Beste allemaal,
Mijn vraag bestaat uit twee delen. Ik voeg het volgende plaatje toe om de situatie te schetsen.

Probleem
- Ubee modem> vast IP adres en verzorgt de DHCP
- D-Link's> vast IP adres buiten de DHCP range, aangesloten via [Ziggo <lan> <lan> D-Link]
- De D-Link in de meterkast wordt alleen nog maar gebruikt als switch yodat ik meer lan poorten heb. Vroeger werd deze ook voor de powerline gebruikt, maar die is niet meer nodig nu er een kabel ligt naar de zolder.
Heeft iemand tips of ideeen om dit te verbeteren?
Alvast bedankt,
Ivo
Mijn vraag bestaat uit twee delen. Ik voeg het volgende plaatje toe om de situatie te schetsen.

Probleem
- De D-Link op de Zolder en de woonkamer zijn instabiel. Ze vallen om de haverklap weg en met de PC's die direct op het ziggo modem zitten kom ik moeilijk op het admin gedeelte (heel langzaam of ik moet steeds opnieuw als admin inloggen)
1a. Zolder / Soms is hij dagen online zonder problemen, de laatste week ligt hij er meerdere keren per dag uit.
1b. Woonkamer / Deze router is sinds kort pas online omdat ik de WIFI wil verplaatsen van de Ziggo naar de D-Link in de woonkamer. - De Wifi wordt op dit moment op de begane grond en de 1e verdieping door de Ziggo modem verzorgd. Echter, zodra er meerdere apparaten gaan verbinden merk ik dat hij het moeilijk gaat krijgen. Meerdere disconnects en langzaam internet.
Mijn vraag is of het zin heeft om de Wifi hier uit te zetten en een nieuw AP in de woonkamer te zetten die de D-link gaat vervangen?
Ik heb zelf al een beetje rondgekeken en mijn oog is gevallen op de R7000 Nighthawk van Netgear of de AC86U van ASUS. Dit zijn echter routers en misschien wat overkill voor een AP punt. De DHCP zal toch via de ziggo moeten lopen, anders moet ik de nieuwe router nog in de meterkast zetten.
Een tweede optie zou kunnen zijn om de aanbieding van ziggo zelf te nemen, al heb ik niet geweldige reviews gezien van de TP-Link C7.
- Ubee modem> vast IP adres en verzorgt de DHCP
- D-Link's> vast IP adres buiten de DHCP range, aangesloten via [Ziggo <lan> <lan> D-Link]
- De D-Link in de meterkast wordt alleen nog maar gebruikt als switch yodat ik meer lan poorten heb. Vroeger werd deze ook voor de powerline gebruikt, maar die is niet meer nodig nu er een kabel ligt naar de zolder.
Heeft iemand tips of ideeen om dit te verbeteren?
Alvast bedankt,
Ivo