| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 211,- | € 211,- |
| 1 | MSI B150M NIGHT ELF | € 88,95 | € 88,95 |
| 2 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FB/4 | € 17,95 | € 35,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 335,85 | |
Was van plan dit aan te schaffen voor in een PC waar o.a. the Division, Arma 3, Witcher 3, Fallout 4(mods incoming) en CSGO op gespeeld worden.
De 6500 leek rond de 5fps meer te halen(max) dan de 4590, daar mijn keuze voor een skylake processor(zeker aangezien ARMA 3 probeert je cpu te frituren).
Keuze voor het moederbord is grotendeels bepaald door de betere onboard audio codec, heb een 7.1 setje staan(Z906), dit setje is echter ook weer niet dermate goed dat ik een losse geluidskaart zou kunnen verantwokorden.
Verder is er ook nog de mogelijkheid te upgraden naar 16GB ram als dit nodig mocht zijn het komende jaar door de 4 memory slots.
Voor 2 losse ram stickjes gekozen aangezien dit slechts 80 cent meer kost en als er ooit problemen optreden met het ram geheugen kan ik het defecte stickje terugsturen en zit ik niet direct met een niet werkende pc opgescheept. (in het verleden al 8GB extra ddr3 moeten kopen omdat ik anders een maand zonder zat, vertaalde zich naar 50 euro extra kosten).
Verder heb ik scythe al een mailtje gestuurd over mogelijke problemen met de Mugen 2 en skylake(wellicht speciale schroeven nodig, zal ik nog van ze horen).
I.c.m. Corsair HX850W, Mugen 2 rev. B, R9 280X(1x SSD, 2x HDD). (kast is een fulltower, support m-atx).
Heb ik iets gemist of is er iemand die nog goede suggesties heeft?
[ Voor 7% gewijzigd door Brodo op 04-03-2016 09:05 ]