Goedenavond,
Ik probeer een thuisnetwerk in elkaar te zetten en dit wil niet vlotten.
Ik heb bij KPN een vraag uitstaan maar wil eigenlijk hier de vraag stellen:
Dit is de huidige situatie:

Wat ik wil is dat een bestand van zolder naar de HTPC overgezet kan worden en andersom.
Of dat alle systemen die bedraad op het netwerk zijn aangesloten tot elkaars bestanden kunnen.
Op de Xperia V9 komt glasvezel signaal binnen.
Ethernetpoort4 van de V9 gaat naar de internetpoort van de D-Link 868.
Een vriend probeerde vanmiddag een grote 'subnetmask' te maken door IP adres op de D-Link aan te passen, maar gevolg was dat D-Link crashed en weer reset naar standaard waarden:
Dit heb ik beetje hele middag lopen doen:
De PC op zolder ziet de D-Link router wel, maar niet wat daar achter hangt.
Met een vriend hebben we net geprobeerd om de IP adres die vanuit de D-Link 868L wordt uitgegeven te wijzigen naar een IP adres binnen de range van de Experia Box. bijvoorbeeld
192.168.2.101
Maar het lijkt erop dat de D-Link router dat niet toestaat, want als we wijzigingen toepassen dan zegt de HTPC media disconnected en boot de D-link router opnieuw op en zet IP adres weer op .0.1 ipv .2.101
Heeft iemand een idee of advies over hoe met huidige apparatuur het gewenst effect kan behalen?
Groet,
Marco
Ik probeer een thuisnetwerk in elkaar te zetten en dit wil niet vlotten.
Ik heb bij KPN een vraag uitstaan maar wil eigenlijk hier de vraag stellen:
Dit is de huidige situatie:

Wat ik wil is dat een bestand van zolder naar de HTPC overgezet kan worden en andersom.
Of dat alle systemen die bedraad op het netwerk zijn aangesloten tot elkaars bestanden kunnen.
Op de Xperia V9 komt glasvezel signaal binnen.
Ethernetpoort4 van de V9 gaat naar de internetpoort van de D-Link 868.
Een vriend probeerde vanmiddag een grote 'subnetmask' te maken door IP adres op de D-Link aan te passen, maar gevolg was dat D-Link crashed en weer reset naar standaard waarden:
Dit heb ik beetje hele middag lopen doen:
De PC op zolder ziet de D-Link router wel, maar niet wat daar achter hangt.
Met een vriend hebben we net geprobeerd om de IP adres die vanuit de D-Link 868L wordt uitgegeven te wijzigen naar een IP adres binnen de range van de Experia Box. bijvoorbeeld
192.168.2.101
Maar het lijkt erop dat de D-Link router dat niet toestaat, want als we wijzigingen toepassen dan zegt de HTPC media disconnected en boot de D-link router opnieuw op en zet IP adres weer op .0.1 ipv .2.101
Heeft iemand een idee of advies over hoe met huidige apparatuur het gewenst effect kan behalen?
Groet,
Marco
FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum