Hoi, ik sta op het punt een woning te kopen en heb een offerte opgevraagd bij de notaris.
Nu word ik voor de keuze gesteld of ik de woning wil laten inschrijven bij Kadaster.
Een beetje onderzoeken levert me op dat inschrijven bij kadaster me het volgende oplevert:
- Beslag, er kan geen beslag op de woning wordt gelegd in de overbruggingstijd tot de overgang plaats heeft gevonden.
- Bescherming van verkoop aan een derde partij voordat de overdracht heeft plaatsgevonden.
Hoe wordt er hier gekeken naar het nut en noodzaak van het inschrijven?
Tot slot zie ik een paar vreemde regels terug in de offerte. Ben er nog niet aan toegekomen dit te overleggen maar in mijn ogen lijkt het allemaal erg dubbel.
De volgende kosten genoemd:
Tbv de koopovereenkomst:
- Kadastrale recherches levering 35
- Inschrijven kadaster, 170 euro
Tbv de hypotheekakte,
- inschrijving kadaster, 170 euro
En tot slot
- Registerverklaring 145 euro ex
- Inschrijfkosten 75 euro.
Iemand al eerder met dit bijltje gehakt?
Nu word ik voor de keuze gesteld of ik de woning wil laten inschrijven bij Kadaster.
Een beetje onderzoeken levert me op dat inschrijven bij kadaster me het volgende oplevert:
- Beslag, er kan geen beslag op de woning wordt gelegd in de overbruggingstijd tot de overgang plaats heeft gevonden.
- Bescherming van verkoop aan een derde partij voordat de overdracht heeft plaatsgevonden.
Hoe wordt er hier gekeken naar het nut en noodzaak van het inschrijven?
Tot slot zie ik een paar vreemde regels terug in de offerte. Ben er nog niet aan toegekomen dit te overleggen maar in mijn ogen lijkt het allemaal erg dubbel.
De volgende kosten genoemd:
Tbv de koopovereenkomst:
- Inschrijven kadaster, 170 euro
Tbv de hypotheekakte,
- inschrijving kadaster, 170 euro
En tot slot
- Registerverklaring 145 euro ex
- Inschrijfkosten 75 euro.
Iemand al eerder met dit bijltje gehakt?