Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caramel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-07 20:03
Laatste weken ben ik op zoek naar een budget smartphone voor "ouderen"
Ze hebben geen ervaring met touchscreens. Heb hen gevraagd mijn telefoon te bedienen (OPO) waarop ik de "wiser-launcher" had geïnstalleerd. In no-time wisten ze feilloos alles te vinden en te gebruiken en nu willen ze dus een smartphone.

Mijn eerste gedachte was de Motorola Moto G.
De reviews van dit toestel zijn positief, maar wellicht zijn er andere/betere toestellen waarvan ik niets weet.

Wat is je budget?
Gezien het onzeker is of ze deze toestellen willen/kunnen blijven gebruiken...maximaal 200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen / smsen / whatsapp / mail / mobiel bankieren / incidenteel een foto maken

Wat heb je zelf al gevonden?
Motorola Moto G - versie met 1GB of 2GB RAM?

Welke vragen heb je hier nog over?
Daar ik verwacht de nodige gebruikersondersteuning te moeten kunnen bieden ;) zou het fijn zijn als het toestel teamviewer quicksupport toestaat. Dat is niet mogelijk op bij alle merken. Ik heb daarom al op de website van Teamviewer gekeken en gebeld maar de Motorola toestellen worden (nog) niet ondersteund...helaas.

Volstaat een toestel met 1GB-ram voor dergelijk gebruik?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring, mening of gedachte.

Groet,
Caramel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar de Wiko Fever 4G. Full HD scherm van 5.2 inch, 3 GB systeem ram, 16GB opslag(uit te breiden).Camera: 13mp en vooraan 5mp.Voor de zijn (€199) heeft dit toestel uitstekende specificaties.
http://www.pdashop.be/pro...zwart-grijs-dual-sim.html
Wiko wordt ondersteund door Teamviewer.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:05
Je zou ook een Windows Phone kunnen bekijken als de Lumia 640. Met de grote tiles voorop hebben ze duidelijke knoppen, en de verzochte apps zijn gewoon aanwezig zonder dat de kleinkinderen het kunnen verknoeien met allerlei apps die er toch niet voor beschikbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caramel
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:46:
Kijk eens naar de Wiko Fever 4G. Full HD scherm van 5.2 inch, 3 GB systeem ram, 16GB opslag(uit te breiden).Camera: 13mp en vooraan 5mp.Voor de zijn (€199) heeft dit toestel uitstekende specificaties.
http://www.pdashop.be/pro...zwart-grijs-dual-sim.html
Wiko wordt ondersteund door Teamviewer.
Dank je rudimaes, ik ga deze zeker eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caramel
swhnld schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:40:
Je zou ook een Windows Phone kunnen bekijken als de Lumia 640. Met de grote tiles voorop hebben ze duidelijke knoppen, en de verzochte apps zijn gewoon aanwezig zonder dat de kleinkinderen het kunnen verknoeien met allerlei apps die er toch niet voor beschikbaar zijn :)
Dank je SWHNLD.
Moet je echter wel bekennen dat ik niet zo'n windows fan ben. Maar ik laat het aan de gebruikers over.
Bang voor de kleinkinderen ben ik niet meer, zijn inmiddels zo groot dat ze meer weten van de huidige techniek dan ondergetekende.
Ik wil juist voorkomen dat de ouderen zelf onbedoeld apps aktiveren en vervolgens mij bellen om de boel te komen herstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:05
Ja, gevoel speelt ook mee in een beslissing, je kunt ergens fan van zijn of juist niet, daar is niets mis mee. Ik kwam op Windows phone doordat ijn vader een HTC Desire S had die einde leven was en hij na zijn pensioen en de bezuinigingen geen dure telefoon kon veroorloven, hij is er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ja, onafhankelijk van 't zich wel of niet kunnen veroorloven, hebben ouderen vaak 't gevoel, dat 't geen zin heeft, om €300 of meer voor een telefoon uit te geven, wanneer een toestel van €150 ook alles doet, wat ze ervan verlangen. Dat de specs dan iets minder zijn, merken ze vaak niet eens, of 't stoort ze niet, omdat ze er toch niet de hele dag mee in de hand zitten. :)
Met een Lumia 640 heb je in zo'n geval dan nog best veel telefoon voor 't geld, met makkelijk menu, redelijk goede camera en goede batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sommige merken hebben voor Teamviewer Quicksupport een add-on, dat maakt het meekijken voor jou veel makkelijker. Je kunt dan met de muis namelijk hun telefoon besturen en je ziet direct wat zij ook zien op de telefoon. Anders moeten zij steeds screenshots maken, waarvoor altijd meerdere toetsen tegelijk ingedrukt moeten worden.

Dit beperkt je keuze weliswaar, maar maakt het uiteindelijk voor de Quicksupport zoveel makkelijker! Ikzelf heb onlangs in combinatie met mijn Samsung Galaxy S6 hiermee gespeeld, dat werkte echt ontzettend fijn. Ik kan me daarom niet voorstellen, dat zoiets op de pricewatch: Samsung Galaxy S4 Mini Zwart niet zou werken.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kijk ook eens in dit topic, er staan nog 'n paar goede tips in:
Een smartphone voor senioren

[ Voor 39% gewijzigd door Marly op 01-03-2016 22:24 ]

Pagina: 1