Htpc die ook geschikt is voor Hyperspin, welke hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basman2nd
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 12:41
Ik ben sinds kort in bezit van een grote hdd met hyperspin erop, en ik wil graag een soort htpc model pc die alles lekker soepel draait.

Maar wat heb ik nodig aan hardware om alle games soepel te draaien zoals:
dreamcast, saturn, psx, gamecube, wii.

Wat mij het het mooiste lijkt is een ingebakken gpu maar dat schijnt niet krachtig genoeg te zijn?

Wie o wie heeft zo'n systeem dat alles lekker draait, en kan mij wat advies geven.
het liefst een kant een klaar systeem, maar custom build is ook een optie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicRPRR
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-04-2016
Is al eventjes een paar weken terug dit topic maar toch leuk om antwoord op te geven en handig voor nieuwe mensen die info zoeken
.
En nee waar de spellen vandaan komen e.d. ga ik het niet over hebben, in mijn geval bezit ik ook echt de spellen die straks op mijn kast draaien (maar dat zullen er niet veel doen op die manier).

De emulators draaien nooit meer dan dual core (tot op heden dan) dus bv een quad core / i5 is leuk maar doet niet veel qua snelheid.

Wat wel belangrijk is het aantal Mhz (3Ghz als basis, hoger is beter, tegen de 4Ghz een goede +). Ga hiervoor altijd naar Intel, niets ten nadele van de AMD gangers maar het effectief gebruik per Mhz bij AMD is gewoon niet goed genoeg voor emulatie. had hier ergens de G3258 voorbij zien komen, die is inderdaad erg goed en simpel overclockbaar.

Zelf uiteindelijk gekozen voor een i3-6100 (heeft een aantal kleine extra's):

Crucial 8 GB DDR3L-1600 Kit, Werkgeheugen
Intel® Core i3-6100 socket 1151 processor
FC-LGA4, "Skylake", Boxed
Cooler Master HyperTX 3i, CPU-koeler
ASRock B150M Pro4S/D3, socket 1151 moederbord
Gb-LAN, Sound, µATX

Setje is €250 (alternate). Heb zelf nog een 120Gb SSD Samsung Evo en een 3TB WD Red en een 6950 1Gb videokaartje liggen (onboard video werkt goed voor de oude consoles, voor GC/Wii/DC etc is een addon wel nodig)

Alles draait hier goed op. Ook heb er steam op getest en de meeste spellen die arcade waardig zijn, zijn zonder problemen te spelen. Streetfighter 4 heb ik ook geen problemen mee.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.