Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-07 16:18
Beste medetweakers,

Wat wil ik?
Ik ben op zoek naar een geheel nieuwe opstelling voor een nieuw appartement(zie foto's). Zelf heb ik er niet veel verstand van, daarom vraag ik jullie hulp.Ik ben de laatste weken veel aan het lezen op het forum maar dit maakt vaak de keuze alleen maar moeilijker. >:) Ik doe dit voor een vriend omdat hij er geen tijd en zin in heeft. Ik wil graag een Tv met home theater set(of soundbar). Het liefste moet alles draadloos toegankelijk zijn zodat ik gewoon films en muziek vanaf mijn Apple macbook of iphone kan afspelen. Momenteel is de standaard router van Ziggo aanwezig maar die staat in de meterkast. De afstand naar de Tv is ca. 15 meter(zie plattegrond). Een nieuwe router zou niet verkeerd zijn. In de toekomst moet er op de slaapkamer + badkamer ook een draadloze box komen maar dat is nu nog niet belangrijk. Ook komt er misschien een playstation 4 maar vooralsnog eerst de basisopstelling.

Plattegrond 1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QDG6EZa.jpg?1
Plattegrond 2
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0az6FA7.jpg?1

Ik zoek een?
Televisie - 55 inch UHD
Audio surround set/bar
Receiver
Tv-beugel
Router(Ik weet dat dit buiten dit sub-forum valt, verwacht hier ook geen advies over)

Wat is je budget?
Ik zat te denken rond de 2500 euro. Maar natuurlijk als er een hele goede reden voor is, mag het ietwat erboven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De opstelling is voornamelijk om:
- Tv kijken
- Films streamen vanaf een macbook of via hdmi
- Netflix.
- Muziek afspelen via laptop of via de telefoon. Misschien ook een extra luidspreker in de keuken voor beter geluid.
- Optioneel gamen op de tv.

Welke apparaten heb ik zelf?
Apple 3rd gen

Wat heb je zelf al gevonden?
De tv blijft een moeilijke keuze:
http://tweakers.net/price...ra-tx-55cx700-zilver.html
http://tweakers.net/price...g-ue55ju7000l-zilver.html
http://tweakers.net/price...ia-kd-55x8505b-zwart.html

De voorkeur gaat op dit moment naar de Panasonic aangezien er al Apple tv aanwezig is. Dan wordt het Smart Menu alleen nog gebruikt voor Netflix te kijken.

Voor de audio heb ik geen idee. Hier heb ik zelf weinig verstand van. Graag wil ik geen grote luidsprekers, mooi design en zo min mogelijk kabels. Kwaliteit is belangrijk maar ben geen audiofiel. Ook van receivers heb ik weinig verstand. Het is wel belangrijk dat ik draadloos kan connecten met een laptop of mobiel om muziek af te spelen.

Ik kwam zelf met dit lijstje:

Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver
Harman Kardon BDS 880
Vogel's THIN 345 UltraThin LED/LCD/Plasma wandsteun
Bekijk collectie
Totaal
euro; 2.544,31

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben benieuwd wat voor audioset jullie aanraden? Home theater set of een soundbar? .

edit: Er gaat iets fout met de RML code vanuit de wenslijst dus heb ik het maar zo gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door assn op 09-03-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik stel voor om de focus van dit topic te leggen op het audiogedeelte van je zoektocht. Wat betreft de televisie is er al de nodige dicussie geweest in je eerdere topic Nieuwe TV 48-55 inch.

Wat betreft die audioset, dat is een kwestie van keuzes maken. En dat kun je alleen zelf doen. Met een soundbar zul je nooit surround geluid hebben; hooguit een kunstmatig virtueel iets. Met een home theater set kun je wel surround sound hebben maar met de kleine speakers die je dan hebt, moet je inleveren wat betreft de geluidskwaliteit bij muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
S1NN3D schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:23:
Ik stel voor om de focus van dit topic te leggen op het audiogedeelte van je zoektocht.
Precies, maar ik had die televisie toch vermeld in verband met de gehele samenstelling. Ik neem aan dat bijvoorbeeld panasonic luidsprekers beter passen bij een panasonic tv?
Met een home theater set kun je wel surround sound hebben maar met de kleine speakers die je dan hebt, moet je inleveren wat betreft de geluidskwaliteit bij muziek.
Wat betekent inleveren in dit geval? Zal ik dat als niet audiofiel ook merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
assn schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:32:
Ik neem aan dat bijvoorbeeld panasonic luidsprekers beter passen bij een panasonic tv?
Nee hoor, dat maakt helemaal niets uit. Met een surround setje van hetzelfde merk heb je in mijn ogen alleen als voordeel dat je de boel misschien met één afstandsbediening kan regelen.
Wat betekent inleveren in dit geval? Zal ik dat als niet audiofiel ook merken?
Een satelliet speaker systeem zal sneller wat blikkerig klinken en omdat ze niet erg laag gaan, is de subwoofer te nadrukkelijk aanwezig. Kun je dit horen, dat lijkt me wel. Vind je dat erg, dat is niet aan mij. ;)

In plaats van een standaard setje, ben je naar mijn mening altijd beter af met een losse receiver en in ieder geval 2 boekenplank speakers als fronts. De rest van de speakers kan dan wel een maatje kleiner als dat de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
S1NN3D schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:59:
[...]

Nee hoor, dat maakt helemaal niets uit. Met een surround setje van hetzelfde merk heb je in mijn ogen alleen als voordeel dat je de boel misschien met één afstandsbediening kan regelen.

[...]

Een satelliet speaker systeem zal sneller wat blikkerig klinken en omdat ze niet erg laag gaan, is de subwoofer te nadrukkelijk aanwezig. Kun je dit horen, dat lijkt me wel. Vind je dat erg, dat is niet aan mij. ;)

In plaats van een standaard setje, ben je naar mijn mening altijd beter af met een losse receiver en in ieder geval 2 boekenplank speakers als fronts. De rest van de speakers kan dan wel een maatje kleiner als dat de voorkeur heeft.
Dus advies is om een losse receiver te kopen met boekenplank speakers en andere losse speakers. Ik kom uit bij zoiets:

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR-X1200W€ 345,-€ 345,-
1Jamo A 500 (Zwart)€ 155,-€ 155,-
1Jamo S 604 (Bruin)€ 249,-€ 249,-
1Jamo SUB 210 (Zwart)€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 875,95

Of kan je dan ook:

pricewatch: Harman Kardon HKTS 65 (Zwart) samen met pricewatch: Denon AVR-X1200W"]Denon AVR-X1200W nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Die Denon en HK set kunnen in principe prima samen. Of het de beste keuze is... Het blijven satelliet speakers. En bij dit merk is de prijs/kwaliteit niet optimaal.

Het is overigens niet nodig om een subwoofer te nemen van hetzelfde merk als de speakers. Sterker nog, meestal zijn woofers van dedicated merken beter.

Ik zou je adviseren om met een budget en wensen in je hoofd en een stapel cd's een hifi zaak binnen te lopen en diverse kanshebbers te beluisteren. Speakers koop je namelijk niet op basis van specs, looks, reviews of advies van anderen. Luisteren is het devies. Elk merk/type klinkt anders en smaak qua geluid is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
S1NN3D schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:44:
Die Denon en HK set kunnen in principe prima samen. Of het de beste keuze is... Het blijven satelliet speakers. En bij dit merk is de prijs/kwaliteit niet optimaal.

Het is overigens niet nodig om een subwoofer te nemen van hetzelfde merk als de speakers. Sterker nog, meestal zijn woofers van dedicated merken beter.

Ik zou je adviseren om met een budget en wensen in je hoofd en een stapel cd's een hifi zaak binnen te lopen en diverse kanshebbers te beluisteren. Speakers koop je namelijk niet op basis van specs, looks, reviews of advies van anderen. Luisteren is het devies. Elk merk/type klinkt anders en smaak qua geluid is persoonlijk.
Dan ga ik maar eens op zoek naar een Hifi zaak. Dank u voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
En als je budget voor het geluid een harde grens heeft, durf dan beginnen met een receiver, center en 2 zuiltjes.
Een sub en een paar rears kan je altijd toevoegen, of je fronts achteraan zetten en beter vooraan.

Persoonlijk heb ik liever geen sub dan een te kleine goedkope sub, en rears staan hier nog altijd niet, maar dat is mijn keuze.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Tommie12 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:56:
En als je budget voor het geluid een harde grens heeft, durf dan beginnen met een receiver, center en 2 zuiltjes.
Een sub en een paar rears kan je altijd toevoegen, of je fronts achteraan zetten en beter vooraan.

Persoonlijk heb ik liever geen sub dan een te kleine goedkope sub, en rears staan hier nog altijd niet, maar dat is mijn keuze.
En aan welke prijs moet ik dan denken, dat het zinvol wordt om sub en rears toe te voegen?

Zoals het er nu uitziet is het budget ca. 1200€ voor de audio.Maar dit kan eventueel wel wat rekken als dat zinvol is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:05
Persoonlijk zou ik het dan ook stapsgewijs opbouwen. Voor een degelijke sub die geen bonkdoos wordt, moet je toch al snel aan een €500,- denken gok ik. Icm boekenplank speakers misschien nog wel wat meer, omdat het echt een degelijke kist moet zijn ivm het bereik in de hogere frequenties.

Alles is ook afhankelijk van de grootte van de ruimte waar het komt te staan. Gebaseerd op de plattegrond, moet je denken aan een sub uit de klasse BK Monolith en SVS PB/SB 2000.

Ik heb zelf een bk xxls400 in een Kamer van 45m2. Dat gaat op zich prima, maar je merkt wel dat er geen voelbare bass uit komt, zonder dat het storend wordt.

Bestel ook zoveel mogelijk bij 1 winkel, dan is er vaak nog over de prijs te onderhandelen. Zo heb ik destijds zo'n €300,- van de winkelprijs (€2700,-) afgesnoept. Ook bij online bestellen is dit gewoon mogelijk.

[ Voor 52% gewijzigd door LA-384 op 10-03-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
assn schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:54:
[...]

En aan welke prijs moet ik dan denken, dat het zinvol wordt om sub en rears toe te voegen?

Zoals het er nu uitziet is het budget ca. 1200€ voor de audio.Maar dit kan eventueel wel wat rekken als dat zinvol is
Heel moeilijke vraag hé.

Je kan starten met 2 boekenplankspeakers die echt niet zo duur zijn (bv Boston Acoustics A25), en deze nadien naar achteren zetten als je zuiltjes toevoegt...
Of je start direct met een stel zuilen. Dat kan voor een paar honderd euro tot 10 duizenden euro's.

Vermits je met 1200€ wil starten zou ik:
- nieuwe receiver kopen van ca 300-400€
- op marktplaats een stel goede zuilen en een center speaker scoren.

Zelf heb ik mijn KEF IQ90 paartje voor 900€ gekocht nieuw in de doos, maar wel eindereeks.

En dan een eitje van Kef als Center.
Dat klinkt zo goed dat ik nadien geen behoeft had om verder up te graden.

Als ik er ooit een sub bij zet, dan zal dat minstens een 10-12' sub zijn, en dat kost nieuw makkelijk 700-1500€.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Tommie12 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:04:
[...]

Heel moeilijke vraag hé.

Je kan starten met 2 boekenplankspeakers die echt niet zo duur zijn (bv Boston Acoustics A25), en deze nadien naar achteren zetten als je zuiltjes toevoegt...
Of je start direct met een stel zuilen. Dat kan voor een paar honderd euro tot 10 duizenden euro's.

Vermits je met 1200€ wil starten zou ik:
- nieuwe receiver kopen van ca 300-400€
- op marktplaats een stel goede zuilen en een center speaker scoren.
Ja het eerste wat ik ga doen, is naar een HiFi zaak en eens luisteren wat er allemaal is. Op basis daarvan kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik ben bang dat ik het verschil niet meer ga horen tussen een volledige set van 1200€ of 3000€ maar daar zal ik misschien wel fout zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-07 10:51
Kijk ook of de receiver een pre-out heeft voor een eindversterker. Dan kun je er later altijd nog iets anders achter hangen. Dat beviel mij erg goed. Ook omdat je receiver redelijk snel verouderd kan raken.
Pagina: 1