Vraag

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een mini-subwoofer. Maar ik kan niets kleiner dan 7-8 inch vinden. Weten jullie toevallig een website of een winkel (voorbeeld: kringloopwinkel) waar ik hier naar opzoek kan gaan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Kan niet echt iets op noemen bij deze vraag.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al op Google gezocht maar kan werkelijk niets kleiner vinden dan 7 tot 8 inch wat én nog fatsoenlijk geluid maakt, én in Nederland geleverd kan worden. Hiermee bedoel ik dus geen laptop "subwoofers" die op eBay voor 2 euro te koop zijn.

Kleine toevoeging; Als ik een subwoofertje en tweeter van totaal 20-25 watt heb, en deze ongeveer een uurtje of 5 mee wil laten gaan. Hoeveel mAh heb ik nodig voor een batterij?

[ Voor 15% gewijzigd door Juice. op 18-02-2016 01:56 ]

Beste antwoord (via Juice. op 18-02-2016 12:13)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Juice. schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:51:
[...]
Hoe bedoel je? Heb deze pas 1x opgeladen maar niks aan de hand.
Omdat je iets 1x kan opladen wil niet zeggen dat ze niet gevaarlijk zijn :F
Maar goed, 18650 cellen zijn helemaal niet zo gevaarlijk mits je ze op de goede manier laadt en niet te ver ontlaadt.

Met 2x 18650 cellen ga je echter geen boombox maken die lang speelt. Wat je vaak ziet is dat mensen lood(gel)accu's gebruiken voor kistradio's. Lithium kan ook, maar daar komt meer laadlogica bij te pas, en je gaat zeker meer cellen nodig hebben dan twee.

Om je vraag te beantwoorden, een subwoofer die je ergens kan inbouwen zoals jij wil ga je niet vinden. Je kan beter gewoon een losse speaker kopen met een goede laagweergave, en die inbouwen en aansturen met een versterker.

Je kan best eens dit topic goed doornemen: Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]

Android developer & dürüm-liefhebber

Alle reacties

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 00:04
Voor wat wil je het gebruiken ?
Als aanvulling op de Desktop geluid, In je Home-cinema setup, Kratradio, of Auto ?
Dit is wel handig om te weten.
Actief of passief ?
een Subwoofer heeft meestal wel wat volume nodig, en hoe groter de woofer hoe lagere ferquenties hij kan produceren, ik denk dat een je een woofer kleiner dan 7 inch niet echt als Sub-woofer kan noemen.
En voor op wat voor audio setup dan ook het niet echt een grote toevoeging geeft in het laag.
Maar zonder meer informatie kan ik met mijn glazenbol ook niet echt adviseren :P

• Juice.
_trickster_ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 01:57:
Voor wat wil je het gebruiken ?
Als aanvulling op de Desktop geluid, In je Home-cinema setup, Kratradio, of Auto ?
Dit is wel handig om te weten.
Actief of passief ?
een Subwoofer heeft meestal wel wat volume nodig, en hoe groter de woofer hoe lagere ferquenties hij kan produceren, ik denk dat een je een woofer kleiner dan 7 inch niet echt als Sub-woofer kan noemen.
En voor op wat voor audio setup dan ook het niet echt een grote toevoeging geeft in het laag.
Maar zonder meer informatie kan ik met mijn glazenbol ook niet echt adviseren :P
Haha ik vulde gewoon in wat nodig was haha, dacht dat het zo wel zou lukken maar lig hier al half te slapen vandaar :P

Ben eigenlijk van plan om een eigen kist te maken, waar ik mijn telefoon in kan leggen. Vervolgens de 'sub'woofer onder te plaatsen met een of twee tweeters aan de zijkanten. Lekker voor onderweg o.i.d. met een goede batterij. Zelf heb ik twee van deze liggen, weet niet of het gaat lukken gezien ze 3.7V zijn en weet niet of de subwoofer 12V nodig heeft, en of ik dit om kan vormen.
Afbeeldingslocatie: https://dl2.pushbulletusercontent.com/1OOnYtxnVw8b1DmeT49AzH1q77ZQS27b/IMG_4268.JPG

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Waren dat niet die tikkende tijdbommen die bij het opladen kunnen ontploffen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

• Juice.
michael3 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:25:
Waren dat niet die tikkende tijdbommen die bij het opladen kunnen ontploffen.
S1NN3D schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:34:
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.
Dacht dat dit wel de goede categorie was. Oepsie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

[...]
Omdat je iets 1x kan opladen wil niet zeggen dat ze niet gevaarlijk zijn :F
Maar goed, 18650 cellen zijn helemaal niet zo gevaarlijk mits je ze op de goede manier laadt en niet te ver ontlaadt.

Met 2x 18650 cellen ga je echter geen boombox maken die lang speelt. Wat je vaak ziet is dat mensen lood(gel)accu's gebruiken voor kistradio's. Lithium kan ook, maar daar komt meer laadlogica bij te pas, en je gaat zeker meer cellen nodig hebben dan twee.

Om je vraag te beantwoorden, een subwoofer die je ergens kan inbouwen zoals jij wil ga je niet vinden. Je kan beter gewoon een losse speaker kopen met een goede laagweergave, en die inbouwen en aansturen met een versterker.

Je kan best eens dit topic goed doornemen: Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]

• Juice.
Thanks. Zal eens gaan kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
[...]

Hier op Tweakers en vele andere websites wordt sterk afgeraden om zulke batterijen uit China te halen omdat ze onveilig zijn.
Veel van die batterijen zijn zogenaamd protected maar in werkelijkheid niet of van zo een matige kwaliteit dat het niet werkt.

Er word aangeraden om bij Nkon protected batterijen te kopen.

Lees oa het China topic maar door.

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Juice.
michael3 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:17:
[...]

Hier op Tweakers en vele andere websites wordt sterk afgeraden om zulke batterijen uit China te halen omdat ze onveilig zijn.
Veel van die batterijen zijn zogenaamd protected maar in werkelijkheid niet of van zo een matige kwaliteit dat het niet werkt.

Er word aangeraden om bij Nkon protected batterijen te kopen.

Lees oa het China topic maar door.

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Had ze bij mijn laserlamp gekregen :o Zal daar eens kijken!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
Het is echt niet allemaal kommer en kwel met Chinese 18650's hoor. Ik heb zelf 18 (!) Trustfire 2400mAh 18650's in gebruik en die werken gewoon prima, nog nooit problemen mee gehad en al meerdere malen opgeladen.

Ik heb ook nog 4 Eden quality 3400mAh 18650's met Panasonic cellen van Knives And Tools. Die hebben natuurlijk merkbaar meer capaciteit maar voor de rest heb ik zelf nooit verschil gemerkt.

Nooit diep-ontladen, dus bij 2,7v ook echt stoppen met ontladen en een goede lader gebruiken welke ook echt niet boven de 4,2v gaat. Ik heb zelf 2 Xtar laders en die bevallen prima :)

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Juice. schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:29:
[...]
Had ze bij mijn laserlamp gekregen :o Zal daar eens kijken!
Unprotected 18650 cells kunnen inderdaad gevaarlijk zijn, maar om ze "tikkende tijdbommen" te noemen gaat wat ver. Ze zijn niet gevaarlijker dan elke andere lithium-accu waar geen bescherming ingebouwd is.

Lithiumcellen mag je niet verder laden dan 4,20V, en niet dieper ontladen dan 3V. Vanaf dan raken de cellen beschadigd, waardoor er intern kortsluiting kan ontstaan. Dat gebeurt echter niet zomaar, als je per ongeluk een cel wat te diep ontlaadt kan je in 99% van de gevallen gewoon de cel traag laden en je cel doet het weer zoals vroeger.

Gevaarlijk zijn ze enkel als je een zware load aan de cel hangt en de cel echt leegtrekt (denk aan een paar ampère tot de cel leeg is). En zelfs dan nog is er kans dat er niets spectaculairs gebeurt.

Zo lang je lithiumcellen goed behandelt en ze netjes oplaadt en niet te diep ontlaadt, zijn ze écht niet gevaarlijk.

• Juice.
Het nadeel is dat ik niet weet hoever ze ontladen zijn, gezien ik deze al 2 jaar heb of langer, en pas 1x heb hoeven opladen. De andere die ik gratis heb gebruikt heb ik echter nog nooit opgeladen omdat het niet nodig was.
Pagina: 1