DFS of kanalen bij Modems / routers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 09:01
Bij WiFi over 5GHz is het van belang om te weten of een router DFS en / of de hogere WiFi kanalen ondersteund. Bij de D-Link DIR-842 zijn bijvoorbeeld alleen kanalen 36, 40, 44 en 48 beschikbaar, momenteel is dit geen probleem omdat de 5GHz band nog bijna leeg is.
Over een jaar o.i.d. zal dit erg vervelend zijn, aangezien de buren 5GHz dan ook ontdekt hebben en deze kanalen dan snel vol zullen zitten. Het is daarom denk ik goed om hier wat voor toe te voegen in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar is volgens mij wel eens naar gevraagd, maar wegens gebrek aan openheid van fabrikanten was dat volgens mij lastig te realiseren. Daarnaast kan een firmware-update mogelijk ook nog verschil maken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven slaat m.i. de spijker op de kop. Zie WLAN routers met DFS/TPC, meld ze hier en in het bijzonder dion_b in "WLAN routers met DFS/TPC, meld ze hier" e.v. Moeilijke zaak om dat in de Pricewatch te verwerken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 09:01
Hmm.. fair enough, ik had wel even door de forums en opties heen gekeken, maar niet gezocht. Ik zie inderdaad wat de practische bezwaren zijn. Desalniettemin is het wel onhandig dat de situatie zo ontstaat, door de combinatie van slechte openheid van fabrikanten en een wat dat betreft onhandige standaard. Is er niet iets anders waarin we het voor tweakers kunnen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heintjeput schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:17:
[...] Is er niet iets anders waarin we het voor tweakers kunnen verbeteren?
Het beste wat we kunnen doen is 'stemmen met de voeten'. Dus stug volhouden om fabrikanten die onduidelijk zijn te negeren (lees: geen producten van kopen) en ook in onze adviezen aan bekenden af te raden. Verder het genoemde topic vullen met apparaten die vanuit de fabriek aan de standaard voldoen of vanaf een bepaalde firmware gecertificeerd zijn in de EU.

Verder lijkt me dat je ambassadeur kunt zijn door o.m. reviewers van routers erop aan te spreken dat ze dat aspect meenemen in hun beoordeling (zoals ik bijv. deed: Verwijderd in 'productreview: Sitecom WiFi Router X8 AC1750 review door pclinde').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Meer druk op die ondergewaardeerde (althans, bij de leken) feature ben ik het volkomen mee eens. Als ze budget hebben om te marketen op 5GHz prestaties hebben ze budget om het goed te implementeren.

DFS gewoon als feature in de PW zetten zou ik zeggen, bij voorkeur een beetje bovenaan (naast de 5GHz optie?) en evt met uitleg dat het niet geheel onbelangrijk is. Het invullen moet met wat hulp uit de community (lees: dat DFS topic) toch wel lukken?

*Foritain mompelt iets over muissensoren en maximale DPI waardes*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 12:33

pclinde

TechGaming.nl

Sluit ik mij helemaal bij aan. De nieuwe Linksys EA6900 (AC1900) heeft ook alleen de volgende kanalen: 36, 40, 44 en 48. (idem de WRT1900ACS van Linksys).

Toevoegen in de PW is geen overbodige luxe. ;)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Pagina: 1