Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuw systeem vooral om te gaan gamen, maar ook om thuis niet op mijn laptop hoeven te werken. ik studeer momenteel ICT-Media en werk op het moment vooral met PHP , Html/css en bezig met het leren Java en python. daarbuiten moet ik veel gebruik maken van de standaard adobe applicaties maar verwacht niet dat dit veel invloed gaat hebben op mijn build. ik heb enigszins ervaring met c# maar denk niet dat ik dit nog heel veel ga doen.
voor het gamen wil ik het liefst op 1440p gaan doen, heb momenteel een 1080p scherm, dus dan zou ik nog eventjes moeten sparen voor een 1440p monitor, maar dit kan altijd nog later down the road.
op het moment heb ik twee builds op het oog. een van de builds kost in totaal ongeveer 850 euro en de tweede build kost ongeveer 1200 euro. ik moet hier nog voor sparen maar als ik zuinig ga doen moet ik dit wel in 3/4 maanden bij elkaar kunnen krijgen.
ik ben me er trouwens ook van bewust dat het misschien wijs is om even te wachten met de build tot de nieuwe kaarten van Nvida/AMD uitkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zoals ik hieronder zei heb ik een build voor 850 en een build voor 1200. het ligt er dus aan of de voordelen van het duurdere systeem het langer sparen ook waard is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee niet bepaald, ik heb in mijn laptop een crucial mx100 zitten van 256 gb en een hdd van 1 tb maar die hou ik er liever in.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
hier twijfel ik dus aan. dit zijn de builds die ik nu voor ogen heb.
of
de windows licentie kan ik graties via school krijgen, dus hier hoef ik niet over na te denken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voor de processor ga ik het liefst voor intel, voor de rest maakt het me allemaal niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik zou het fijn vinden als het systeem niet net zo hard blaast als mijn stofzuiger maar daarbuiten heb ik geen eisen.
Ga je overklokken?
ik zou hier wel mee willen beginnen, het is niet nodig. hangt echt af van de build die ik kies.
bij de tweede build ben ik dit uiteraard van plan, dit is dan vooral om nog die extra performance mee te pakken voor 1440p
Wat verwacht je van ons?[i]
een beetje wijsheid.
1. is het reëel om nu al te sparen voor een build die je pas over 3/4 maanden gaat samenstellen?
2. mocht ik ergens kunnen besparen op de kosten zou dat mooi zijn. (heb wel een beetje op uiterlijk gelet met het samenstellen van het systeem)
3. algemene tips over het systeem en zoals eerder vermeld een beetje wijsheid.
4. ff dubbelchecken of alles wel past en er een beetje strak uitziet.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuw systeem vooral om te gaan gamen, maar ook om thuis niet op mijn laptop hoeven te werken. ik studeer momenteel ICT-Media en werk op het moment vooral met PHP , Html/css en bezig met het leren Java en python. daarbuiten moet ik veel gebruik maken van de standaard adobe applicaties maar verwacht niet dat dit veel invloed gaat hebben op mijn build. ik heb enigszins ervaring met c# maar denk niet dat ik dit nog heel veel ga doen.
voor het gamen wil ik het liefst op 1440p gaan doen, heb momenteel een 1080p scherm, dus dan zou ik nog eventjes moeten sparen voor een 1440p monitor, maar dit kan altijd nog later down the road.
op het moment heb ik twee builds op het oog. een van de builds kost in totaal ongeveer 850 euro en de tweede build kost ongeveer 1200 euro. ik moet hier nog voor sparen maar als ik zuinig ga doen moet ik dit wel in 3/4 maanden bij elkaar kunnen krijgen.
ik ben me er trouwens ook van bewust dat het misschien wijs is om even te wachten met de build tot de nieuwe kaarten van Nvida/AMD uitkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zoals ik hieronder zei heb ik een build voor 850 en een build voor 1200. het ligt er dus aan of de voordelen van het duurdere systeem het langer sparen ook waard is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee niet bepaald, ik heb in mijn laptop een crucial mx100 zitten van 256 gb en een hdd van 1 tb maar die hou ik er liever in.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
hier twijfel ik dus aan. dit zijn de builds die ik nu voor ogen heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 187,95 | € 187,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 | € 245,47 | € 245,47 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 881,07 | |
of
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 248,- | € 248,- |
| 1 | MSI Z170A TOMAHAWK | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | MSI R9 390X Gaming 8GB | € 424,50 | € 424,50 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.199,65 | |
de windows licentie kan ik graties via school krijgen, dus hier hoef ik niet over na te denken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voor de processor ga ik het liefst voor intel, voor de rest maakt het me allemaal niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik zou het fijn vinden als het systeem niet net zo hard blaast als mijn stofzuiger maar daarbuiten heb ik geen eisen.
Ga je overklokken?
ik zou hier wel mee willen beginnen, het is niet nodig. hangt echt af van de build die ik kies.
bij de tweede build ben ik dit uiteraard van plan, dit is dan vooral om nog die extra performance mee te pakken voor 1440p
Wat verwacht je van ons?[i]
een beetje wijsheid.
1. is het reëel om nu al te sparen voor een build die je pas over 3/4 maanden gaat samenstellen?
2. mocht ik ergens kunnen besparen op de kosten zou dat mooi zijn. (heb wel een beetje op uiterlijk gelet met het samenstellen van het systeem)
3. algemene tips over het systeem en zoals eerder vermeld een beetje wijsheid.
4. ff dubbelchecken of alles wel past en er een beetje strak uitziet.