WiFi-adapter / -kaart voor een desktop op de 3e verdieping.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick1989
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-07 16:15
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Wat ik zoek is een WiFi adapter / kaart dat goed werkt op een desktop, dat 2 verdiepingen hoger staat dan de WiFi-router (dus op de 3e verdieping). Ik had de "Netgear WNDA3100" gekocht, maar deze blijkt toch een te zwak signaal te ontvangen, vandaar vraag ik hier advies voor een beter alternatief. Misschien is een USB kabel genoeg, zodat het niet direct in contact is met de desktop, maar voor alternatieven sta ik ook open. Het moet overigens wel te doen lijken, want een losse laptop heeft wel goede ontvangst, maar die heeft dan natuurlijk ook een ander type WiFi kaart.

Wat is je budget?
Zo'n 50 euro, tot een max. van 100. Als een wat goedkopere adapter of kaart het zelfde presteert als een duurdere, dan is dat natuurlijk de overweging waard!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een zolder kamer. De isolatie tussen de verdiepingen zijn niet extreem storend. Het is vooral de afstand, dat de oorzaak is van het probleem. Het besturingssysteem op de machine is Windows 7 64x .

Mochten er verder nog vragen zijn, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt! :)

Groet,

Yorick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
3e etages en wifi is altijd een uitdaging. Ik betwijfel dan ook of je veel winst zal behalen met een andere ontvanger.

Is een kabel trekken geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Al overwogen een kabel te trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 17:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Powerline adapter?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick1989
Als kabel trekken de enige optie is, moet ik even kijken hoe dat te doen. Het is namelijk een best oud huis, en heb er niet heel veel kennis van! Powerline kan ik ook nog proberen, maar zoals ik al zei... het is een oud huis dus het elektriciteitsnet zal niet echt optimaal zijn. Maar het is het overwegen waard. Welke Powerline is dan te adviseren, in mijn geval?

Bedankt voor het snelle reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:43

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

WiFi 3 verdiepingen omhoog wil je niet. En ik kan het weten, want ik loop er dagelijks tegenaan.
Je kan kiezen voor een kabel, maar je kan ook kiezen voor een extra accespoint, en die ergens halverwege plaatsen. (geen repeater, want die halveert de bandbreedte)

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Yorick1989 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:43:
Als kabel trekken de enige optie is, moet ik even kijken hoe dat te doen. Het is namelijk een best oud huis, en heb er niet heel veel kennis van!
Langs verwarmingsbuizen afleggen is een veel gehoorde weg. Je kan ook gewoon botweg twee gaten gaan boren en zo de kabel leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick1989
Johan9711 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:10:
WiFi 3 verdiepingen omhoog wil je niet. En ik kan het weten, want ik loop er dagelijks tegenaan.
Je kan kiezen voor een kabel, maar je kan ook kiezen voor een extra accespoint, en die ergens halverwege plaatsen. (geen repeater, want die halveert de bandbreedte)
Heb je ook een advies voor een goede access point?
rens-br schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:11:
[...]

Langs verwarmingsbuizen afleggen is een veel gehoorde weg. Je kan ook gewoon botweg twee gaten gaan boren en zo de kabel leggen.
Is ook een goede. Ik zal straks eens kijken of dat mogelijk is.

Ik ben 'n beetje het een en ander aan het verzamelen aan opties, zoals jullie merken. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Yorick1989 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:38:
[...]
Heb je ook een advies voor een goede access point?
Het ziggo acces point is een mooi apparaat: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7, maar de Ubiquiti UniFi AP zijn pas echt mooie en goede apparaten!
Pagina: 1