Game/develop/edit pc 2.0 ( gefaseerd kopen en bouwen !?)

Pagina: 1
Acties:

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil een nieuw systeem vooral om te gaan gamen, maar ook om thuis niet op mijn laptop hoeven te werken. ik studeer momenteel ICT-Media en werk op het moment vooral met PHP , Html/css en bezig met het leren Java en python. daarbuiten moet ik veel gebruik maken van de standaard adobe applicaties maar verwacht niet dat dit veel invloed gaat hebben op mijn build. ik heb enigszins ervaring met c# maar denk niet dat ik dit nog heel veel ga doen.

voor het gamen wil ik het liefst op 1440p gaan doen, heb momenteel een 1080p scherm, dus dan zou ik nog eventjes moeten sparen voor een 1440p monitor, maar dit kan altijd nog later down the road.

op het moment heb ik twee builds op het oog. een van de builds kost in totaal ongeveer 850 euro en de tweede build kost ongeveer 1200 euro. ik moet hier nog voor sparen maar als ik zuinig ga doen moet ik dit wel in 3/4 maanden bij elkaar kunnen krijgen.

ik ben me er trouwens ook van bewust dat het misschien wijs is om even te wachten met de build tot de nieuwe kaarten van Nvida/AMD uitkomen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

zoals ik hieronder zei heb ik een build voor 850 en een build voor 1200. het ligt er dus aan of de voordelen van het duurdere systeem het langer sparen ook waard is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

nee niet bepaald, ik heb in mijn laptop een crucial mx100 zitten van 256 gb en een hdd van 1 tb maar die hou ik er liever in.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

hier twijfel ik dus aan. dit zijn de builds die ik nu voor ogen heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,95€ 187,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,95€ 87,95
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 245,47€ 245,47
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 73,95€ 73,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 41,95€ 41,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 881,07

of
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,-€ 248,-
1MSI Z170A TOMAHAWK€ 125,95€ 125,95
1MSI R9 390X Gaming 8GB€ 424,50€ 424,50
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 71,50€ 71,50
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 41,95€ 41,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.199,65

de windows licentie kan ik graties via school krijgen, dus hier hoef ik niet over na te denken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

voor de processor ga ik het liefst voor intel, voor de rest maakt het me allemaal niet zoveel uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

ik zou het fijn vinden als het systeem niet net zo hard blaast als mijn stofzuiger maar daarbuiten heb ik geen eisen.

Ga je overklokken?

ik zou hier wel mee willen beginnen, het is niet nodig. hangt echt af van de build die ik kies.
bij de tweede build ben ik dit uiteraard van plan, dit is dan vooral om nog die extra performance mee te pakken voor 1440p

Wat verwacht je van ons?[i]

een beetje wijsheid.

1. is het reëel om nu al te sparen voor een build die je pas over 3/4 maanden gaat samenstellen?
2. mocht ik ergens kunnen besparen op de kosten zou dat mooi zijn. (heb wel een beetje op uiterlijk gelet met het samenstellen van het systeem)
3. algemene tips over het systeem en zoals eerder vermeld een beetje wijsheid.
4. ff dubbelchecken of alles wel past en er een beetje strak uitziet.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Zou eventueel een combinatie van de 2 pakken. 6400+b150 Maar dan wel met de 390 uit de 2e build. Maar zoals je zelf al aangaf is het wijs af te wachten in aanloop naar de nieuwe gpu's. ( voor 1440p ga je op dit moment minimaal een 390 nodig hebben maar ga je wel instellingen terug moeten schroeven.)

Bij de 2e setup heb je DDR3 ipv DDR4 geselecteerd.

Daarnaast zijn WD Red schijven niet geschikt voor het laden van applicaties en adobe projecten. Meer voor 24/7 operation in een nas omgeving.

WD Blue's daarentegen zijn daarvoor prima geschikt: pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB

• Ergo
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:21:
Zou eventueel een combinatie van de 2 pakken. 6400+b150 Maar dan wel met de 390 uit de 2e build. Maar zoals je zelf al aangaf is het wijs af te wachten in aanloop naar de nieuwe gpu's. ( voor 1440p ga je op dit moment minimaal een 390 nodig hebben maar ga je wel instellingen terug moeten schroeven.)

Bij de 2e setup heb je DDR3 ipv DDR4 geselecteerd.

Daarnaast zijn WD Red schijven niet geschikt voor het laden van applicaties en adobe projecten. Meer voor 24/7 operation in een nas omgeving.

WD Blue's daarentegen zijn daarvoor prima geschikt: pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB
dankjewel voor de tip,heb het even aangepast.
ik voel persoonlijk trouwens veel meer voor de tweede build.
kan ik met deze build nog een tijdje gamen op 2k, en is de i5-6600k dan een goede keuze? hoe meer research ik hier na ga doen, hoe grager ik dit wil haha.
ik vind het niet erg om nog een maand extra te sparen als ik dat er dan uitkan halen.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Je kan ook meteen een 4k scherm nemen, die zijn niet veel duurder op dit moment en de toekomst gaat wel die kant op natuurlijk.

• MichaelvD
Nate-Senpai schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:35:
[...]

dankjewel voor de tip,heb het even aangepast.
ik voel persoonlijk trouwens veel meer voor de tweede build.
kan ik met deze build nog een tijdje gamen op 2k, en is de i5-6600k dan een goede keuze? hoe meer research ik hier na ga doen, hoe grager ik dit wil haha.
ik vind het niet erg om nog een maand extra te sparen als ik dat er dan uitkan halen.
Als je gaat overklokken heeft de 6600k theoretisch gezien de langste levensduur. i5 2500k uit 2011 draait overclocked bijvoorbeeld nog prima mee. Dan lijkt die 100 euro extra investering (ten opzichte van de 6400+b150 mobo) toch wel mee te vallen.

Maar als je nog een paar maandjes moet wachten kan je er dan waarschijnlijk ook gelijk de nieuwe generatie GPU's inzetten.
rickbovenkamp schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:31:
Je kan ook meteen een 4k scherm nemen, die zijn niet veel duurder op dit moment en de toekomst gaat wel die kant op natuurlijk.
Waarom ? Gpu gaat nooit games 4k kunnen draaien. Daarbij is na mijn inziens de aanschaf van en 4k monitor nog zeer prijzig zeker als je er niet op gaat foto of videobijwerken.

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

MichaelvD2203 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:48:
[...]

Waarom ? Gpu gaat nooit games 4k kunnen draaien. Daarbij is na mijn inziens de aanschaf van en 4k monitor nog zeer prijzig zeker als je er niet op gaat foto of videobijwerken.
Aangezien 2 Titan X´s in SLI niet eens alle games vloeiend op 4K kunnen draaien en een beetje een leuk 4K schermpje 400/500 euro kost, lijkt mij dit inderdaad geen goede optie.

Aangezien je al een leuk 1440p schermpje voor 330 euro hebt: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart, lijkt mij dit de beste optie in dit budget, helemaal als de nieuwe videokaarten er zijn.

Voor 1080p zou ik persoonlijk voor deze monitor gaan: pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart

Verder lijkt het mij gewoon de beste optie om lekker Polaris en Pascal af te wachten :9

Aangezien OP al een enigszins capabele laptop heeft waar hij nog wel een half jaartje mee kan, zou ik nu gewoon rustig gaan doorsparen, het budget misschien een klein beetje omhoog af te stellen en dan een mooi 1440p schermpje halen(met misschien een extra 1080p monitor erbij voor een betere workflow) in combinatie met een nieuwe GPU van AMD/NVIDIA die sneller en zuiniger zouden moeten zijn voor hetzelfde geld.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Ergo
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:48:
[...]

Als je gaat overklokken heeft de 6600k theoretisch gezien de langste levensduur. i5 2500k uit 2011 draait overclocked bijvoorbeeld nog prima mee. Dan lijkt die 100 euro extra investering (ten opzichte van de 6400+b150 mobo) toch wel mee te vallen.

Maar als je nog een paar maandjes moet wachten kan je er dan waarschijnlijk ook gelijk de nieuwe generatie GPU's inzetten.
Ja maar ik denk niet dat ik tegen die tijd nog het geduld heb om hierop te wachten. Ik kan er natuurlijk ook nog altijd tegen die tijd een 290x in gooien via v&a of zelfs een 280x. Kan ik dan verder sparen voor een goede 2k monitor ;)

Ook lees ik dat de kracht van een i7 steeds beter benut word in games. Gaat dit een aanzienlijke bonus geven in 2k of zal ik met een 6600k met oc ook nog wel 60 fps kunnen halen als ik de settings een beetje tweak en hem niet domweg op ultra zet.
MightyPenguin schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:02:
[...]

Aangezien je al een leuk 1440p schermpje voor 330 euro hebt: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart, lijkt mij dit de beste optie in dit budget, helemaal als de nieuwe videokaarten er zijn.

Voor 1080p zou ik persoonlijk voor deze monitor gaan: pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart

Verder lijkt het mij gewoon de beste optie om lekker Polaris en Pascal af te wachten :9

Aangezien OP al een enigszins capabele laptop heeft waar hij nog wel een half jaartje mee kan, zou ik nu gewoon rustig gaan doorsparen, het budget misschien een klein beetje omhoog af te stellen en dan een mooi 1440p schermpje halen(met misschien een extra 1080p monitor erbij voor een betere workflow) in combinatie met een nieuwe GPU van AMD/NVIDIA die sneller en zuiniger zouden moeten zijn voor hetzelfde geld.
Hmm ja dit was ook de uiteindelijke bedoeling. Het was het plan om een 2k monitor te gebruiken om te gamen en een 1080p monitor
Voor de rest. ( hoop ik wel dat ik dan een beetje matchende routers heb.)

Vanwege het budget was ik ook van plan om eerst de 1080p aan te schaffen en dan een maand later de 2k monitor.

Daarbuiten kan ik ook ipv 438 euro te gooien tegen een 390x ook via v&a zoals ik hierboven noem een leuk tweedehands kaartje halen.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Nate-Senpai schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:58:

een beetje wijsheid.

1. is het reëel om nu al te sparen voor een build die je pas over 3/4 maanden gaat samenstellen?
2. mocht ik ergens kunnen besparen op de kosten zou dat mooi zijn. (heb wel een beetje op uiterlijk gelet met het samenstellen van het systeem)
3. algemene tips over het systeem en zoals eerder vermeld een beetje wijsheid.
4. ff dubbelchecken of alles wel past en er een beetje strak uitziet.
1. Het is zeker reëel om nu te gaan sparen, of bij jou moet 't geld regenen in de achtertuin (last time I checked, it didn't) Ik denk dat je meer bedoeld om het systeem al vast uit te denken? want dat is een mix; Ja dat is verstandig om je verwachtingen duidelijk te hebben, dan kun je sneller beslissingen maken en je hebt je al ingelezen in de basis van de componenten, dat een term als kloksnelheid en Fps e.d. je niet vreemd zijn. Aan de andere kant is er over een paar maanden weer wat nieuws te krijgen op de hardwaremarkt, denk aan AMD Zen met bijbehorende moederborden, en nieuwe GPU's van zowel Nvidia als AMD. De kastenmarkt is minder innoverend, al kan er wel natuurlijk net een nieuw model uitkomen.
zoals de http://nl.hardware.info/r...eview-het-kleine-broertje die net uit is, is voor de s340 een leuke concurrent en imo het overwegen waard (de s340 is ook geweldig hoor!)

2. afgezien van besparen op voeding en kast,en dus kwaliteit/looks etc. wat ik dus niet zou doen, heb je 2 prima systemen gemaakt die nauwelijks goedkoper kunnen, Ram kan een paar cent goedkoper, maar looks willen ook wat! de SSD kan iets goedkoper (OCZ of Crucial)

3 & 4. Zelf zou ik altijd een losse CPU-koeler willen, die zit niet bij build 1, persoonlijk irriteer ik me aan de looks van de stock-koeler, en die moet toch behoorlijk werken als je de CPU aan het werk zet.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Ergo
NLBUURMAN schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:55:
[...]

1. Het is zeker reëel om nu te gaan sparen, of bij jou moet 't geld regenen in de achtertuin (last time I checked, it didn't) Ik denk dat je meer bedoeld om het systeem al vast uit te denken? want dat is een mix; Ja dat is verstandig om je verwachtingen duidelijk te hebben, dan kun je sneller beslissingen maken en je hebt je al ingelezen in de basis van de componenten, dat een term als kloksnelheid en Fps e.d. je niet vreemd zijn. Aan de andere kant is er over een paar maanden weer wat nieuws te krijgen op de hardwaremarkt, denk aan AMD Zen met bijbehorende moederborden, en nieuwe GPU's van zowel Nvidia als AMD. De kastenmarkt is minder innoverend, al kan er wel natuurlijk net een nieuw model uitkomen.
zoals de http://nl.hardware.info/r...eview-het-kleine-broertje die net uit is, is voor de s340 een leuke concurrent en imo het overwegen waard (de s340 is ook geweldig hoor!)

2. afgezien van besparen op voeding en kast,en dus kwaliteit/looks etc. wat ik dus niet zou doen, heb je 2 prima systemen gemaakt die nauwelijks goedkoper kunnen, Ram kan een paar cent goedkoper, maar looks willen ook wat! de SSD kan iets goedkoper (OCZ of Crucial)

3 & 4. Zelf zou ik altijd een losse CPU-koeler willen, die zit niet bij build 1, persoonlijk irriteer ik me aan de looks van de stock-koeler, en die moet toch behoorlijk werken als je de CPU aan het werk zet.
1. Haha ja, Bedoelde vooral om te sparen met componenten in m'n hoofd. Vooral omdat ik het gevoel heb dat buiten de Gpu alle onderdelen het eerstkomende jaar wel redelijk statisch zijn. Ook heb ik al verschillende benchmarks bekeken met de componenten die ik nu heb en lijkt dit wel ideaal te zijn. Ik zou natuurlijk ook nog voor een i7 kunnen sparen, maar het maakt me niet heel veel uit als ik de komende jaren ipv ultra high op very high moet spelen of een beetje met de settings moet spelen.

2. Precies, ik heb ook zoiets van. Als ik dan dat geld ga investeren in een dergelijk systeem dan mag het oog ook wat :). Daarom heb ik ook gekozen voor de Samsung ssd. Bij de s340 ligt de ssd onderin bij het window, zou natuurlijk de pret een beetje drukken als je er dan zo'n zilver ding in hebt liggen.

3. Die aparte koeler neem ik mee voor beide builds. Maar ik weet nu al bijna zeker dat ik voor de tweede ga. Het is dan wel een maandje langer sparen maar denk dat ik er dan ook veel meer plezier uit haal.

• MichaelvD
Nate-Senpai schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:55:
[...]

Ook lees ik dat de kracht van een i7 steeds beter benut word in games. Gaat dit een aanzienlijke bonus geven in 2k of zal ik met een 6600k met oc ook nog wel 60 fps kunnen halen als ik de settings een beetje tweak en hem niet domweg op ultra zet.

Daarbuiten kan ik ook ipv 438 euro te gooien tegen een 390x ook via v&a zoals ik hierboven noem een leuk tweedehands kaartje halen.
i7 gaat niet veel voordeel geven is games en is de meerwaarde sowieso niet waard. (behalve bij foto en videobewerking natuurlijk :+ )

Het is ook zonde om nu 2e hands een ''high end'' GPU aan te schaffen. Zou dan eerder kijken naar een oude generatie die ja daarna dan weer eventueel kan doorverkopen.

• rickbovenkamp
1440p draait ook goed op een 4k monitor en oudere spellen kunnen goed op 4k draaien, maar als er kosten bespaard moeten worden dan is een 1440p monitor zeker niet verkeerd idd omdat daar wel bijna alles op draait.

• MichaelvD
rickbovenkamp schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:30:
1440p draait ook goed op een 4k monitor en oudere spellen kunnen goed op 4k draaien, maar als er kosten bespaard moeten worden dan is een 1440p monitor zeker niet verkeerd idd omdat daar wel bijna alles op draait.
Games worden er niet scherper op als je ze lager afspeelt dan de native resolution.

• rickbovenkamp
Klopt zeker! Maar er gaan geen pixels verloren waardoor de scherpte nog altijd goed is. 1440p op 1440p is beter maar het scheelt niet veel.

• Ergo
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:18:
[...]

i7 gaat niet veel voordeel geven is games en is de meerwaarde sowieso niet waard. (behalve bij foto en videobewerking natuurlijk :+ )

Het is ook zonde om nu 2e hands een ''high end'' GPU aan te schaffen. Zou dan eerder kijken naar een oude generatie die ja daarna dan weer eventueel kan doorverkopen.
Dit filmpje laat me dus twijfelen....

Maar daarbij hoef ik ook niet perse alles op max te hebben. Als ik met goede settings een lekkere fps haal ben ik hier ook mee tevreden.
En ja 130 euro is wel veel haha

• Ergo
tweede topic van mij betreffende hetzelfde onderwerp. alleen een net ietwat andere insteek. als dit niet mag zal ik mijn oude topic bumpen :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

zoals sommigen misschien hebben gezien, ben ik van plan om te gaan sparen voor een nieuw systeem gezien mijn laptop i5-4200 + 750m totaal niet meer voorziet in mijn gaming behoeftes en ik dit graag wil aanvullen ( voor editen en development doet die het goed hoor :) ). games die ik wil spelen zijn de standaard AAA titels zoals the witcher 3 en the division enzovoort tot world of warcraft en wat indie spelletjes op 2k.
ook wil ik op het systeem verschillende dingen doen zoals development en editen ( de dingetjes die een student ict & media design doet) omdat ik een desktop toch veel fijner vind dan een laptop.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het systeem mag ongeveer rond de 1200 gaan kosten. maar gezien het feit dat ik hiervoor moet sparen en ik dit totaal niet kan was ik vandaag aan het overwegen om langzaam aan onderdelen te kopen waarbij de videokaart het laatste word. mijn vraag is dus. is dit slim? het is de bedoeling dat ik alles in 3/4 maanden bij elkaar heb ( misschien iets later of eerder). of is de kans dan groot dat sommige onderdelen ineens verouderd zijn? ik denk zelf namelijk van niet haha.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[
nee, totaal systeem from scratch.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

dit is het lijstje dat ik voor ogen heb. de videokaart heb ik eruit gelaten omdat ik wanneer het zo ver is whatever een goede koop is via V&A om me te voorzien dat de nieuwe kaarten uitkomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 238,90€ 238,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 147,95€ 147,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 66,95€ 66,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 780,50

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

een intel cpu voor de rest vind ik alles oke.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

een mooie zwart/rode build. ook was ik aan het denken aan waterkoeling maar ik twijfel of ik hier aan moet beginnen... kan altijd later nog denk ik.

Ga je overklokken?

Ja

ik hoop dat jullie eens naar de build kunnen kijken, en misschien eventueel wat verbeteringen kunnen geven. misschiien kan iets efficienter of goedkoper ( ja ik weet dat een i5-6400 goed genoeg is voor gamen) en als belangrijkst antwoord op de vraag. is gefaseerd kopen en bouwen verstandig?

• Ergo
even een vraag. ik kreeg vandaag het idee om onderdeel voor onderdeel in te kopen gezien het feit dat ik totaal niet kan sparen. is dit een slecht idee? voor de videokaart ben ik van plan om whatever de beste bang for buck is op v&a op dat moment op te pikken zodat ik de tijd tot de nieuwe gpu's kan overbruggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Ergo op 20-02-2016 01:45 ]

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Nate-Senpai schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 01:43:
even een vraag. ik kreeg vandaag het idee om onderdeel voor onderdeel in te kopen gezien het feit dat ik totaal niet kan sparen. is dit een slecht idee? voor de videokaart ben ik van plan om whatever de beste bang for buck is op v&a op dat moment op te pikken zodat ik de tijd tot de nieuwe gpu's kan overbruggen.
Je zit dan wel met gespreide garantie perioden, maar dat lijkt me niet echt een ramp. Voor het gemak zou ik persoonlijk wel alles in 1x kopen, alleen het maakt in principe niet veel uit. Zou het dus niet slecht noemen. Wel beetje lullig als je een hoekje hebt met week 1 een processor, week 2 een moederbord, week 3 een case...

Wat bedoel je trouwens met dat je niet kunt sparen? Dat je jezelf niet kunt beheersen ofzo, of dat de lasten>baten?

Je plan voor de videokaart lijkt me prima, zodra er een goede deal is zou ik die gewoon snaaien. Als je van plan bent iets nieuws te kopen later, dan maakt het niet heel veel uit wat je koopt. Je hebt al een leuke 660ti voor €100 op Vraag en Aanbod, dat is prima voor 1080p.

Persoonlijk zou ik de videokaart dus kopen wanneer je iets leuks tegenkomt en de rest van de onderdelen wanneer je het geld bij elkaar hebt om alles in 1x te kopen, maar dat is mijn mening.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ziet er prima uit, zou alleen zelf voor een zwarte CPU koeler gaan, staat een stuk beter.

Bijvoorbeeld de pricewatch: be quiet! Dark Rock 3

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Ergo
MightyPenguin schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:15:
[...]

Je zit dan wel met gespreide garantie perioden, maar dat lijkt me niet echt een ramp. Voor het gemak zou ik persoonlijk wel alles in 1x kopen, alleen het maakt in principe niet veel uit. Zou het dus niet slecht noemen. Wel beetje lullig als je een hoekje hebt met week 1 een processor, week 2 een moederbord, week 3 een case...

Wat bedoel je trouwens met dat je niet kunt sparen? Dat je jezelf niet kunt beheersen ofzo, of dat de lasten>baten?

Je plan voor de videokaart lijkt me prima, zodra er een goede deal is zou ik die gewoon snaaien. Als je van plan bent iets nieuws te kopen later, dan maakt het niet heel veel uit wat je koopt. Je hebt al een leuke 660ti voor €100 op Vraag en Aanbod, dat is prima voor 1080p.

Persoonlijk zou ik de videokaart dus kopen wanneer je iets leuks tegenkomt en de rest van de onderdelen wanneer je het geld bij elkaar hebt om alles in 1x te kopen, maar dat is mijn mening.
Het is vooral dat ik niet kan sparen. Ik heb echt een gat in de hand en dan duurt het nog wel een jaar voordat ik het geld bij elkaar heb.
En ja ik zou ook best wel alles in 1 keer willen kopen maar dat duurt gewoon lang en ik ben te slecht met geld.

Voor de videokaart was ik van plan om een 280x te halen tweedehands. Is toch nog leuk kaartje en die kan ik daarna ook nog wel redelijk bedrag doorverkopen.
-The_Mask- schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:54:
Ziet er prima uit, zou alleen zelf voor een zwarte CPU koeler gaan, staat een stuk beter.

Bijvoorbeeld de pricewatch: be quiet! Dark Rock 3
Ik heb gekeken naar die koeler maar overal lees ik dat die ontzettend groot is en sommige sloten van het moederbord bedekt. Ik ben trouwens van plan om een Asus bordje te nemen. Dit is mijn huidige lijstje. Ik wou eerst voor die koeler gaan maar ik ben dus bang dat die teveel sloten in het mobo overlapt
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z170 PRO GAMING€ 147,95€ 147,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 780,50

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Gat in de hand? Knap dat je dan na 5 dagen nog niets gekocht hebt! o<:)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nate-Senpai schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:06:

Ik heb gekeken naar die koeler maar overal lees ik dat die ontzettend groot is en sommige sloten van het moederbord bedekt. Ik ben trouwens van plan om een Asus bordje te nemen. Dit is mijn huidige lijstje. Ik wou eerst voor die koeler gaan maar ik ben dus bang dat die teveel sloten in het mobo overlapt
Ook gekeken als dat werkelijk zo is bij jouw gekozen moederbord. Maar er zijn sowieso meer beter uitziende koelers en de Mugen 4 is ook zeker geen klein koeler.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:39
Waarom zoveel geld voor het moederbord? Waarom niet eentje voor de helft van het geld? pricewatch: MSI B150M BAZOOKA Of als je per se een Z wil voor 50 euro minder? pricewatch: Asus Z170-P D3

Ook met een i5 6400 kan je prima uit de voeten en dan hoef je toch minder lang te sparen voor de videokaart.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110I Pro€ 75,85€ 75,85
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 354,-€ 354,-
1WD Green WD10EZRX€ 52,01€ 52,01
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 73,-€ 73,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 34,86€ 34,86
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 43,95€ 43,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 871,57

Je kunt kiezen voor een andere kast/moederbord combinatie of een andere videokaart. Maar de basis is in mijn ogen top en ook nog leuk klein :).

Voor OC de volgende in Red/Black theme

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Fatal1ty Z170 Gaming K6€ 169,95€ 169,95
1Corsair Hydro H115i€ 139,95€ 139,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-8GVRB€ 57,50€ 57,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.216,16

Om de prijs bij de 2e te drukken kun je kiezen voor een andere CPU koeler (goedkoper of lucht) en/of een goedkoper bordje.

[ Voor 35% gewijzigd door CMSTRR op 20-02-2016 12:57 ]

• Ergo
CMSTRR schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:13:
Gat in de hand? Knap dat je dan na 5 dagen nog niets gekocht hebt! o<:)
Ja, ik heb het geld niet om alles in 1 keer aan te schaffen haha. Ben ook maar student hé :)

• Ergo
CMSTRR schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:51:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110I Pro€ 75,85€ 75,85
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 73,-€ 73,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 34,86€ 34,86
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 871,57

Je kunt kiezen voor een andere kast/moederbord combinatie of een andere videokaart. Maar de basis is in mijn ogen top en ook nog leuk klein :).

Voor OC de volgende in Red/Black theme

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Fatal1ty Z170 Gaming K6€ 169,95€ 169,95
1Corsair Hydro H115i€ 139,95€ 139,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-8GVRB€ 57,50€ 57,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.216,16

Om de prijs bij de 2e te drukken kun je kiezen voor een andere CPU koeler (goedkoper of lucht) en/of een goedkoper bordje.
Dit is inderdaad een erg mooi lijstje. Heeft dat asrock bordje veel meer features dan de Asus?. Ik moet wel zeggen dat ik het Asus moederbord mooier vind en ik heb gelezen dat de bios interface en het overklokken echt makkelijk gaan op deze. Dankje voor het advies :)
-The_Mask- schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:53:
[...]

Ook gekeken als dat werkelijk zo is bij jouw gekozen moederbord. Maar er zijn sowieso meer beter uitziende koelers en de Mugen 4 is ook zeker geen klein koeler.
Eerlijk gezegd nog niet. Dat ga ik doen zodra ik klaar ben met werken hehe
Ramon schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:45:
Waarom zoveel geld voor het moederbord? Waarom niet eentje voor de helft van het geld? pricewatch: MSI B150M BAZOOKA Of als je per se een Z wil voor 50 euro minder? pricewatch: Asus Z170-P D3

Ook met een i5 6400 kan je prima uit de voeten en dan hoef je toch minder lang te sparen voor de videokaart.
Ik weet ook dat ik met een 6400 prima kan gamen maar ik doe ook dingen die wat meer processor intensief zijn en ik wil gewoon graag overklokken haha. En ja het moederbord de grootste rede zijn de looks en daarbuiten heeft die ook wat minder features.

[ Voor 80% gewijzigd door Ergo op 20-02-2016 13:37 ]

Pagina: 1