Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-09-2023
Vorig jaar februari heb ik bij vodafone een iphone 5s gekocht. Meer dan een maand geleden begon het scherm aan de bovenkant los te laten, en de home button hapert soms. Ik ben terug gegaan naar Apple, het viel onder de garantie. Toen ik hem weer kwam ophalen bleek dat er met de iPhone geknoeid was, er zat namelijk een 'rode sticker in' en de garantie verviel Ik heb de iPhone zelf nooit opengemaakt, en geen idee hoe dit kan. Na eindeloos contact met vodafone nog steeds geen oplossing. Gister contact gehad met Apple, uit de notities van de monteur bleek ook dat er een onderdeel in zat dat niet van Apple is en de rode sticker is gebruikt voor 'isolation'' Ik heb dus een iPhone gekregen van vodafone die niet de echte onderdelen bevat? Hoe kan dit? Iemand ooit zoiets meegemaakt?

notitie apple:

comments: Opened the iPhone and found a red sticker on the home button cable. Further inspection gave the was not a known connector on it and the red sticker was used for isolation. DECLINED for that reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
@

[ Voor 77% gewijzigd door lcpolman95 op 01-03-2016 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je moet ook niet teruggaan naar apple maar naar vodaphone, met hun heb je een overeenkomst. Niet met apple, dus als apple dit soort voorwaarden stelt mag dat.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:38
Enige wat ik kan bedenken is dat je een refurbished iPhone 5S hebt gekocht c.q. hebt gekregen. Maar zelfs dan lijkt het mij niet waarschijnlijk dat Vodafone ergens inkoopt waar men voor refurbished telefoons geen originele onderdelen gebruikt.

Heb je eerder je telefoon laten repareren?

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 01-03-2016 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Refurbished inderdaad, veel mensen denken dan dat ze een nieuw origineel apple model krijgen. maar kan overal refurbished zijn. Waar voor je geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Refurbished. En uit ervaring weet ik dat sommige officiële kanalen ook on-officiele onderdelen gebruikten. Heel krom maar waar. Dus wat dat betreft verbaast het me niks.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
Nee ik heb hem nooit eerder laten repareren. Dit is dus ook mijn gedachte, een refurbished toestel, belachelijk! Ik ga opnieuw een brief sturen naar Vodafone. Maar ja, dan nog maar zien te bewijzen dat ik hem niet heb laten repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
oohh schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:54:
Enige wat ik kan bedenken is dat je een refurbished iPhone 5S hebt gekocht c.q. hebt gekregen. Maar zelfs dan lijkt het mij niet waarschijnlijk dat Vodafone ergens inkoopt waar men voor refurbished telefoons geen originele onderdelen gebruikt.

Heb je eerder je telefoon laten repareren?
Ik heb op internet meerdere berichten gelezen van mensen die hun iphone lieten repareren door dynafix ( de service van vodafone) en die schijnen GEEN echte Apple onderdelen te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 14:38
lcpolman95 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:10:
[...]

Ik heb op internet meerdere berichten gelezen van mensen die hun iphone lieten repareren door dynafix ( de service van vodafone) en die schijnen GEEN echte Apple onderdelen te gebruiken.
Niemand behalve Apple gebruikt originele onderdelen. Alles wat niet door Apple gemaakt wordt, wordt op eigen verantwoordelijkheid gerepareerd (waarna de officiele Apple garantie ook vervalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
Karizma schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:14:
[...]

Niemand behalve Apple gebruikt originele onderdelen. Alles wat niet door Apple gemaakt wordt, wordt op eigen verantwoordelijkheid gerepareerd (waarna de officiele Apple garantie ook vervalt).
Dat dacht ik inderdaad ook, maar toen las ik daar informatie over op Kassa, en begon ik te twijfelen! Maar het hoort alsnog niet in mijn iPhone :)

[ Voor 5% gewijzigd door lcpolman95 op 01-03-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
lcpolman95 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:17:
[...]

Dat dacht ik inderdaad ook, maar toen las ik daar informatie over op Kassa, en begon ik te twijfelen! Maar het hoort alsnog niet in mijn iPhone :)
Ik zou bij Vodafone langs gaan, zij zijn de leverancier van jouw iPhone, en zij zouden het moeten oplossen. Apple staat hier verder buiten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
Karizma schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Ik zou bij Vodafone langs gaan, zij zijn de leverancier van jouw iPhone, en zij zouden het moeten oplossen. Apple staat hier verder buiten helaas.
Ja dat klopt. Ik weet ook wel dat mijn probleem zo opgelost is door er een nieuw schermpje in te zetten, vind het alleen niet kunnen dat ik zoveel geld betaal voor een iPhone die al gebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
lcpolman95 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:21:
[...]

Ja dat klopt. Ik weet ook wel dat mijn probleem zo opgelost is door er een nieuw schermpje in te zetten, vind het alleen niet kunnen dat ik zoveel geld betaal voor een iPhone die al gebruikt is?
Vind ik ook niet kunnen. Kunnen ze geen nieuwe iPhone voor je leveren? Ik zou zelf er niet aan laten sleutelen en alles bij Vodafone neerleggen. Zodra je zelf er iets aan laat doen kan Vodafone ook garantie weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
Karizma schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Vind ik ook niet kunnen. Kunnen ze geen nieuwe iPhone voor je leveren? Ik zou zelf er niet aan laten sleutelen en alles bij Vodafone neerleggen. Zodra je zelf er iets aan laat doen kan Vodafone ook garantie weigeren.
Ik had een maand geleden klacht ingediend, daarna 6 keer gebeld en geen gehoor. Gister een openlijke FB strijd begonnen, en werd natuurlijk meteen gebeld, met de conclusie dat ze niks doen aan een rode sticker etc. Ik kan hem wel naar hun opsturen, en hopen dat het onder garantie valt. ZO niet betaal ik 40 euro onderzoekskosten. Maar als ik hem opstuur, zetten ze er nieuw schermpje in en kan ik al helemaal niet meer bewijzen dat hij 'niet echt' is. Ik ga het eerst nog met een brief proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
trouwens, als je homeknop vervangen, werkt je vinger afdruk sensor wel? Sinds Apple Pay is de controle bij updates van apple opgeschroefd. Wat kan resulteren in error 53. Al is dit wel wat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Als de reparatie naar behoren uitgevoerd is en het toestel het weer doet heeft de reparateur zijn klusje gedaan. De dienst is geleverd. Als je op een contract oid kunt aanwijzen of er originele onderdelen gebruikt moeten worden heb je een kans. Anders niet, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

I_am_akira schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:28:
trouwens, als je homeknop vervangen, werkt je vinger afdruk sensor wel? Sinds Apple Pay is de controle bij updates van apple opgeschroefd. Wat kan resulteren in error 53. Al is dit wel wat opgelost.
Ik vermoed dat er een ID aan de sensor wordt gekoppeld, echt of imitatie. Als daarna de update er overheen komt wordt de ID opgeslagen. Daarna de ID veranderen geeft hommeles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:32:
[...]

Ik vermoed dat er een ID aan de sensor wordt gekoppeld, echt of imitatie. Als daarna de update er overheen komt wordt de ID opgeslagen. Daarna de ID veranderen geeft hommeles.
Bij een schermreparatie wordt de TouchID button uit het originele scherm gehaald en in het nieuwe scherm geplaatst. De TouchID is niet te vervangen, deze is gepaard aan het logic board.

Vervang je de TouchID homebutton, of het logic board, dan zal je TouchID niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Juist, gepaard. Dat is het technische woord. Het werkt dus idd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karizma schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:14:
[...]

Dat is niet waar. Elke Apple reseller die reparaties mag verrichten is zelfs verplicht alleen originele onderdelen te gebruiken anders verliezen ze hun status als official Apple reparateur. Vodafone is dus met een beunhaas in zee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Nou ja, Beunhaas...

Als je niet mee wilt doen met de prijsstelling van Apple ben je geen beunhaas maar kostenbewuste ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:46:
Nou ja, Beunhaas...

Als je niet mee wilt doen met de prijsstelling van Apple ben je geen beunhaas maar kostenbewuste ondernemer.
Als jij je klanten niet informeert over het feit dat je nep onderdelen in reparaties gebruikt waarmee je dus de garantie van het toestel teniet doet dan noem ik je een beunhaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Je bent als ondernemer niet informatieplichtig, de klant heeft een eigen verantwoordelijkheid informatie te vragen. Hier in NL worden klanten wettelijk zo goed beschermd dat ze zich onaantastbaar wanen en altijd gelijk denken te krijgen.
Garantie wordt gegeven door degene die je toestel levert, als de reparatie gelukt is is de deal done.
Apple heeft weer garantieplicht naar die verkoper, die ws een dealtje heeft met Apple om de garantie af te kopen en het toestel scherper te kunnen aanbieden.
Heeft niks met beunhazerij te maken, maar met klanten die voor een prikkie op de eerste rij willen zitten.

Wat wel waarde heeft is dat mensen via een topic als deze wakker worden en vooraf dingen gaan vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:03

NSG

Je weet niks!

Deel eens een printscreen van het resultaat nadat je hier je serienummer heb ingetoetst: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:55:
Je bent als ondernemer niet informatieplichtig, de klant heeft een eigen verantwoordelijkheid informatie te vragen. Hier in NL worden klanten wettelijk zo goed beschermd dat ze zich onaantastbaar wanen en altijd gelijk denken te krijgen.
Garantie wordt gegeven door degene die je toestel levert, als de reparatie gelukt is is de deal done.
Apple heeft weer garantieplicht naar die verkoper, die ws een dealtje heeft met Apple om de garantie af te kopen en het toestel scherper te kunnen aanbieden.
Heeft niks met beunhazerij te maken, maar met klanten die voor een prikkie op de eerste rij willen zitten.

Wat wel waarde heeft is dat mensen via een topic als deze wakker worden en vooraf dingen gaan vragen.
Ja dikke daaaag, Vodafone heeft dus echt wel een informatieplicht naar zijn klanten toe als het op garantie aankomt. Ik als klant kan toch nooit weten welke bedrijven Vodafone inschakelt om toestellen te repareren of refurbished toestellen in te kopen? Als door toedoen van Vodafone mijn garantie vervalt dan is Vodafone zeker wel verplicht dit mij mede te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty007
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 21:22
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:30:
Als de reparatie naar behoren uitgevoerd is en het toestel het weer doet heeft de reparateur zijn klusje gedaan. De dienst is geleverd. Als je op een contract oid kunt aanwijzen of er originele onderdelen gebruikt moeten worden heb je een kans. Anders niet, imho.
Maar als hij geen Apple parts heeft gebruikt heeft hij dat dus juist niet.
De fabrieksgarantie vervalt dan omdat er dus gekloot is.
Het contract is de garantie van Apple. ..
Je wil je telefoon laten maken en krijgt hem dan terug met anders dan orgineel onderdelen en een gebroken garantie.
Vodafone verkoopt dit toestel als nieuw en dus heb je recht op de garantie.. als een repair shop dit verzaakt heeft is dit als nog niet jouw probleem maar het probleem tussen Vodafone en hun reparatie afdeling.
Het probleem wat deze beste man heeft is dat Vodafone hem dus refurbished zooi aan heeft gesmeerd zonder dit te vermelden.

Of...
Jij koopt een nieuwe auto maar je krijgt er geen garantie op omdat iemand heeft lopen sjoemelen met niet standaard onderdelen..
Betaal jij de volle mik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Mss dat de TS zijn voorwaarden geanonimiseerd even wil publiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:55:
Heeft niks met beunhazerij te maken, maar met klanten die voor een prikkie op de eerste rij willen zitte
Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van dat dat zo vrijblijvend is.

Als jij een iPhone laat herstellen door Beunhaas Telecom ergens in een buitenwijk van Rotterdam is dat prima maar dat daarmee je Apple garantie komt te vervangen vind ik een afwijking van wat redelijk verwacht mag worden. De voorwaarden voor het gebruik van dat toestel veranderen daar feitelijk mee. Kan bij eventueel doorverkoop in een later stadium ook voor ellende zorgen.

Volgens mij heb je als bedrijf zeker wel de plicht daar vooraf helder over te zijn.
Als ik bij Vodaphone een iPhone koop en dat kreng moet terug ga ik er absoluut van uit dat die werkzaamheden uitgevoerd worden door een Apple gecertificeerd individu cq Apple zelf.

Waar die prikkie opmerking weg komt volg ik niet, aangezien je het hier hebt over zo'n beetje de duurste productietelefoons die je zomaar kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
I_am_akira schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:28:
Ja mijn vingerdruk sensor heeft het altijd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

lcpolman95 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:52:
[...]

Ja mijn vingerdruk sensor heeft het altijd gedaan
Kijk jij eens even in je contract want het blijft zo vaag. Ze mailen die altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:25:
Mss dat de TS zijn voorwaarden geanonimiseerd even wil publiceren?
Sorry wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geef de voorwaarden eens en haal je persoonlijke gegevens er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
NSG schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:21:
Deel eens een printscreen van het resultaat nadat je hier je serienummer heb ingetoetst: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html
Ik krijg hieruit alleen iets van een Lost EFI pin code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:57:
Ik heb het abonnement destijds verlengd, en in de mail een bevestiging gehad, waaronder staat dat de algemene voorwaarde van vodafone gelden en de vodafone garant sevice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:57:
https://www.vodafone.nl/s...even-en-voorwaarden.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:47:
[...]

Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van dat dat zo vrijblijvend is.

dat staat dus in je contact of voorwaarden

De voorwaarden voor het gebruik van dat toestel veranderen daar feitelijk mee.

dat zijn de voorwaarden van Apple, daar deed je juist geen zaken mee. Trouwens misdadig dat het toestel altijd van hun blijft, als er iets mis is laten ze je keihard vallen en als er softwarematig jou beperkingen opgelegd kan worden kan het wèl.

Volgens mij heb je als bedrijf zeker wel de plicht daar vooraf helder over te zijn.

contract
Als ik bij Vodaphone een iPhone koop en dat kreng moet terug ga ik er absoluut van uit dat die werkzaamheden uitgevoerd worden door een Apple gecertificeerd individu cq Apple zelf.

Waar die prikkie opmerking weg komt volg ik niet, aangezien je het hier hebt over zo'n beetje de duurste productietelefoons die je zomaar kan kopen?

op die prijs is 10% goedkoper als de garantie is afgekocht een prikkie, maar ben zeker met je eens dat het uitbuiterij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
Heb dit ook op anders sites geprobeerd daar kwam wel informatie uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Hartstikke bedankt. Daar kunnen we heel veel mee. Succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

lcpolman95 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:59:
[...]

Ik krijg hieruit alleen iets van een Lost EFI pin code?
Als je nou even geduld hebt tot de pagina geladen is. ;)
Informatie die interessant is zijn: productie jaar en week en de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
NSG schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:48:
[...]

ja ik bleef hem steeds herladen maar er kwam niks... ik ga het nog een keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
nee weer niks, hij gaat gewoon steeds terug naar de startpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Ja dikke daaaag, Vodafone heeft dus echt wel een informatieplicht naar zijn klanten toe als het op garantie aankomt. Ik als klant kan toch nooit weten welke bedrijven Vodafone inschakelt om toestellen te repareren of refurbished toestellen in te kopen? Als door toedoen van Vodafone mijn garantie vervalt dan is Vodafone zeker wel verplicht dit mij mede te delen.
Klopt helemaal met jou eens, Vodafone moet bij de verkoop aangeven wat ze verkopen. Bij zo'n zaak ga je er altijd vanuit indien je een nieuw product koopt dat die ook daadwerkelijk nieuw is. En niet zelf in elkaar geknutseld door een 3e, of een 2e hands toestel is. Mogen ze best doen, maar dan moeten ze dat vermelden. En niet een toestel als nieuw verkopen (met waarschijnlijk een nieuwprijs) wat achteraf niet zo blijkt te zijn.

Hoe wilt deze tweaker nu aantonen dat deze nooit door hemzelf of een 3e is gemaakt? Vodafone kan simpelweg zeggen: oh maar dat is niet ons werk hoor dat heb je zelf gedaan..
Stel dat heeft hij niet zelf gedaan of laten doen, wat wilt de tweaker dan nog bereiken? Enige wat kan helpen is dat een bedrijf random iphones van Vodafone gaat checken om te zien of dat daar ook voorkomt.

Dus voortaan bij alles wat wij ''nieuw'' kopen moeten we vragen: maar zit hier ook garantie op?
Dus jij gaat de mediamarkt in voor een nieuwe tv ( geen demo model of wat dan ook ), dan ben jij verplicht te vragen: zit hier garantie op? Is deze ooit open geweest? Is de garantie vervallen doordat er neppe onderdelen in zitten? Nee nooit open geweest? Oké dan laat maar zien, ik wil foto's van de binnenkant + jou als verkoper ernaast. Want tsja wat als ik over een maand terugkom wegens problemen en het blijkt dat de binnenkant niet deugd?
Klopt toch niet haha :D

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 01-03-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:00:
[...]

Klopt helemaal met jou eens, Vodafone moet bij de verkoop aangeven wat ze verkopen. Bij zo'n zaak ga je er altijd vanuit indien je een nieuw product koopt dat die ook daadwerkelijk nieuw is. En niet zelf in elkaar geknutseld door een 3e, of een 2e hands toestel is. Mogen ze best doen, maar dan moeten ze dat vermelden. En niet een toestel als nieuw verkopen (met waarschijnlijke een nieuwprijs) wat achteraf niet zo blijkt te zijn.

Hoe wilt deze tweaker nu aantonen dat deze nooit door hemzelf of een 3e is gemaakt? Vodafone kan simpelweg zeggen: oh maar dat is niet ons werk hoor dat heb je zelf gedaan..
Stel dat heeft hij niet zelf gedaan of laten doen, wat wilt de tweaker dan nog bereiken? Enige wat kan helpen is dat een bedrijf random iphones van Vodafone gaat checken om te zien of dat daar ook voorkomt.

Dus voortaan bij alles wat wij ''nieuw'' kopen moeten we vragen: maar zit hier ook garantie op?
Dus jij gaat de mediamarkt in voor een nieuwe tv ( geen demo model of wat dan ook ), dan ben jij verplicht te vragen: zit hier garantie op? Is deze ooit open geweest? Is de garantie vervallen doordat er neppe onderdelen in zitten?
Klopt toch niet haha :D
Ja dit is precies mijn punt, ik kan onmogelijk aan vodafone aantonen dat ik hem niet zelf heb laten openmaken! Stel het is een refurbished toestel, is hij dan al eerder geactiveerd geweest, en kan ik dit opvragen bij Apple? ( ergens online gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
lcpolman95 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:05:
[...]

Ja dit is precies mijn punt, ik kan onmogelijk aan vodafone aantonen dat ik hem niet zelf heb laten openmaken! Stel het is een refurbished toestel, is hij dan al eerder geactiveerd geweest, en kan ik dit opvragen bij Apple? ( ergens online gelezen)
Stel het is door een gekeurd iemand gedaan, die aangesloten is bij Apple dan moet dit in hun logs terug te vinden zijn.
Is dat niet gebeurt dan zal Apple zeggen: wij weten nergens van, dit is door iemand gedaan die niet gemachtigd is het te doen.
Dan zal Vodafone zeggen: ja dat heb je toch echt zelf gedaan
Dan zeg jij: is niet waar
Wellus nietus krijg je dan, oftewel een onderzoek door een instantie / bedrijf zou dan moeten uitsluiten dat Vodafone dit trucje meer toepast. Maar of jij het zover geschopt krijgt? Ik ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:07:
[...]

Stel het is door een gekeurd iemand gedaan, die aangesloten is bij Apple dan moet dit in hun logs terug te vinden zijn.
Is dat niet gebeurt dan zal Apple zeggen: wij weten nergens van, dit is door iemand gedaan die niet gemachtigd is het te doen.
Dan zal Vodafone zeggen: ja dat heb je toch echt zelf gedaan
Dan zeg jij: is niet waar
Wellus nietus krijg je dan, oftewel een onderzoek door een instantie / bedrijf zou dan moeten uitsluiten dat Vodafone dit trucje meer toepast. Maar of jij het zover geschopt krijgt? Ik ben bang van niet.
Maar als het door iemand was gedaan die aangesloten is bij vodafone zouden er toch geen 'neppe' onderdelen in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

NSG schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:48:
[...]

En wat kun je daar dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
lcpolman95 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:09:
[...]

Maar als het door iemand was gedaan die aangesloten is bij vodafone zouden er toch geen 'neppe' onderdelen in zitten?
Dat lijkt mij niet de bedoeling nee met zo'n groot bedrijf / provider als Vodafone.

Maar stel Vodafone is aangesloten bij een bedrijf die aangeeft alles origineel te doen, maar toch dagen ertussen heeft zitten om dat niet te doen ( om meer winst te pakken ) dan is dat vrijwel onmogelijk voor Vodafone om daarachter te komen. Tenzij het reparatie / refurbish gedeelte in beheer is van Vodafone.

Ik zou nog even afwachten wat Vodafone te zeggen heeft en anders wordt het (helaas) hogerop zoeken dmv een advocaat...

Heb je foto's van die ''rode'' sticker? Ik ben wel benieuwd welke ze hiermee bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:14:
[...]

Dat lijkt mij niet de bedoeling nee met zo'n groot bedrijf / provider als Vodafone.

Maar stel Vodafone is aangesloten bij een bedrijf die aangeeft alles origineel te doen, maar toch dagen ertussen heeft zitten om dat niet te doen ( om meer winst te pakken ) dan is dat vrijwel onmogelijk voor Vodafone om daarachter te komen. Tenzij het reparatie / refurbish gedeelte in beheer is van Vodafone.

Ik zou nog even afwachten wat Vodafone te zeggen heeft en anders wordt het (helaas) hogerop zoeken dmv een advocaat...

Heb je foto's van die ''rode'' sticker? Ik ben wel benieuwd welke ze hiermee bedoelen.
Ja dat snap ik, maar dan is vodafone toch nog steeds fout bezig omdat mij een refurbished toestel geven? Ja maar ik krijg hier geen foto geplaatst??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Het is helemaal niet gezegd dat je echt een gerefurbished toestel hebt. Iemand riep dat gewoon ergens in de thread en nu is het opeens zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:24:
Het is helemaal niet gezegd dat je echt een gerefurbished toestel hebt. Iemand riep dat gewoon ergens in de thread en nu is het opeens zo...
Nee maar laten we het even zo noemen, aangezien het geen NIEUW Apple toestel is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dat weet je pas als je die code uitprobeert. Pak eens een andere pc/internetbrowser

[ Voor 11% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:26:
Dat weet je pas als je die code uitprobeert. Pak eens een andere pc.
Ik ben niet in het bereik van een andere PC, is er een andere mogelijkheid? andere sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Andere browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Anders even nsg een pm sturen met je serial?
Nou, ik dr tussenuit. Veel succes en ik hoop dat je snel uit de problemen bent.

[ Voor 47% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:58:
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door lcpolman95 op 01-03-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:28:
Anders even nsg een pm sturen met je serial?
Nou, ik dr tussenuit. Veel succes en ik hoop dat je snel uit de problemen bent.
Hij zegt geen informatie te hebben over het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:12:
[...]

En wat kun je daar dan mee?
Als de productiedatum maanden eerder is dan de aankoopdatum kan dat op een niet door Apple uitgevoerde refurb wijzen. Want een iPhone blijft echt niet zo lang op de plank liggen bij Vodafone.

Andere mogelijkheid is dat het toestel refurbished is door Apple zelf. Dat kan je dan weer opmaken aan de hand van de fabriek waar het toestel vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ok thanks. Het beleid van apple wordt alsmaar grimmiger. Ik denk dat er niet veel rek meer zit in dit onderwerp want specifieke info blijft uit na meermaals er om gevraagd te hebben. Ik stap er nu echt uit.
Het beste ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:13:
Ok thanks. Het beleid van apple wordt alsmaar grimmiger. Ik denk dat er niet veel rek meer zit in dit onderwerp want specifieke info blijft uit na meermaals er om gevraagd te hebben. Ik stap er nu echt uit.
Het beste ermee.
Welke specifieke info wil je nog hebben? De voorwaarden van vodafone heb ik hier neer gezet via een link. De website die jij geeft over het serienummer geeft geen uitkomst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 21:34
Heb je het toestel bij vodafone zelf verlengd of bij een derde partij (zoals bijvoorbeeld belsimpel of ander telecombedrijf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
Exor schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:31:
Heb je het toestel bij vodafone zelf verlengd of bij een derde partij (zoals bijvoorbeeld belsimpel of ander telecombedrijf)?
Telefonisch bij vodafone, vorig jaar 21 feb, toestel gekregen op 24 feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een aantal jaar gewerkt bij een groot bedrijf die certified refurbisher is voor apple.

ik heb alle toestellen van apple van binnen en buiten gezien en ken het nog allemaal goed.

Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van hoe de sticker eruit ziet?
het kan namelijk zo zijn dat het om de liquid indicator... nog wat (weet het niet meer precies) gaat, deze sticker kleurt namelijk rood zodra het nat is geworden/geweest.

dan komt nu het mooie want hoe wil je bewijzen dat je de phone niet hebt open gemaakt en zo er achter bent gekomen want als je de telefoon open haalt is je garantie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat zegt apple over je serienummer? https://checkcoverage.apple.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Heb ook een tijdje bij een telefoon reparatie-bedrijf gewerkt inderdaad.
De rode sticker is een stickertje dat rood kleurt als die vochtig/nat wordt. Ik heb geluiden gehoord dat bij sommige toestellen die ook met zweten bv al rood kleurt, dus ik zou er gewoon tegenin gaan, dat schijnt wel eens te werken :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
jotheman schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:05:
De rode sticker is een stickertje dat rood kleurt als die vochtig/nat wordt. Ik heb geluiden gehoord dat bij sommige toestellen die ook met zweten bv al rood kleurt, dus ik zou er gewoon tegenin gaan, dat schijnt wel eens te werken :)
Volgens de notities gaat het hier over een rode isolatie sticker op een stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jotheman schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:05:
door zweet gaat dat stickertje niet rood worden heb meerdere malen geprobeerd het stickertje rood te krijgen met een paar druppels maar de sticker kleurt niet zomaar rood en helemaal niet van zweet, daarbij hoe wil jij in godsnaam zweet in je telefoon krijgen ? of bedoel je soms condens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de notities gaat het hier over een rode isolatie sticker op een stekker.
er zijn meerdere stekkers(connectors) en er zijn meerdere stickers een foto is voor de duidelijkheid het beste .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:55:
Hallo,

ik heb een aantal jaar gewerkt bij een groot bedrijf die certified refurbisher is voor apple.

ik heb alle toestellen van apple van binnen en buiten gezien en ken het nog allemaal goed.

het kan namelijk zo zijn dat het om de liquid indicator... nog wat (weet het niet meer precies) gaat, deze sticker kleurt namelijk rood zodra het nat is geworden/geweest.

dan komt nu het mooie want hoe wil je bewijzen dat je de phone niet hebt open gemaakt en zo er achter bent gekomen want als je de telefoon open haalt is je garantie weg.
Deze iPhone's hebben geen vocht indicatie sticker, dus dat kan het niet zijn ;) Was volgens mij tot de 4s wel zo.

Hier zou het volgens mij om een gescheurde sticker gaan?

Maar goed upload eens wat foto's hierheen.... Zonder foto's zou ik niet weten waar het over gaat, ik heb nog nooit van een isolatie sticker gehoord, wel steenwol enzo om te isoleren mja -.,-

Hij is hier allemaal achtergekomen nadat hij zijn telefoon opgestuurd heeft voor een garantie-reparatie, op dat moment kwamen ze erachter dat het toestel niet deugde en opengemaakt is door een 3e. Dit terwijl de tweaker dat nooit heeft laten doen, hij heeft de telefoon bij Vodafone gekocht en is daarna nooit open geweest.
Oftewel hij is door Vodafone opgelicht.

[ Voor 27% gewijzigd door LopendeVogel op 02-03-2016 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
^ Of Vodafone zelf is opgelicht?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:28:
[...]

Deze iPhone's hebben geen vocht indicatie sticker, dus dat kan het niet zijn ;) Was volgens mij tot de 4s wel zo.

Hier zou het volgens mij om een gescheurde sticker gaan?

Maar goed upload eens wat foto's hierheen.... Zonder foto's zou ik niet weten waar het over gaat, ik heb nog nooit van een isolatie sticker gehoord, wel steenwol enzo om te isoleren mja -.,-

Hij is hier allemaal achtergekomen nadat hij zijn telefoon opgestuurd heeft voor een garantie-reparatie, op dat moment kwamen ze erachter dat het toestel niet deugde en opengemaakt is door een 3e. Dit terwijl de tweaker dat nooit heeft laten doen, hij heeft de telefoon bij Vodafone gekocht en is daarna nooit open geweest.
Oftewel hij is door Vodafone opgelicht.
Ook vanaf de iPhone 5 hebben de toestellen een vochtindicator, deze zit in het sinkaartslot: https://support.apple.com/en-us/HT204104

Maar goed de OP leest niet goed of lult maar uit z'n nek. Hij verwart mijn reacties met die van vinz98 Rn beweert mij z'n SN via PM gestuurd hebben waarop ik blijkbaar heb bevestigd niks te kunnen vinden. wtf gast :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Je maakt een zooitje van de thread, wil je nog geholpen worden? Stuur je serienummer nou eens naar NSG (niet vinz98!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
NSG schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Ook vanaf de iPhone 5 hebben de toestellen een vochtindicator, deze zit in het sinkaartslot: https://support.apple.com/en-us/HT204104

Maar goed de OP leest niet goed of lult maar uit z'n nek. Hij verwart mijn reacties met die van vinz98 Rn beweert mij z'n SN via PM gestuurd hebben waarop ik blijkbaar heb bevestigd niks te kunnen vinden. wtf gast :')
Ik bedoelde dat de site aangaf niks te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
NSG schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Ja maar de sticker waar nu over gesproken wordt is een rode sticker op de laadconnector, die geeft aan dat de topic starter geen garantie meer heeft? Er wordt niet over liquid / vocht gesproken maar over: open maken door 3e.
De iPhone 5(s) heeft daar helemaal geen vochtindicator sticker zitten. Oudere telefoons van Apple hadden vaker wel in zowel de laadconnector als op het mainboard een vochtindicator stickertje zitten.

Maar wat willen jullie eigenlijk met zijn SN? Zien wanneer deze geproduceerd is? Oftewel stel hij is in 2014 gemaakt en in 2015 bij de tweaker terecht gekomen dat er iets niet klopt? Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid hoor :D
Indien zijn toestel niet gevonden wordt dan kan het zijn dat het een refurbished telefoon is waarbij het nieuwe sn / imei nummer niet doorgevoerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 02-03-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
https://drive.google.com/...ZmtOQTVR/view?usp=sharing --> hier een link naar een afbeelding van de rode sticker. De sticker bevindt zich bij de connector van de home button, het kan dus geen vochtindicator zijn, dat had Apple ook wel opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
ago schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:24:
Je maakt een zooitje van de thread, wil je nog geholpen worden? Stuur je serienummer nou eens naar NSG (niet vinz98!!).
Excuses, ik heb dit net gedaan, natuurlijk wil ik geholpen worden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:55:
Hallo,

Ik heb een link geplaatst met de foto!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
1. Geldige aankoopdatum, Een gevalideerde aankoopdatum zorgt ervoor dat Apple uw product snel kan vinden en u de nodige hulp kan bieden.

2.Telefonische technische ondersteuning: verlopen
U komt in aanmerking voor de aankoop van telefonische technische ondersteuning door een adviseur van Apple.

3.
Reparaties en servicedekking: Consumentenwetgeving niet van toepassing (internationale aankoop)
Dit product komt niet in aanmerking voor dekking op grond van de consumentenwetgeving, aangezien het niet is gekocht in het land waarin u de service aanvraagt. U kunt spreken met een Adviseur of een Apple Store bezoeken om uw mogelijkheden te bespreken. De Beperkte garantie van Apple en de voordelen van het AppleCare Protection Plan of AppleCare+ komen boven op de rechten die de consumentenwetgeving biedt (meer informatieWordt in een nieuw venster geopend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
lcpolman95 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:51:
[...]

1. Geldige aankoopdatum, Een gevalideerde aankoopdatum zorgt ervoor dat Apple uw product snel kan vinden en u de nodige hulp kan bieden.

2.Telefonische technische ondersteuning: verlopen
U komt in aanmerking voor de aankoop van telefonische technische ondersteuning door een adviseur van Apple.

3.
Reparaties en servicedekking: Consumentenwetgeving niet van toepassing (internationale aankoop)
Dit product komt niet in aanmerking voor dekking op grond van de consumentenwetgeving, aangezien het niet is gekocht in het land waarin u de service aanvraagt. U kunt spreken met een Adviseur of een Apple Store bezoeken om uw mogelijkheden te bespreken. De Beperkte garantie van Apple en de voordelen van het AppleCare Protection Plan of AppleCare+ komen boven op de rechten die de consumentenwetgeving biedt (meer informatieWordt in een nieuw venster geopend).
Hu wat voor taal staat er op de doos van jou iPhone indien je deze nog hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:54:
[...]

Hu wat voor taal staat er op de doos van jou iPhone indien je deze nog hebt???
Over dat laatste punt was ik inderdaad ook nogal verbaasd? Ik heb de doos nog! Ik ben op dit moment niet thuis maar zal meteen even kijken zodra het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
lcpolman95 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:55:
[...]

Over dat laatste punt was ik inderdaad ook nogal verbaasd? Ik heb de doos nog! Ik ben op dit moment niet thuis maar zal meteen even kijken zodra het kan.
Dat is waar ik het over heb inderdaad die punt 3.
Naar mijn weten geeft Apple nu ook gewoon in Nederland de verplichte 2 jaar garantie, aangezien jou toestel in 2015 gekocht en vervolgens geactiveerd is zou dat moeten betekenen dat jij nog gewoon netjes garantie moet hebben.

Dus dat klinkt niet best ( voor vodafone ), maar dan nog blijf je met het probleem zitten dat Apple ( apple toch? ) die vreemde rode sticker heeft gevonden die aan de flex van de homebutton zit. Mij is die sticker nog nooit opgevallen. Ik vraag me dus af of die sticker door een 3e partij geplaatst is om iets vast te plakken. Indien dit laatste het geval is dan heb je een redelijk groot probleem want Vodafone zal het ontkennen dat dit door hun of een 3e partij van hun gedaan is. Stel jij bent de enige Vodafone klant met dit probleem dan heb je waarschijnlijk echt pech, indien dit een bekend probleem is bij Vodafone klanten dan heeft Vodafone een giga probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Naar mijn weten geeft Apple nu ook gewoon in Nederland de verplichte 2 jaar garantie, aangezien jou toestel in 2015 gekocht en vervolgens geactiveerd is zou dat moeten betekenen dat jij nog gewoon netjes garantie moet hebben.

Dus dat klinkt niet best ( voor vodafone ), maar dan nog blijf je met het probleem zitten dat Apple ( apple toch? ) die vreemde rode sticker heeft gevonden die aan de flex van de homebutton zit. Mij is die sticker nog nooit opgevallen. Ik vraag me dus af of die sticker door een 3e partij geplaatst is om iets vast te plakken. Indien dit laatste het geval is dan heb je een redelijk groot probleem want Vodafone zal het ontkennen dat dit door hun of een 3e partij van hun gedaan is. Stel jij bent de enige Vodafone klant met dit probleem dan heb je waarschijnlijk echt pech, indien dit een bekend probleem is bij Vodafone klanten dan hebben hun een giga probleem..
Ja Apple heeft de sticker ontdekt ( inclusief een onbekend onderdeel). Ik kan inderdaad nooit aan vodafone bewijzen dat ik dit niet zelf heb gedaan.... Ik kan hem natuurlijk gewoon opsturen naar vosafone en het scherm door hun laten maken, maar zij kunnen dan ook zeggen dat ik er zelf mee heb lopen prutsen en betaal ik alsnog onderzoekskosten en wordt hij niet gemaakt.....

[ Voor 8% gewijzigd door lcpolman95 op 02-03-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
lcpolman95 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:02:
[...]

Ja Apple heeft de sticker ontdekt ( inclusief een onbekend onderdeel). Ik kan inderdaad nooit aan vodafone bewijzen dat ik dit niet zelf heb gedaan.... Ik kan hem natuurlijk gewoon opsturen naar vosafone en het scherm door hun laten maken, maar zij kunnen dan ook zeggen dat ik er zelf mee heb lopen prutsen en betaal ik alsnog onderzoekskosten en wordt hij niet gemaakt.....
Zelfde situatie, vodafone klant (let op deze gast heeft meerdere keren dit bericht geplaatst maar dan op verschillende sites):
https://kassa.vara.nl/vra...ne-afgekeurd-door-dynafix
Dit is dezelfde maar dan wordt aangegeven dat Vodafone een oplossing heeft aangeboden:
http://www.klacht.nl/iphone-4s-reparatie-afgekeurd/

Zelfde situatie maar dan van een ''gsmstunter'' klant:
http://forum.iculture.nl/...r-garantie-afgekeurd.html

Ik ga er dan wel vanuit dat niemand hier aan het liegen is en de klant gelijk heeft. Oftewel het zou niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt.

Bij de laatste link is het opgelost, iets wat misschien jou kan helpen:Dat komt omdat je nu niet zaken doet met Apple Support maar Apple Customer Relationss
Deze gast had exact dat probleem als wat jij hebt ( er misten stickers en etc in het toestel ) en die heeft een splinternieuw toestel gekregen na wat heen en weer gebel. Uiteindelijk is het dus via Apple Customer Relations gelukt.

Hopelijk heb je hier iets aan, maar ik zou wel weer moed hebben als ik jou was :)

[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 02-03-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:10:
[...]

Zelfde situatie, vodafone klant (let op deze gast heeft meerdere keren dit bericht geplaatst maar dan op verschillende sites):
https://kassa.vara.nl/vra...ne-afgekeurd-door-dynafix
Dit is dezelfde maar dan wordt aangegeven dat Vodafone een oplossing heeft aangeboden:
http://www.klacht.nl/iphone-4s-reparatie-afgekeurd/

Zelfde situatie maar dan van een ''gsmstunter'' klant:
http://forum.iculture.nl/...r-garantie-afgekeurd.html

Ik ga er dan wel vanuit dat niemand hier aan het liegen is en de klant gelijk heeft. Oftewel het zou niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt.
Klopt, dat eerste bericht heb ik ook gelezen, dankje! Maar dit gebeurd natuurlijk zo weinig...., lang niet genoeg bewijs:( Gelukkig heeft hij wel een nieuw toestel gekregen, er is nog hoop....

[ Voor 3% gewijzigd door lcpolman95 op 02-03-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
lcpolman95 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:17:
[...]

Klopt, dat eerste bericht heb ik ook gelezen, dankje! Maar dit gebeurd natuurlijk zo weinig...., lang niet genoeg bewijs:(
Heb mijn laatste reactie bijgewerkt, lees even dat onderste stukje waarbij iemand dus een nieuwe iphone gekregen heeft wat in diezelfde situatie zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Heb mijn laatste reactie bijgewerkt, lees even dat onderste stukje waarbij iemand dus een nieuwe iphone gekregen heeft wat in diezelfde situatie zat.
Ja ik las het op tijd! Ik ga ook een brief sturen naar vodafone (e-mail beter gezegd, heb een mail adres gekregen). Hopelijk komt daar iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
lcpolman95 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:19:
[...]

Ja ik las het op tijd! Ik ga ook een brief sturen naar vodafone (e-mail beter gezegd, heb een mail adres gekregen). Hopelijk komt daar iets uit.
Succes, houd die e-mail volwassen, vriendelijk, respectvol en laat ook zien dat je zelf een redelijke kennis hebt op gebied van garantie: open maken = weg garantie. Laat dus wel zien dat je zoiets al te goed begrijpt maar dat jij mede om die reden nooit door een 3e jou iphone zou laten open maken.

Hopelijk gaan ze een uitzondering maken, ik begrijp dat hun dit zo moeilijk mogelijk maken anders gaat iedereen garantie claimen op een toestel die wél bij een 3e geweest is. Onder het motto van: ja maar ik weet nergens van.

[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 02-03-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Succes, houd die e-mail volwassen, vriendelijk, respectvol en laat ook zien dat je zelf een redelijke kennis hebt op gebied van garantie: open maken = weg garantie. Laat dus wel zien dat je zoiets al te goed begrijpt maar dat jij mede om die reden nooit door een 3e jou iphone zou laten open maken.
Dankjewel voor de tips, dat komt wel goed.Ik ga eerst alle mogelijkheden proberen voor ik hem bij de vodaone winkel inlever, wat zij zo graag willen

[ Voor 10% gewijzigd door lcpolman95 op 02-03-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
lcpolman95 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:27:
[...]

Dankjewel voor de tips, dat komt wel goed.Ik ga eerst alle mogelijkheden proberen voor ik hem bij de vodaone winkel inlever, wat zij zo graag willen
Dat dacht ik al, maar goed ik denk ik vermeld het even want ik zie hier soms e-mail verkeer van een tweaker en desbetreffende partij tegenkomen dat ik denk van: shit waarom ontbreekt het desbetreffende bedrijf niet het contract met de opgefokte tweaker :D

Heb je een 2 jarig contract bij Vodafone? Want ik kan me indenken dat je daar zo snel mogelijk weg wilt nu ( hier zou ik tevens niet in desbetreffende mail over gaan beginnen, maar kan je wel in een later stadium gebruiken uiteraard ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:29:
[...]

Dat dacht ik al, maar goed ik denk ik vermeld het even want ik zie hier soms e-mail verkeer van een tweaker en desbetreffende partij tegenkomen dat ik denk van: shit waarom ontbreekt het desbetreffende bedrijf niet het contract met de opgefokte tweaker :D

Heb je een 2 jarig contract bij Vodafone? Want ik kan me indenken dat je daar zo snel mogelijk weg wilt nu ( hier zou ik tevens niet in desbetreffende mail over gaan beginnen, maar kan je wel in een later stadium gebruiken uiteraard ).
Ik heb inderdaad een 2 jarig contract, moet dus nog een jaar. Denk je dat er een mogelijkheid is dat ik daar weg kan? Zit er toch gewoon aan vast....

[ Voor 10% gewijzigd door lcpolman95 op 02-03-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
lcpolman95 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:31:
[...]

Ik heb een zus die jurist is en de brief schrijft, dus dat komt wel goed. Ik heb inderdaad een 2 jarig contract, moet dus nog een jaar. Denk je dat er een mogelijkheid is dat ik daar weg kan? Zit er toch gewoon aan vast....
Op dit moment is er nog geen geldige reden om het contract ongeldig te laten verklaren, indien alles achter de rug is en bekend is dat je ''opgelicht'' bent door Vodafone zal dat vast en zeker moeten kunnen. Dat Vodafone misschien opgelicht is door een ander heb jij geen boodschap aan. Jij koopt een product waarbij je er vanuit mag gaan dat die nieuw is. Dat is in jou situatie dus duidelijk niet het geval, oké best een refurbished toestel, maar dan moet jij wel ervan op de hoogte zijn dat die 2e hands, gedeeltelijk 2e hands is, of foutief door een bedrijf in elkaar gezet kan zijn. Ik zou never nooit niet een refurbished toestel willen hebben, en indien dat wel zo is voor een paar 100euro minder. Maar niet zomaar refurbished telefoons tussen nieuwe leggen, dat is een schande. Ik vermoed dus ook dat Apple niet de leverancier was van jou iPhone, maar een 3e (reparatie/herstel)partij.

Want, jij betaald nu maandelijks een bedrag die berekend is op een iPhone 5s van een x aantal waarde. Heel die waarde staat niet gelijk aan een echte nieuwe iPhone, Vodafone laat jou betalen voor iets wat jij niet gekregen hebt ( een spik splinternieuw toestel ). Maar goed dan moet dat wel eerst zwart op wit staan.

Oftewel alle documentatie, e-mails en etc goed bewaren, indien Apple jou gelijk geeft en jou een nieuw / refurbished toestel stuurt kan alles zo doorgeschoven worden naar Vodafone.

Indien ik een TV nieuw in de winkel koop dan ga ik er ook vanuit dat deze nieuw is, en niet in handen is geweest van een andere klant en vervolgens een nieuw schermpje en buitenkant gekregen heeft om het nieuw te laten lijken.
Indien ik een nieuwe auto koop dan verwacht ik ook niet dat de motor al 50.000km gelopen heeft, maar zodanig aangepast is waardoor de teller 0km aangeeft. En indien dat wel gebeurt is dan is het aan de verkopende partij om dat te vermelden.
Niet dat ik straks garantie wil claimen bij Audi en hun zeggen: ja maar meneer de auto heeft al inmiddels 80.000 gelopen en na 50.000 vervalt de garantie. Dat ik zeg van hu maar ik heb toch pas 30.000km gereden?
(even een voorbeeldje hoor)

Voorbeeld van VW is ook leuk aan de orde, iets verkopen met bepaalde vermeldingen en vervolgens blijk je zwaar opgelicht te zijn, was bijna de ondergang van het eeuwen oude bekende VW.
Indien bekend wordt dat Vodafone deze oplicht praktijk ook regelmatig toepast dan gaan ze zweten hoor.

[ Voor 40% gewijzigd door LopendeVogel op 02-03-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 17:08
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Dus dat klinkt niet best ( voor vodafone ), maar dan nog blijf je met het probleem zitten dat Apple ( apple toch? ) die vreemde rode sticker heeft gevonden die aan de flex van de homebutton zit. Mij is die sticker nog nooit opgevallen. Ik vraag me dus af of die sticker door een 3e partij geplaatst is om iets vast te plakken. Indien dit laatste het geval is dan heb je een redelijk groot probleem want Vodafone zal het ontkennen dat dit door hun of een 3e partij van hun gedaan is. Stel jij bent de enige Vodafone klant met dit probleem dan heb je waarschijnlijk echt pech, indien dit een bekend probleem is bij Vodafone klanten dan heeft Vodafone een giga probleem..
Apple geeft alleen 2 jaar op producten die in hun eigen webshop/winkels gekocht worden. Koop je een iphone bij vodafone/kpn of whatever. Dan krijg je bij Apple maar 1 jaar. Garantie gaat immers via de winkel en niet de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:34:
[...]

Op dit moment is er nog geen geldige reden om het contract ongeldig te laten verklaren, indien alles achter de rug is en bekend is dat je ''opgelicht'' bent door Vodafone zal dat vast en zeker moeten kunnen. Dat Vodafone misschien opgelicht is door een ander heb jij geen boodschap aan. Jij koopt een product waarbij je er vanuit mag gaan dat die nieuw is. Dat is in jou situatie dus duidelijk niet het geval, oké best een refurbished toestel, maar dan moet jij wel ervan op de hoogte zijn dat die 2e hands, gedeeltelijk 2e hands is, of foutief door een bedrijf in elkaar gezet kan zijn. Ik zou never nooit niet een refurbished toestel willen hebben, en indien dat wel zo is voor een paar 100euro minder. Maar niet zomaar refurbished telefoons tussen nieuwe leggen, dat is een schande. Ik vermoed dus ook dat Apple niet de leverancier was van jou iPhone, maar een 3e (reparatie/herstel)partij.

Want, jij betaald nu maandelijks een bedrag die berekend is op een iPhone 5s van een x aantal waarde. Heel die waarde staat niet gelijk aan een echte nieuwe iPhone, Vodafone laat jou betalen voor iets wat jij niet gekregen hebt ( een spik splinternieuw toestel ). Maar goed dan moet dat wel eerst zwart op wit staan.

Oftewel alle documentatie, e-mails en etc goed bewaren, indien Apple jou gelijk geeft en jou een nieuw / refurbished toestel stuurt kan alles zo doorgeschoven worden naar Vodafone.

Indien ik een TV nieuw in de winkel koop dan ga ik er ook vanuit dat deze nieuw is, en niet in handen is geweest van een andere klant en vervolgens een nieuw schermpje en buitenkant gekregen heeft om het nieuw te laten lijken.
Indien ik een nieuwe auto koop dan verwacht ik ook niet dat de motor al 50.000km gelopen heeft, maar zodanig aangepast is waardoor de teller 0km aangeeft. En indien dat wel gebeurt is dan is het aan de verkopende partij om dat te vermelden.
Niet dat ik straks garantie wil claimen bij Audi en hun zeggen: ja maar meneer de auto heeft al inmiddels 80.000 gelopen en na 50.000 vervalt de garantie. Dat ik zeg van hu maar ik heb toch pas 30.000km gereden?
(even een voorbeeldje hoor)

Voorbeeld van VW is ook leuk aan de orde, iets verkopen met bepaalde vermeldingen en vervolgens blijk je zwaar opgelicht te zijn, was bijna de ondergang van het eeuwen oude bekende VW.
Indien bekend wordt dat Vodafone deze oplicht praktijk ook regelmatig toepast dan gaan ze zweten hoor.
Ja ik snap je verhaal, dat kan ik altijd nog proberen. Ik ben alleen bang dat vodafone niet gaat toegeven dat zij fout zitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
lcpolman95 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:54:
[...]

Ja ik snap je verhaal, dat kan ik altijd nog proberen. Ik ben alleen bang dat vodafone niet gaat toegeven dat zij fout zitten.....
Misschien lezen ze mee en zijn ze onderhand aan het snappen dat ze met dit soort praktijken hun eigen graf aan het graven zijn.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Kalua schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:51:
[...]

Apple geeft alleen 2 jaar op producten die in hun eigen webshop/winkels gekocht worden. Koop je een iphone bij vodafone/kpn of whatever. Dan krijg je bij Apple maar 1 jaar. Garantie gaat immers via de winkel en niet de fabrikant.
Klopt helemaal, voor de topic starter maakt dat ook niet veel uit, hij heeft 2 jaar garantie, via wie maakt even niet veel uit.
Echter zou dit wel via die SN tool/website zichtbaar moeten zijn, bij hem komt een melding naar voren die ik nog niet eerder gezien heb ( alsof het om een geïmporteerde half gebakken iphone gaat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
johnkeates schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:04:
[...]

Misschien lezen ze mee en zijn ze onderhand aan het snappen dat ze met dit soort praktijken hun eigen graf aan het graven zijn.. ;)
Al is de leugen nog zo snel... Ik kan me ook indenken dat de klantenservice medewerkers hier niks vanaf weten, aangezien dit vanuit hogerop geregeld word. Het is dus wel een goed begin dat de topic starter een mail adres gekregen heeft van iemand ( een afdeling ) hogerop.

Indien ik op deze manier gedupeerd was door Vodafone, dan liet ik het er niet bij zitten. Met geen enkel product mag je zoiets als dit verwachten, tenzij dat aangegeven wordt alvorens je tot een contract overgaat.

Persoonlijk ( staat even los over deze iPhone situatie, dus ik wil daar ook niet al teveel over ingaan ) zit ik ook in een lullige situatie.
Het scherm (touchscreen / glasplaat / digitizer ) van mijn Samsung S5 laat los, dit begon afgelopen zomer met een heel klein stukje, nu werkt de voor camera slecht (duh) en ook de sensoren ernaast.. Want tsja dat glas laat op die plek los en komt dus stof onder.
Ik zit echt in een situatie van tsja opsturen en de kans dat het mijn eigen schuld is ( zou niet weten hoe want als ik ergens zuinig op ben, dan is dat wel elektronica ). Dat gaat mij onderzoekskosten kosten (lekker dubbel) indien ze zeggen dat dit geen fabrieksfout is maar schade door 3e.
Of toch opsturen en hopen dat ze het gewoon kosteloos maken..
Ik heb in ieder geval geen zin in een strijd, waardoor ik inmiddels al sinds de zomer met dit ding rondloop. Best te erg voor woorden maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 17:08
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:25:
[...]
Persoonlijk ( staat even los over deze iPhone situatie, dus ik wil daar ook niet al teveel over ingaan ) zit ik ook in een lullige situatie.
Het scherm (touchscreen / glasplaat / digitizer ) van mijn Samsung S5 laat los, dit begon afgelopen zomer met een heel klein stukje, nu werkt de voor camera slecht (duh) en ook de sensoren ernaast.. Want tsja dat glas laat op die plek los en komt dus stof onder.
Ik zit echt in een situatie van tsja opsturen en de kans dat het mijn eigen schuld is ( zou niet weten hoe want als ik ergens zuinig op ben, dan is dat wel elektronica ). Dat gaat mij onderzoekskosten kosten (lekker dubbel) indien ze zeggen dat dit geen fabrieksfout is maar schade door 3e.
Of toch opsturen en hopen dat ze het gewoon kosteloos maken..
Ik heb in ieder geval geen zin in een strijd, waardoor ik inmiddels al sinds de zomer met dit ding rondloop. Best te erg voor woorden maar goed.
Je kan altijd even langs een Samsung store gaan of een Premium support center. Die kunnen er meteen naar kijken en dan kan je het tenminste ook goed uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Kalua schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Je kan altijd even langs een Samsung store gaan of een Premium support center. Die kunnen er meteen naar kijken en dan kan je het tenminste ook goed uitleggen.
Het punt is, indien het niet een bekend issue is zullen ze het als gebruikersschade beoordelen. Het ligt er dus aan wie uiteindelijk de reparateur wordt, zegt die: ja dit is door de klant zelf ontstaan dan wordt dat een strijd, indien de reparateur zegt oke dit kan niet zomaar, geen schade voor de rest te zien die gaan we kosteloos vervangen. Een samsung service punt kan dus denken (oprecht) dat dit binnen de garantie moet vallen, maar eenmaal bij Dynafix ( waar ze dus strikter met de regels van Samsung om moeten gaan ) kan het zijn dat er toch iets is wat op val of drukschade lijkt. Ik neem ook aan dat de Samsung winkel niet zal zeggen: geen zorgen wij betalen eventuele onderzoekskosten wel.

Indien het een bekend probleem is, dan zijn er geen zorgen.. Maar ik lees nergens op internet dat het een bekend probleem is -.- Wel wat losse flodders her en der maar daar blijft het bij.

Wel thanks voor je tip uiteraard.. Maar laten we weer even verder gaan met het probleem van de topic starter :D

Min of meer zit de topic starter wel met hetzelfde probleem, echter is hij de ''strijd'' al aangegaan. Het is nog niet officieel bekend dat Vodafone hun klanten oplicht met dit soort telefoons, oftewel bewijs het maar. Idem dito dadelijk voor mijn telefoon, hoe kan ik bewijzen dat ik het niet zelf gedaan heb.
Totdat het officieel erkend is dat er fouten aanwezig zijn ( in de S5 of zoals bij de TS bij Vodafone ) kan het gewoon een strijd worden waar ik persoonlijk geen behoefte aan heb. Gelijk of ongelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door LopendeVogel op 02-03-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:18:
[...]

Klopt helemaal, voor de topic starter maakt dat ook niet veel uit, hij heeft 2 jaar garantie, via wie maakt even niet veel uit.
Echter zou dit wel via die SN tool/website zichtbaar moeten zijn, bij hem komt een melding naar voren die ik nog niet eerder gezien heb ( alsof het om een geïmporteerde half gebakken iphone gaat )
Bedoel je hier die melding van de Apple site? Kan ik hier beter even contact over opnemen met apple?

[ Voor 5% gewijzigd door lcpolman95 op 02-03-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
lcpolman95 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:11:
[...]

Bedoel je hier die melding van de Apple site? Kan ik hier beter even contact over opnemen met apple?
Dat zou ik sowieso wel even doen ja kan nooit kwaad.
Maar als op de doos geen Nederlandse taal staat laat dat ook gelijk een hoop zien ( geïmporteerd ). Nu is de doos niet leidend volgens mij aangezien er gerust een Nederlandse taal op kan staan ( standaard doos ), echter weet ik niet meer of er een kenmerk op de doos staat waarbij je weet: die doos hoort bij deze iphone.
Maar goed indien er geen Nederlandse tekst op de achterkant staat weet je eigenlijk al gelijk genoeg: hij is geïmporteerd. Indien er wel een Nederlandse tekst op staat weet je nog niet veel, aangezien het een random doos kan zijn ( tenzij er een imei / sn op de doos staat, en laat ik dat nou net vergeten zijn :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcpolman95
JeroenC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:18:
[...]

Dat zou ik sowieso wel even doen ja kan nooit kwaad.
Maar als op de doos geen Nederlandse taal staat laat dat ook gelijk een hoop zien ( geïmporteerd ). Nu is de doos niet leidend volgens mij aangezien er gerust een Nederlandse taal op kan staan ( standaard doos ), echter weet ik niet meer of er een kenmerk op de doos staat waarbij je weet: die doos hoort bij deze iphone.
Maar goed indien er geen Nederlandse tekst op de achterkant staat weet je eigenlijk al gelijk genoeg: hij is geïmporteerd. Indien er wel een Nederlandse tekst op staat weet je nog niet veel, aangezien het een random doos kan zijn ( tenzij er een imei / sn op de doos staat, en laat ik dat nou net vergeten zijn :D )
Ik had paar dagen geleden al even de doos bekeken, het imei nummer staat er inderdaad op!
Pagina: 1 2 Laatste