Wat wil ik gaan doen met m'n nieuwe systeem?
Games zoals The Division, Gta V en nieuwe games. Videobewerking, After Effects, Photoshop. Vaak ook multitasking zoals gamen, browsen, video's kijken, voice chat tegelijk.
Wat mag het systeem kosten?
De prijs moet rond de prijs blijven van de pc die ik heb samengesteld: inventaris: PC (1000 incl. verzendkosten) De pc bouw ik zelf.
Componenten en randapparatuur die ik meeneem in m'n nieuwe pc:
Toshiba 1tb harde schijf. (type wordt later toegevoegd)
Een oude cd/dvd speler
Toetsenbord/muis/monitor/koptelefoon/microfoon/speakers/enz. (al het randapparatuur) hoeft niet, alleen een pc.
Wat denk ik nodig te hebben?
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld. inventaris: PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel graag zo stil mogelijke componenten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk en bij zware games zoveel mogelijk fps met hoge settings. (dat zou met een gtx970 en zeker als hij overgeclockt is moeten lukken)
Grote, energieverbruik maakt me niet uit.
Ga je overclocken?
Misschien de videokaart als de fps me te laag is. De cpu zal ik hoogstwaarschijnlijk (in de toekomst) niet overclocken.
Wat verwacht ik van jullie?
Wat is een stille cpu cooler die ik heel misschien later nog voor overclocken zou kunnen gebruiken? (over 5 jaar misschien)
Ik had:
pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2,
pricewatch: Scythe Mugen 4
pricewatch: Scythe Fuma
Tot nu toe leek mij de Scythe Fuma de beste. Hier wat testresultaten die ik gebruikt heb om de keuze te maken: http://nl.hardware.info/r...-40-grafiekennefficientie
Welke onderdelen raden jullie mij aan? Welke zal ik vervangen?
Er werd mij gezegd de psu en gpu te vervangen, omdat deze luid bleken te zijn.
Ook heb ik een vraag over de gpu: Is de boostclock bij elke videokaart hetzelfde? Iemand zei dat het niet uitmaakt welke videokaart het is, de boostclock is altijd het zelfde. Nu weet ik niet welke met een overclocking de stilste is.
Zal de case het geluid van de videokaart veel tegenhouden. M'n pc staat op de grond onder een bureau.
Mijn inventaris uitleg:
Cpu: Omdat ik veel aan videobewerking doe hiervoor gekozen
Mobo: De goedkoopste die er was met goede reviews, ik ga niet overclocken en heb weinig extra's nodig.
Gpu: De krachtigste uit testen en ook nog een van de goedkoopste.
Behuizing: De stilste case op de markt en erg goed voor upgrades in de toekomst
Cpu cooler: Stil en cool
Ram: goedkoopste 16gb, geen problemen met editen.
Psu: Gelezen dat hij stil was, de prijs is goedkoop. Nu kan 620w teveel zijn, maar een 400/450w zijn 10 euro goedkoper of duurder. Op de tier list staat hij in tier 2, wat me goed lijkt.
Nyltje
Games zoals The Division, Gta V en nieuwe games. Videobewerking, After Effects, Photoshop. Vaak ook multitasking zoals gamen, browsen, video's kijken, voice chat tegelijk.
Wat mag het systeem kosten?
De prijs moet rond de prijs blijven van de pc die ik heb samengesteld: inventaris: PC (1000 incl. verzendkosten) De pc bouw ik zelf.
Componenten en randapparatuur die ik meeneem in m'n nieuwe pc:
Toshiba 1tb harde schijf. (type wordt later toegevoegd)
Een oude cd/dvd speler
Toetsenbord/muis/monitor/koptelefoon/microfoon/speakers/enz. (al het randapparatuur) hoeft niet, alleen een pc.
Wat denk ik nodig te hebben?
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld. inventaris: PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel graag zo stil mogelijke componenten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk en bij zware games zoveel mogelijk fps met hoge settings. (dat zou met een gtx970 en zeker als hij overgeclockt is moeten lukken)
Grote, energieverbruik maakt me niet uit.
Ga je overclocken?
Misschien de videokaart als de fps me te laag is. De cpu zal ik hoogstwaarschijnlijk (in de toekomst) niet overclocken.
Wat verwacht ik van jullie?
Wat is een stille cpu cooler die ik heel misschien later nog voor overclocken zou kunnen gebruiken? (over 5 jaar misschien)
Ik had:
pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2,
pricewatch: Scythe Mugen 4
pricewatch: Scythe Fuma
Tot nu toe leek mij de Scythe Fuma de beste. Hier wat testresultaten die ik gebruikt heb om de keuze te maken: http://nl.hardware.info/r...-40-grafiekennefficientie
Welke onderdelen raden jullie mij aan? Welke zal ik vervangen?
Er werd mij gezegd de psu en gpu te vervangen, omdat deze luid bleken te zijn.
Ook heb ik een vraag over de gpu: Is de boostclock bij elke videokaart hetzelfde? Iemand zei dat het niet uitmaakt welke videokaart het is, de boostclock is altijd het zelfde. Nu weet ik niet welke met een overclocking de stilste is.
Zal de case het geluid van de videokaart veel tegenhouden. M'n pc staat op de grond onder een bureau.
Mijn inventaris uitleg:
Cpu: Omdat ik veel aan videobewerking doe hiervoor gekozen
Mobo: De goedkoopste die er was met goede reviews, ik ga niet overclocken en heb weinig extra's nodig.
Gpu: De krachtigste uit testen en ook nog een van de goedkoopste.
Behuizing: De stilste case op de markt en erg goed voor upgrades in de toekomst
Cpu cooler: Stil en cool
Ram: goedkoopste 16gb, geen problemen met editen.
Psu: Gelezen dat hij stil was, de prijs is goedkoop. Nu kan 620w teveel zijn, maar een 400/450w zijn 10 euro goedkoper of duurder. Op de tier list staat hij in tier 2, wat me goed lijkt.
spoiler: Oude post
Ik wil een cpu cooler kopen, en ik heb er nu 2 op het oog. pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 en de pricewatch: Scythe Mugen 4. Ik heb een aantal testen bekeken o.a. deze: http://nl.hardware.info/r...-40-grafiekennefficientie en de pricewatch: Scythe Mugen 4 lijkt beter. Nu neem ik een i7 6700 dus een skylake cpu, ik had gelezen dat de pricewatch: Scythe Mugen 4 je hardware beschadigt met deze socket 1151. Ik weet niet of dit nu nog steeds zo is of dat ze de mount onderdelen hebben vervangen, ik kan er ook weinig over vinden. Ik vind alleen dat mensen die het al hebben iets vervangen krijgen, maar is dit dan nu ook als je hem nieuw koopt vervangen? (lijk me wel, maar ik vraag het toch maar even)
Het doel bij mij van de cpu cooler is stilte. Heel misschien overclocken in de toekomst, maar hoogst waarschijnlijk niet.
Nu heb ik ook uit reviews gelezen dat de pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 minder stil is dan dat ze beloven. Zelfs iemand die reageerde dat hij wel wat herrie maakt. Dit wil ik absoluut niet.
Mocht er een betere stillere cpu cooler rond deze prijs zijn dan mag dit ook worden gezegd.
Dus:
Ik zie uit testen dat de pricewatch: Scythe Mugen 4 stiller is. maar veroorzaakte schade. Is dit nog steeds zo?
De pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 blijkt meer geluid te maken dan verwacht volgens gebruikers.
Welke is dus beter/stiller voor een i7 6700?
Het doel bij mij van de cpu cooler is stilte. Heel misschien overclocken in de toekomst, maar hoogst waarschijnlijk niet.
Nu heb ik ook uit reviews gelezen dat de pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 minder stil is dan dat ze beloven. Zelfs iemand die reageerde dat hij wel wat herrie maakt. Dit wil ik absoluut niet.
Mocht er een betere stillere cpu cooler rond deze prijs zijn dan mag dit ook worden gezegd.
Dus:
Ik zie uit testen dat de pricewatch: Scythe Mugen 4 stiller is. maar veroorzaakte schade. Is dit nog steeds zo?
De pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 blijkt meer geluid te maken dan verwacht volgens gebruikers.
Welke is dus beter/stiller voor een i7 6700?
Nyltje
[ Voor 44% gewijzigd door Nyltje op 10-03-2016 11:09 ]