Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Android smartphone met een goede camera. Dual sim is ook een eis, aangezien ik een privé kaart en er een voor het werk nodig ben. Lopen met twee telefoons ben ik na 4 jaar zat.

Wat is je budget?
€ 150,- ongeveer...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Heb nu een Lumia 532 dual sim. Prima telefoon, maar de camera is niet al te best en ook de snelheid laat vaak te wensen over. Tevens is het app aanbod te laag in mijn ogen, waardoor het de echte smartphone ervaring mist. Voor het CRM pakket van m'n werk is bijvoorbeeld geen WP app, android en iOS wel (om zaken onderweg af te werken en/of in te zien zou dit handig zijn). Ten tweede wil ik meer foto's gaan maken met de telefoon, ook in het donker. Een eventuele flitser is gewenst, maar de goede camera is een prio. Verder heb ik weinig eisen, zolang het maar vlotjes werkt allemaal.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb op wat Chinese smartphone sites gekeken, maar ik zie daar door de bomen het bos niet meer, te veel aanbod... Zelf zat ik al te denken aan één van de Wiko modellen (Rainbow, Lenny 2 of of Pulp) die ook in Nederland te verkrijgen is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag zou ik suggesties willen horen over de telefoon die ik zoek, of ervaringen over de telefoons dvan Wiko die ik genoemd heb.

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Mijn schoonzoon heeft de Wiko Pulp 4G en is er tevreden over. Heeft dual sim.

Verwijderd

Voor €150,- ga je nooit een telefoon vinden die echt uitblinkt in foto's nemen, zeker niet in het donker. Ik zelf heb een Xiaomi Redmi Note 2 en ben daar erg tevreden over. Snel en neemt bij normale omstandigheden mooie foto's. Tevens goed update beleid.

[Xiaomi Redmi Note 2] Ervaringen en Discussie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 11:41 ]

Verwijderd

Voor €199 heb je de Wiko Fever 4G. Dit toestel heeft specificaties die men in duurdere toestellen aantreft, zoals 3gb systeem ram en een full HD 5,2inch scherm. Camera's van 13MP en 5mp (selfie). Beiden met flash. Ze schijnen een redelijke kwaliteit te hebben in daglicht, maar beter zal je waarschijnlijk niet vinden voor die prijs.
productreview: Wiko Fever 4G Grijs, Zwart review door jroumans
Bij de Chinese toestellen heb je de Xiaomi Redmi Note 3. Zeer goede specs en goedkoop.
http://xiaomikopen.nl/xiaomi-redmi-note-3/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:39:
Voor €150,- ga je nooit een telefoon vinden die echt uitblinkt in foto's nemen, zeker niet in het donker. Ik zelf heb een Xiaomi Redmi Note 2 en ben daar erg tevreden over. Snel en neemt bij normale omstandigheden mooie foto's. Tevens goed update beleid.

[Xiaomi Redmi Note 2] Ervaringen en Discussie
Uitblinken hoeft van mij ook niet, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat er telefoons op de markt zijn die redelijk scherpe foto's maken... Ook binnen die prijs range :)

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Hier in NL kijken voor een Wiko of een Motorola Moto. In China kan je kijken voor een Redmi 3, Redmi Note 3 of een Meizu M2 (Note).

Hou wel rekening met verzending en importkosten.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:38:
[...]

Uitblinken hoeft van mij ook niet, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat er telefoons op de markt zijn die redelijk scherpe foto's maken... Ook binnen die prijs range :)
Xiaomi maakt bij normale omstandigheden mooie plaatjes maar in het donker heb je echt een goede licht gevoelige lens nodig. Daarvoor vind ik geen enkele telefoon goed.

Je hebt voor €150,- niet eens een echte fotocamera die dat goed kan in het donker zonder veel ruis omdat de Iso waardes dan erg omhoog moeten. De enige camera's die dat echt goed kunnen zijn spiegelrelfex en die vind je niet in een telefoon. ;)

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 12:55
Als je je budget een klein beetje oprekt, zou je ook een Wileyfox Swift kunnen kopen; pricewatch: WileyFox Swift Zwart

Ik heb er nu zo'n anderhalve maand eentje en hij bevalt uitstekend! De camera presteert heel behoorlijk en verder krijg je veel telefoon voor je geld én de belofte van 2-3 jaar lang software-updates.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:01:
[...]

Xiaomi maakt bij normale omstandigheden mooie plaatjes maar in het donker heb je echt een goede licht gevoelige lens nodig. Daarvoor vind ik geen enkele telefoon goed.

Je hebt voor €150,- niet eens een echte fotocamera die dat goed kan in het donker zonder veel ruis omdat de Iso waardes dan erg omhoog moeten. De enige camera's die dat echt goed kunnen zijn spiegelrelfex en die vind je niet in een telefoon. ;)
Voor het maken van dergelijke foto's gebruik ik ook een spiegelreflex. Het gaat meer om de foto's on the go en spontane foto's van de kleine bijv... Ik schiet nu plaatjes van 640x480 zo lijkt het, dat is uit de tijd van de Logitech webcams anno 1998... Ik was zeer tevreden over de foto's van mijn iPhone 5 destijds, die kwaliteit is voor mij meer dan voldoende. :P

Bedankt voor alle tips!! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:57:
[...]

Voor het maken van dergelijke foto's gebruik ik ook een spiegelreflex. Het gaat meer om de foto's on the go en spontane foto's van de kleine bijv... Ik schiet nu plaatjes van 640x480 zo lijkt het, dat is uit de tijd van de Logitech webcams anno 1998... Ik was zeer tevreden over de foto's van mijn iPhone 5 destijds, die kwaliteit is voor mij meer dan voldoende. :P

Bedankt voor alle tips!! :)
Iphone zit wel in een heeeeeeeel andere prijsklasse. Nogmaals, ik ben erg blij met mijn Xiaomi. Zeker voor actiemomenten van je kinderen word je daar blij van omdat hij erg snel focust en de foto neemt. Voor het geld is het echt een top phone.

Succes met je keuze en graag gedaan.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 23:07
Ik heb goeie ervaringen met de BQ M4.5. BQ is een Spaanse fabrikant.
Dit is een dual sim toestel, prima camera, dubbel flits achter en enkel voor, niet te groot: 4,5".
Ik vind het een fijn toestel. De camera is natuurlijk niet van een Galaxy S6 gehalte, maar ik ervaar 'm als prima, zeker overdag en met de app A Better Camera.
Zie ook het topic over het toestel en de review van bas-r van het tweelingtoestel A4.5

Hij is te koop in de outlet store van BQ voor 109,90 voor de 8gb/1gb versie en 149,90 voor de 16gb/2gb versie (die heb ik) en ze sturen naar Nederland. BQ geeft 5 jaar garantie.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Pagina: 1