Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 44 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 142 Laatste
Acties:
  • 226.663 views

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-12 19:16
nieuws: NASA lanceert Parker Solar Probe op weg naar de zon

"De lancering vond om 9:31 Nederlandse tijd plaats op Cape Canaveral in Florida, met een Delta IV-raket"

Dat moet een Delta IV Heavy-raket zijn

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Bethesda gaat onvriendelijke spelers in Fallout 76 flink straffen
Dat is nog steeds gebaseerd op Special, met de onderdelen Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility and Luck Spelers verdienen tijdens het spelen van de game bepaalde speelkaarten.
Mist een punt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En alles weer gerepareerd. Dank allemaal.

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:53
nieuws: Fortnite stelt Android-versie open voor niet-Samsung-gebruikers
De makers van de game hebben de registratie opengezet, en binnenkort worden daardoor ook niet-Samsung-gebruikers binnengelaten.
opengezet, en → opengezet en (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/467, alhoewel hier wel een komma gebruiken verdedigbaar is)
Spelers moeten een e-mailadres opgeven, en krijgen na registratie een uitnodiging per e-mail om de installer te downloaden en de game te gaan spelen.
opgeven, en → opgeven en (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/467; hier is volgens mij een komma niet noodzakelijk)
Epic Games had al te kennen gegeven dat het de registratie later ook open zou zetten voor andere smartphonemerken, en heeft dit dus nu inmiddels gedaan.
smartphonemerken, en → smartphonemerken en (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/467, alhoewel hier wel een komma gebruiken verdedigbaar is)

[ Voor 75% gewijzigd door richy3908 op 12-08-2018 13:34 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ook aangepast, dank.

• richy3908
richy3908 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:22:
nieuws: Fortnite stelt Android-versie open voor niet-Samsung-gebruikers

[...]

opengezet, en → opengezet en (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/467, alhoewel hier wel een komma gebruiken verdedigbaar is)

[...]

opgeven, en → opgeven en (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/467; hier is volgens mij een komma niet noodzakelijk)

[...]

smartphonemerken, en → smartphonemerken en (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/467, alhoewel hier wel een komma gebruiken verdedigbaar is)
Dit bericht is doordat ik de wijzigen-knop had gebruikt en daarna zag dat mijn bericht over een ander artikel ondertussen al was afgehandeld, terechtgekomen voor het dankbericht van 13:26 uur, maar hoort dus na dat bericht thuis.

• richy3908
Firmware-update: Bose QuietComfort 35 II 3.1.8
Het bijwerken van de firmware kan door gebruik te maken van de Bose connect-app of door de headset via usb aan de computer aan te sluiten en naar deze website te gaan.
aan de computer aan te sluiten → op de computer aan te sluiten (zie ook http://www.woorden.org/woord/aansluiten)

nieuws: Onderzoekers vinden ruim 200.000 rsa-privésleutels door analyse grote dataset
Iets minder dan een derde van de verzameling bestaat uit ssh-sleutels, waarvan de ruimte meerderheid afkomstig is uit de bestaande CroCS-dataset en een kleiner aantal uit eigen scans.
ruimte meerderheid → ruime meerderheid

• richy3908
nieuws: Afbeeldingen en specificaties van BlackBerry Key2 LE komen naar buiten
Er zijn afbeeldingen en specificaties opgedoken van de de nog onaangekondigde BlackBerry Key2 LE.
de de → de
Verder stelt de site dat de Key2 LE een Snapdragon 636-soc krijgt vergezeld van 4GB ram.
krijgt vergezeld → krijgt, vergezeld

• RoD
  • Niet online

RoD

En die ook allemaal nog even meegepakt, dank weer :)

• sjerdo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-12 18:49
nieuws: Onderzoekers vinden ruim 200.000 rsa-privésleutels door analyse grote...

Link "in 2015" bevat 2 URLs (de juiste + daar achter de link van batch gcd)

• danmark_ori
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11 02:19
Delpozo schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:27:
[...]

Nee, de buigings-e is noodzakelijk. Vervang 'methode' maar eens door een ander de-woord.
Doe maar eens voor dan. Ik ben benieuwd.
Overigens deze wijze van redeneren klinkt mij als ' a is goed ' want 'b is volgens mij ook goed'. Wat nu als beide veronderstellingen niet waar zijn. Ik zoek eigenlijk een soort taalregel. Mijn verwerping van de 'buigings-e' (?) is een verbale uitspraak die ik me herinner. Ik zoek nog een digitale referentie. De volgende URL is het nog net niet helemaal. Van de gegeven voorbeelden komt sexy - sexyer het dichtst bij jouw idee. Echter, de y is een klinker, waar het woord 'eenvoudig' eindigt op een medeklinker.

https://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=258

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
nieuws: 'Aanval steelt inloggegevens via wachtwoordmanager met behulp van gas...

Halverwege artikel:
Daarbij kaan ze er wel...
Moet zijn:
gaan

[ Voor 3% gewijzigd door jvdmeer op 13-08-2018 07:08 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12 14:16
nieuws: Onderzoeker gebruikt externe Android-opslag om kwaadaardige app te in...

“Makkaveev, verbonden aan beveiligingsbedrijf Check Point, legde tijdens zijn presentatie uit dat hij met externe opslag een partitie op binnen de interne opslag van Android-telefoons bedoeld die gedeeld is door alle apps op het toestel.”

Ik weet niet wát hier had moeten staan, maar dit is spaghetti...

Sometimes you need to plan for coincidence

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12 15:12
nieuws: AMD kondigt Radeon Pro WX 8200 aan

AMD heeft de Radeon Pro WX 8200 aangekondigd, een professionele videokaart met Vega 10-gpu en 8GB hbm2, die in september voor een adviesprijs van 999 op de markt komt.

Woordje vergeten, 999 euro, 999 dollar, 999 aandelen van Apple.. wat is het? Later in de tekst staat het wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 13-08-2018 07:52 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

nieuws: HTC lijkt Android Pie niet uit te brengen voor minder dan twee jaar o...

"De lijst van toestellen die wel een upgrade krijgen, bevatten vier telefoons."

Volgens mij hoort dit "De lijst ... bevat vier telefoons" te zijn

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 20:41

Santford

FP PowerMod
nieuws: HTC lijkt Android Pie niet uit te brengen voor minder dan twee jaar o...
"Ook de Desire 12 en 12+ van dit jaar komen eveneens niet voor in het rijtje."
‘ook’ en ‘eveneens’ zijn dubbelop.

Software-update: qBittorrent 4.1.2
In versie 4 is onder meer de overstap van Qt4 naar 5 gemaakt en heeft het programma verder ook een nieuw uiterlijk en logo gekregen. Verder kan het programma...
‘verder’ en ‘ook’ zijn dubbelop, misschien zelfs beide overbodig in de zin.

[ Voor 33% gewijzigd door Santford op 13-08-2018 08:38 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 20:41

Santford

FP PowerMod
nieuws: Onderzoeker gebruikt externe Android-opslag om kwaadaardige app te installeren

In de inleiding van het artikel mist een punt tussen de twee zinnen.

In de eerste alinea:
Makkaveev, ..., legde tijdens zijn presentatie uit dat hij met externe opslag een partitie op binnen de interne opslag van Android-telefoons bedoeld...
‘op’ of ‘binnen’ staat teveel in deze zin.

[ Voor 31% gewijzigd door Santford op 13-08-2018 08:23 ]

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11 22:32
Fouten verbeterd.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-12 16:21

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

nieuws: Oppo R17 krijgt vingerafdrukscanner achter scherm en kleine inkeping
12.800 euro is teveel en fout berekend dat is 1280 euro

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12 20:06

vpm

Think, tinker, tank

CH4OS schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:48:
[...]
Beiden zeggen dat zowel enkel- als meervoud goed is
[...]
Tja, geen van beiden is fout. Vandaar dat ik zei dat het kan
[...]
Onze Taal of eigenlijk Genootschap Onze Taal is de instantie die het groene en witte boekje maakt. Basicly zeg je dus dat Nederlands jouw taal niet is, hahaha. ;)
(ik heb heel even de smiley-aids uit je bericht gehaald. Je hoeft echt niet elke zin te beeindigen met een winky, om aan te tonen dat je (zo ik hoop) het vriendelijk bedoeld)

Ik heb het even nagekeken. Ik kan enkel concluderen dat het sinds (relatief) kort is aangepast. Dit kun je zien aan de laatste wijziging: = 10-07-2017
Ik heb deze kwestie diverse malen behandeld en OnzeTaal en co hebben me altijd bijgestaan. Nu ineens niet meer?! Helaas veranderd de taal en hoe heviger de verloedering door het volk en de media, hoe sneller taalgidsen het zullen aanpassen om 'het gepeupel' gerust te stellen.

Daag, Nederlands ;w

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

vpm schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:51:
(ik heb heel even de smiley-aids uit je bericht gehaald. Je hoeft echt niet elke zin te beeindigen met een winky, om aan te tonen dat je (zo ik hoop) het vriendelijk bedoeld)
Tja, dat jij niet tegen veel smileys kan is niet mijn probleem. Om het gelijk te bestempelen tot een best wel ernstige ziekte, vind ik dan wel weer overdreven, dat had dan ook niet gehoeven. Ook zet je gelijk een negatieve toon in het bericht, terwijl het verder offtopic is. Zonde dus, wat mij betreft. :)
Ik heb het even nagekeken. Ik kan enkel concluderen dat het sinds (relatief) kort is aangepast. Dit kun je zien aan de laatste wijziging: = 10-07-2017
Ik heb deze kwestie diverse malen behandeld en OnzeTaal en co hebben me altijd bijgestaan. Nu ineens niet meer?! Helaas veranderd de taal en hoe heviger de verloedering door het volk en de media, hoe sneller taalgidsen het zullen aanpassen om 'het gepeupel' gerust te stellen.
Dat iets voor het laatst in 2017 is bijgewerkt zegt niet dat het eerder niet was, dus beetje raar om te zeggen dat het in 2017 is 'goedgekeurd' is wat krom. Eens per vijf jaar wordt eea herzien, zowel voor het witte als groene boekje. Laatste keer was in 2015. Dus als het al 'nieuw' is, is het al zo sinds iig 2015, misschien al wel eerder. Maar hey, dat zijn details. ;)

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12 20:06

vpm

Think, tinker, tank

CH4OS schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:02:
[...]
Tja, dat jij niet tegen veel smileys kan is niet mijn probleem. Om het gelijk te bestempelen tot een best wel ernstige ziekte, vind ik dan wel weer overdreven, dat had dan ook niet gehoeven. Ook zet je gelijk een negatieve toon in het bericht, terwijl het verder offtopic is. Zonde dus, wat mij betreft. :)
Zo staat het er niet, maar het is aan jou om dat dusdanig op te vatten. In mijn studietijd (alsmede de afg. jaren) was een dergelijke 'noemer-aids' anekdote heel normaal (en bovendien grappig), om de excessen van hetgeen aan te duiden. Juist door op het randje te gaan zitten met een ernstig feit, toon je de emotie aan die wordt opgeroepen door voorgaand feit. Ik geloof dat ik niet hoef te wijzen op het (populaire) gebruik van 'kanker' in de spreektaal.
CH4OS schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:02:
Dat iets voor het laatst in 2017 is bijgewerkt zegt niet dat het eerder niet was, dus beetje raar om te zeggen dat het in 2017 is 'goedgekeurd' is wat krom.
Om dat direct als 'raar' en 'krom' te bestempelen, vind ik dan weer overdreven. Ik kan het niet fact-checken, omdat de site geen inzage biedt in revisies en geen betrouwbare www-cache kan vinden die zover teruggaat.

Maar ik ben/was me evengoed bewust van de 'offtopic-heid' van deze post, dus laten we het hierbij houden.
Excuses aan de admin voor deze spam.

[ Voor 3% gewijzigd door vpm op 13-08-2018 12:29 ]

• Delpozo
Voor zover ik kan zien is het correct omgerekend.

• Kubrix
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 14:29
reviews: De tweede generatie Threadripper - 2990WX en 2950X met 16 en 32 cores

Bij Prestaties games: Het is AC: Origins, niet Origens.

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:29

• Delpozo
Wel in het versienummer, niet in de (Nederlandse) woordspeling.

De rest is verbeterd.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:47

LankHoar

Langharig tuig

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-12 13:47
De 2950X liet zich 100MHz hoger klokken, met een iets hogere Vcode van 1,45V. Dat leidde tot een Cinebench-score van 3644 punten en een opgenomen vermogen van 'slechts' een kleine 340W.

Vcode moet Vcore zijn.

in het stukje tekst tussen de twee bureaublad afbeeldingen in.

edit: tab overklokken en opgenomen vermogen

[ Voor 4% gewijzigd door shadvet op 13-08-2018 16:36 ]

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: LinkedIn komt met Learning en bijgewerkte desktopsite
LinkedIn zelf werd dit jaar voor 26,2 miljard dollar door Microsoft werd overgenomen.
Werd staat dubbel in de zin. Zie maar wat jullie doen, is artikel uit 2016, waar ik na een zoekopdracht op stuitte. ;) Maar vond helaas niet wat ik zocht, hahaha! :+

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 13-08-2018 16:47 ]

• Delpozo
Done.

• Ludwig005

Ludwig005

Delpozo schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:37:
[...]

Voor zover ik kan zien is het correct omgerekend.
die telefoon gaat echt geen 12000 euro kosten denk eens na

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

geek: Googles publieke dns is '8,8,8,8 jaar' oud
Tweede zin, eerste alinea na opening.
Het doel van de publiek benaderbare dns-servers was voornamelijk om dns-requests rap af handelen en internet zo sneller te maken.
Af TE handelen.

Eat the bugs, live in a pod

• Delpozo
Ludwig005 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

die telefoon gaat echt geen 12000 euro kosten denk eens na
Lees eerst eens goed ;)

• Ludwig005

Ludwig005

• Delpozo
Dan had je moeten zien dat in het artikel staat: 'de genoemde prijs van 99.999 yuan, ofwel zo'n 12.800 euro, is een placeholder.'

• Ludwig005

Ludwig005

Delpozo schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:22:
[...]

Dan had je moeten zien dat in het artikel staat: 'de genoemde prijs van 99.999 yuan, ofwel zo'n 12.800 euro, is een placeholder.'
wat is een placeholder eigenlijk? ik verwacht dat de prijs met meer dan 50 procent gaat zakken niks bijzonders.

• Delpozo
'Placeholder' is letterlijk 'plaatsvervanger', hier iets wat in de plaats komt van de echte prijs.

• Ludwig005

Ludwig005

@Delpozo waarom plaatsen ze dan geen "de prijs is nog niet bekend"

• Delpozo
Ludwig005 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:32:
@Delpozo waarom plaatsen ze dan geen "de prijs is nog niet bekend"
Dat zul je aan Oppo moeten vragen. Mag ik deze discussie afsluiten? Het eten wordt koud ;)

• Ludwig005

Ludwig005

Delpozo schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:57:
[...]

Dat zul je aan Oppo moeten vragen. Mag ik deze discussie afsluiten? Het eten wordt koud ;)
goed sluit maar af

• xfluffydestroy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-02 16:35
ik weet niet of dit ook hier hoort
maar in de tracker staat een typfout
er staat onder het kopje acties."koop nu je tickets voro de meet-up III" ga er van uit dat dit voor de meetup moet zijn

• richy3908
nieuws: 'Google verzamelt locatiedata in Android en iOS ook al staat die functie uit'
Het gaat hierbij om de functionaliteit genaamd 'web- en app-activiteit'. Dit gebruikt Google bijvoorbeeld om gebruikers te mogelijkheid te geven hun zoekactiviteiten te bekijken en beheren.
Dit → Deze (want 'functionaliteit' is vrouwelijk)
Dit gebruikt Google bijvoorbeeld om gebruikers te mogelijkheid te geven hun zoekactiviteiten te bekijken en beheren.
te → de

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12 21:16

Theo

moederbord

Er staat in onderstaand artikel een halve zin:
nieuws: 'Google verzamelt locatiedata in Android en iOS ook al staat die func...

Als de locatiegeschiedenis uitstaat, zorgt web- en app-activiteit, mits ingeschakeld, ervoor dat toch nog locatiemarkers worden verzameld. Die kunnen handmatig worden verwijderd, maar dat moet een voor een. Persbureau AP nam de proef op de som en creëerde een visuele kaart van de bewegingen en locaties van een Princeton-onderzoeker.

7400 Wp op het dak

• Whatts
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-12 11:31
nieuws: DeepMind-algoritmes kunnen vijftig oogziektes correct diagnosticeren ...

"De oordelen van de ai zijn daarna vergelijken met die van acht verschillende artsen" zou moeten zijn "De oordelen van de ai zijn daarna vergeleken met die van acht verschillende artsen"

• Delpozo
Gedaan.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 7600x3d 32GB 6000mhz 9070 XT MSI 27" IPS 180hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Jo G.
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-11-2024

Ook in onze drie tests voor dagelijks gebruik, met een pdf-export in Word, een Monte Carlo-test in Excel en de Jetstream JavaScript-benchmark, is Intels 7980XE steeds de snellere. De benchmarks schalen totaal niet naar de 32 cores van de 2990XEWX, die dan ook weer trager is dan de 2950X. Die laatste is daarentegen wel weer sneller dan de 1950X.

Thanks voor de review!

• Delpozo
Gefikst. En… @Jo G. doorgegeven aan Willem.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
nieuws: Cooler Master brengt MasterLiquid ML360R RGB-aio-waterkoeler uit
Cooler Master brengt MasterLiquid ML360R RGB-aio-waterkoeler uit

CoolerMaster heeft een grotere versie van zijn aio-waterkoeler met rgb-leds uitgebracht. De MasterLiquid ML360R heeft een 360mm-radiator met drie fans. Zowel de fans als de pomp zijn voorzien van adresseerbare rgb-leds.

De MasterLiquid ML360R RGB is volgens CoolerMaster compatibel met rgb-headers op moederborden van Asus, MSI en ASrock. In de pomp zitten twaalf adresseerbare leds en in elk van de drie 120mm-ventilatoren zitten er acht. De kleuren van alle leds zijn afzonderlijk in te stellen met de software van de moederbordfabrikanten, of met Cooler Master's eigen MasterPlus+-software.

Cooler Master voorziet de aio-waterkoeler van een radiator met afmetingen van 394x119x27,2mm. De drie meegeleverde fans zijn 120x120x25mm groot en hebben een snelheid van 650 tot 2000rpm. De pomp bestaat uit twee ruimtes: één voor het warme water en één voor het gekoelde water.

De introductie van de MasterLiquid ML360R volgt op die van de kleinere ML120R- en ML240R-uitvoeringen, die sinds begin dit jaar te koop waren. De nieuwe 360mm-variant staat in de Pricewatch voor een prijs vanaf 126 euro. Later deze maand zou de aio-waterkoeler leverbaar moeten zijn.
Is het nou met of zonder spatie? Make up your mind. :p

spoiler:
met

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-12 19:59
nieuws: Drie nieuwe ernstige 'L1TF'-kwetsbaarheden in Intel-processors ontdekt

Volgens Intel zijn beiden op te lossen met microcode en softwareupdates -> software-updates

• Delpozo
Opgelost.

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:43
GameTitel in het samenvattend blokje onder het artikel van rage 2 klopt niet, daar staat nu prince of persia

• hylke45
  • Laatst online: 30-11 14:22
45mm diep
Moet natuurlijk 450mm zijn Bij 'Lian Li brengt Lancool One-behuizing uit'
https://tweakers.net/nieu...ol-one-behuizing-uit.html
kast van 4,5 cm diep zou natuurlijk wel apart zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door hylke45 op 15-08-2018 12:12 . Reden: linkje toegevoegd ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Lian Li brengt Lancool One-behuizing uit
...met twee stroken waar rgb-verlichting zichtbaar is.
Zichtbaar zijn. Stroken is meervoud.

• Delpozo
Maar 'rgb-verlichting' is enkelvoud.

De rest is gerepareerd.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Delpozo schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:26:
[...]

Maar 'rgb-verlichting' is enkelvoud.

De rest is gerepareerd.
In de zin zoals hij nu is, zegt de zichtbaarheid wat over de stroken, net als dat rgb-verlichting dat doet.

EDIT:
Zou je een komma toevoegen, dan wordt het een bijzin en is het wel is;
De kast heeft aan de voorkant een paneel van geborsteld aluminium met twee stroken, waar rgb-verlichting zichtbaar is.
Krijg je dan. :)

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2018 12:46 ]

• Delpozo
"Stroken waar rgb-verlichting", met of zonder komma, is geen mogelijk onderwerp.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
nieuws: Twitter schorst account van Alex Jones voor een week
de tijd nu rijp is om op treden tegen de vijand
op te treden

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:16
nieuws: UWV laat privégegevens 2400 cliënten uitlekken door e-mail met verkee...

Het gaat niet om e-mail, maar om berichten in de Werkmap. UWV communiceert zo min mogelijk per e-mail met clienten.

• WhizzKid-Eddy
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
nieuws: EVGA brengt X299 Micro ATX 2-moederbord uit

Volgens EVGA is het X299 Micro ATX 2-moederbord met lga2066-socket geschikt voor de snelste Core i9-cpu's. Ook het overklokken van processors zoals de Core i9-7980XE zou geen probleem moeten zijn. EVGA gebruikt een stroomvoorziening die bestaat uit veertien fasen en heeft de vrm's voorzien van een heatsink met daarop een kleine ventilator.

Er is ruimte voor een m2-ssd van 80mm lang en er is ook een m2-sleuf waar een kaartje met engte van van maximaal 32mm in gestoken kan worden.

Vorig jaar bracht EVGA zijn eerste X299-moederbord van het matx-formaat uit. Dat exemplaar was minder gericht op overklokken en heeft een stroomvoorziening van twaalf fasen. EVGA verkoopt het nieuwe bord op zijn eigen website voor 290 euro.

Moet zijn:

Volgens EVGA is het X299 Micro ATX 2-moederbord met LGA2066-socket geschikt voor de snelste Core i9-CPU's. Ook het overklokken van processors zoals de Core i9-7980XE zou geen probleem moeten zijn. EVGA gebruikt een stroomvoorziening die bestaat uit veertien fasen en heeft de VRM's voorzien van een heatsink met daarop een kleine ventilator.

Er is ruimte voor een m2-ssd van 80mm lang en er is ook een m2-sleuf waar een kaartje met lengte van van maximaal 32mm in gestoken kan worden.

Vorig jaar bracht EVGA zijn eerste X299-moederbord van het mATX-formaat uit. Dat exemplaar was minder gericht op overklokken en heeft een stroomvoorziening van twaalf fasen. EVGA verkoopt het nieuwe bord op zijn eigen website voor 290 euro.

Bijna alle afkortingen zijn verkeerd geschreven. Alles is geschreven met kleine letters, waar dat hoofdletters dienen te zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door WhizzKid-Eddy op 15-08-2018 14:57 ]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40
MSteverink schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:30:
nieuws: UWV laat privégegevens 2400 cliënten uitlekken door e-mail met verkee...

Het gaat niet om e-mail, maar om berichten in de Werkmap. UWV communiceert zo min mogelijk per e-mail met clienten.
De originele bron is er niet heel helder over, heeft het over 'mail'. Ik zal het wat aanpassen.

@WhizzKid-Eddy Bekende afkortingen schrijven we al jaren met kleine letters. Dat is een bewuste keuze :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xtuv op 15-08-2018 14:58 ]

• Delpozo
@WhizzKid-Eddy: ingeburgerde afkortingen worden in het Nederlands in onderkast geschreven (pc, btw, dvd). Wij beschouwen meer afkortingen als ingeburgerd dan het Groene Boekje doet, omdat dat laatste daarin onvermijdelijk achterloopt, en omdat Tweakers veel technische afkortingen bevat en we het tekstbeeld rustig willen houden.

• Tweakmans
geek: Broncode van Furby is op internet verschenen

De processor was een variant van de MOS Technology 6502, volgens de forumleden van 6502.org, was het de Sunplus SPC81A. -> die tweede komma zorgt voor een kromme zin

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakmans op 15-08-2018 17:37 ]

• Mees van Dongen
  • Laatst online: 27-06-2024
nieuws: Onderzoekers verleggen grens voor 'quantum supremacy'

De onderzoekers van Google draaiden hun simulatie op virtuele machines van Googles Cloud Compute-platform. "Ons gebruik van bescheiden computerhardware democratiseert het simuleren van quantumsimulaties", stellen ze in hun onderzoek.

"het simuleren van quantumsimulaties" -> Ons gebruik van bescheiden computerhardware democratiseert quantumsimulaties

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12 11:00

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
nieuws: Diablo III Eternal Collection komt naar Nintendo Switch

bevat de Switch-versie de uitbredingein Reaper of Souls en Rise of the Necromancer.

uitbredingein moet uitbreidingen zijn vermoed ik. :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-12 21:49
Edit, mijn fout.

[ Voor 97% gewijzigd door Jazco2nd op 16-08-2018 08:14 ]

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 13:57
nieuws: Moto G5-serie van smartphones krijgt geen Android 9.0-upgrade

Zo krijgt de Moto E5, die dit voorjaar uitkwam, geen ipgrade.

ipgrade moet natuurlijk upgrade zijn ;)

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12 14:04
Ontvangst bij high-end telefoons - Test: signaal en snelheid op 4g-netwerken, pagina 5 (Snelheid: wat leidt tot snel internet?)

1e alinea, laatste regel:
De telefoon met de laagste ondersteunde downloadsnelhed is de iPhone X, met 600Mbit/s.
*downloadsnelheid

vrede in rust

• Delpozo
De nodige wijzigingen zijn doorgevoerd. Dank!

• roestje
  • Laatst online: 15-10 12:08
Edit: Nope foutje

[ Voor 95% gewijzigd door roestje op 16-08-2018 09:38 ]

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
"Back-up van WhatsApp gaat niet meer af van opslagcapaciteit Google Drive" wellicht aanvullen met screenshot en inhoud van mail https://i.imgur.com/TB9dwFE.jpg ?

• F-I-X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-12 16:02
reviews: Ontvangst bij high-end telefoons - Test van signaal en snelheid op 4...

"De iPhone X is met zijn lage aantal antennes en relatief ouderwetse modem de logische rodelantaarndrager. Apple heeft ervoor gekozen om in de Benelux iPhones te leveren met een Intel-modem die enkele nieuwere netwerktechnieken ondersteunt en dat is te merken in de tests"

Met een ouderwetse modem (=intel ?) zou deze dan juist NIET de nieuwere netwerktechnieken ondersteunen ?

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Even een reactie op het artikel

reviews: Ontvangst bij high-end telefoons - Test van signaal en snelheid op 4...

Deze alinea kan onduidelijk zijn.
“ In de bovenstaande tabel geldt dus: hoe hoger het getal, hoe beter het is. Zo is een signaal van -112dBm of lager vaak niet genoeg voor het opzetten van een internetverbinding, terwijl een waarde van -98dBm of hoger juist uitstekend is.”

Misschien uitleggen dat -100 lager getal is dan -90 wat wiskundig natuurlijk correct is. Echter mijn collega snapte dit niet.

• Delpozo
@HellFury: da's meer iets voor een apart topic.
@F-I-X: is nu duidelijker.
@larsje: nog duidelijker? We zijn wel tweakers he?

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-12 09:28

D3F

"Yahoo zou verschillende zakenpartners hebben verteld dat het door indirecte druk van Apple werd gedwongen zich uit Game Plus terug te trekken."

nieuws: Japan onderzoekt of Apple partijen heeft bewogen Yahoo-gameplatform t...

Vind dit raar geformuleerd. Nu lees het alsof Yahoo door Apple gevraagd is om zich terug te trekken uit zijn eigen platform. De zin moet volgens mij zijn:

Yahoo zou verschillende zakenpartners hebben verteld dat Square Enix door indirecte druk van Apple werd gedwongen te stoppen met ondersteuning aan Game Plus.

• Smurfuhrer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-11-2019
geek: Microsoft toont robot die drinken uit koelkast kan halen

'Microsoft toont robot die drinken uit koelkast kan halen'.

'drinken' moet zijn 'dranken'.

• Delpozo
Smurfuhrer schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:08:
geek: Microsoft toont robot die drinken uit koelkast kan halen

'Microsoft toont robot die drinken uit koelkast kan halen'.

'drinken' moet zijn 'dranken'.
Zie de laatste definitie.

• Tweakmans
nieuws: Australische tiener bekent inbraak bij systemen van Apple

bekent de interne systemen van Apple meerdere binnengedrongen te zijn -> meerdere keren (of meermaals)

hardware en het ip-adres kwamen overeen met die van de logs ten tijden van de aanval > tijde

omdat hij een groot fan van het bedrijf [...]. -> 'is' ontbreekt.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Google maakt kwaliteitscontrole Wear OS-apps verplicht
Die review moet ervoor zorgden dat de kwaliteit van apps voor het wearablesbesturingssysteem gaat verbeteren.

Mijn reviews al gezien?

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Aangepast.

• W-a-n-d-t
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-11-2024
Nederlandse artsen zijn bezorgd over veiligheid opvolger epd
Vierde alinea, derde zin:
patiënten

Ruimtetelescoop TESS kan naar schatting 10.000 nieuwe exoplaneten vinden
Eerste alinea, eerste zin:
een grootte hebben die vergelijkbaar is met of kleiner is dan die van Neptunus

Onderzoeker toont aanvallen op vliegtuigwifi en satellietcommunicatieantennes
  • Eerste alinea, eerste zin:
    en erachter kwam
  • Tweede alinea, tweede zin:
    kwam erachter

Onderzoek wijst op gebreken in verschillende mobiele pinapparaten
  • Eerste alinea, vierde zin:
    met een mobiel apparaat te verbinden zijn, dat op zijn beurt weer aan het internet hangt
  • Tweede alinea, eerste zin:
    de apparaten [...] maatregelen die verhinderen dat ze uit elkaar kunnen worden gehaald

De aanloop naar Meltdown en Spectre
„Wat gaat nog komen?”
Eerste alinea, tweede zin:
voor  Meltdown
(dubbele spatie).

Student 3d-print Amerikaanse 'brandweersleutels' voor huizen en bedrijfspanden
  • Inleiding, tweede zin:
    aandacht voor fysieke beveiliging. In dit geval voor de zogenaamde Knox Box
  • Eerste alinea, laatste zin:
    die de brandweer voor deze kastjes heeft,

NASA lanceert Parker Solar Probe op weg naar de zon
Derde alinea, laatste zin:
die NASA zich stelt,

DeepMind-algoritmes kunnen vijftig oogziektes correct diagnosticeren via scans
Derde alinea, laatste zin:
dat wordt afgenomen bij patiënten,

Drie nieuwe ernstige 'L1TF'-kwetsbaarheden in Intel-processors ontdekt
  • Tweede alinea, tweede zin:
    De eerste twee varianten [...]. Volgens Intel zijn beiden op te lossen
  • Derde alinea, laatste zin:
    Hyper-Threading
  • Vierde alinea, tweede zin:
    Hyper-Threading
  • Vijfde alinea, eerste zin:
    universiteiten, waaronder die van KU Leuven
  • Vijfde alinea, laatste zin:
    de twee andere, gerelateerde kwetsbaarheden

Onderzoekers verleggen grens voor 'quantum supremacy'
  • Derde alinea, eerste zin:
    die dit oplevert,
    die nodig zijn voor quantumsimulaties op supercomputers,
  • Vijfde alinea, laatste zin:
    Het simuleren van grote aantallen qubits met geringe diepte op op klassieke computerarchitectuur

Mozilla verwijdert aanbevolen veiligheidsextensie uit blogpost na kritiek
Derde alinea, tweede zin:
zou de datacollectie zo klein mogelijk houden
of
zou de datacollectie zo minimaal mogelijk houden

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12 13:56

Alcmaria

Syntax Error in 10

reviews: Wpa3: hoe gaan we erop vooruit?
De impact van een dergelijke wijziging is moeilijk te overschatten.
Lijkt me dat het ‘in te schatten’ of ‘overzien’ moet zijn.

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:35
Gemiste kans
Vanhoef heeft het wps3-certificeringsprogramma eerder al in een blogpost een 'gemiste kans' genoemd.
Ik denk dat wps3 door wpa3 vervangen moet worden.

• Delpozo
Alcmaria schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 06:14:

[...]

Lijkt me dat het ‘in te schatten’ of ‘overzien’ moet zijn.
Wat er staat is correct; de impact is zo groot dat overschatten moeilijk is.

De rest is verbeterd.

• Raven_X3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-12 19:04
Gerucht: Google introducert nog dit jaar slimme speaker met scherm

Introduceert

• Gerardush
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-12 13:20
MikroTik aanbieding via Senetic reclame :

Scherpe prizjen
en snelle levering

• Delpozo
Gerardush schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:16:
MikroTik aanbieding via Senetic reclame :

Scherpe prizjen
en snelle levering
Kan ik niet aanpassen, maar ik heb het doorgegeven aan Sales.
De rest is verbeterd.

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12 18:10
Ik weet niet of dit nu net in dit top hier precies thuishoort, maar als ik klik op https://tweakers.net/downloads/45351/opera-550299437.html en rechts op de pagina klik op meer history, zie ik de updates vanaf maart 2017, en dan nog eens op meer history, ga ik juist terug naar de eerste situatie; óf het is minder history, of het is elders fout. Ik wilde graag terugkijken naar eerdere uitgaven van Opera ;)

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Mijn reviews al gezien?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
nieuws: Valve zette per ongeluk kortstondig streamingwebsite Steam.tv online
Het was niet de bedoeling geweest zijn dat Steam.tv openbaar was.

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-12 12:27
nieuws: OM vervolgt man voor computervredebreuk na ontdekking datalek
"Niet dat ik uitsluit dat hij daadwerkelijk vond dat sprake was van een misstand die beëindigd moest worden, maar ook dat heeft hij de verkeerde keuzes gemaakt."
dat -> dan
Als je quote, dan goed quoten. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door carlo op 18-08-2018 14:04 ]

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-12 22:45
pres_lincoln schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:42:
Ik weet niet of dit nu net in dit top hier precies thuishoort, maar als ik klik op https://tweakers.net/downloads/45351/opera-550299437.html en rechts op de pagina klik op meer history, zie ik de updates vanaf maart 2017, en dan nog eens op meer history, ga ik juist terug naar de eerste situatie; óf het is minder history, of het is elders fout. Ik wilde graag terugkijken naar eerdere uitgaven van Opera ;)
Ik weet zo 1-2-3 niet bij wie je hiervoor terecht moet. Een apart GR-topic zou er echter wel voor zorgen dat het de nodige aandacht krijgt. Ik zou dat proberen.

Verder alles fixed. Dank.

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 18:57
nieuws: Handel in 'cybercrimetools' op darknet is volgens onderzoekers nog be...
De onderzoekers presenteren hun bevindingen tijdens de de Usenix Security-conferentie, die deze week in Baltimore plaatsvindt.
2x 'de'.

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 18:57
nieuws: Google: datacenter bestuurd via ai verbruikt gemiddeld 30 procent min...
Het bedrijf maakt niet bekend in welke datacenters de controle volledig wordt overgelaten aan kunstmatige intelligentie, maar spreekt van 'sommige Google-datacenters' waar diensten als YouYube, Gmail en Search worden gehost.
YouYube → YouTube

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 20:40
Amerikaanse openbaar aanklager eist dat Facebook encryptie Messenger verwijdert
De Amerikaanse openbaar aanklager probeert Facebook zover te krijgen dat het de versleuteling op zijn Messenger-app af te breken zodat autoriteiten de voip-gesprekken van een verdachte kunnen afluisteren.

Suggestie:
De Amerikaanse openbaar aanklager probeert Facebook zover te krijgen dat het de versleuteling van de Messenger app verwijdert zodat autoriteiten de voip-gesprekken van een verdachte kunnen afluisteren.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• richy3908
nieuws: Amerikaanse openbaar aanklager eist dat Facebook encryptie Messenger verwijdert
Drie bronnen van Reuters luiden de klok over de eisen van de openbaar aanklager
luiden de klok → luiden de noodklok (samentrekking van 'de noodklok luiden' en 'de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt' misschien?)
De openbaar aanklager doet onderzoek naar een lid van een zogenaamde MS-13-bende, een gewelddadige criminele groep die zich ook met drugshandel bezigt.
die zich ook met drugshandel bezigt → die zich ook met drugshandel bezighoudt
Een van de leden zou de voice-functie van Facebook Messenger gebruiken, die net als de rest van de app gebruik maakt van end-to-end-versleuteling.
gebruik maakt → gebruikmaakt (zie ook http://woordenlijst.org/#/?q=gebruikmaken)
De FBI liet de zaak vallen nadat het dankzij de hulp van een onbekend bedrijf, vermoedelijk Cellebrite, toch toegang wist te krijgen tot de inhoud van de telefoon.
het → deze (want 'de FBI' is niet onzijdig)
Pagina: 1 ... 118 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.