Centrale PC met cloudmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Wij hebben thuis allemaal een apparaat voor onszelf (laptop, tablet e.d.), en zijn nu aan het overwegen om een desktop PC aan te schaffen die we voor ons allemaal kunnen gebruiken. Daarbij zouden we dan graag wel cloudopslag willen hebben, zodat je de die op de PC komen te staan ook op de andere apparaten aan kan en ook andersom.

Ik heb dus twee vragen:
- Ik zat zelf te denken aan een desktop met een Intel Core i5, minimaal 4GB RAM en 500GB opslagcapaciteit. Ik heb gehoord dat HP een goed merk is, maar kennen jullie een specifiek model of type dat goede recensies krijgt die aan bovenstaande specificaties voldoet?
- Hoe kun je het beste cloudopslag realiseren voor meerdere personen en tussen meerdere apparaten? Wat zijn hier de mogelijkheden van.

Ben benieuwd naar de reacties! Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Als jullie allemaal een eigen pc/laptop hebben, waarom wil je dan nog een centrale?
Als je zit te denken aan cloudopslag kun je ook gaan voor een NAS (synology/Qnap) dat biedt hele goede mogelijkheden voor jullie idee.

Nas sluit je aan op je netwekr en vervolgens kun je vanaf elk apparaat in of buiten je huis erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat we toch vaak overlap hebben met het gebruik van apparaten van elkaar e.d. en we hebben niet allemaal een laptop, dus willen we een soort centrale werkplek ervan maken.

Ik ga de mogelijkheden voor een NAS eens bekijken... Zijn hier nog specifieke merken of andere dingen waar je op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik heb enig onderzoek gedaan naar de cloud mogelijkheden en daaruit kwam dat Synology toch wel veruit het meest volwassen is, bijvoorbeeld in snelheid van veel files synchroniseren of meerdere gedeelde mappen aan kunnen maken.

Computer zou ik lekker zelf bouwen. Overigens ben je imho knettergek als je nu nog voor een gewone HDD kiest ipv SSD ;)

[ Voor 21% gewijzigd door JT op 06-03-2016 14:21 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gaat dat precies in zijn werk? Ik zie van Synology verschillende DiskStations staan, maar waar moet je dan op letten bij het aanschaffen van harde schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57
Mocht je interesse hebben in een Synology, dan zou je bijvoorbeeld deze topic's door kunnen nemen :)

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2
[Synology] Nieuws en discussie

[ Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 06-03-2016 15:10 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:27:
Hoe gaat dat precies in zijn werk? Ik zie van Synology verschillende DiskStations staan, maar waar moet je dan op letten bij het aanschaffen van harde schijven?
Waar een groot verschil in zit is het aantal schijven wat er in.
Zo heeft de DS216 bijvoorbeeld 2 schijven en is het model van 2016. Zo heeft het model 116 dus 1 schijf uit 2016.

Daarnaast heeft synology globaal de DS216J, de DS216 of DS216+ waarbij de J het instap model is en de + de snelste. Specs zijn te vinden op website van synology en voor de prijzen kun je natuurlijk gebruik maken van de pricewatch.
Pagina: 1