Degelijk scherm voor multimonitorsetup?

Pagina: 1
Acties:

• Bexorcist
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-12-2025
Hey gasten,

Ik weet niet of dit het juiste subforum is maar ik ben op zoek naar (een) degelijk(e) scherm(en) om mijn huidige 24 inch te vervangen. Ik ben een vrij fervent gamer en zit nu met een Samsung Syncmaster HW2443 maar ik wil toch een beetje met m'n tijd meegaan en opteren voor 2 schermen. Jullie enige suggesties? Liefs zo weinig mogelijk bezel en de prijs mag wat variëren, maar liest toch max. 500 euro voor de 2 schermen. Op wat moet ik letten en wat is het beste? IPS? TFT? LCD? GHB? Ik zie door het bos de bomen niet en wend me dan maar nederig tot jullie expertise.

Mvg,
Wouter

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:52
Ik heb zelf 3 van deze jongens: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Zeer dunne bezel, voet verstelbaar op alle mogelijke manieren, wel IPS maar geen last van ghosting oid. En ik weet niet of 1920x1080 voldoende voor je is.

Alleen met 2 schermen gamen is niet erg ideaal. Om een voorbeeld te geven, bij het spelen van een FPS zoals battlefield zit je crosshair precies op het midden van die 2 schermen..

Waarom eigenlijk per se 2 en niet 1 groot scherm, bv een 21:9 formaat?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bexorcist schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:09:
Hey gasten,

Ik weet niet of dit het juiste subforum is maar ik ben op zoek naar (een) degelijk(e) scherm(en) om mijn huidige 24 inch te vervangen. Ik ben een vrij fervent gamer en zit nu met een Samsung Syncmaster HW2443 maar ik wil toch een beetje met m'n tijd meegaan en opteren voor 2 schermen. Jullie enige suggesties? Liefs zo weinig mogelijk bezel en de prijs mag wat variëren, maar liest toch max. 500 euro voor de 2 schermen. Op wat moet ik letten en wat is het beste? IPS? TFT? LCD? GHB? Ik zie door het bos de bomen niet en wend me dan maar nederig tot jullie expertise.

Mvg,
Wouter
Hier heb je de bomen en het bos netjes gesorteerd en duidelijk uitgelegd: *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Bexorcist
Frozen schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:23:
[...]

Hier heb je de bomen en het bos netjes gesorteerd en duidelijk uitgelegd: *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?
Dat had ik uiteraard reeds gezien maar ik hou meer van actueel advies. Die guide is geschreven in 2011.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bexorcist schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:25:
[...]

Dat had ik uiteraard reeds gezien maar ik hou meer van actueel advies. Die guide is geschreven in 2011.
De informatie daarin is nog actueel genoeg

• Bexorcist
Wasp schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:14:
Ik heb zelf 3 van deze jongens: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Zeer dunne bezel, voet verstelbaar op alle mogelijke manieren, wel IPS maar geen last van ghosting oid. En ik weet niet of 1920x1080 voldoende voor je is.

Alleen met 2 schermen gamen is niet erg ideaal. Om een voorbeeld te geven, bij het spelen van een FPS zoals battlefield zit je crosshair precies op het midden van die 2 schermen..

Waarom eigenlijk per se 2 en niet 1 groot scherm, bv een 21:9 formaat?
Ik vermoed dat 1920x1080 wel voldoende gaat zijn. De reden dat ik 2 schermen wil is voornamelijk om mijn muzikale productiviteit wat op te krikken. 1 groot scherm is uiteraard ook een optie maar ik weet niet of mijn GPU, een GTX 780, dat gaat kunnen trekken. Ik ben pas van plan te upgraden bij de nieuwe lichting grafische kaarten dus dat kan nog wel een maand of 7 duren. Is die responsetijd van die DELL niet aan de hoge kant?

• Bexorcist
Frozen schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:26:
[...]

De informatie daarin is nog actueel genoeg
Bedankt voor de tip en snelle reactie alleszins! Ik ben echter meer op zoek naar specifieke modellen waar jullie, pro-tweakers, positieve ervaringen mee hebben en die prijs-kwaliteit tot de allerhoogste top behoren. Het maakt me feitelijk niet uit welk merk of type maar ik wil gewoon mooi beeld, zonder haperingen en liefst niet te duur. Vandaar mijn initïele post.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bexorcist schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:31:
[...]

Bedankt voor de tip en snelle reactie alleszins! Ik ben echter meer op zoek naar specifieke modellen waar jullie, pro-tweakers, positieve ervaringen mee hebben en die prijs-kwaliteit tot de allerhoogste top behoren. Het maakt me feitelijk niet uit welk merk of type maar ik wil gewoon mooi beeld, zonder haperingen en liefst niet te duur. Vandaar mijn initïele post.
Haha geef me een momentje. Voordat een modje hier komt schoonmaken zal ik je even op weg helpen. Je topic hoorde eigenlijk in Componenten Aankoopadvies te staan. Hij zal daar straks wel naartoe gemoved worden maar het is fijner als je voortaan klikt op "wijzig" als je als laatste hebt gepost. :)

Ik denk dat je persoonlijk eerst moet weten of je liever 2 dezelfde schermen hebt of 1 grotere en een kleinere.

Ik heb zelf een 27 inch 1440p en een "kleine" 24'incher erbij. Je zou zelfs kunnen gaan voor een pricewatch: LG 29UM57-P Zwart

• Bexorcist
Is dat de moeite, zo'n 29 inch scherm? Gaat mijn FPS in bv. Battlefield 4 niet erg hard dalen dan? Ik was toevallig eens gaan kijken bij die pricewatch en die viel mij nu ook op door zijn interessante prijs.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Een move. Bij deze. Helemaal gratis.

• Bexorcist
br00ky schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:53:
[Mbr]Een move. Bij deze. Helemaal gratis.[/]
thx!