geen
[ Voor 99% gewijzigd door essentials9002 op 25-06-2020 09:48 ]
[ Voor 99% gewijzigd door essentials9002 op 25-06-2020 09:48 ]
Dit is een veel voorkomend probleem met Nvidia drivers. Ik heb hier voor het eerst last van gehad in 2010 op mijn laptop. Dit heeft opzich ook weinig te maken met games, maar kan ten alle tijden gebeuren. Bij mij gebeurde het zelfs wanneer de laptop idle was.essentials9002 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:00:
Mijn vraag
Mijn computer valt uit tijdens het spelen van een spel. Spellen waarbij ik dit probleem heb gehad: FIFA 15, Medal Of Honor Warfighter. Dit probleem heb ik niet bij alle spellen gehad.
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Ik heb hem ongeveer anderhalve maand geleden gebouwd.Jean Paul schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:42:
Ik zou eens beginnen met Google en verdere eigen onderzoek. Het is inderdaad een voorkomend probleem.
Meer onderzoek en inzet is zeker gewenst. Laat eens weten welke resultaten van Google je geprobeerd hebt en wat daar de uitkomst van is.
Je geeft ook aan dat je het niet bij alle spellen hebt, het zou ons ook helpen wanneer wij weten welke spellen het wel veroorzaken en welke niet (zo hebben sommige kaarten een OC vanuit fabriek, maar is er te weinig voltage toegekend voor DX11+ spellen welke eenzelfde melding genereren).
Verder:
- Zo te zien is het een vrij nieuw systeem, wanneer heb je deze samengesteld?
- Wanneer zijn de problemen begonnen?
- Wat heb je gedaan vlak voor de problemen begonnen (denk aan aanpassing van software/hardware)?
- Wat zijn de temperaturen en voltages?
- Heb je zelf een overclock draaien?
- Heb je de laatste bios versie voor zowel VGA als Moederbord draaien?
- Heb je de laatste drivers van het moederbord geïnstalleerd (website fabrikant)?
PSN: Wahyu2304_
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Dit duidt erop dat de kaart niet genoeg voltage krijgt fabriek af. Bekend probleem met bepaalde vanuit fabriek overgeclockte kaarten. Daar had mijn Asus 570GTX ook last van en dan is het een mogelijkheid om óf de clock naar beneden bij te stellen (want minder V nodig) of het voltage te verhogen. Vaak is er meer dan genoeg ruimte om de laatste optie te kiezen.Wim-Bart schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 02:32:
Bekend probleem met Nvidia kaarten had zelfde issue en er zijn 1.000-den met het zelfde issue. Google staat er vol mee. Bij mij was de oplossing memory en core clock naar beneden zetten met de equivalent van MSI Afterburner.
[ Voor 36% gewijzigd door Jean Paul op 04-03-2016 09:49 ]
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Nu vind ik alles > 10 seconden niet normaal. Bij mij haperde de kaart met die melding dan ook omdat deze nét niet genoeg stroom kreeg bij te zware scènes in games.. Uitvallen betekent wellicht toch (een defecte) voeding..rens-br schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:45:
Overigens er loopt momenteel nog een soort gelijk topic: Foutmelding: Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer.... Deze krijgt exact dezelfde melding als jij.
Het enige verschil is, dat jou PC ook daadwerkelijk uitvalt. Normaal gesproken wordt het beeld zwart voor 2 tot 5 minuten en vervolgens springt het weer aan en krijg je die melding te zien.
Ik vind dat ook niet normaal. Maar hetzelfde probleem heb ik toen ook gehad op mijn laptop. Beeld viel wel, maar alles op de achtergrond ging wel vrolijk door. Muziek, eventuele games, e.d. Vervolgens sprong naar 2 tot 5 minuten het beeld weer terug en kon ik weer verder.Jean Paul schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:51:
[...]
Nu vind ik alles > 10 seconden niet normaal. Bij mij haperde de kaart met die melding dan ook omdat deze nét niet genoeg stroom kreeg bij te zware scènes in games.. Uitvallen betekent wellicht toch (een defecte) voeding..
Het beeld wordt ook zwart voor 2 tot 5 minuten en dan gaat die weer aan en dan krijg ik die melding te zien, maar bij sommige spellen valt hij helemaal uit. Dan krijg ik 3 keer die melding en vervolgens weer zwart scherm en valt mijn hele pc uit.rens-br schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:45:
Overigens er loopt momenteel nog een soort gelijk topic: Foutmelding: Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer.... Deze krijgt exact dezelfde melding als jij.
Het enige verschil is, dat jou PC ook daadwerkelijk uitvalt. Normaal gesproken wordt het beeld zwart voor 2 tot 5 minuten en vervolgens springt het weer aan en krijg je die melding te zien.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Anoniem: 477979
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq