Hallo,
Sinds gisteren trotse eigenaar van een nieuwe videokaart.
MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
Echter tijdens het installeren kwam ik erachter dat mijn voeding niet voorzien is van de nodige 8 pin. De videokaart eist namelijk een 6pin + 8pin.
Dit is mijn voeding: MS-Tech MS-N750-VAL
Nu mijn vraag (ik weet dat de voeding ook niet je van het is, deze zat in de toen geleverde kast 2 jaar terug) kan ik middels een dergelijke kabel: 2 X Molex 4pin Male To 8pin Pci Express 15cm een 8 pin creëren of is het beter om een hele nieuwe voeding aan te schaffen?
Mocht het met een convertor lukken, is mijn voeding dan sterk genoeg en kan het consequenties hebben mocht dit niet zo zijn. Alvast bedankt!
Naar aanleiding van MAX3400, hieronder mijn huidige kast.
MS-Tech MS-N750-VAL
Intel Core i7-4770 Boxed
Asus H81M-PLUS
Kingstons SSDnow 240gb
Nieuwe GPU MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
Huidige GPU Asus STRIX GTX 960
En een HDD van WD van 1 tb.
Sinds gisteren trotse eigenaar van een nieuwe videokaart.
MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
Echter tijdens het installeren kwam ik erachter dat mijn voeding niet voorzien is van de nodige 8 pin. De videokaart eist namelijk een 6pin + 8pin.
Dit is mijn voeding: MS-Tech MS-N750-VAL
Nu mijn vraag (ik weet dat de voeding ook niet je van het is, deze zat in de toen geleverde kast 2 jaar terug) kan ik middels een dergelijke kabel: 2 X Molex 4pin Male To 8pin Pci Express 15cm een 8 pin creëren of is het beter om een hele nieuwe voeding aan te schaffen?
Mocht het met een convertor lukken, is mijn voeding dan sterk genoeg en kan het consequenties hebben mocht dit niet zo zijn. Alvast bedankt!
Naar aanleiding van MAX3400, hieronder mijn huidige kast.
MS-Tech MS-N750-VAL
Intel Core i7-4770 Boxed
Asus H81M-PLUS
Kingstons SSDnow 240gb
Nieuwe GPU MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
Huidige GPU Asus STRIX GTX 960
En een HDD van WD van 1 tb.
[ Voor 29% gewijzigd door Dooiedibbes op 04-03-2016 11:38 ]
PSN: Eczeem