Hallo damens heren, ik ben opzoek naar advies voor een multimedia systeem voor mijn ouders voor naast de tv. Het gaat om dit model tv: pricewatch: Sony Bravia KD-43X8307C Zwart
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ben opzoek naar een pc/media systeem voor mijn ouders om naast de tv te zetten.
De hardware wereld heb ik al even niet meer in de gaten gehouden en heb eigenlijk ook geen ervaring met het bouwen van een multimedia pc. De pc heeft als doeleinde om op internet te kunnen, films af te kunnen spelen en andere simpele toepassingen te voldoen. De pc moet zo stil mogelijk zijn en moet draadloos op internet kunnen.
Het liefst een klein systeem (mini itx formaat). Hij gaat deze tv moeten aansturen: pricewatch: Sony Bravia KD-43X8307C Zwart
Het gaat hier dus om een smart-tv met 4k resolutie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De prijs mag rond de €350-400 gaan liggen. Assemblage is niet nodig, hier heb ik zelf ervaring mee, ook is het systeem exclusief besturingssysteem omdat ik nog een kopie van windows 7 heb liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf zat ik te denken aan dit:
- 64/120gb ssd voor besturingssysteem
- 1/2tb hdd voor opslag.
- 4gb ram lijkt me voldoende
Wat ik nog niet weet:
- moederbord (afhankelijk van cpu)
- cpu (geen idee, een met ingebouwde gpu, zodat deze niet extra bijgekocht hoeft te worden)
- kast (het liefst mini-itx formaat)
- voeding
Zelf had ik tot nu toe dit lijstje:
Echter weet ik niet of de ingebouwde iGPU van G3258 voldoende is om op 4k resolutie tv aan te sturen. Ook vroeg ik me af of 1x 4gb kit voldoende is of het toch slimmer is om dual channel 2x2gb te gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
- zo stil mogelijk voor het budget.
- moet een 4k resolutie degelijk kunnen aansturen.
- als het kan een kleine kast, voorkeur mini itx.
Ga je overklokken?
nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag hulp willen bij het bij elkaar zoeken van componenten om de bovenbeschreven wensen van het systeem te kunnen voldoen. Ik vraag het hier, omdat ik persoonlijk weinig ervaring heb met een systeem voor de boven beschreven doeleinden. Ik zou dus graag gebruik willen maken van jullie expertise en samen met jullie een systeem samenstellen dat geschikt zou moeten zijn voor mijn ouders.
Groet,
Appelmoes57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ben opzoek naar een pc/media systeem voor mijn ouders om naast de tv te zetten.
De hardware wereld heb ik al even niet meer in de gaten gehouden en heb eigenlijk ook geen ervaring met het bouwen van een multimedia pc. De pc heeft als doeleinde om op internet te kunnen, films af te kunnen spelen en andere simpele toepassingen te voldoen. De pc moet zo stil mogelijk zijn en moet draadloos op internet kunnen.
Het liefst een klein systeem (mini itx formaat). Hij gaat deze tv moeten aansturen: pricewatch: Sony Bravia KD-43X8307C Zwart
Het gaat hier dus om een smart-tv met 4k resolutie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De prijs mag rond de €350-400 gaan liggen. Assemblage is niet nodig, hier heb ik zelf ervaring mee, ook is het systeem exclusief besturingssysteem omdat ik nog een kopie van windows 7 heb liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf zat ik te denken aan dit:
- 64/120gb ssd voor besturingssysteem
- 1/2tb hdd voor opslag.
- 4gb ram lijkt me voldoende
Wat ik nog niet weet:
- moederbord (afhankelijk van cpu)
- cpu (geen idee, een met ingebouwde gpu, zodat deze niet extra bijgekocht hoeft te worden)
- kast (het liefst mini-itx formaat)
- voeding
Zelf had ik tot nu toe dit lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 70,- | € 70,- |
| 1 | MSI H81I | € 67,- | € 67,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Antec ISK600 | € 45,- | € 45,- |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FB/4 | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Crucial BX100 120GB | € 54,99 | € 54,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 340,84 | |
Echter weet ik niet of de ingebouwde iGPU van G3258 voldoende is om op 4k resolutie tv aan te sturen. Ook vroeg ik me af of 1x 4gb kit voldoende is of het toch slimmer is om dual channel 2x2gb te gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
- zo stil mogelijk voor het budget.
- moet een 4k resolutie degelijk kunnen aansturen.
- als het kan een kleine kast, voorkeur mini itx.
Ga je overklokken?
nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag hulp willen bij het bij elkaar zoeken van componenten om de bovenbeschreven wensen van het systeem te kunnen voldoen. Ik vraag het hier, omdat ik persoonlijk weinig ervaring heb met een systeem voor de boven beschreven doeleinden. Ik zou dus graag gebruik willen maken van jullie expertise en samen met jullie een systeem samenstellen dat geschikt zou moeten zijn voor mijn ouders.
Groet,
Appelmoes57
[ Voor 41% gewijzigd door Appelmoes57 op 22-02-2016 16:08 . Reden: stukje vergeten. ]