Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32
Hallo,

Sinds gisteren trotse eigenaar van een nieuwe videokaart.

MSI Radeon R9 390 8GB Gaming

Echter tijdens het installeren kwam ik erachter dat mijn voeding niet voorzien is van de nodige 8 pin. De videokaart eist namelijk een 6pin + 8pin.

Dit is mijn voeding: MS-Tech MS-N750-VAL

Nu mijn vraag (ik weet dat de voeding ook niet je van het is, deze zat in de toen geleverde kast 2 jaar terug) kan ik middels een dergelijke kabel: 2 X Molex 4pin Male To 8pin Pci Express 15cm een 8 pin creëren of is het beter om een hele nieuwe voeding aan te schaffen?

Mocht het met een convertor lukken, is mijn voeding dan sterk genoeg en kan het consequenties hebben mocht dit niet zo zijn. Alvast bedankt!

Naar aanleiding van MAX3400, hieronder mijn huidige kast.

MS-Tech MS-N750-VAL
Intel Core i7-4770 Boxed
Asus H81M-PLUS
Kingstons SSDnow 240gb
Nieuwe GPU MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
Huidige GPU Asus STRIX GTX 960

En een HDD van WD van 1 tb.

[ Voor 29% gewijzigd door Dooiedibbes op 04-03-2016 11:38 ]

PSN: Eczeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:39

WCA

Wat nodig is, is een nieuwe voeding aanschaffen ;)

Die voeding is ongelooflijk slecht, en zou ik zo snel mogelijk uit je systeem halen.
Schaf iets als dit aan: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Die heeft de goeie connectors, en is van goede kwaliteit.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end :(

Een nieuwe voeding lijkt me ook de uitgave waard; helaas is het me niet bekend wat je nog meer wil aansturen in jouw PC dus als je nog even je startpost kan aanvullen met alle huidige specificaties, komt er vast een nuttig/snel antwoord welke voeding een betere keuze is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
thanks voor de reactie.

Ik had het vermoeden al dat deze reactie zou komen, mijn vervolg vraag zou dan ook zijn wat een goede voeding is rond de 70 euro.

Dubbel thanks dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Dooiedibbes schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:29:
thanks voor de reactie.

Ik had het vermoeden al dat deze reactie zou komen, mijn vervolg vraag zou dan ook zijn wat een goede voeding is rond de 70 euro.

Dubbel thanks dus!
Zie mijn vorige reactie, die seasonic levert genoeg vermogen (meer dan die ms-tech) en heeft de goeie stekkers. Seasonic staat verder bekend om zijn goeie kwaliteit. (Seasonic maakt ook voedingen voor oa corsair)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Ok thanks, deze valt precies binnen het budget. En het kan dus alleen maar beter dan mijn huidige status.

Ik zie er alleen wel tegen op om alles opnieuw te bedraden, maar dat is meer angst dan gebrek aan zin ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Gelukkig is die seasonic modulair, dat scheelt een hoop gedoe

En inderdaad, ALLES is beter dan die MS-tech :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Ok, ook zwaar genoeg? want hij vraagt (de doos van de GPU dan) om minimaal 750w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dooiedibbes schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:51:
Ok, ook zwaar genoeg? want hij vraagt (de doos van de GPU dan) om minimaal 750w.
http://www.bit-tech.net/h...r9-390-strix-oc-review/10 ?

Aangezien je nog steeds weigert om de rest van je system-specs te posten, is het gokken welke voeding je nodig hebt. Lees de review & waarden even in het linkje en dan kan je vast zelf als voor 95% in de buurt komen van het goede vermogen voor jouw PC.

/edit: Even over het hoofd gezien :) Ik denk persoonlijk dat 500W op het randje is; wil je veiliger zitten, kijk even of je een 570W-600W kan aanschaffen.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 04-03-2016 12:00 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Ik heb naar aanleiding van jouw eerste post mijn specs aangevuld? Of wil je andere info?

/edit - ook ik was te voorbarig :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dooiedibbes op 04-03-2016 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Voeding advies en informatie topic - Deel 32

pricewatch: Antec VPF Series 550W
pricewatch: Cooler Master GM G550M
pricewatch: Fractal Design Integra M 550W
pricewatch: XFX TS 550W 80+ Gold

Beste keuze is afhankelijk van de eisen/wensen en andere onderdelen zoals bijvoorbeeld de behuizing.

De pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W is geen goede keuze meer. Geen inviduele spanningsregulatie, dus geen ondersteuning voor de C6 en C7 power states en ook is de voeding luidruchtig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Bedankt voor je bericht. De voedingen die jij hier noemt zijn 550W en niet de 570W-600W welk eerder wordt genoemd.

Doe ik er verstandig aan om van mijn budget af te wijken en een iets duurdere voeding te nemen of is het risico met de voedingen hierboven minimaal en kan ik hier prima mee uit de voeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke behuizing heb je? Hoe lang wil je met de voeding doen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Geen idee wat voor behuizing ik heb, dan zou ik thuis even moeten kijken. Maar heel bijzonder is die niet, wel groot genoeg. Thans, de huidige voeding past netjes. Maar die MSI R9 390 past er ook in.

Hoe lang ik er mee wil doen durf ik eigenlijk ook niet te zeggen, zo lang mogelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dooiedibbes schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:45:
Geen idee wat voor behuizing ik heb, dan zou ik thuis even moeten kijken. Maar heel bijzonder is die niet, wel groot genoeg.
Je zit ook met de lengte van de kabels, eventueel uiterlijk van de kabels, als modulair nut heeft of niet, etc.
Hoe lang ik er mee wil doen durf ik eigenlijk ook niet te zeggen, zo lang mogelijk lijkt me.
Als je de CPU, mobo, geheugen en videokaart zou vervangen, blijf je dan dezelfde voeding behouden of vervang je de PC in één keer en neem je niks mee.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Goede punten, de kast is dicht dus uiterlijk is niet van groot belang, lengte van de draden uiteraard wel.

De voeding die ik nu koop wil ik wel behouden wanneer ik andere elementen in de toekomst zal gaan vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pricewatch: XFX TS 550W 80+ Gold of pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C (intern beide gebaseerd op dezelfde Seasonic S12G 550W) zijn dan goede opties welke lang mee moeten kunnen.

En als je liever een stillere en/of volledig modulaire voeding wil dan is de pricewatch: Corsair RM550x een goede optie.

Van alle drie mag je wel verwachten dat ze 10 jaar probleemloos moeten kunnen werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Super, maar 550W volstaat dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:52
550W is meer dan genoeg (Als -The_Mask- het zegt, dan is dat zeker waar (voedingengoeroe)).
Die 750W minimum is omdat fabrikanten er vanuit gaan dat mensen gewoon rot voedingen in hun pc hebben zitten. Die leveren dan niet het gevraagde vermogen.
Jouw voeding behoord dus ook tot die laatste. De door bovenstaande aangegeven voedingen zijn erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja maximale verbruik van de PC zal zo rond de 400W liggen en drie voedingen van hierboven kunnen dat prima leveren. Jouw pricewatch: MS-Tech MS-N750-VAL kan dan overigens niet leveren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Ok, bedankt voor alle reacties! Ik ga er nu sowieso wel uit komen.

Pagina: 1