lcpolman95 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:31:
[...]
Ik heb een zus die jurist is en de brief schrijft, dus dat komt wel goed. Ik heb inderdaad een 2 jarig contract, moet dus nog een jaar. Denk je dat er een mogelijkheid is dat ik daar weg kan? Zit er toch gewoon aan vast....
Op dit moment is er nog geen geldige reden om het contract ongeldig te laten verklaren, indien alles achter de rug is en bekend is dat je ''opgelicht'' bent door Vodafone zal dat vast en zeker moeten kunnen. Dat Vodafone misschien opgelicht is door een ander heb jij geen boodschap aan. Jij koopt een product waarbij je er vanuit mag gaan dat die nieuw is. Dat is in jou situatie dus duidelijk niet het geval, oké best een refurbished toestel, maar dan moet jij wel ervan op de hoogte zijn dat die 2e hands, gedeeltelijk 2e hands is, of foutief door een bedrijf in elkaar gezet kan zijn. Ik zou never nooit niet een refurbished toestel willen hebben, en indien dat wel zo is voor een paar 100euro minder. Maar niet zomaar refurbished telefoons tussen nieuwe leggen, dat is een schande. Ik vermoed dus ook dat Apple niet de leverancier was van jou iPhone, maar een 3e (reparatie/herstel)partij.
Want, jij betaald nu maandelijks een bedrag die berekend is op een iPhone 5s van een x aantal waarde. Heel die waarde staat niet gelijk aan een echte nieuwe iPhone, Vodafone laat jou betalen voor iets wat jij niet gekregen hebt ( een spik splinternieuw toestel ). Maar goed dan moet dat wel eerst zwart op wit staan.
Oftewel alle documentatie, e-mails en etc goed bewaren, indien Apple jou gelijk geeft en jou een nieuw / refurbished toestel stuurt kan alles zo doorgeschoven worden naar Vodafone.
Indien ik een TV nieuw in de winkel koop dan ga ik er ook vanuit dat deze nieuw is, en niet in handen is geweest van een andere klant en vervolgens een nieuw schermpje en buitenkant gekregen heeft om het nieuw te laten lijken.
Indien ik een nieuwe auto koop dan verwacht ik ook niet dat de motor al 50.000km gelopen heeft, maar zodanig aangepast is waardoor de teller 0km aangeeft. En indien dat wel gebeurt is dan is het aan de verkopende partij om dat te vermelden.
Niet dat ik straks garantie wil claimen bij Audi en hun zeggen: ja maar meneer de auto heeft al inmiddels 80.000 gelopen en na 50.000 vervalt de garantie. Dat ik zeg van hu maar ik heb toch pas 30.000km gereden?
(even een voorbeeldje hoor)
Voorbeeld van VW is ook leuk aan de orde, iets verkopen met bepaalde vermeldingen en vervolgens blijk je zwaar opgelicht te zijn, was bijna de ondergang van het eeuwen oude bekende VW.
Indien bekend wordt dat Vodafone deze oplicht praktijk ook regelmatig toepast dan gaan ze zweten hoor.
[
Voor 40% gewijzigd door
LopendeVogel op 02-03-2016 12:44
]