goedkope manier om nieuwbouwwoning minder "saai" te maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethefrankenic
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03 16:26
Hi,

Wij zijn bezig met een nieuwbouwwoning.
Nu denkt de architect dat de woning door de welstandcommissie als saai wordt bestempeld en nieuw zal worden goedgekeurd.

Wij zijn uitgegaan van een functionele woning zonder, tierelantijntjes (schoorstenen, siermetselwerk, dakkapellen, betimmering om dakgoten etc.

De architect wil zelf al een dakkapel toevoegen om het zo wat mooier te maken, deze wil al een dakkapel toevoegen aan de voorzijde. deze zou echter alleen voor het uiterlijk van de woning zijn aangezien er achter een vide is waarvoor we geen dakkapel nodig hebben.

Nu ben ik dus op zoek naar
ideeën om de woning goedkoop een interessanter uiterlijk te geven.
Tevens wil ik de woning onderhoudsvrij houden, dus zonder additioneel schilderwerk iedere 5-10 jaar.

Alvast bedankt voor jullie input
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/aph2ef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mijn eerste idee: laat de dakpannen in een mooi patroon leggen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat dacht je van een zonnepanelendak? Van die losse, later toegevoegde panelen zijn meestal niet echt fraai, maar als het dak 100% paneel is, vind ik het juist wel gaaf. Ergens ooit eens gezien, zag er cool uit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het dak door laten gaan over de garage? Je krijgt dan een half-ingebouwde garage met een overkapping boven de deur die daar zit. Het maakt je woning groter en je benut de ruimte die je nu niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 07:58

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Een uitbouw bij de voordeur? Of een ronde uitbouw in de linkerhoek? Carport misschien? Geeft net even meer 'swung' aan je blokkendoos.

[ Voor 7% gewijzigd door _Erikje_ op 06-03-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28
Onderhoudsvrij bestaat niet, onderhoudsarm wel. Die paar kozijnen elke 6 jaar laten schilderen kost je overigens ook de kop niet. Kijk ook hier voor inspiratie: Ervaringen met het bouwen van een huis
Verder is dit wel heel erg een soort boodschappenlijstje. Zonder te weten wat je belangrijk vindt, blijft het maar raden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Haal een hap uit het dak en creëer daar een dakterras.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Welke varianten heeft je architect gemaakt? Dit ziet er wel erg summier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethefrankenic
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03 16:26
Alvast heel erg bedankt voor de feedback.
@Fable, dit is ons ontwerp wat als basis dient voor de architect,
Hij is nu varianten aan het maken, deze zullen waarschijnlijk allemaal iets meer "Design" hebben, ik zou alleen graag de kosten in de gaten willen houden, een architect kan natuurlijk behoorlijk los gaan op een woning waarna je waarschijnlijk een hele mooie woning hebt, maar voor ons gaat functie boven design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als die dakkapel alleen voor het uiterlijk is op die locatie zou ik toch echt vragen om dakkapel op andere plek (cq twee op andere plekken) waar je er wel wat aan hebt...

Verder zijn welstandscommissies draken van ondoorzichtige organisaties. Probeer eens in contact te komen met de commissie en uit te vinden wat deze tante truus en co exact willen/niet willen en speel daarmee.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21
Ik zou een dakterras maken op de garage. Maar mijn kennis van architectuur rijkt niet verder dan Minecraft dus ik weet niet of dat mogelijk is ;) of misschien een puntdak op de garage zodat je er ook nog wat opbergruimte aan overhoudt.

[ Voor 23% gewijzigd door O88088 op 06-03-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou die architect niet op zijn blauwe ogen geloven. Klinkt als die gast is op geld uit.
Ik zou met het basisdesign even langs de welstandscomissie gaan en het gewoon voorleggen.
Sowieso, dat soort sneue figuren die moet bepalen hoe een straatbeeld er uit moet zien moeten ze eigenlijk wegsaneren. Beetje voor een ander bepalen dat ze meer geld uit moeten geven omdat dat er mooier uitziet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Als je zie hoe sommige draken van huizen dan wel door de welstandscommisie komen, dan vraag je jezelf inderdaad af hoe zulke lui denken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:26

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom huur je een architect in die je niet genoeg vertrouwt om een huis te kunnen tekenen dat wel door de welstandscommissie komt en aan jouw eisen voldoet...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 16:47
Mijn eerste reactie: "architect denkt dat de welstandscommissie..."

Beste man moet niet voor anderen denken, gewoon indienen, leges betaal je toch pas als vergunning is goedgekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28
Jammer maar helaas. Bij veel gemeenten betaal je per keer dat je langs de welstand moet. En afkeur = vertraging. Binnen een omgevingsvergunning heb je niet de tijd om 3x langs de welstand te gaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:57
The Eagle schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:57:
Ik zou die architect niet op zijn blauwe ogen geloven. Klinkt als die gast is op geld uit.
Ik zou met het basisdesign even langs de welstandscomissie gaan en het gewoon voorleggen.
Sowieso, dat soort sneue figuren die moet bepalen hoe een straatbeeld er uit moet zien moeten ze eigenlijk wegsaneren. Beetje voor een ander bepalen dat ze meer geld uit moeten geven omdat dat er mooier uitziet.
Dat het er saai uitziet mag je overigens wel op zijn blauwe ogen geloven. Daar is geen woord fout aan.

Ik zou, zoals al werd geopperd, eens kijken naar iets van een kleine uitbouw, al dan niet gedeeltelijk rond. Dit doet geen afbreuk aan jullie wens om alles functioneel te houden. Je kamer wordt er groter van, meer licht inval mogelijk door ramen rond om en je huis krijgt een luxere uitstraling waardoor het wellicht in de toekomst ook nog eens beter verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:51
Heb je misschien een betere schets dan het plaatje uit de startpost?
Bij de welstandscommissie zal je ook met wat beters moeten komen.

Verder zou ik vooral meerwaarde creëren door extra in te zetten op duurzaam en onderhoudsarm bouwen. Het uiterlijk mag dan misschien wel saai zijn, maar je kan extra punten scoren op duurzaamheid.
Door dat zonnepanelen idee bijv.
Of door een groen dak bovenop je garage, afgezien van 1x per jaar maaien is dat zo goed als onderhoudsarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 20:33
Kijk eens naar mijn huis wat op dit moment gebouwd wordt. Onderhoudsarm, simpel in vorm maar door de symmetrie en neggen toch speciaal en zonder problemen door welstand.

rewind. in "Ervaringen met het bouwen van een huis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Een welstandscommissie die dat te saai vind?
Ik zou bij je aanvraag gewoon een paar mooie schetsen van tuinen stoppen en een paar namen van tuinarchitecten noemen waarvan de smaak je bevalt. Een tuin maakt een huis een stuk minder saai dan een dakkapel.
Als jij je huis opleukt met een dakkapel en vervolgens lei-lindes voor je huis plaatst ziet niemand die dakkapel meer...
Pagina: 1