iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Vraag
Beste antwoord (via TheKerremenke op 27-02-2016 20:35)
Anoniem: 48051
Wel heb ik een review voor je gevonden:
http://www.stereolifemaga...s/item/1173-xtz-sub-12-17
Eigenlijk is de vraag: waarom ben je zo geïnteresseerd in XTZ, als je een sub wilt dan zijn er al tal van merk/modellen waar veel reviews over te vinden zijn.
Mbt je vraag over frequentie bereik: ik zou daar niet zo heel specifiek op letten. Het gaat er uiteindelijk niet alleen om hoe laag een sub kan, maar hoeveel output hij daar nog heeft.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 29-02-2016 11:51 . Reden: Typo ]
Alle reacties
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Wel heb ik een review voor je gevonden:
http://www.stereolifemaga...s/item/1173-xtz-sub-12-17
Eigenlijk is de vraag: waarom ben je zo geïnteresseerd in XTZ, als je een sub wilt dan zijn er al tal van merk/modellen waar veel reviews over te vinden zijn.
Mbt je vraag over frequentie bereik: ik zou daar niet zo heel specifiek op letten. Het gaat er uiteindelijk niet alleen om hoe laag een sub kan, maar hoeveel output hij daar nog heeft.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 29-02-2016 11:51 . Reden: Typo ]
Ik had inderdaad die en nog enkele andere reviews gevonden via de site van XTZ zelf (XTZ.se). Tevens had ik een review gevonden van een gebruiker (N1v3K) van de Cinema Sub 1x12 op het htforum. (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151104.0) Hetgeen een indicatie van een vergelijkbare sub van XTZ weer geeft.
Aangezien je voornamelijk leest over Subs van merken zoals Bk en Svs, vroeg ik me gewoon af hoe goed zo'n "onbekender" merk is.
Waarom ik van deze sub gecharmeerd ben? Voornamelijk vanwege de kleur (alhoewel geen hoogglans wit) en het bereik in laag. Tevens is de prijs nog wel interessant voor me. De PB1000 van de concurrent Svs is helaas niet in het wit verkrijgbaar. En over laten schilderen of wrappen gaat ook extra geld kosten.
Een andere mogelijkheid is de SB1000 van Svs, welke hoogglans wit is (een pre) maar het bereik is minder. (24 Hz tov 19 Hz). Tevens is dit een gesloten model waarbij de andere een gepoort model is, welke via de poorten en de EQ gefinetuned kan worden. Maar net zo duur is als de 12.17. En als ik deze met een zwart front zou willen, dan kan hificorner dit extra bestellen. Maar komt er nog een €60,- op het bedrag van de subwoofer.
Al met al keuzes, keuzes. 😏
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 28-02-2016 08:46 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Je bedoelt de Arendal serie? Klinkt ook interessant. Maar prijstechnisch weet ik het nog niet.FeaR schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:27:
Naast de bekende keuzes van SVS, BK en Klipsch heeft LSound (EU importeur van SVS) sinds kort een eigen lijn subwoofers. Volgens mij met passieve radiator. Soort van tussen gepoort en gesloten in. Wel verkrijgbaar in onder andere wit. Wat de prijs doet qua koers en met verzenden naar Nederland durf ik niet te zeggen.
Maar denk dat ik het beste de 12.17 eens kan beluisteren bij intosurround. Deze zitten in Eindhoven, dus nog niet zo heel gek ver weg. Thanks voor de tip "the eagle"
[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 27-02-2016 20:38 ]
* The Eagle altijd een beetje allergisch voor dat soort dingen.
In huis dan ook alles mat wit (en speakers gewoon zwart, comme il faut
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dankjewel voor de heads up. Ik heb er op geboden. 😏 Dus even afwachten of het wat wordt.LA-384 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:38:
Gewoon een heads up; Ik zag toevallig de svs sb1000 hoogglans wit in de V&A staan
Uiteindelijk het bod weer terug genomen. De conclusie is dat ik een gepoort model ipv gesloten zoek..
[ Voor 18% gewijzigd door TheKerremenke op 28-02-2016 23:00 ]
Ik twijfel namelijk tussen deze en een BK Monolith +
Dat hangt niet alleen van de SUB af, de bijbehorende golflengte moet wel tenslotte passen in de luisterruimte. Bij een frequentie van 20Hz bedraagt die minimaal 16meter + nog wat centimeters. Wat dus niet past in een luisterruimte van 15meter in de lengte as, tenzij je voor behoorlijke demping zorgt in de luisterruimte waardoor je effectief de luisterruimte groter maakt.TheKerremenke schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:16:
Vraag is of je veel verschil merkt tussen een sub die 24 Hz of onder de 20 Hz kan komen?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Laat maar weten als je er straks uit bent.
Dan kan je altijd op safe spelen en de BK bestellen.
De doorslag was voor mij in vergelijking met de Monolith+: de kleinere afmeting, in mat wit te krijgen en bijna 150e goedkoper.
Ik ben benieuwd naar de levertijd?
Zojuist bericht gehad dat de zending vanaf Zweden onderweg is. Deze zal eind volgende week in Nederland zijn. De witte subwoofer was inderdaad een custom order vanaf XTZ
Zelf mijn kachel aan de muur begon te trillen. Ik moet hem nog wel in meten met Audyssey XT32
Meer info volgt nog
En hoe bevalt deze sub? Pics en mini review zijn welkom.TheKerremenke schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:20:
Gisteren is de sub ook bij mij afgeleverd. Helaas nog geen tijd gehad om alles in te regelen. Tevens kreeg ik de instellingen op mijn marantz 1506 zo snel niet op orde.
Meer info volgt nog
Het is precies waar ik op gehoopt had. Hij past perfect bij mijn Kef speaker qua design(mat wit) en hij laat mijn huis flink schudden. Hij heeft ook power genoeg want ik speel nu op 25%.
Ik geniet echt van het laag. Ik ervaar scenes nu heel anders dan met mijn oude HK sub.
Misschien gaat een SVS of een BK of ander merk misschien nog lager, maar voor mij is dit een perfecte sub.
Op de foto nog zonder sub. Maar de 12.19 staat inmiddels rechts langs de blauwe stoelen. De sub bevalt heel goed. Gaat meer als laag genoeg. Kan hier de deuren laten meetrillen.
Heb nu de twee foam plugs erin zitten. Als finetuning. Voor muziek ie soms wel te aanwezig. Maar dan zet ik de reciever wel op 2.0 stereo ipv alle kanalen. Maar sommige film muziek is het heerlijk om de sub aan te hebben.
Voor films gaat ie heel goed lekker laag. Interstellar bijvoorbeeld heerlijk om die wormhole scène te zien.