Laat ik beginnen met een afbeelding van mijn huidige netwerk. waarbij het linker gedeelte vanaf de switch op zolder is, het rechter gedeelte op de begane grond.

Als ik momenteel grote bestanden kopieëer 20 films va 10gb vanaf mijn pc boven naar mijn nas haal ik slechts gemiddeld 60 MB per seconde.
Nu vroeg ik me af of het uitmaakt om de nas aan de router onder te koppelen in plaats van aan de switch boven.
Klopt het dat de route van pc boven die naar de nas schrijft nu als volgt is.
pc boven
switch
router
switch
nas
of is het
pc boven
switch
nas
tussen de nas <-> switch <-> pc boven. zit cat6 de rest van het netwerk heeft cat5e.
In de nas zit een HGST Deskstar NAS, 4TB.
Ik gebruik bijna alleen de pc boven dus met de pc onder hoeft geen rekening te worden gehouden.
Wat kan ik doen om de snelheid tussen pc boven en de nas te verhogen, verwisselen van kabel tussen switch en router is geen optie.

Als ik momenteel grote bestanden kopieëer 20 films va 10gb vanaf mijn pc boven naar mijn nas haal ik slechts gemiddeld 60 MB per seconde.
Nu vroeg ik me af of het uitmaakt om de nas aan de router onder te koppelen in plaats van aan de switch boven.
Klopt het dat de route van pc boven die naar de nas schrijft nu als volgt is.
pc boven
switch
router
switch
nas
of is het
pc boven
switch
nas
tussen de nas <-> switch <-> pc boven. zit cat6 de rest van het netwerk heeft cat5e.
In de nas zit een HGST Deskstar NAS, 4TB.
Ik gebruik bijna alleen de pc boven dus met de pc onder hoeft geen rekening te worden gehouden.
Wat kan ik doen om de snelheid tussen pc boven en de nas te verhogen, verwisselen van kabel tussen switch en router is geen optie.
[ Voor 4% gewijzigd door SBTweaker op 26-02-2016 16:00 ]