Kabel voeding naar ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik heb onlangs een nieuwe ssd gekocht om naast mijn bestaande ssd te prikken. Nu heb ik een sata kabeltje erbij gekocht maar is het voor mij enigsinds onduidelijk wat voor powerkabel ik nodig heb om de schijf aan te sluiten op mijn voeding.

Mijn voeding heeft nog meerdere poorten beschikbaar waaronder een sata poort. De ssd is een 850 evo.

Ik schaam me een beetje dat ik er zelf niet uitkom maar op 1 of andere manier kan ik niet vinden wat ik nodig heb op bijvoorbeeld allekabels.nl.

Is er iemand die misschien een link heeft naar een kabel die ik kan gebruiken? Hij moet ongeveer 50 cm lang zijn.

Beste antwoord (via Rixos op 09-03-2016 15:32)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09
Sata power splitter: http://www.allekabels.nl/...nterne-voedingskabel.html
Sata kabels van 10cm tot 2m: http://www.allekabels.nl/...bels/ata-sata-kabels.html
Volgens mij moet je dan een eind komen

Roomba E5 te koop

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heb je niet de juiste kabels al? Volgens mij kun je het nu gewoon al aansluiten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Rixos schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:31:
Ik heb onlangs een nieuwe ssd gekocht om naast mijn bestaande ssd te prikken. Nu heb ik een sata kabeltje erbij gekocht maar is het voor mij enigsinds onduidelijk wat voor powerkabel ik nodig heb om de schijf aan te sluiten op mijn voeding.
Wat voor voeding heb je? De meeste (5 jaar en nieuwer) voedingen worden geleverd met aansluitingen voor sata apparatuur. Je hebt dan geen verloopstekker nodig.
Mijn voeding heeft nog meerdere poorten beschikbaar waaronder een sata poort. De ssd is een 850 evo.
Wat bedoel je hiermee?

• Rixos
Het is een vrij uitgebreide modulaire voeding van 850w van coolermaster.
Ongeveer acht jaar oud denk ik.

Ik heb een voedingskabel lopen met sata aansluitingen die ik gebruik voor mijn huidige hdd en ssd. Er hangen nog wat extra powerconnectoren maar die zitten te ver af van mijn ssd, wellicht zijn er verloopkabels van sata naar sata?

Wat ik bedoel is dat er o.a. een vrije aansluitingspoort op mijn voeding zit waar sata boven staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Rixos op 09-03-2016 14:48 ]

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16
Je kan een kabel kopen om de sata aansluitingen die nu te ver weg zitten toch bij de SSD te krijgen.

Maar als je nog aansluitingen op je voeding hebt dan moet je ook nog ergens kabels hebben liggen om op je voeding aan te sluiten. Misschien dat dit wel lang genoeg zijn om bij je ssd te komen?

• Rixos
SantaMuerte schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:50:
Je kan een kabel kopen om de sata aansluitingen die nu te ver weg zitten toch bij de SSD te krijgen.

Maar als je nog aansluitingen op je voeding hebt dan moet je ook nog ergens kabels hebben liggen om op je voeding aan te sluiten. Misschien dat dit wel lang genoeg zijn om bij je ssd te komen?
Wat voor kabel is dat, heb je eventueel een link? Het probleem is dat ik niet meer zou weten waar die extra kabels liggen omdat ik de voeding lang geleden heb gekocht en ondertussen ben verhuisd.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21
Een SSD genereert niet zoveel warmte (Samsung 950 uitgezonderd :P ) en bevat geen mechanische delen. Kun je niet je nieuwe SSD op een willekeurige andere plek in je kast schroeven / plakken / bungelen waar je wel bij kunt met zowel je data- als powercable?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welke voeding precies? Niet alle voedingen zijn even geschikt om 8 jaar te gebruiken.

People as things, that’s where it starts.

• Rixos
Paul schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:58:
Een SSD genereert niet zoveel warmte (Samsung 950 uitgezonderd :P ) en bevat geen mechanische delen. Kun je niet je nieuwe SSD op een willekeurige andere plek in je kast schroeven / plakken / bungelen waar je wel bij kunt met zowel je data- als powercable?
Daar had ik al aan gedacht maar dan is mijn sata aansluiting naar mijn moederbord te kort helaas. (Heb overigens mijn vorige ssd ook gewoon lekker vast getaped omdat ik geen zin had een extra bracket te kopen).

Acties:
  • Beste antwoord

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09
Sata power splitter: http://www.allekabels.nl/...nterne-voedingskabel.html
Sata kabels van 10cm tot 2m: http://www.allekabels.nl/...bels/ata-sata-kabels.html
Volgens mij moet je dan een eind komen

Roomba E5 te koop

• Rixos
RobinHood schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:03:
Welke voeding precies? Niet alle voedingen zijn even geschikt om 8 jaar te gebruiken.
Het is een coolermaster realpowerm 850w 20 plus 24 pins

Ik zie net dat ie zes jaar oud is en geen acht.

[ Voor 9% gewijzigd door Rixos op 09-03-2016 15:08 ]

• Rixos
Super denk dat ik die eerste moet hebben.

Straks even meten thuis.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Rixos schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:07:
[...]

Het is een coolermaster realpowerm 850w 20 plus 24 pins

Ik zie net dat ie zes jaar oud is en geen acht.
Volgens Jonnyguru zitten er Teapo caps in, beetje middle of the road is dat, en het maakt vooral uit in welke voeding ze zitten.

Ik zou in Voeding advies en informatie topic - Deel 32 navragen hoe goed deze voeding nog zal zijn.

People as things, that’s where it starts.

• Rixos
Ik heb overigens niet echt klachten over de voeding zelf. Op het feit dat ie wat luid is na.
Pagina: 1