random uitvallen van beeldschermen door GPU

Pagina: 1
Acties:

• jandeman023
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik heb niet een standaard PC. Mijn PC is namelijk wall mounted. (voor foto's zie: [CiP] Wall-Mounted game PC) De GPU hangt aan een CPI-E riser. Dit is de overige hardware die ik in mijn pc heb zitten:
Intel Core i5-6600K Boxed
MSI Z170A GAMING M5
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB
Raijintek Triton AIO Water Cooling Solution
Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8
Sharkoon WPM600
Samsung 850 EVO 250GB

Mijn drie beeldschermen vallen tegelijkertijd uit op random momenten. Dit duurt ongeveer 2 tot 5 seconden. Daarna krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dZdJhTp.png

Ik kan niet op deze melding klikken voor meer info. Ik snap er echt helemaal niets van hoe dit kan. Het probleem ligt dus bij me videokaart. Zou zoiets onder de garantie vallen? Of is het een probleem dat ik zelf kan verhelpen? Het uitvallen is echt op random momenten. Of ik nou aan het gamen ben, een film aan het kijken ben of zelfs helemaal niets aan het doen ben. Hij blijft uit en aan vallen op random momenten. Soms zit er 3 minuuten tussen of soms 2 uur. Dit had niet een heel groot probleem geweest als de game/programma het gewoon blijft doen. Maar dit is dus niet het geval. Alle programma's waar 3d in voor komt zoals games of sketchup vallen gewoon uit of er komt een error. Bijvoorbeeld bij just cause 3 krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mOeS2Vt.png

Kan iemand mij misschien vertellen wat er aan de hand kan zijn? Is namelijk een erg vervelend probleem en moet na 2 jaar toch wel een keer verholpen worden.

Groeten,
Jandeman023

Verwijderd

Je topictitel moet zijn "Random uitvallen van mijn beeldschermen door mijn GPU."

"Me" is een persoonlijk voornaamwoord. Dit gebruik je bijvoorbeeld in een zin als "Het is me wat!".

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2016 16:41 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:17

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vraag 1 lijkt me of je de problemen ook hebt als je die riser kabel niet gebruikt, maar de videokaart gewoon zoals het hoort direct in het moederbord prikt.

offtopic:
En zoals hierboven genoemd, is me geen correct Nederlands in dit geval, dus die heb ik maar even uit je titel gehaald.
@hierboven: maak een volgende keer even een topicreport aan, in plaats van enkel een opmerking over een spelfout in de titel te posten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om de driver eens helemaal te cleanen met bijvoorbeeld http://www.guru3d.com/con...uru3d-driver-sweeper.html
Maar ik denk ook dat de PCI-e riser kabel gewoon de oorzaak is. Die is ook wel ontzettend lang zo te zien. Wel een gave PC trouwens!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Ik zie dat je een Sharkoon WMP600 hebt, zo'n soort gelijk probleem heb ik ook gehad en de oplossing lag aan een nieuwe psu omdat die sharkoons blijkbaar brakke dingen zijn. Dus als je een vriend hebt met een leenvoeding oid kan je dat ook even proberen.