Toon posts:

HDMI Splitter nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een PS4 en wil graag op het scherm van mijn iMac 5K retina spelen. Hiervoor heb ik de Avermedia Extremecap u3 gekocht. Dit werkt netjes, maar overal op internet lees ik iets over een HDMI splitter. Heb ik dit nodig voor eventueel betere kwaliteit te krijgen? Ik heb deze extremecap u3 niet gekocht om te streamen of te filmen voor YouTube of Twitch, maar gewoon voor ps4 te kunnen spelen op mijn Mac.

Indien deze splitter de kwaliteit verbeterd, welke splitter is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke kwaliteit heb je het over? Een splitter verbetert kwaliteit niet; het is een device die het signaal mogelijk splitst (dus van 1 PS4 naar bijvoorbeeld 2HDMI-uitgangen).

Ik zal je vraag wel niet snappen of ik mis informatie in je startpost om je vraag beter te begrijpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.psnation.com/2...emecap-u3-capture-device/

Ik zag deze review staan en ik citeer: " OK, enough thinking. Lets talk streaming, which will challenge you with another speed bump. The Avermedia software will handle streaming to all of the usual haunts, and even supports the use of a separate microphone. Where the problem lies though is that I still haven’t been able to get a usable image quality on the stream. There aren’t any useful instructions, and in all of my attempts, the video has always been blocky and pretty poor. The good news is that XSplit is fully supported, and image quality is fantastic. But not all is well, because XSplit’s video interface isn’t meant to be used as your primary viewport when playing the game, but because there’s no HDMI out, you’re stuck with using it, unless you buy a couple of items.

You can buy a cheap HDMI splitter for around $20, and then of course, you’ll need an additional HDMI cable as well. You take the cable from the console to the splitter, then one connection goes to your Avermedia Extremecap U3, and the other goes to your TV. It works wonderfully and luckily, it doesn’t cost very much. Via XSplit, you’ll achieve a fantastic stream quality in both resolution and framerate (depending on your available upload speed of course). The U3 excels in this format, and it has become my go-to device for live-streaming."

Volgens mij hebben ze het hier over de kwaliteit. Het kan ook zijn dat ik het geheel niet goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En dan nog begrijp ik het niet; de conclusie van het hele verhaal is eigenlijk: als je wil capturen en tegelijkertijd wil gamen, zet er een splitter tussen.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:20:
...Ik heb deze extremecap u3 niet gekocht om te streamen of te filmen voor YouTube of Twitch, maar gewoon voor ps4 te kunnen spelen op mijn Mac.
Aangezien ik geen Avermedia heb en geen Mac, maar wel op basis van jouw uitspraken: waarom heb je een Avermedia ertussen zitten nu dan? En waarom niet direct de HDMI van de PS4 in je Mac/TV geprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat niet in de Mac, in de tv wel. Maar ik game liever achter een computerscherm dan op een tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:37:
Dit gaat niet in de Mac, in de tv wel. Maar ik game liever achter een computerscherm dan op een tv
Waarom een dure streaming device kopen, als je ook een simpele HDMI splitter had kunnen kopen?

Ze doelen in die review op het feit dat blijkbaar de software van de Avermedia niet goed is in het opnemen van streaming footage, en je dus beter een goedkope HDMI splitter kunt kopen om zo tegelijk te kunnen capturen met Xsplit en te gamen.

Also: je weet dat je PS4 niet plotseling 5K eruit pompt, alleen maar omdat je scherm dat kan weergeven?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jeroenneman schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:41:
[...]

Ze doelen in die review op het feit dat blijkbaar de software van de Avermedia niet goed is in het opnemen van streaming footage, en je dus beter een goedkope HDMI splitter kunt kopen om zo tegelijk te kunnen capturen met Xsplit en te gamen.
En omdat wij moeten gokken, heb ik de manual even gelezen en daar staat duidelijk in vermeld dat je eerst moet kijken welke resoluties over de USB3.0 naar de PC/Mac worden gestuurd en dat dat ook meteen de hoogste resolutie is die op het scherm komt. Heb je een rotte USB-poort, krijg je 720p maximaal aangeboden en dat wordt dan ruk gescaled naar 5K fullscreen.

Maar ja, je hebt verder gelijk; een PS4 doet geen 5K dus zelfs een splitter van 10.000Euro zal niet helpen met betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik moeilijk een tv kan meenemen als ik niet thuis ben, vandaar dat ik dit had gekocht.

Dus volgens jullie heb ik geen hdmi splitter nodig? En als je mij 1tje zou kunnen aanraden welke zou dat dan zijn?

Mijn iMac 5K beschikt over usb 3.0 poorten

Het is enkel mogelijk om dit apparaat te gebruiken om te gamen op een iMac. Enkel een splitter zou niet werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:46:
Omdat ik moeilijk een tv kan meenemen als ik niet thuis ben, vandaar dat ik dit had gekocht.

Dus volgens jullie heb ik geen hdmi splitter nodig? En als je mij 1tje zou kunnen aanraden welke zou dat dan zijn?

Mijn iMac 5K beschikt over usb 3.0 poorten

Het is enkel mogelijk om dit apparaat te gebruiken om te gamen op een iMac. Enkel een splitter zou niet werken.
Je hebt het verkeerde apparaat gekocht voor wat je wil. Je zit in het preview schermpje van je opname software te spelen. Dat gaat niks worden. Voor de prijs van dit apparaat had je een simpele monitor kunnen kopen.

Een HDMI splitter is natuurlijk geen oplossing. Als dat een oplossing zou zijn zou je je PS4 rechtstreeks op je macbook aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 08:24
Het kan alleen rechtstreeks bij oude beestjes zie hier http://www.makeuseof.com/...with-target-display-mode/ en dan nog niet altijd, thunderbolt > hdmi adapter is dan nog minimaal benodigd.

Maar goed, je vraag was of een splitter je zou helpen en dat antwoord is nee. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

http://forums.macrumors.c...27.1762855/#post-20933776

Blijft nog steeds de vraag wat jij onder "kwaliteit verbeteren" verstaat; in het hele topic van jou hier op GoT, lees ik nog steeds absoluut niks waarom/waardoor jij denkt/vindt dat "de kwaliteit" slecht is op jouw iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

3.5 mm headphone jack

SDXC card slot

Four USB 3 ports (compatible with USB 2)

Two Thunderbolt 2 ports

Mini DisplayPort output
Support for HDMI, DVI, VGA, and dual-link DVI (adapters sold separately)
10/100/1000BASE-T Gigabit Ethernet (RJ-45 connector)

Kensington lock slot

Van de tech specs pagina.

Wat jij nu doet is een videofeed binnentrekken via een USB 3.0 poort...
Wat je wil is een HDMI adapter voor je mini- Displayport poort gebruiken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:37:
3.5 mm headphone jack

SDXC card slot

Four USB 3 ports (compatible with USB 2)

Two Thunderbolt 2 ports

Mini DisplayPort output
Support for HDMI, DVI, VGA, and dual-link DVI (adapters sold separately)
10/100/1000BASE-T Gigabit Ethernet (RJ-45 connector)

Kensington lock slot

Van de tech specs pagina.

Wat jij nu doet is een videofeed binnentrekken via een USB 3.0 poort...
Wat je wil is een HDMI adapter voor je mini- Displayport poort gebruiken.
Zoals eerder vermeldt gaat dat niet!

http://www.makeuseof.com/...with-target-display-mode/

Ik heb een iMac 5K van eind 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:01:
[...]

Zoals eerder vermeldt gaat dat niet!

http://www.makeuseof.com/...with-target-display-mode/

Ik heb een iMac 5K van eind 2014.
Wow, really.

Briljant werk weer van Apple. Vooral niet teveel inputs leveren op je scherm van tig duizenden euro's. :X

Anyway, een splitter gaat de kwaliteit niet verbeteren. Dat is puur als je wil spelen en opnemen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:06:
[...]

Wow, really.

Briljant werk weer van Apple. Vooral niet teveel inputs leveren op je scherm van tig duizenden euro's. :X

Anyway, een splitter gaat de kwaliteit niet verbeteren. Dat is puur als je wil spelen en opnemen tegelijk.
Ja, ik denk hetzelfde als jou op dit moment. Ik heb momenteel alles van Apple en voor mijn professioneel gebruik zijn dit topapparaten en zeer stabiel. Op het gebied van gamen (ontspanning) is alles zoals gewoonlijk zeer gelimiteerd en alles volgens hun regels. Deze Avermedia Extremecap U3 was dus mijn enige optie, dewelke zeer degelijk werkt en ik kan met mijn menselijk oog niet meteen een delay waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Jeroenneman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:06:
[...]

Wow, really.

Het is geen scherm, maar een All-in-one computer. Daarnaast heeft Apple slechts op 3 modellen van de iMac video-in ondersteund, en is de reden dat op het moment geen video-in mogelijk is dat er nog geen Thunderbolt 3 is. Intel had dat beloofd, maar was er niet op tijd klaar mee (nog steeds niet). Dus heeft Apple target display mode laten vallen. Verder is het geen 'tig' duizenden euro's, maar tussen de 1 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

johnkeates schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:15:
[...]

Het is geen scherm, maar een All-in-one computer. Daarnaast heeft Apple slechts op 3 modellen van de iMac video-in ondersteund, en is de reden dat op het moment geen video-in mogelijk is dat er nog geen Thunderbolt 3 is. Intel had dat beloofd, maar was er niet op tijd klaar mee (nog steeds niet). Dus heeft Apple target display mode laten vallen. Verder is het geen 'tig' duizenden euro's, maar tussen de 1 en 3.
Oh sorry, blijkbaar is het dan logisch dat je niet je 5K scherm puur kunt aansturen op HDMI of Displayport. EN natuurlijk is 1 tot 3 duizend euro helemaal niet veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Jeroenneman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:27:
[...]

Oh sorry, blijkbaar is het dan logisch dat je niet je 5K scherm puur kunt aansturen op HDMI of Displayport. EN natuurlijk is 1 tot 3 duizend euro helemaal niet veel geld...
Nee, het is niet logisch dat je een intern beeldscherm extern kan aansturen. Dat kan bij nagenoeg geen enkel scherm.

Verder kan HDMI helemaal geen 5K, en DisplayPort kon dat toen de iMac gebouwd werd ook nog niet.
Wat 4K betreft: ook dat kan HDMI niet. Ja, de afgezaagde TV-versie van 4K waarbij je een paar honderd pixels links en rechts inlevert. Met andere woorden: op het moment van het ontwerpen en bouwen was er geen gangbare aansluiting om de iMac extern van beeldinvoer te voorzien op de gewenste resolutie, verversing frequentie en bits-per-kleur. Deal with it.

Sure, Acer/Toshiba/HP had als die het gebouwd hadden vast de optie op het dan alsnog aan te sturen met een of andere kneuzenresolutie, maar Apple is niet Acer. Als ze vinden dat iets matig of gewoon 'niet goed genoeg' is doen ze het niet. Daarnaast hebben ze helemaal geen 5K AiO PC, en video in hebben ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:09
Jeroenneman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:27:
Voor een scherm zou het inderdaad logisch zijn als dat kan. Een iMac is echter geen scherm, maar een computer.

Een capture card (of USB device) is helaas de enige oplossing. De HDMI-splitter is alleen nodig als je tegelijkertijd op een (echt) scherm wil spelen en de video op wil nemen (of streamen, al dan niet naar het scherm van de iMac) op je iMac.

Als het beeld an je PS4 goed op je iMac-scherm verschijnt, wat wil je dan verbeteren?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:46:
...want een 27" iMac onder je arm meenemen gaat wel? Dat deel snap ik nog niet echt :P

Voor het geld van die Avermedia heb je ook (ongeveer) een scherm, niet zo goed als het Apple-scherm misschien, maar je kunt dan wel dual screen gebruik maken van je Mac... Niet de allergoedkoopste nemen, die heeft maar één digitale ingang, en je hebt een Thunderbolt-naar(DVI of HDMI)-adapter nodig :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

johnkeates schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:37:
[...]

Nee, het is niet logisch dat je een intern beeldscherm extern kan aansturen. Dat kan bij nagenoeg geen enkel scherm.

Verder kan HDMI helemaal geen 5K, en DisplayPort kon dat toen de iMac gebouwd werd ook nog niet.
Wat 4K betreft: ook dat kan HDMI niet. Ja, de afgezaagde TV-versie van 4K waarbij je een paar honderd pixels links en rechts inlevert. Met andere woorden: op het moment van het ontwerpen en bouwen was er geen gangbare aansluiting om de iMac extern van beeldinvoer te voorzien op de gewenste resolutie, verversing frequentie en bits-per-kleur. Deal with it.

Sure, Acer/Toshiba/HP had als die het gebouwd hadden vast de optie op het dan alsnog aan te sturen met een of andere kneuzenresolutie, maar Apple is niet Acer. Als ze vinden dat iets matig of gewoon 'niet goed genoeg' is doen ze het niet. Daarnaast hebben ze helemaal geen 5K AiO PC, en video in hebben ze ook niet.
Deal with it?

Ik koop die onzin niet, dus hoef ik er ook niet mee te dealen. Gewoon apart om te zien dat zulke functies niet beschikbaar zijn op een product van een paar duizend euro. Grappig dat je alles gelijk wegzet met termen als "kneuzenresoluties"... getuigt weer van veel intelligentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Jeroenneman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:10:
[...]

Deal with it?

Ik koop die onzin niet, dus hoef ik er ook niet mee te dealen. Gewoon apart om te zien dat zulke functies niet beschikbaar zijn op een product van een paar duizend euro. Grappig dat je alles gelijk wegzet met termen als "kneuzenresoluties"... getuigt weer van veel intelligentie...
Grappig dat je allemaal meningen en verwachtingen voor een product hebt dat je zelf niet hebt. Je wil iets niet, je weet niet hoe het in elkaar zit, en toch weet je te vertellen dat het logisch zou moeten zijn dat een intern scherm als een extern scherm gebruikt zou moeten zijn. Op het moment kom je vooral voor als azijnpisser en iemand met weinig verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jeroenneman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:10:
[...]

Deal with it?

Tja je kan ook gewoon inhoudelijk op zijn betoog ingaan, want die snijdt wel degelijk hout. Een AiO is nu eenmaal niet als extern beeldscherm bedoeld. Waarom ruimte verspillen aan een aansluiting die waarschijnlijk amper gebruikt gaat worden? Niemand koopt daar een iMac voor.

En sinds wanneer staan het type functies in verband met de prijs van een product? Je kan zelf denk ik wel meer dure producten opnoemen die bepaalde functies niet hebben, die wel op goedkopere producten zitten?

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 09-03-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit apparaat gekocht omdat ik ook een MacBook Pro heb die ik kan meenemen. Nu ik snap alle reacties wel, maar het is nogal moeilijk om een extra scherm mee te nemen én een Macbook Pro. Het handige is nu dat ik een computer en scherm in één heb. Ik zie ook niet meteen lag als ik via de avermedia extremecap u3 stream.
Pagina: 1