Toon posts:

Welke Computer / I Mac kopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil binnenkort een desktop of een i Mac kopen. Ik zou graag wat advies van jullie willen over welke ik het beste kan kopen.

Ik zit te twijfelen tussen een imac of een gewone desktopcomputer.

Ik wil graag programmeren en daarom heb je waarschijnlijk een imac nodig. Maar ik doe ook graag producen met fl studio en daarvoor wil ik het maximale uit een computer kunnen halen zonder dat hij vast loopt.

Ook weet ik dat je vaste plugins voor de imac moeilijk kunt vinden. Ook kan je andere software moeilijk vinden voor een imac.

Ook wil ik graag webdesignen en daarvoor gebruik ik zelf Dreamweaver en photoshop en andere software van Adobe. De computer moet deze programma's dus ook allemaal aankunnen.

Ook doe ik veel aan movie bewerking en ik denk eraan om een eigen YouTube kanaal te beginnen. Daar voor wil ik sonyvegas gaan gebruiken.

Ik zou wel graag een computer hebben met een SSD erin. Nu weet ik dat als je een imac koopt met een SSD, dat je dan heel wat meer moet betalen. Zeker over de 1500 euro. betalen. Ook zou ik een goede processor erin willen.

Wat voor computer of i Mac raden jullie mijn aan op basis van mijn wensen en vereisten die ik hierboven heb opgesomd.

Ik wil tussen de 1000 en 1500 euro uitgeven voor een desktopcomputer of imac.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:58

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:21:

Ik wil graag programmeren en daarom heb je waarschijnlijk een imac nodig.
??

Je wilt gaan programmeren en daarom heb je waarschijnlijk een imac nodig ? Als je applicaties voor de imac wil schrijven is dat wellicht handig ja.

Wat versta je precies onder programmeren ?

Waarschijnlijk maakt het voor het programmeren wat jij gaat doen niks uit wat voor OS je draait.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Temujin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:31:
[...]
Waarschijnlijk maakt het voor het programmeren wat jij gaat doen niks uit wat voor OS je draait.
Mwah, als je voor iOS app-store wilt ontwikkelen of voor de mac app-store dan moet je op MacOS compilen en submitten.

En omgekeerd zou het me niets verbazen dat mocht je voor de W10-store iets willen ontwikkelen dat je dan vanaf een W10-computer iets moet submitten... (alhoewel ik deze niet zeker weet)

Verwijderd

Topicstarter
[...]

??

Je wilt gaan programmeren en daarom heb je waarschijnlijk een imac nodig ? Als je applicaties voor de imac wil schrijven is dat wellicht handig ja.

Ik wil graag apps ontwikkelen voor de iPhone en Android. Of alleen Android ik heb nog totaal geen verstand van het maken van apps dus het is voor mij nog allemaal nieuw en ik moet nog boeken kopen om het te kunnen leren. Maar alleen Android apps maken is ook voldoende opzich.
[...]

??

[...]

??

Ik wil graag apps maken. Ik heb nog totaal geen verstand van programmeren dus ik moet nog boeken kopen om het te kunnen leren.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30

page404

Website says no

[...]

??

Ach, Netbeans en Eclipse doen het ook prima onder OS X. ;) Visual Studio wordt wat lastiger.

Thunderking, ik denk dat je eerst eens moet gaan kijken waar je je echt op wil gaan richten. Ik zie muziek produceren, video editing, webdesign en programmeren (welke talen?).
Misschien moet je je focussen op de dingen die je al doet en daar je keuze op baseren. Alles wat je noemt is voor beide platformen beschikbaar. Dat je "software moeilijk kan vinden" voor de Mac heeft waarschijnlijk met je onervarenheid daarin te maken. Als je daar een beetje in thuis bent vind je ook alles wat je nodig hebt.
Al je wensen kun je dus uitvoeren op zowel Mac als PC. Gezien je budget en de eisen die je hebt verwacht ik dat een iMac gewoon te duur wordt. Je kan nog een Mac Mini overwegen. Maar zoals ik zei, denk eerst eens na welke richting je op wilt.

Als je apps wil leren ontwikkelen, kan ik je udemy.com aanraden. Die hebben hele goeie videotutorials voor iOS en Android. Vooral Rob Percival heeft hele duidelijke en interessante cursussen.

[ Voor 7% gewijzigd door page404 op 07-03-2016 09:51 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:58

Temujin

Zegt ook wel eens iets

@page404, Ik bedoelde niet te zeggen dat onder OS X programmeren niet mogelijk was. Meer dat als de enige reden voor hem om een Imac aan te schaffen het programmeren is (wat verder nog onbekend terrein is) dat hij zich niet percee enkel op dit OS hoeft te focussen aangezien het ook prima op windows/linux kan.
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:48:
[...]
Ik wil graag apps ontwikkelen voor de iPhone en Android. Of alleen Android ik heb nog totaal geen verstand van het maken van apps dus het is voor mij nog allemaal nieuw en ik moet nog boeken kopen om het te kunnen leren. Maar alleen Android apps maken is ook voldoende opzich.

Ik wil graag apps maken. Ik heb nog totaal geen verstand van programmeren dus ik moet nog boeken kopen om het te kunnen leren.
Ik heb geen enkel ervaring met het ontwikkelen van iOS apps onder linux/windows (ook al doet een snelle google search mij wel inzien dat dit mogelijk is). Ik heb zowel onder windows als onder linux Android apps ontwikkeld. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar linux als algeheel ontwikkelplatform.

Aangezien je uberhaupt nog moet leren programmeren zou ik eerst eens wat java of python tutorials doorlopen op internet om te kijken of je programmeren überhaupt iets vind. Android apps zul je in Java programmeren. Python noemde ik voornamelijk omdat het basisprincipe van programmeren over verschillende talen vergelijkbaar is. Python is goed leesbaar en bied online veel tutorials of interactieve spelletjes die je leren het programmeren onder de knie te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
page404 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:50:
[...]

Ach, Netbeans en Eclipse doen het ook prima onder OS X. ;) Visual Studio wordt wat lastiger.

Thunderking, ik denk dat je eerst eens moet gaan kijken waar je je echt op wil gaan richten. Ik zie muziek produceren, video editing, webdesign en programmeren (welke talen?).
Misschien moet je je focussen op de dingen die je al doet en daar je keuze op baseren. Alles wat je noemt is voor beide platformen beschikbaar. Dat je "software moeilijk kan vinden" voor de Mac heeft waarschijnlijk met je onervarenheid daarin te maken. Als je daar een beetje in thuis bent vind je ook alles wat je nodig hebt.
Al je wensen kun je dus uitvoeren op zowel Mac als PC. Gezien je budget en de eisen die je hebt verwacht ik dat een iMac gewoon te duur wordt. Je kan nog een Mac Mini overwegen. Maar zoals ik zei, denk eerst eens na welke richting je op wilt.

Als je apps wil leren ontwikkelen, kan ik je udemy.com aanraden. Die hebben hele goeie videotutorials voor iOS en Android. Vooral Rob Percival heeft hele duidelijke en interessante cursussen.
Bedankt voor je reactie, ik produceer al enkele jaren muziek met fl studio. Dus dat is niet nieuw voor mij en ook heb ik veel kennis van HTML en een klein beetje van PHP.

Ik download het meeste via torrents
(voor fl studio heb ik het dan over.)

Klopt, een i Mac is vreselijk duur en ik ben Windows gewend. Wat voor pc raden jullie mij dan aan?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je professioneel wilt gaan raad ik je Apple aan.
De voordelen van een Unix (workflow en technische mogelijkheden) zonder de nadelen van Linux (beperkt software aanbod).
Daarnaast kun je voor apple apparaten eigelijk alleen maar developen vanaf een OSX apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
Temujin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:56:
@page404, Ik bedoelde niet te zeggen dat onder OS X programmeren niet mogelijk was. Meer dat als de enige reden voor hem om een Imac aan te schaffen het programmeren is (wat verder nog onbekend terrein is) dat hij zich niet percee enkel op dit OS hoeft te focussen aangezien het ook prima op windows/linux kan.

[...]

Ik heb geen enkel ervaring met het ontwikkelen van iOS apps onder linux/windows (ook al doet een snelle google search mij wel inzien dat dit mogelijk is). Ik heb zowel onder windows als onder linux Android apps ontwikkeld. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar linux als algeheel ontwikkelplatform.

Aangezien je uberhaupt nog moet leren programmeren zou ik eerst eens wat java of python tutorials doorlopen op internet om te kijken of je programmeren überhaupt iets vind. Android apps zul je in Java programmeren. Python noemde ik voornamelijk omdat het basisprincipe van programmeren over verschillende talen vergelijkbaar is. Python is goed leesbaar en bied online veel tutorials of interactieve spelletjes die je leren het programmeren onder de knie te krijgen.
Bedankt en ik ga snel veel tutorials bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Evianon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:15:
Alle dingen die je noemt gaan op zowel een PC als op een Mac lukken, al zal iOS apps programmeren beter / met minder gedoe gaan op een Mac. Alleen als je specifiek voor Windows of juist voor Mac gaat ontwikkelen is het natuurlijk handig als je dat systeem zelf hebt.

Het gaat dus vooral om je persoonlijke voorkeur voor het systeem. Loop sowieso eens een Apple store in en ga een halfuur wat prutsen op een Mac om het uit te proberen. Zelf vind ik een Mac fijner werken en ben ik er sneller en productiever mee, maar ook dat komt weer door de dingen die je ermee doet. Andere mensen kunnen juist weer niet goed overweg met een Mac en sommigen schieten meteen in een spastische stand als ze ook maar de naam Apple horen. Probeer het dus gewoon zelf uit!

Mocht je later professioneel door willen in iets met programmeren of tech is het wellicht handig dat je wel met een Mac kunt werken, aangezien veel bedrijven vol staan met Mac systemen. Maar dat kan altijd later nog, en daar hoef je hem ook niet per se zelf voor aan te schaffen.

Een iMac gaat in ieder geval lastig worden met je budget, de middenweg is een Mac mini en er je eigen scherm aan hangen. Dan heb je toch een degelijk OS X systeem wat goed binnen je budget past.
Wat voor
Alle dingen die je noemt gaan op zowel een PC als op een Mac lukken, al zal iOS apps programmeren beter / met minder gedoe gaan op een Mac. Alleen als je specifiek voor Windows of juist voor Mac gaat ontwikkelen is het natuurlijk handig als je dat systeem zelf hebt.

Het gaat dus vooral om je persoonlijke voorkeur voor het systeem. Loop sowieso eens een Apple store in en ga een halfuur wat prutsen op een Mac om het uit te proberen. Zelf vind ik een Mac fijner werken en ben ik er sneller en productiever mee, maar ook dat komt weer door de dingen die je ermee doet. Andere mensen kunnen juist weer niet goed overweg met een Mac en sommigen schieten meteen in een spastische stand als ze ook maar de naam Apple horen. Probeer het dus gewoon zelf uit!

Mocht je later professioneel door willen in iets met programmeren of tech is het wellicht handig dat je wel met een Mac kunt werken, aangezien veel bedrijven vol staan met Mac systemen. Maar dat kan altijd later nog, en daar hoef je hem ook niet per se zelf voor aan te schaffen.

Een iMac gaat in ieder geval lastig worden met je budget, de middenweg is een Mac mini en er je eigen scherm aan hangen. Dan heb je toch een degelijk OS X systeem wat goed binnen je budget past.
pc raden

jullie mij dan aan?

Ik weet wel hoe een imac eruit ziet vanbinnen. Ik heb ooit een oude MacBook gehad. Voor hoeveel heb jij jouw Mac gekocht dan?

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2016 10:19 ]

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:34

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
ik zou gewoon gaan voor een zelfbouw desktop. je krijgt in mijn optiek dan veel meer waar voor je geld.
bij mac is het gewoon erg overpriced en je kan niet upgraden mocht dit ooit nodig zijn. voor 1500 euro heb je bij apple een I5 , 1tb HDD( geen SSD) en 8 gb werkgeheugen. stel je voor je zou dit bedrag vertalen naar een desktop zou je zoiets krijgen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 324,-€ 324,-
1Gigabyte GA-H170-D3HP€ 115,95€ 115,95
1Corsair Carbide Quiet 400Q€ 99,18€ 99,18
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 324,99€ 324,99
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Logitech MK270 QWERTY€ 25,41€ 25,41
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 67,95€ 67,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 301,29€ 301,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.387,67

maar dit systeem is overkill voor wat je wilt. dus het kan veel goedkoper. denk dat je met zoiets als dit ook wel uit de voeten moet komen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 227,95€ 227,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1Microsoft Wireless Desktop 3000€ 38,95€ 38,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 150,97€ 150,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.066,94

het kan best dat mac superfijn werkt, heb er zelf nooit echt serieus meegewerkt dus dat argument staat. maar ik gebruik zelf voor Adobe programma's + webdevelopment gewoon windows en ik kom gemakkelijk uit de voeten.

[ Voor 28% gewijzigd door Ergo op 07-03-2016 10:33 ]

• page404

page404

Website says no

Temujin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:56:
Het was ook een grapje ;) En je hebt helemaal gelijk. Een Mac kies je als je daar een voorkeur voor hebt qua workflow en werkwijze, en/of als je met XCode wil gaan ontwikkelen.
[...]

Voor zover ik weet is het niet echt heel haalbaar om zonder XCode iOs apps te maken. Je kan misschien wel met PhoneGap-achtige tools Mac apps genereren, maar ik denk dat Thunderking het zichzelf dan onnodig moeilijk gaat maken.
Ik heb overigens ook een voorkeur voor Linux maar ben nog steeds niet enthousiast over het aanbod van software. Zelf vind ik OS X dan een fijn alternatief, veel native Linux-ondersteuning maar wel een retestabiele frontend en veel goede apps.
Java is een goeie keuze, daarmee maak je de overstap naar andere talen vrij makkelijk. Python ken ik niet goed genoeg, maar je hebt ongetwijfeld gelijk :)

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Als je een beetje handig bent zou je het beste naar een hackintosh kunnen kijken.

• Ergo
rickbovenkamp schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:03:
Als je een beetje handig bent zou je het beste naar een hackintosh kunnen kijken.
dat lijkt me ook een hele goeie optie. wel ben je enigszins beperkt in componenten ( IIRC). of gewoon linux draaien en dan programma's zoals PS draaien in WIne. Java/Python en app development draaien allebei vaak op opensource IDE's dus dat is eventueel ook een optie.

Verwijderd

@ Nate

ben ik nou blind of zitten er bij jouw lijstjes geen videokaart? wordt anders toch een stuk duurder..

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:12:
@ Nate

ben ik nou blind of zitten er bij jouw lijstjes geen videokaart? wordt anders toch een stuk duurder..
GPU-acceleratie (CUDA cores) is een ding, maar de genoemde programma´s draaien prima op een i7 alleen, dmv hyperthreading:

-FL Studio. CPU-intensief, draait prima op een i7.
-Photoshop/Dreamweaver. CS6/CC bevatten een paar functies die hier gebruik van maken. CC meer dan CS6, maar een i7 gaat dit ook prima doen.
-Compileren van code. CPU-intensief, kan hyperthreading goed benutten.
-Sony Vegas. Opnieuw meestal CPU-intensief.
-Lichte games(niet genoemd, maar de mogelijkheid is er). iGPU is prima.

Niet veel redenen om dus aparte graphics aan te schaffen, dus. Verder is minstens 16GB een must in Adobe programma´s en ook de andere genoemde programma´s gaan hier gebruik van maken.

Hackintosh werkt nog niet met Skylake, dus naar mijn mening is het een beetje zonde. Sowieso zit je bij een Mac op het moment vast aan Broadwell+DDR3. Voor upgradabiliteit en toekomstgerichtheid is dat suboptimaal.

Voor OS X, iOS ontwikkelen is OS X natuurlijk een must, dus dan is het of Hackintosh(kans op bugs, discutabel rekening houdend met de richting waarin Apple OS X stuurt), of een iMac, waar je binnen dit budget over een i7+SSD kunt dromen.

Dusja, OP moet goed beslissen of ie nu wel of niet iets voor iOS/OS X wil gaan leren ontwikkelen. Daar hangt de hele beslissing van af. Mocht dit geen voorwaarde meer zijn, dan is zelfbouw+Windows de logische keuze.

EDIT:
of gewoon linux draaien en dan programma's zoals PS draaien in WIne. Java/Python en app development draaien allebei vaak op opensource IDE's dus dat is eventueel ook een optie.
Ik gebruik zelf Linux>Windows en ik kan je nu al vertellen dat je de Adobe suite niet via Wine wilt gaan draaien. Ik weet niet hoe het zit met FL Studio ed, maar de hoeveelheid errors en problemen die je krijgt met de nieuwste versie maken Linux geen fijne optie als die programma´s perse een eis zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door MightyPenguin op 07-03-2016 16:52 ]

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Verwijderd

Topicstarter
MightyPenguin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:49:
[...]

GPU-acceleratie (CUDA cores) is een ding, maar de genoemde programma´s draaien prima op een i7 alleen, dmv hyperthreading:

-FL Studio. CPU-intensief, draait prima op een i7.
-Photoshop/Dreamweaver. CS6/CC bevatten een paar functies die hier gebruik van maken. CC meer dan CS6, maar een i7 gaat dit ook prima doen.
-Compileren van code. CPU-intensief, kan hyperthreading goed benutten.
-Sony Vegas. Opnieuw meestal CPU-intensief.
-Lichte games(niet genoemd, maar de mogelijkheid is er). iGPU is prima.

Niet veel redenen om dus aparte graphics aan te schaffen, dus. Verder is minstens 16GB een must in Adobe programma´s en ook de andere genoemde programma´s gaan hier gebruik van maken.

Hackintosh werkt nog niet met Skylake, dus naar mijn mening is het een beetje zonde. Sowieso zit je bij een Mac op het moment vast aan Broadwell+DDR3. Voor upgradabiliteit en toekomstgerichtheid is dat suboptimaal.

Voor OS X, iOS ontwikkelen is OS X natuurlijk een must, dus dan is het of Hackintosh(kans op bugs, discutabel rekening houdend met de richting waarin Apple OS X stuurt), of een iMac, waar je binnen dit budget over een i7+SSD kunt dromen.

Dusja, OP moet goed beslissen of ie nu wel of niet iets voor iOS/OS X wil gaan leren ontwikkelen. Daar hangt de hele beslissing van af. Mocht dit geen voorwaarde meer zijn, dan is zelfbouw+Windows de logische keuze.

EDIT:

[...]

Ik gebruik zelf Linux>Windows en ik kan je nu al vertellen dat je de Adobe suite niet via Wine wilt gaan draaien. Ik weet niet hoe het zit met FL Studio ed, maar de hoeveelheid errors en problemen die je krijgt met de nieuwste versie maken Linux geen fijne optie als die programma´s perse een eis zijn.
Ik denk dat ik dan toch voor windows+zelfbouwen ga. Kunnen jullie mij helpen met het samenstellen van een goede pc. Het mag tussen de 1000-1500 kosten.

ik denk echter wel dat als ik toch wil ga programmeren dat ik dan voor een macbook ga. En tot die tijd een windows pc.

• Ergo
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:12:
@ Nate

er was ook niet gevraagd om een videokaart of om te gamen.......
ook is het niet nodig met een I7 door de hyperthreading zoals anonymous uitlegde.
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:19:
[...]

Ik denk dat ik dan toch voor windows+zelfbouwen ga. Kunnen jullie mij helpen met het samenstellen van een goede pc. Het mag tussen de 1000-1500 kosten.

ik denk echter wel dat als ik toch wil ga programmeren dat ik dan voor een macbook ga. En tot die tijd een windows pc.
ik heb 2 lijstjes gepost. deze kunnen wel aangepast worden maar volgens mij zijn ze wel oke

[ Voor 39% gewijzigd door Ergo op 07-03-2016 19:31 ]

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Dan kan je beter iOS gewoon compleet links laten liggen met programmeren. Het meeste programmeren wordt nog altijd op Windows of Linux gedaan omdat hier de meeste ondersteuning voor is. Puur om je apps op iOS te kunnen zetten zou ik dus niet een hele nieuwe PC kopen tenzij je natuurlijk bakken met geld verdient met je app.

• page404

page404

Website says no

rickbovenkamp schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:33:
Dan kan je beter iOS gewoon compleet links laten liggen met programmeren. Het meeste programmeren wordt nog altijd op Windows of Linux gedaan omdat hier de meeste ondersteuning voor is. Puur om je apps op iOS te kunnen zetten zou ik dus niet een hele nieuwe PC kopen tenzij je natuurlijk bakken met geld verdient met je app.
Ben ik met je eens. Donderkoning moet gewoon een windows PC kopen, programmeerervaring opdoen en als hij serieus voor iOS wil gaan ontwikkelen kan hij altijd nog overstappen.
Alle voorstellen met Wine en Hackintosh zijn op dit moment denk ik echt een brug te ver.

• xer_00
  • Laatst online: 28-11 18:27
Heeft iedereen het hier niet over de geïntegreerde Gpu Intel HD Graphics 530 (bij de I7-6700) i.p.v. hyperthreading? Natuurlijk is hyperthreading leuk en kan het nut hebben maar het heeft niets met de graphics te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Welke zelfbouw desktop pc raden jullie mij mij aan?

• Ergo
Nate-Senpai schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:22:
ik zou gewoon gaan voor een zelfbouw desktop. je krijgt in mijn optiek dan veel meer waar voor je geld.
bij mac is het gewoon erg overpriced en je kan niet upgraden mocht dit ooit nodig zijn. voor 1500 euro heb je bij apple een I5 , 1tb HDD( geen SSD) en 8 gb werkgeheugen. stel je voor je zou dit bedrag vertalen naar een desktop zou je zoiets krijgen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 324,-€ 324,-
1Gigabyte GA-H170-D3HP€ 115,95€ 115,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Logitech MK270 QWERTY€ 25,41€ 25,41
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 301,29€ 301,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.387,67

maar dit systeem is overkill voor wat je wilt. dus het kan veel goedkoper. denk dat je met zoiets als dit ook wel uit de voeten moet komen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 227,95€ 227,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1Microsoft Wireless Desktop 3000€ 38,95€ 38,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 150,97€ 150,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.066,94

het kan best dat mac superfijn werkt, heb er zelf nooit echt serieus meegewerkt dus dat argument staat. maar ik gebruik zelf voor Adobe programma's + webdevelopment gewoon windows en ik kom gemakkelijk uit de voeten.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 06:50:
Welke zelfbouw desktop pc raden jullie mij mij aan?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guides van november, januari en maart

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1