Iemand de Home Easy IP box/gateway al getweakt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 11:53
De HomeEasy HE840IP Box / Home Automation Gateway heeft erg eenvoudige software. Zo zit er geen random vertraging voor de schakeltijden in, zelfs geen vaste vertraging per actie. De aansturing door een schemer schakeling kan alleen alles aan/uit zetten, dus alles gaat tegelijk aan/uit. Ook zonsopgang/ondergang zit er niet in.
De IP box zelf ziet er wel goed uit: een ARM met Linux, MB's aan geheugen, een browser interface en een command line interface. Alle data wordt met SQLite opgeslagen.

Het geheel werkt lokaal op de box, niet in de cloud.
Met port forwarding over een VPN kan de smartphone App veilig gebruikt worden. De App werkt alleen als schakelaar, je kan er geen instellingen mee doen.

Heeft iemand al eens geprobeerd de box te tweaken? Ik ben met de browser begonnen (BOA) maar alle lekken die ik kon vinden lijken gedicht te zijn. Er staan een 20-tal IP-poorten open, maar geen FTP, SSH etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Heb je al geprobeerd het verkeer te sniffen tussen de app en de box met iets als 'Wireshark' ? Zo heb ik een WiFi-dimmer voor LED-strips kunnen reverse-engineeren omdat ik kon zien welke UDP-pakketjes er werden verstuurd van de app naar de dimmer.

De bedoeling is dat het dataverkeer door je PC loopt. Handigste is dan een laptop, zodat je via WiFi verbinding kunt maken met je netwerk en de box bedraad aansluit op de laptop. Op die manier moet het verkeer door je laptop en kun je meekijken (als het niet encrypted is).

Als de box via WiFi verbinding maakt met je netwerk dan moet je even een oude router instellen als accespoint en aansluiten op je netwerk en de box verbinding laten maken met dat netwerk.

Wanneer je het spul hebt kunnen ontcijferen zou je de aansturing wellicht met iets als Domoticz kunnen doen.
Al is het dan de vraag of je niet beter een RFLink kunt bouwen of een RFXCOM te kopen, dan ben je gelijk klaar i.c.m. Domoticz en kun je nog meer 433Mhz apparatuur dan alleen Home Easy (en KlikAanKlikUit misschien ook?) aansturen...

Wat mij nog te binnen schiet: misschien heb je iets aan KlikAan-KlikUit ICS1000 Ervaringen en discussies
Daar hebben ze de ICS-1000 al helemaal uitgeplozen, misschien kun je gelijkenissen vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 03-03-2016 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
Dank je voor de uitgebreide reactie. Inderdaad heb ik al een sniffer gebruikt. Die in de Fritzbox heeft het voordeel dat je ook verkeer buiten je PC om, kan sniffen en daarna in Wireshark kan laden.

Ik hoopte dat een geteakte HomeEasy IP box / home gateway een alternatief was voor bijvoorbeeld RFXCOM. De prijs van de box is nu rond de €50 , op het niveau van de Wink hub, die veel meer radio's heeft. De andere Europese mogelijkheden zijn gewoon te duur t.o.v. die twee. In Duitsland zijn hele mooie boxen te koop maar allemaal rond de €400.

Ik heb de ICS1000 thread gelezen, maar helaas weinig gevonden dat toe te passen is op de HE840IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Inmiddels heb ik de binnenkant 'bekeken'. Er zit het volgende in:
Samsung s3c2440AL-40 1334 ARMm6b01m17 micro incl. 3x
Hynix kor hy27us08121B TCB 208H 32M x 64 bits ddr sdram Hynix NAND
Etrontech EM63A165TS-6G 16m x 16 bit sdram
Hanrun HR601680 ethernet TX transformer
DAVICOM dm9000AEP 10/100 mb ethernet controller
bij rs232:
SIPEX SP3232EEN RSR232 converter +-5V

Ook zit er een seriële UART inteface op het circuit bord. Deze interface is _5V .. +5V, dus geen 3.3 USB gebruiken! De aansluiting geeft bij een opstart het linux boot listing weer en er wordt om een wachtwoord gevraagd. Helaas weet ik dat niet, heb wel de meest voor de hand liggende geprobeerd. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Wat is er eigenlijk uit het sniffen met Wireshark naar voren gekomen? Wat voor verkeer zag je?

Kijk ook eens hier naar trouwens: https://media.defcon.org/...ll-The-Things-UPDATED.pdf daarin cracken ze van allerlei apparaten de root toegang via UART.

[ Voor 61% gewijzigd door ThinkPad op 13-03-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Zodra ik de box weer mag gebruiken zal ik een IP trace geven. Maar in principe is de box stand alone, met een webserver interface voor het PC instelling via de browser, dus je weet zelf wat er over IP gaande is. En verder een API die ook bekend is (ook over IP).

De bootog op de seriële interface geeft nog aan dat het vermoedelijk een device van KT (Korea Telecom) is: een KTGateway:

Het begin van de bootlog:
KTGateWay login: dm9000 i/o: 0x18000000, id: 0x90000a46
macaddr = <NULL>
MAC: fc:60:18:10:0b:9b
UBOOT BootLoad...
Booting Linux ...
Copy linux kernel from 0x0004c000 to 0x30008000, size = 0x00200000 ... Copy Kernel to SDRAM done,NOW, Booting Linux......
Uncompressing Linux............................................................................................... done, booting the kernel.
Linux version 2.6.30.4-EmbedSky (sean@sean-ThinkPad-SL410) (gcc version 4.3.3 (Sourcery G++ Lite 2009q1-176) ) #91 Sun Mar 23 16:15:22 CST 2014
CPU: ARM920T [41129200] revision 0 (ARMv4T), cr=c0007177
CPU: VIVT data cache, VIVT instruction cache
Machine: TQ2440
ATAG_INITRD is deprecated; please update your bootloader.
Memory policy: ECC disabled, Data cache writeback
CPU S3C2440A (id 0x32440001)
S3C24XX Clocks, (c) 2004 Simtec Electronics
S3C244X: core 400.000 MHz, memory 100.000 MHz, peripheral 50.000 MHz
CLOCK: Slow mode (1.500 MHz), fast, MPLL on, UPLL on
Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on. Total pages: 16256
Kernel command line: noinitrd root=/dev/mtdblock2 init=/linuxrc console=ttySAC0 mac=0a:1b:2c:3d:4e:5f
NR_IRQS:85

[ Voor 0% gewijzigd door Dick99999 op 13-03-2016 19:49 . Reden: browser toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickVo
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-08 18:25
Hey Dick99999,

Ben je al wat verder gekomen?

Mvg,
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweetlake73
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik heb een gelieerd probleempje met de HE840IP.

Ik heb een bijbehorende dimmer module/schakelaar (HE878) waarmee ik voor mijn terrarium een zonsop en -ondergang wil simuleren. Dit wordt door de software van de HE840 (versie 1.0.9) ondersteund door de verschillende dimlevels van 0 (uit) tot en met 80% in stappen van 10% en 100% (aan) in te kunnen stellen bij Device status. Echter werkt het zo niet. Via de HE840 kan ik alleen de dimmer aan of uit zetten of de dimcycle laten doorlopen door de ON knop nogmaals te clicken nadat ik al op ON had geclicked. op een of andere manier komen de aparte dimlevels dus niet door bij de HE878.

Iemand enig idee waarom niet?
Ik heb al contact gehad met Support en zij boden mij een nieuwere firmware (2.0.1) aan, maar die wil niet eens installeren. Dan krijg ik een foutmelding popup: IpCapture werkt niet meer en de Home Easy app geeft daarbij aan : "Kan geen informatie over de softwareversie krijgen". Ik kan de IpCapture app dan alleen afsluiten.

Hebben andere dit ook ervaren en evt oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem als hierboven bij 1 van mijn twee HE878 dimmers. De andere doet het gek genoeg wel goed. Opnieuw inleren helpt niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
Sweetlake73 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:03:
Ik heb een gelieerd probleempje met de HE840IP.

Ik heb een bijbehorende dimmer module/schakelaar (HE878) waarmee ik voor mijn terrarium een zonsop en -ondergang wil simuleren. Dit wordt door de software van de HE840 (versie 1.0.9) ondersteund door de verschillende dimlevels van 0 (uit) tot en met 80% in stappen van 10% en 100% (aan) in te kunnen stellen bij Device status. Echter werkt het zo niet. Via de HE840 kan ik alleen de dimmer aan of uit zetten of de dimcycle laten doorlopen door de ON knop nogmaals te clicken nadat ik al op ON had geclicked. op een of andere manier komen de aparte dimlevels dus niet door bij de HE878.

Iemand enig idee waarom niet?
Ik heb al contact gehad met Support en zij boden mij een nieuwere firmware (2.0.1) aan, maar die wil niet eens installeren. Dan krijg ik een foutmelding popup: IpCapture werkt niet meer en de Home Easy app geeft daarbij aan : "Kan geen informatie over de softwareversie krijgen". Ik kan de IpCapture app dan alleen afsluiten.

Hebben andere dit ook ervaren en evt oplossingen voor?
Heb jij toevallig die firmware nog? Ik kan hem nergens vinden op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweetlake73
Hi Mich,

Ik heb een zip bestandje van ze ontvangen en de firmware uiteindelijk kunnen upgraden, maar het maakt geen enkel verschil. Ik zie geen functionele wijzigingen tov de vorige firmware 1.0.9 (nieuwe is trouwens 1.0.10)

Ik kan hem wel even doorsturen als je hem nog wil.laat maar weten in een pb.

Ik vroeg mij af of de home easy componenten via andere software is te bedienen en te configureren. Een kennis van me heeft Homey en dat lijkt van alles te ondersteunen ook kika en zwave.

Er is verder bar weinig te vinden over home easy en tweaken ervan. Best jammer want voor wienig geld werkt het best aardig , alleen heel jammer van die dimmer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweetlake73
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:23:
Ik heb exact het zelfde probleem als hierboven bij 1 van mijn twee HE878 dimmers. De andere doet het gek genoeg wel goed. Opnieuw inleren helpt niet. Iemand enig idee?
Hi Rinse,

Heb jij de dimlevels werkend gekregen via de IP box dus de he840ip? en hoe doe je dat dan? Ik zie in de gui een min en plus button die je kan clicken en daarnaast een ok button maar dat haat niks uit bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Mijn HE840IP box heeft firmware/software versie 1.0.9 is hier al wat nieuws voor inmiddels?

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palex869
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 10:48
Hallo,
Heb hier wat info gevonden. Misschien helpt het:
https://community.home-assistant.io/t/home-automation-gateway-he840ip/239

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thechef78
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-08-2021
Heeft er iemand toevallig software van dit kastje voor mij, ik heb 1.0.8. En die zon op en ondergang lijkt me wel handig. Snartwares reageert niet zo snel..

Gr joost
Pagina: 1