• itsmetom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Goedenavond,

Enkele dagen geleden was mijn laptop volledig vastgelopen.
Omdat er geen reactie meer inzat heb ik hem afgesloten met de powerbutton.
Toen ik de laptop opnieuw opstartte bleef de laptop hangen in het Aptio Setup Utility screen.

Het vreemde is dat de sata configuratie mijn HDD niet meer herkent, waar het OS op is geïnstalleerd.
Wanneer ik opties uit het de aptio setup utility wil opslaan en de setup wil verlaten start de laptop weer opnieuw op in dezelfde setup.

Ik heb geen flauw idee wat ik er mee aan moet, is er een mogelijkheid om de hardeschijf toch weer aan de praat te krijgen?

Of zijn er andere acties vereist om de laptop weer aan de praat te krijgen?

Graag hoor ik van jullie!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Haal de HDD er uit en sluit deze op een ander systeem aan. Dan kan je kijken of de HDD defect is of niet.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat

Maar hij detecteert hem wel, maar bij het rebooten doet ie alsof er niks is gedetecteerd?
Misschien als je het op automatisch zet, dat ie detecteert tijdens het starten (geen idee of die optie er is)

Of haal de accu er eens uit.

Verwijderd

Welke laptop is het? Wordt de eventuele optische drive wel herkend en werkt deze nog, m.a.w. krijgt hij stroom?

• memartin91
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-01 15:32
Ik heb momenteel ongeveer hetzelfde probleem, op dezelfde manier ontstaan:
SSD gevonden, maar kan niet booten (Dell Lattitude E7240)

Bij mij wordt de harde schijf alleen wel herkend, maar kan hij er niet op booten. De mogelijkheden die tot nu toe bij mij genoemd zijn:
- De harde schijf is door de recovery file overvol geraakt -> Ik ben nu aan het proberen om hem lang in het boot menu te laten staan. Dat schijnt mogelijk te helpen
- De partitietabel is kapot -> Dit moet opgelost worden met herstelsoftware

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 14:34
Als de schijf ook niet herkend wordt in de BIOS zou ik hem even proberen aan te sluiten op een andere machine.
Wordt hij herkend in de BIOS maar boot hij niet, boot settings UEFI aan/uit proberen, helpt dat niet probeer eens te booten met bootable USB/CD met live linux/windows waarin je kan kijken of hij de data/partities daar wel ziet
Pagina: 1