Foutmelding: Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revi94
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Beste tweaker,

Af en toe gebeurd het volgende op mijn lenovo y50-70 laptop. Het beeld bevriest heel kort en dan komt de melding: Beeldschermstuurprogramma intel HD graphics drivers for windows 8(R) reageert niet meer en is hersteld. Wat ik een gekke melding vind want ik heb windows 10. Vervolgens kan ik gewoon weer verder waar ik mee bezig was.

Het gaat dus om een Lenovo y50-70 met een Intel HD Graphics 4600 en een NVIDIA GeForce GTX 960M.

Op internet vond ik dat het misschien aan een verouderde driver kon liggen dus ik gekeken voor updates maar alles was up-to-date.

Mijn vraag is dan ook of iemand dit probleem herkend en eventueel een oplossing heeft hiervoor.

Gr,

Revi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Revi94 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:30:
Het gaat dus om een Lenovo y50-70 met een Intel HD Graphics 4600 en een NVIDIA GeForce GTX 960M.
Dit probleem heb ik ook gehad op mijn oude Acer Aspire 7520G uit 2009. Ik kreeg deze melding met Windows 7, 8 en 8.1. Na het hele internet afgestruind te hebben bleek een oude driver de oplossing te zijn.

De driver die bij mij probleemloos werkte is: 280.26 280.26-notebook-win7-winvista-32bit-international-whql.exe in combinatie met het toevoegen van de registersleutel Tdrlever

Hoe vaak heb je deze melding?

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 17-02-2016 14:54 . Reden: Driver opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revi94
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Dank voor je antwoord.

Ik heb deze melding niet zo heel vaak maar als ik meerdere dingen tegelijk doe komt de melding sneller. Wat zou de reden kunnen zijn dat hij een windows 8 melding geeft terwijl ik windows 10 geïnstalleerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Revi94 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:31:
Dank voor je antwoord.

Ik heb deze melding niet zo heel vaak maar als ik meerdere dingen tegelijk doe komt de melding sneller.
Ik kreeg deze melding opgegeven moment om de 15 minuten. Erg irritant, want bij mij had ik voor elke melding ook zo'n 2 tot 5 minuten geen beeld.
Wat zou de reden kunnen zijn dat hij een windows 8 melding geeft terwijl ik windows 10 geïnstalleerd heb?
Wat bedoel je met een Windows 8 melding? De melding staat los van het OS heb ik het idee en heeft echt te maken met de drivers. Windows 10 heb ik op mijn Acer nooit gehad, want die laptop is recentelijk overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
De melding zegt ook dat het een driver voor windows 8 is en niet voor windows 10 (for windows 8(R))

Probeer eens de nieuwste intel driver, van de intel site, en dan voor windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Zoek eerst eens uit of je wel de juiste drivers draait, want die melding heeft het met de juiste drivers gewoon over Windows 10.

En nee, de nieuwste drivers hoeven niet per se op de website van Lenovo te staan. Vaak vind je veel nieuwere drivers bij de fabrikant van een component.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojongen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb deze melding ook gehad op mijn nieuwe Asus laptop met Windows 10 voorgeïnstalleerd.
Terug naar de fabriek, nieuwe SSD, drivers ge-update, enz. Melding bleef komen.
Ik ben eens op internet gaan speuren en kwam onderstaand filmpje tegen.
Sinds een paar weken de melding niet meer gehad.

YouTube: Windows 10 - Display Driver Stopped Responding and Has Recovered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik had deze melding ook een tijdje geleden. oplossing was oudere driver van nvidia installeren in mij geval die van 21-12-2015. maar nu met de laatste update van 1 maart heb ik het ook niet meer gehad en opgelost.
Pagina: 1