Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iTV D-Link 868L KPN 100/100 slechte combie?

Pagina: 1
Acties:

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:46
Dus.... Thuisnetwerk Xperia V9 + D-Link 868L dit is gelukt..
Yoepie!

Echter.. iTV geeft nu toch issues. Dus elke 10 a 15 minuten vriest het beeld en zegt t TV kastje zap ff heen en weer aub. Dan doet alles het... voor nogmaals 10 a 15 minuten en dan vriest het beeld weer.

Als ik direct op Xperiabox aansluit dan is er geen probleem.
Het gekke is dat voodat ik de D-Link in bridge modus had ingesteld (dus out of the box), iTV het wel goed deed.

Iemand ervaringen met dergelijk probleem? Of enig idee wat het kan zijn dat na x tijd dit probleem zich voordoet?

Groet!

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Hoe ziet je netwerk er nu uit? Niet heel handig als wij dat uit je vorige topic moeten zien te destilleren.

• soto
Je bedoelt in de gewenste situatie wat dus niet werkt?

Glasvezel tot in meterkast 100/100

Xperia V9

LAN1 > Zolder PC
LAN3 > naar woonkamer UTP wandcontactdoosje (16m CAT6)
Wandcontact naar LAN 4 D-Link 868L bridged
LAN1 > HTPC woonkamer
LAN2 > iTV kastje KPN

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

• Thralas
Blijkbaar gaat er iets mis met multicast traffic, al dan niet in de hoek van IGMP snooping. Heb je de laatste firmware? Kun je _iets_ instellen mbt. multicast/IGMP op dat apparaat?

Als je hier zoekt op 'IPTV' vind je een Rus met exact hetzelfde probleem.

Ik kan ook geen logische verklaring bedenken voor je probleem. De IPTV streams van KPN hebben elke minuut een IGMP query response nodig, erg vreemd dat het dan pas na 10-15 minuten stukloopt. In combinatie met bovenstaande zou het zomaar eens een firmware bug kunnen zijn.

• soto
ik zag wel op een vaag forum van D-Link een beta firmware update.
IGMP snooping ben ik onbekend mee. User interface is nogal... duplo achtig?
Weet niet hoe je zo een config file of wat dan ook moet aanpassen.
UI heeft niet eens simple bridge menu optie.
Jammer dat ik dat niet eerder wist..

IGMP query response? Is dat een soort van ping? (excuse my noobness)
Wat kan de reden zijn dat in de LAN of WAN anders reageert? (van D-Link zelf ofcourse)

Want niet Bridged lijkt het probleem zich niet voor te doen.
D-Link heeft de Rus naar Rusland gestuurd.. :P

Tenminste is hij in de tussentijd in waarde gestegen.. beter dan meeste aandelen 8) ....

[ Voor 26% gewijzigd door soto op 22-02-2016 23:27 ]

• Thralas
soto schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:19:
IGMP query response? Is dat een soort van ping? (excuse my noobness)
Ja, maar dan voor multicast streams. Zodat de verzender van de multicast stream weet dat er nog een device geinteresseerd is in de stream (anders stopt 'ie met zenden).
Wat kan de reden zijn dat in de LAN of WAN anders reageert? (van D-Link zelf ofcourse)
Je had het werkend terwijl de D-Link met z'n WAN-poort in het LAN van de Experiabox hing? Interessant, betekent dat 'ie een IGMP proxy draait..

Waarom dat wel werkt? Geen idee.

Je zou kunnen overwegen om een custom firmware te draaien. Misschien werkt het daar wel.

• soto
Thralas schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:02:
[...]

Je had het werkend terwijl de D-Link met z'n WAN-poort in het LAN van de Experiabox hing? Interessant, betekent dat 'ie een IGMP proxy draait..
Ja, maar wat er dan gebeurde was dat het apparaat was niet 'gebridged' was.

Dus ik had een network vanuit de meterkast, en de D-Link maakte in mn woonkamer een ander netwerkje.
Gevoed door de LAN poort 3 van de V9.

Maar zo kon ik dus niet een bestand van de woonkamer naar de pc op zolder plaatsen, want was niet 1 network.

Nu is het dus wel 1 network maar iTV doet het niet. 8)7
Ik ben een support ticket bij D-Link aan het openen... iig.

Pagina: 1