wel de bestanden van m'n 1tb harde schijf houden. Daar staat veel belangrijke dingen op, op de 1tb hdd staat ook Windows, gaat dit voor problemen zorgen?

Ik zal kijken naar het moederboord.

Hmm jammer van de videokaart ik heb namelijk de evga kaart al omdat ik The Division wilde hebben. Even kijken of ik hem gratis terug kan sturen. Hoe is die van Asus met een overclock? Die blijkt wel het stilst te zijn, maar ook met overclock? En de boost clock is dus eigenlijk bij elke kaart het zelfde, maar er staat wel dat elke kaart een andere boost clock heeft. Ik zie uit testen wel dat de EVGA 5fps meer heeft.

Ik weet dat ik alleen met een K versie kan overclocken. Maar ik weet niet of ik ooit m'n cpu zal gaan overclocken. Hoogstwaarschijnlijk niet, maar als ik het zou doen is het laat en haal ik een nieuwe cpu (waarschijnlijk over meer dan 5 jaar). Dan heb ik in ieder geval een oke koeler. Het zou ook kunnen dat er te weinig sockets worden ondersteunt. Maar ik denk dat ik in 5 jaar niet ga overclocken. Dan zal ik waarschijnlijk ook een nieuw moederboord halen met 4 ram sloten.

Is er geen andere stille koeler die goed is voor de onderdelen? Ik vind die van Be Quiet nogal duur.

Wat zijn powerstats, wat heb ik eraan en wat merk ik ervan?

[ Voor 10% gewijzigd door Nyltje op 10-03-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-07 09:58
Om even een voor een door je alinea's te gaan:

SSD programma's: Windows, de games die je het meeste speelt, adobe en alle ander programma's. Eigenlijk wil je alles buiten je Mijn Documenten/muziek/video's/Foto's op een SSD hebben. In het geval van foto/videobewerking is een SSD overigens ook gelijk je werkmap.

Als je een SSD inbouwt is het wel aan te raden Windows+progjes helemaal clean te installeren. iets wat ik sowieso kan aanraden als je van hardware wisselt overigens.

Moederbord: zelf even over nadenken idd. De stap naar een B150 model kost zo'n 25 euro.

Videokaart: Asus overklokt prima, het gaat wat dat betreft vooral om de 'silicon lottery'. Ik krijg die van mij iig stabiel op 1600Mhz, maar als je echt pech hebt kom je niet over de 1450 heen. Hierbij maakt het echt niet uit welk merk kaart je hebt. Omdat je overclock eigenlijk altijd hoger dan de boostclock is is ook dat gegeven nutteloos :+
Geluid durf ik niet te zeggen aangezien ik tegenwoordig een waterblok op die kaart heb zitten.

Koeler: Zo'n heethoofd is die I7 echt niet. Zeker in een geïsoleerde kast als de Define R5 kan je makkelijk met een Hyper 212 of een Tranquillo uit de voeten zonder dat je iets hoort.
(Houd je gelijk wat geld over voor een ander moederbord ;) )

Powerstates ben ik helaas niet erg bekend in. Wat ik ervan heb meegekregen is dat je processor bij weinig load (idle) in een toestand beland die zeer weinig energie verbruikt. Hier zijn oudere voedingen niet op berekend waardoor er problemen kunnen optreden.
Ik heb met die S12II 620W persoonlijk nergens last van gehad, maar 'better safe than sorry'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Ik had gister een erg uitgebreide reactie geplaatst, nu bleek hij niet gepost te zijn. Terwijl ik zeker weet dat ik 'm gepost heb. Hier een wat kortere versie:

Is het een clean install bij een nieuw systeem erg belangrijk? Wat merk ik ervan?

Wat is het voordeel van een B150 moederboord?

Als we dat 'silicon lottery' even weg denken zouden alle gtx970's dus allemaal even goed moeten zijn met een overclock? Alleen de cooling werkt dat dus anders, waardoor andere stiller zijn. Welke kaart is dan met een overclock het stilst, de Asus of die van Msi?

Ik zou dan inderdaad de hyper 212 kunnen nemen. Scheelt een tientje, dat kan ik weer in m'n voeding stoppen.

Over de voeding:
Psu calculator zegt wel dat ik met een geoverclockte (tot 1600mhz) gtx 970 minimaal 500w nodig heb. Be Quiet maken dus stille coolers, welk merk/type is nog meer stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62340

B150? van asus? kijk eens naar de soundchip zou ik zeggen. ik heb er onlangs nog het systeem van een vriend met gebouwd geloof ik. Goeie features usb 3.1+ "de betere chips".

trouwens, dat systeem hoorde je ook niet, terwijl ik gewoon de stock koeler gebruikte.
Ik koos de componenten uit op verbruik I5 65w; silver cert. voeding 600 W met single 12v rail en japanese condensators; een relatief zuinige grafische kaart met grote koeling.

Kijk bevoorbeeld eens naar de coolermaster 600 silent pro M.
Super cheap en vrij goed. Zelf durf ik Be quiet niet meer aan sinds ik een 550w voeding heb gehad met kuren. (misschien bijgeloof, maar je kent dat)

GTX970 van asus, non reference design, dat is 145 watt. Dat viel ook goed mee van geluid

het is gewoon een kwestie van een goeie kast (bv aerocool 200 ds, met geluidsdempende padding), zuinige componenten en een automatische fan-controller.

hier kan je wat technische info vinden over voedingen:
http://www.realhardtechx....os/PSUReviewDatabase.html.

Het belangrijkste is trouwens dat je idle geluid zo stil als mogelijk is (als je een film bekijkt dus). tijdens gamen maakt een verschil tussen 32 en 36 db voor mij niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Ik weet nog steeds niet wat ik nou precies aan een B150 heb, een betere soundchip? Maar wat houdt dat dan weer in? Ik heb een filmpje van Linus gekeken en het enige wat ik daaruit kan halen is dat je geen ruis hebt. Ik heb wat oude speakers, en die ruisen alleen als de stroomkabel en de audiokabel te dicht bij elkaar liggen. YouTube: Sound Cards, DACs, and Amps as Fast As Possible

Wow, en dat met een stock cooler. Componenten met weinig wattage en een goede case is dus vrij stil?

Die voeding is niet meer op de markt volgens Tweakers niet meer leverbaar. Via Google zonder kabels, maar daar heb ik natuurlijk weinig aan.

Volgens testen komt de Asus ook uit stilste uit de test, maar nu is de vraag:
- Overclockt hij even ver als andere kaarten? (als je 'silicon lottery' niet meerekent)
- Is hij dan nog steeds redelijk stil? (<40db)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het algemeen hebben B150 tov H110 moederborden 2 extra ramsloten, 2 extra sata aansluitingen en vaak meerdere casfan headers. Je hoort alleen het verschil in audiochips met de betere luidsprekers/headsets. Vooral de ramsloten kan een doorslag in de keuze tussen B150 en H110 geven.

Ga vooral voor een moderne voeding met gescheiden spanningsregeling en dus ondersteuning voor de eerder genoemde C6/C7. Voeding advies en informatie topic - Deel 32
Een systeem met i7 en GTX 970 zal hooguit een keer de 250w aantikken, overklok je de videokaart dan zal het richting de 300w gaan maar dan heb je het ook wel gehad. Een 400w voeding is dan nog steeds voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Ik denk dat ik dan als psu deze neem: productreview: be quiet! Straight Power 10 400W review door -The_Mask-
Mocht ik later een upgrade doen, dan zal dit de videokaart of ram zijn.

Ik zat erg te twijfelen over het moederboord, maar ik denk dat ik toch een moederbord neem met 4 geheugenslots. pricewatch: MSI B150M PRO-VDH

Cpu cooling: Weten jullie zeker dat ik niks ga horen met deze koeling: productreview: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 review door mrkazoodle Ook in vergelijking met andere onderdelen?

Wat is het verschil tussen de Msi en Msi gaming videokaart? Het enige wat ik kan bedenken is de koeling. De gaming heeft natuurlijk de TwinFrozers. En dat de gaming stiller is. En voor de duidelijkheid: Met een overclock zijn de Evga en Msi kaart ongeveer gelijk?

De lijst wordt dan zo: inventaris: PC
Eigenlijk vind ik het net iets teveel. Kan ik nog ergens op besparen. Wat ik zei: Misschien een Msi i.p.v. een Msi Gaming? Of is dat dan erg luid?

[ Voor 16% gewijzigd door Nyltje op 12-03-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21
Je kan kijken naar deze koeler pricewatch: Cryorig M9i.

Het zal niet voldoende zijn voor een overklok build maar voor de skylake serie (zuinig met maar max 65w) zal hij goed stil zijn.
https://www.techpowerup.com/reviews/CRYORIG/M9i/7.html

Een stapje luxer, ongeveer net zo stil maar hij houd de processor wat koeler, is de pricewatch: Thermalright Macho Rev.B interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
In verschillende testen komt de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 er beter uit dan de pricewatch: Cryorig M9i Voor die ene euro koop ik liever de Tranquillo. Toch bedankt! Bron: http://nl.hardware.info/p...393&products%5B%5D=329235

Nu even in het kort wat mijn vragen nog zijn:
Msi vs Gaming Msi videokaart?
Kan ik op de build die ik nu heb nog ergens op besparen?
Of ee fresh install erg belangrijk is bij een compleet nieuw systeem, en of je hier dan wat van merkt?

[ Voor 19% gewijzigd door Nyltje op 13-03-2016 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Ik betwijfel of je 5 jaar gaat halen/doen met een GTX970 als GPU.

Daarom zou je op dit moment kunnen opteren voor een iets goedkopere GPU en deze over een jaar of 3 vervangen door een tegen die tijd snellere GPU. Sowieso, naar wat ik heb begrepen gaan er dit jaar hele interessante dingen gebeuren op GPU gebied, dus nu nog 300+ € in een gpu steken zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Ik wil nu echt met hogere graphics spelen en met een lagere kaart bijvoorbeeld de gtx 960 lukt het niet om alles op high te spelen.

Nog even in het kort wat mijn vragen nog zijn:
Msi vs Gaming Msi videokaart?
Kan ik op de build die ik nu heb nog ergens op besparen?
Een fresh install erg belangrijk is bij een compleet nieuw systeem, en of je hier dan wat van merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In prestaties zal het niet uit maken of je de OC of de Gaming neemt. De Gaming zal iets stiller zijn en heeft een backplate waardoor de kaart minder doorhangt in het slot en er wat beter uit ziet wat voor jou van minder belang is omdat je geen gebruik maakt van een behuizing met window.

Je zou nog wat op de behuizing kunnen besparen door pricewatch: Cooler Master Silencio 352 te nemen welke ook gedempt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Hoeveel stiller zal de gaming versie zijn ten opzichte van de OC versie? Ik denk trouwens niet heel veel. In een review zegt iemand dat hij niet gemaakt is voor overclocken terwijl je daar toch wel 15fps uit kan halen en dat het voor de casual gamer is. Ook zie ik op Hardware.info dat de Msi gaming veel hoger kan worden overclockt dan de normale Msi.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ELKHHg1.png
Door deze review neem ik liever een Msi gaming.

Nu werd mij vertelt dat je beter niet op de behuizing kan bezuinigen. Ik denk dat ik dan ook niet ga doen. De Define R5 heeft meer mogelijkheden en is beter voorbereid op de toekomst waardoor ik hem nooit zal vervangen. Bij Silencio 352 heb ik het gevoel dat ik 'm later moet upgraden doordat hij klein is en minder opties heeft.

Mijn belangrijkste vraag is nu nog: Is een fresh install het waard? Waarschijnlijk word er binnen 2 jaar wel een ssd ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07 07:25

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Dat is echt te duur. En ik denk met de onderdelen die ik nu heb dat ik de voeding en de cpu fan niet zal horen. Zonder case fans en videokaart zou het misschien prima zijn, maar niet voor mij.
Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een schone installatie is altijd aan te bevelen bij een nieuw systeem om driverproblemen te voorkomen.

Je vroeg waar nog iets te besparen viel. De behuizing is het enige onderdeel waar jij nog wat op zou kunnen besparen zonder prestaties in te leveren. De Silencio gaat ook wel 2 systemen mee en aan welke uitbreiding denk je dan waar te weinig ruimte voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Hmm een schone installatie.. Ik heb 800gb aan bestanden en ik maak elke maand m'n pc leeg van bestanden en programma's die ik niet gebruik. Een backup doet niet al je bestanden, maar dat wil ik natuurlijk wel. Ook heb ik gezocht op internet en je kan oude drivers verwijderen, mocht ik problemen krijgen. Mocht ik echt heel erg veel problemen krijgen. Dan doe ik wel een clean instal, en kijk ik nog of nog een ssd kan betalen. Maar dat doe ik pas nadat ik de pc heb getest. Ik denk wel dat de ssd binnen een jaartje een plekje in mijn pc gaat vullen.

Ik denk dat ik toch niet op de behuizing bespaar. Alle knoppen van de CM zitten ook op een vervelende plek omdat ik mijn pc op de grond heb is het veel makkelijk dat alle knoppen en porten bovenop zitten.
Ik denk dat ik er dan toch 15 euro meer voor over heb. (in vergelijking tot mijn eerste build die ik hier posten)

Eigenlijk de enige vraag die ik nog heb is:
Kan er een goede backup worden gemaakt van bestanden en programma's? In plaats van alleen documenten, afbeeldingen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Ik zou zeker voor een clean install gaan, een clean install lijkt misschien een hoop werk maar in de meeste gevallen heb je het dan over 1-2 uur werk. Als je problemen moet gaan onderzoeken, drivers moet uninstallen etc.etc dan ben je vele uren kwijt en is het zoeken naar een naald in een hooiberg; daarnaast is het gewoon best practice, windows registry vervuilt na verloop van tijd dus dit wil je gewoon niet meenemen naar je nieuwe hardware.

De laatste vraag hoort zeker niet thuis in dit deel van het forum, gebruik de zoek functie zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Hartstikke bedankt voor jullie hulp. Mijn build is klaar. Ik doe een clean instal en ik maak alleen een backup van mijn map (documenten/videos/enz.)
inventaris: PC
+ Toshiba DT01ACA100
+ CDDVD drive

Toch heb ik nog 1 vraag over de ssd en videobewerking. Ik raak door het internet helemaal in de war. Het is me echt niet duidelijk en ik heb toch wel een uur gezocht en filmpjes gekeken, maar ik weet het echt niet.
Waardoor wordt videobewerking sneller?
Het bewerkingsprogramma op de ssd?
De footage op de ssd?
Of allebei? Wat gebeurt sneller bij het programma en wat gebeurt er sneller bij de footage?

Jullie weten ook echt zeker als ik de GTX 970 overclock dat ik met deze voeding goed zit? Misschien later een upgrade naar 32gb ram en een betere videokaart. Ik denk wel dat videokaarten steeds minder gaan verbruiken, maar bijvoorbeeld een videokaart over 5 jaar van 200/300 euro?

[ Voor 17% gewijzigd door Nyltje op 22-03-2016 16:42 ]

Pagina: 1