Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661402

Topicstarter
Ik ben van plan om een iMac te gaan kopen, ik twijfel nog tussen de 21.5" 1.4 of de 21.5" 2.7.
Ik heb al een PS4 staan en wil graag weten of het mogelijk is om de PS4 aan te sluiten op het display. Ik heb al wat op internet gezocht en vond een kabel van belkin die van thunderbolt naar HDMI gaat. Is dat de manier om de ps4 aan te sluiten op de iMac of is dit niet mogelijk? Alvast bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661402

Topicstarter
Werkt het ook met die kabel van belkin? Of alleen met dat apparaat? @Logico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die belkin kabel werkt andersom, van TB naar HDMI om een extra scherm aan de Mac te hangen. Andersom werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, de Thunderboltkabel van Belkin werkt alleen van Thunderbolt naar HDMI, dat wil zeggen dat je daarmee je iMac kunt aansluiten op een HDMI-input van een ander scherm.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:14
Ik zit hier ook aan te denken, maar vraag me ook af of het goed werkt. Ik heb al een 27", maar vraag me ook af of je een toetsenbord&muis kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 07:35
Anoniem: 661402 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:26:
Ik ben van plan om een iMac te gaan kopen, ik twijfel nog tussen de 21.5" 1.4 of de 21.5" 2.7.
Ik heb al een PS4 staan en wil graag weten of het mogelijk is om de PS4 aan te sluiten op het display. Ik heb al wat op internet gezocht en vond een kabel van belkin die van thunderbolt naar HDMI gaat. Is dat de manier om de ps4 aan te sluiten op de iMac of is dit niet mogelijk? Alvast bedankt voor alle reacties!
Op de site van Apple staat heel duidelijk wat je wel en niet kunt doen met TDM (Target Display Mode) op een iMac.

Can I use the iMac in TDM as a display for my gaming console, DVD player, or other device?
The Mini DisplayPort port on a supported iMac can receive DisplayPort compliant video and audio signals. Converters not made by Apple may provide options to convert other electrical, video, and audio protocols to Mini DisplayPort or Thunderbolt compliant signals.

Werkwijze door iemand anders uitgezocht. Het gaat hier dan wel over een X-Doos, maar voor een PS4 zul je waarschijnlijk wel eerst dezelfde handeling moeten verrichten.

Overigens is (het beeldscherm van) een iMac niet voor deze doeleindes bedoelt, dus je zult zelf moeten testen/beslissen of het voor jou gaat werken ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
Die "werkwijze" was 5 jaar geleden, dat werkt niet al lang meer.

Het punt wat hier relevant is, is dat je een thunderbolt signaal moet hebben om de iMac in target display mode te krijgen. Mini displayport alleen is niet voldoende. Hier is op dit moment niets voor op de markt.

De ExtremeCap U3 manier is de enige workaround die in de buurt komt en dat werkt dmv USB3 en software die de videostream laat zien.

[ Voor 8% gewijzigd door z1rconium op 24-03-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 07:35
z1rconium schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:18:
My bad, niet goed opgelet ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
z1rconium schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:18:

Het punt wat hier relevant is, is dat je een thunderbolt signaal moet hebben om de iMac in target display mode te krijgen. Mini displayport alleen is niet voldoende. Hier is op dit moment niets voor op de markt.

De ExtremeCap U3 manier is de enige workaround die in de buurt komt en dat werkt dmv USB3 en software die de videostream laat zien.
ik weet niet of je zelf in het bezit bent van een iMac maar een thunderbolt signaal is nergens voor nodig, een imac gaat gewoon in TDM met een displayport signaal en als ik mij niet vergis ook bij een simpele cdmi-displayport kabel maar dat laatste weet ik niet zeker.

Ik heb dit getest met een 2010 macbook pro (zonder thunderbolt) en een iMac met thunderbolt (weet het jaartal niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
Ja dat heb ik. Apple heeft een mooi lijstje hiervoor.
En toen kwam je tot de conclusie dat je het nu wel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een iMac met thunderbolt werkt niet in target display mode op ander apparaten dan mac->mac.

Zelfs een apple macbook met Windows (bootcamp) kan niet op een iMac in target display mode worden aangesloten. Alleen als de macbook ook in osx is geboot zal de iMac in target display mode gaan.

Zie ook deze draad: http://forums.macrumors.c...read.php?t=1474335&page=6
(Ik ben een van de posters in die draad :) )

Nothing to see here

Pagina: 1