Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738745

Topicstarter
Hoi allemaal,

Aangezien ik zelf niets van dit onderwerp weet hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik heb een externe harde schijf; My Passport WD. Als ik deze aansluit op mijn laptop komt deze niet in windows verkenner, hierdoor kan ik niet meer bij de foto's die ik op de harde schijf heb opgeslagen.

Het lampje van de schijf gaat wel knipper en hij maakt ook geluid. Hij wordt ook weergegeven in apparaat beheer en daar staat dat het apparaat geen problemen heeft. Ik heb geprobeerd een nieuw stuurprogramma te downloaden maar ik kreeg een melding dat er was geen nieuw of beter stuurprogramma beschikbaar. Ik heb de harde schijf ook op een andere laptop aangesloten, hierbij hetzelfde probleem. Ook een andere USB kabel werkte niet, net als een andere USB poort.

Ergens anders las ik dat schijfbeheer wellicht een oplossing kon bieden. Er staat bij mij Schijf 1; niet geïnitaliseerd.

Ik ben zo volledig mogelijk geweest, ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of dit probleem herkent en mij verder zou willen helpen.

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via Anoniem: 738745 op 19-02-2016 14:51)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

Hij ziet dus echt niet goed. Meestal zie je hier wel wat meer info?
Wat gebeurt er als je hem op een andere computer aansluit?
Als hij daar wel werkt. Dan kan je kijken op deze computer bij device manager en daar zoeken naar je HD en hem even verwijderen (evt rebooten) en daarna je HDD weer aansluiten.(misschien staat ie daar al met een uitroepteken?)
Windows zal dan opnieuw de driver installeren en dan zal hij waarschijnlijk wel werken.

Als hij op een andere computer ook niet werkt is er iets mis met de HD zelf.
Dan zou je kunnen kijken of je de case open kunt maken. En hem zo zonder externe behuizing kunt aansluiten om nog je data er af te halen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Anoniem: 738745 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:38:

Ergens anders las ik dat schijfbeheer wellicht een oplossing kon bieden. Er staat bij mij Schijf 1; niet geïnitaliseerd.
Rechtermuisknop -> Initialiseren/online brengen (iets in die trant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan schijf initialiseren niet aanklikken. Andere opties die ik krijg als ik de rechtermuisknop gebruik zijn offline brengen, eigenschappen en help.

Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

fotos zeggen soms meer dan woorden.
plaats even wat screenshots.
Heb je wel een drive letter toegevoegd?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe plaats ik foto's in mijn reactie? Sorry ik ben hier nieuw!

Ik heb geen idee wat een drive letter is, maar de schijf heeft het altijd gedaan, en ik heb er niks aan veranderd. Dus weet niet of dit van het een op het andere moment gebeurt kan zijn?

Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 738745 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:10:
Hoe plaats ik foto's in mijn reactie? Sorry ik ben hier nieuw!
Je kan de screenshots uploaden naar bijvoorbeeld www.tinypic.com en vervolgens de links hier neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is het scherm van schijfbeheer

Sorry afbeelding was te groot.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 738745 op 19-02-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/3586vyw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-06 19:42
ja maar deze afbeelding is onleesbaar klein, geef anders eens een linkje

[ Voor 25% gewijzigd door mission op 19-02-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/24glz53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2hfp3so.jpg

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 738745 op 19-02-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-06 19:42
kijk dat is al iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Of de volledige link: http://i66.tinypic.com/24glz53.jpg

Edit: Maakt voor de groote van de afbeelding niks uit.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 19-02-2016 14:34 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hij ziet dus echt niet goed. Meestal zie je hier wel wat meer info?
Wat gebeurt er als je hem op een andere computer aansluit?
Als hij daar wel werkt. Dan kan je kijken op deze computer bij device manager en daar zoeken naar je HD en hem even verwijderen (evt rebooten) en daarna je HDD weer aansluiten.(misschien staat ie daar al met een uitroepteken?)
Windows zal dan opnieuw de driver installeren en dan zal hij waarschijnlijk wel werken.

Als hij op een andere computer ook niet werkt is er iets mis met de HD zelf.
Dan zou je kunnen kijken of je de case open kunt maken. En hem zo zonder externe behuizing kunt aansluiten om nog je data er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik hem op een andere computer aan sluit kan ik hem ook niet vinden bij windows verkenner. Dit betekent dus als ik het goed begrijp dat de HD niet meer te redden is? en mijn bestanden kan ik er misschien afhalen door de buitenkant eraf te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yep, al geef ik het niet veel kans. Gebeurt maar weinig dat de USB interface die ze op de sata connector hebben gebouwd, rot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke, dank allemaal!

Heeft het nog zin om hem op te sturen naar een bedrijf om mijn bestanden terg te krijgen? Ik heb gelezen dat dit honderden euro's kan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Data recovery kan idd prijzig worden.
Maar daarvoor heb je gelukkig nog backups :?

Je zou een prijsopgave kunnen vragen. Weet niet wat er op stond.
Maar als ik het begrijp heb je er geen backup van. En zal het niet al te belangrijk zijn.....toch.

Iig een wijze les voor de volgende x. Een goede backup inregelen is gewoon belangrijk. Zeker als de data die er op staat voor jou belangrijk is.

misschien nog kijken met een live cd-tje. Al verwacht ik daar ook weinig van.
linux ziet soms wat meer dan windows. Maar omdat al 2 computers aangeven de HDD niet te herkennen. Denk ik dat het al te laat is.

[ Voor 20% gewijzigd door DarkSide op 19-02-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Anoniem: 738745 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:04:
oke, dank allemaal!

Heeft het nog zin om hem op te sturen naar een bedrijf om mijn bestanden terg te krijgen? Ik heb gelezen dat dit honderden euro's kan kosten?
Modbreak:Hoi NinaAd,

Mag ik je wijzen op het volgende topic: Thematopic: Datarecovery? Op dit forum wordt wel van je verwacht dat je eerst zelf moeite doet, dus probeer eerst aan de hand van dit topic antwoord te vinden. Mocht je dan nog vragen hebben, kun je die in het relevante topic stellen.

Voor wat betreft je externe hardeschijf: probeer de SMART uit te lezen en deze hier te posten. Dan geef je meer concrete informatie waar anderen op kunnen reageren. Hoe je de SMART kunt uitlezen, kun je vinden in de topicstart van dit topic: Anoniem: 15758 in "Check je SMART".

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt! ik ga er mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walliez
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik had hetzelfde probleem.
Als ik de MyPassport rechtstreeks op de laptop aansluit, zie ik de schijf meestal.
Sluit ik het aan op een USB-hub, dan niet meer.
De oplossing was simpel: Een extra voeding op de USB hub.
Blijkbaar vraagt de MyPassport iets te veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:21

br00ky

Moderator Harde Waren
@Walliez na 8 jaar heeft TS hopelijk al een oplossing gevonden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.