Mijn schoonouders hebben me gevraagd een nieuwe PC voor te bouwen. Ik doe dit wel vaker voor kennissen en normaal gesproken gebruik ik grootendeels de BBG's. Omdat ik echter geen ervaring (en eigenlijk geen kennis) heb over foto- en videobewerkingssoftware besloten om hier maar een draadje te openen. Wellicht dat er tweakers zijn die hun licht over deze kwestie kunnen laten schijnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een allround beestje worden. Het standaard mailen en browsen, YouTube etc. Daarnaast een beetje downloaden en e.v.t. streamen naar TV in de woonkamer. Ook gaat de PC gebruikt worden voor het bewerken van foto's en video. Het is belangrijk dat dit laatste vlot verloopt. PC moet toch zeker een jaar of 6/7 mee kunnen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In eerste instantie had ik het basissysteem van de BBG op het oog. Dat moest ongeveer 300/400 euro gaan kosten. Omdat ze geen zin hebben om over een jaar of 3/4 weer te moeten vernieuwen willen ze nu ongeveer 600 tot 700 euro uitgeven om zeker te zijn van een vlotte PC die toekomstbestendig is. Budget zit nog wat rek in, als er goede reden is om iets meer uit te geven dan is hier ruimte voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige beestje is al behoorlijk aan de datum, dus alleen beeldscherm, boxen, toestenbord en muis gaan mee. Voor de rest alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als leidraad neem ik de BBG, ik verwacht dat een zwaardere processor, beter geheugen en een videokaart hierbij zullen moeten komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier zijn geen specifieke voorkeuren voor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alleen het geen reeds vermeld.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Omdat ik geen kennis heb van foto en videoverwerkingssoftware zoek ik dus advies wat betreft de samenstelling van het systeem. Wat voor vidoekaart? Welke processor? Hoeveel RAM?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een allround beestje worden. Het standaard mailen en browsen, YouTube etc. Daarnaast een beetje downloaden en e.v.t. streamen naar TV in de woonkamer. Ook gaat de PC gebruikt worden voor het bewerken van foto's en video. Het is belangrijk dat dit laatste vlot verloopt. PC moet toch zeker een jaar of 6/7 mee kunnen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In eerste instantie had ik het basissysteem van de BBG op het oog. Dat moest ongeveer 300/400 euro gaan kosten. Omdat ze geen zin hebben om over een jaar of 3/4 weer te moeten vernieuwen willen ze nu ongeveer 600 tot 700 euro uitgeven om zeker te zijn van een vlotte PC die toekomstbestendig is. Budget zit nog wat rek in, als er goede reden is om iets meer uit te geven dan is hier ruimte voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige beestje is al behoorlijk aan de datum, dus alleen beeldscherm, boxen, toestenbord en muis gaan mee. Voor de rest alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als leidraad neem ik de BBG, ik verwacht dat een zwaardere processor, beter geheugen en een videokaart hierbij zullen moeten komen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G4500 Boxed | € 85,95 | € 85,95 |
1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Cooler Master N200 Closed | € 37,95 | € 37,95 |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 33,60 | € 33,60 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,95 | € 33,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 331,30 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier zijn geen specifieke voorkeuren voor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alleen het geen reeds vermeld.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Omdat ik geen kennis heb van foto en videoverwerkingssoftware zoek ik dus advies wat betreft de samenstelling van het systeem. Wat voor vidoekaart? Welke processor? Hoeveel RAM?