Bij Ziggo blijven of overstappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:52
Beste medetweakers,

Ik ben vandaag al heel de middag en avond bezig met de vraag of ik zal overstappen van Ziggo naar een andere aanbieder (vanwege de prijs), zoals KPN, Telfort, Vodafone en noem ze maar op. In mijn geval hang ik, als ik zou overstappen, vast aan een DSL verbinding met een maximum van 100Mbit/s, glasvezel staat nog niet op de planning. Voor mij zal 50Mbit/s al voldoende zijn, dus naar dat soort pakketten kan ik dan gaan kijken.

Waar ik echter steeds op vastloop is dat nergens echt duidelijk wordt wat de kwaliteit van de tv is bij die providers. Met veel moeite kom je er bij sommige aanbieders achter dat ze een bitrate aanbieden van 8Mbit/s, maar je leest ook weer dat bitrate niet alles zegt. Aangezien voor mij de beeldkwaliteit erg belangrijk is vraag ik jullie hulp hierbij om mij enige duidelijkheid te kunnen verschaffen. Is Ziggo qua beeldkwaliteit beter dan bijvoorbeeld een DSL aanbieder, of is dat geen issue meer?

Helaas heeft niemand in mijn omgeving tv via DSL en kan ik dus geen vergelijk in real life maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:38
Je kunt naar https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search checken welke snelheid op je adres haalbaar is via KPN netwerk. Check ook via breedbandwinkel hoever je van de centrale of straatkast zit. Dan kan is verder kijken welke abonnement bij je past.

Lees ervaring van verschillende tweakers op Het grote xDSL-topic.

[ Voor 14% gewijzigd door plizz op 16-02-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Zoals ik al aangaf is voor mijn adres 100Mb/s haalbaar (maximaal), uit eerdere ervaringen hier weet ik dat er van die snelheid iets meer dan 50% overblijft, maar daar gaat mijn vraag niet over. Het gaat me puur over de kwaliteit van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:11
friggler schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:19:
Zoals ik al aangaf is voor mijn adres 100Mb/s haalbaar (maximaal), uit eerdere ervaringen hier weet ik dat er van die snelheid iets meer dan 50% overblijft, maar daar gaat mijn vraag niet over. Het gaat me puur over de kwaliteit van de tv.
Tv via xdsl is sowieso van lagere kwaliteit dan het signaal van de coaxkabel. Dit komt doordat tv via xdsl(iptv) van de bandbreedte afgaat, het heeft dus effect op je maximaal haalbare internetsnelheid. Daarbij komt dat er bij hd zender 8Mbit van je totale snelheid afgaat per tv die aanstaat. Als je maximaal haalbare snelheid bijv. 100Mbit is, je hebt een abonnement van 50Mbit en je zet een tv aan, merk je dat niet omdat de resterende snelheid(wat buiten je abonnementsnelheid valt) daarvoor dan gebruikt wordt.

Al met al, wil je de beste tv kwaliteit, dan kun je het beste bij de kabel blijven.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
timmie1 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:33:
[...]

Tv via xdsl is sowieso van lagere kwaliteit dan het signaal van de coaxkabel. Dit komt doordat tv via xdsl(iptv) van de bandbreedte afgaat, het heeft dus effect op je maximaal haalbare internetsnelheid. Daarbij komt dat er bij hd zender 8Mbit van je totale snelheid afgaat per tv die aanstaat. Als je maximaal haalbare snelheid bijv. 100Mbit is, je hebt een abonnement van 50Mbit en je zet een tv aan, merk je dat niet omdat de resterende snelheid(wat buiten je abonnementsnelheid valt) daarvoor dan gebruikt wordt.

Al met al, wil je de beste tv kwaliteit, dan kun je het beste bij de kabel blijven.
En dat verhaal van die lagere snelheid bij xdsl valt tegenwoordig wel mee. Meestal haal je de 100Mbit ook als de KPN postcodechecks het aangeven . Deze is namelijk al redelijk conservatief, meestal haal je nog een stukje meer dat wat die checks aangeven.

Kortgezegd komt dat doordat ze lijnlengtes inkorten door middel van het neerzetten van wijkverdeelkasten die uitgebreid zijn met actieve apparatuur en aangesloten zijn met glasvezep. Voor meer info, neem gerust een kijkje in het xdsl topic :)

[ Voor 11% gewijzigd door timmie1 op 16-02-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Oke, duidelijk. Ik wist inderdaad dat als ik de tv aanzet dat dit van mijn snelheid af zou gaan, maar ik merk dus dat er wel degelijk verschil in kwaliteit zit tussen kabel en dsl.

Als er mensen zijn met aanvullingen, graag zelfs!

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Digitenne van KPN zal ik maar niet doen als ik jouw was, de beeldkwaliteit daarvan is in de meeste gevallen duidelijk minder als bij Ziggo.
Maar ook bij Ziggo is de beeldkwaliteit afgenomen sinds de fusie met UPC.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Een redelijk alternatief voor de kwaliteit van kabeltv is satelliettv via een schotel(canaldigitaal) maar CD is administratief een puinhoop dus niet aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
friggler schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:35:
Oke, duidelijk. Ik wist inderdaad dat als ik de tv aanzet dat dit van mijn snelheid af zou gaan, maar ik merk dus dat er wel degelijk verschil in kwaliteit zit tussen kabel en dsl.

Als er mensen zijn met aanvullingen, graag zelfs!

Bedankt.
Je vat het nu niet helemaal goed samen. Als het verschil tussen je maximale snelheid en je abonnementsnelheid voldoende is voor de bandbreedte van de TV zender, dan merk jij er niks van. Je geeft aan dat je een 50 MBit abonnement zoekt, en dat de haalbare snelheid 100 Mbit is. Die laatste klopt tegenwoordig echt wel redelijk hoor. Dus is er circa 50 Mbit "reserve"op jouw lijn. Die reserve wordt gebruikt voor de bandbreedte van TV zodat je downloadsnelheid niet beïnvloed wordt.

Dan je oorspronkelijke vraag: Elke DSL aanbieder gebruikt de TV streams van KPN, ook Vodafone. Dat is alvast een eerste vaststelling. Technisch gezien kan dat ook niet anders, in tegenstelling tot glasvezel waar operators eigen apparatuur in de PoP kunnen zetten.
De bitrates van die KPN streams daarvan liggen op ca 7,2 Mbit voor HD en ca 3,6 Mbit voor SD zenders.
Die HD zenders zenden wel uit op 1080i maar met de genoemde bitrate weet je wel vast dat er flink wat techniek nodig is om te comprimeren en bij jou thuis weer te decomprimeren.
Ik weet dat je zei dat je niemand in je buurt kent met DSL TV maar jij bent zelf echt de enige die kan beoordelen wat je ervan vindt. Ik zelf vind de HD zenders goed en scherp. Ziggo (oud ziggo) had ze een tik beter maar die zijn overgegaan op variabele bandbreedte en dat betekent feitelijk dat je soms iets scherper beeld kan hebben en soms juist niet.

Ik ken in ieder geval meerdere mensen die de HD zenders van KPN/Vodafone/Telfort etc... heel goed te kijken vinden. En als je rond zoekt zal je net zoveel mensen vinden die het tegengestelde vinden. Vandaar mijn oproep om toch eens zelf ergens te kijken. Misschien onder je Facebookvrienden een oproepje doen wie er TV kijkt via een DSL abonnement?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Bedankt voor je uitgebreide uitleg Barre73. Het klopt inderdaad dat Ziggo voortaan variabele bandbreedte heeft, al geldt dat niet voor ieder HD kanaal. De "normale" HD-zenders NPO1-2-3, RTL4-5-7-8, Veronica, Net5 en SBS6-9 hebben een vaste bitrate van 9Mbit/s. De overige HD zenders zit tussen de 6 en 12Mbit/s.

Ik begrijp dat het altijd beter is om zelf het verschil te ervaren, maar dat gaat nu eenmaal lastig. Eigenlijk zou er iets als een probeerperiode moeten zijn, maar dat is helaas niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:54
friggler schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:48:
Ik begrijp dat het altijd beter is om zelf het verschil te ervaren, maar dat gaat nu eenmaal lastig. Eigenlijk zou er iets als een probeerperiode moeten zijn, maar dat is helaas niet zo.
Wellicht helpt het je om een Vodafone winkel binnen te lopen en de demo opstelling te checken? De wat grotere winkels hebben die gewoon in de shop staan.

• friggler
Soms zijn de simpelste oplossingen nog de beste... bedankt.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

friggler schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:06:
Waar ik echter steeds op vastloop is dat nergens echt duidelijk wordt wat de kwaliteit van de tv is bij die providers. Met veel moeite kom je er bij sommige aanbieders achter dat ze een bitrate aanbieden van 8Mbit/s, maar je leest ook weer dat bitrate niet alles zegt. Aangezien voor mij de beeldkwaliteit erg belangrijk is vraag ik jullie hulp hierbij om mij enige duidelijkheid te kunnen verschaffen. Is Ziggo qua beeldkwaliteit beter dan bijvoorbeeld een DSL aanbieder, of is dat geen issue meer?
Let ook, buiten de kwaliteit, op functionaliteit. IK vind bij Ziggo de terugkijk functies e.d. super en uitgebreid (ver terug e.d.). Maar bijvoorbeeld bij de KPN achtige (KPN / Telfort e.d.) vind ik het kastje wat je geleverd krijg veel en veel beter qua bedieningsgemak en snelheid. Misschien is dit een persoonlijk dingetje maar qua TV zou ik toch liever weer bij KPN zitten. Maar de 19Mbit (max) bij Telfort op mijn aansluiting kan niet op tegen de 120Mbit van Ziggo.

Default blanke hetero

• friggler
Nou, op dit moment heb ik toch geen Horizonbox, ik kan dus niets terugkijken en zal dus daar via een andere aanbieder alleen maar voordelen bij hebben. Ik weet dat ik bij Ziggo dat ook kan krijgen, maar dan hang ik weer een extra jaar aan hun vast, omdat je dan een nieuwe overeenkomst aangaat.

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
Waar heb je je mobiele telefoon? Ik was tot vorige week klant bij Ziggo. Ik heb mijn mobiel al jaren bij KPN. Zij belde mij een paar maanden geleden op met een aanbod aantrekkelijker dan mijn ziggo abbo, en daarop nog eens 5e p/m op mijn mobiele abbo plus dubbel zoveel data. veel voordeliger dus. Ik ging de gok aan.

Ziggo belde me een paar dagen later op met de mededeling dat ze een overstap verzoek hadden ontvangen. "Zou u nu wel doen meneer, we kunnen u echt een aantrekkelijk aanbod doen. En vergeet niet, u krijgt ADSL, dat is een stuk langzamer dan bij ons" Ik d8 toen shit... Heb ik wel de juiste keuze gemaakt?

Toch bij mijn standpunt gebleven, en zit nu naar volle tevredenheid bij KPN. Ik heb nu dubbel zo snel internet (sneller dan de contractsnelheid), hetzelfde vaste nummer, en prima kwaliteit HD TV kanalen. Daar boven dus goedkoper, korting op mijn mobiele telefoon, meer data op mijn mobiel, plus een half jaar lang extra zenders.

Ik heb geen spijt en enig verschil in HD kanalen kan ik echt niet waarnemen. (en ik ben wat dat betreft echt een mierenneuker want ik zat me laatst gruwelijk te ergeren aan de pixels bij starwars in een nieuw IMAX theater.)

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06-2018
Dus KPN heeft nu ook prima HD via glasvezel.

Ik heb nu nog schotel en die leveren al jaren de hoogste kwaliteit, dus ik ben bang dat ik niet vrolijk ga worden van de KPN

Nu heb ik begrepen dat Vodafone de beste hd-kwaliteit via glasvezel leverd. Zijn er nog meer providers in de regio Alblasserdam die de zelfde kwaliteit leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Ik ga mee met digitale TV van KPN. De laatste jaren zijn hun kastjes dankzij de software updates flink verbetert:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:33
Als je niet eens kijkt via een horizon box maar gewoon via CI+ module ga je niet eens verschil merken in HD kwaliteit. Mogelijk is de KPN kwaliteit zelfs beter. Nummers zoals 7.2Mbit zijn correct maar op nummers moet je je niet blindstaren.

Testopstelling is leuk maar niet reëel, staat er altijd veel beter als dat het daadwerkelijk is. Ik zou dus inderdaad iemand vragen die mogelijk KPN oid heeft voor een reëel beeld.
bert888 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 01:51:
Dus KPN heeft nu ook prima HD via glasvezel.

Ik heb nu nog schotel en die leveren al jaren de hoogste kwaliteit, dus ik ben bang dat ik niet vrolijk ga worden van de KPN

Nu heb ik begrepen dat Vodafone de beste hd-kwaliteit via glasvezel leverd. Zijn er nog meer providers in de regio Alblasserdam die de zelfde kwaliteit leveren?
Gaat hier om DSL niet om glas.
Glas is HD stream op 12.5Mbit en kan me niet voorstellen dat Vodafone HD glas hier anders in is, maar het zou kunnen maar niet relevant.

Schotel zou kunnen maar samen met internet only een duur tafereel, zou voor KPN of dochters gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

friggler schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:06:
Aangezien voor mij de beeldkwaliteit erg belangrijk is vraag ik jullie hulp hierbij om mij enige duidelijkheid te kunnen verschaffen. Is Ziggo qua beeldkwaliteit beter dan bijvoorbeeld een DSL aanbieder, of is dat geen issue meer?
Na jaren UPC/Ziggo bleek na overstap het Vodafone glasvezel tv signaal in ieder geval niet slechter dan dat van voormalig UPC, eerder beter en betrouwbaarder.
Het Vodafone beeld via de app op de iPad leek mij zelfs beter, zover geen enkel probleem.
Kijken via de pc is hier bij Ziggo/UPC via Microsoft Silverlight altijd al een no-go geweest vanwege de constante buffering errors.

Het was de falende support waarmee Vodafone zichzelf de das omdeed, daarmee vergeleken is de support van Ziggo/UPC zelfs buitengewoon competent gebleken en dát wil wat zeggen.
Zo zie je maar. :+

Weer terug bij UPC/Ziggo bleek al snel waarom wij daar eerder waren vertrokken en de opdoemende 'issues' blijken een jaar later nog steeds niet opgelost, dat gaat het dus ook niet worden.
Wij hebben in ieder geval besloten het nu maar eens met KPN te gaan proberen. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 27-02-2016 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:37
De "normale" HD-zenders NPO1-2-3, RTL4-5-7-8, Veronica, Net5 en SBS6-9 hebben een vaste bitrate van 9Mbit/s. De overige HD zenders zit tussen de 6 en 12Mbit/s.
De populaire zenders hebben bij Ziggo een vaste bitrate van 11 of 12 Mbit/s, de andere HD-zenders hebben een variabele bitrate. Bron: http://www.digitalbitrate...&mux=C033&liste=2&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:06
Je kan ook Ziggo bellen (tel nr 1200) met het verzoek of ze je weer een jaar onder contract zetten. Krijg je hoogstwaarschijnlijk korting op je maandbedrag.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • +1 Henk 'm!

herr_tol schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:35:
Je kan ook Ziggo bellen (tel nr 1200) met het verzoek of ze je weer een jaar onder contract zetten. Krijg je hoogstwaarschijnlijk korting op je maandbedrag.
Ben benieuwd, toen wij dat vorige maand tot twee keer toe probeerden met de einddatum in zicht, kregen wij alle keren nul op rekest. :+

Zo ging het een paar jaar geleden precies zo, pas toen wij de overstap naar Vodafone bindend hadden ondertekend en het toenmalige UPC daar logisch melding van kreeg, kwam UPC met een reeks van persoonlijke aanbiedingen, tot stalkende telefoontjes aan toe.
Lekker handig in die volgorde, een beetje nadenken in termen van oorzaak en gevolg is ze kennelijk niet gegeven. :F

update
Gisteravond gebeld voor de definitieve opzegging en de einddatum vastgesteld en toen kwam de Ziggo pr-machinerie met een snorrend pieplief stemmetje pas in beweging.

"Bij hoge uitzondering" [duhh] krijgen wij het aanbod van het huidige gereduceerde tarief (eerste 3 maanden) voor nieuwe klanten à €34,95 alles-in-1, 200/20Mbps en het uitgebreide royaal tv pakket.
Ik zei maar niet dat wij een heel jaar gratis wilden, "a man's gotta know his limitations" aldus Eastwood. :+
Maar goed, de einddatum laat ik maar staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 01-03-2016 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-04 18:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ik ben zelf een 1,5 jaar terug overgestapt van ziggo naar xs4all.

en in de oude situatie, had ik nog wel eens stilstaand beeld, of geluid wat niet synchroon liep, maar dat heb ik nu allemaal niet meer. ook is voor mij de tv kwaliteit, meer als voldoende, je moet bij xs4all overigens wel naar de 701 kijken voor Ned1 in HD.

mijn internet verbinding, is van 50/5 naar 20/3 gegaan, dus flink achteruit, echter is het wel een stabiele verbinding, met een fritzbox.

ook zat ik tegen het extra kastje aan te hikken, maar dat is onterecht gebleken, met die afstandsbediening, kun je ook de tv bedienen.

kortom, ik heb GEEN spijt van verlaten van ziggo.

PS als je de overstap opstart, wordt je waarschijnlijk ook door ziggo gebeld, en dan krijg je misschien ook beter aanbod...... dan kan opeens meer.....

PS2 ik ken meerdere mensen, die ook overgestapt zijn, en er zeker geen spijt van hebben!

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search moet je ook met een korrel zout nemen, bij mijn adres geeft deze dus 100mbit aan, met geluk ~35 . Ook de KPN monteur heeft zelf aangegeven dat met de huidige staat van het kopernetwerk hier (stap 58n kasten enzo) je blij mag zijn dat het werkt en het eigenlijk al even op de schop had gemoeten..

Om die reden zelf ook overgestapt naar Ziggo, 200mbit en het heeft me nog niet in de steek gelaten.

Nou zullen er best situaties zijn dat kabel (ziggo) niet haalt wat ze aanbieden maar bij xDSL komt het te vaak voor.

Maar zo zijn de ervaringen voor velen verschillend, ik zit te wachten tot er gewoon een keer 1080p komt.. nu is het nog eigenlijk allemaal 1080i, ik geloof dat je alleen via satelliet 1080p kan krijgen in NL en dan nog alleen voor Natgeo/Disc...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert888
Twijfel nog tussen Vodafone of Telfort glasvezel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Blijven! Mijn schoonvader is ook overgestapt voor een paar euro's verschil naar KPN. Resultaat, slechter tv beeld. Kan natuurlijk ook niet anders met die powerlines die het tv signaal over je stroomnet moeten pompen. Geef mij maar gewoon een aparte coax die niet gestoord wordt. Ik zit al jaren bij Ziggo, nooit problemen en vind het tv signaal echt niet slechter dan voor de overname en ik ben een zeikerd 1e klas met mijn 55 inch plasma. ;)

Tevens nooit gezeur met facturatie en lekker snel internet. Ik ga voor een paar euro's geen ellende op mijn nek halen.

Heb nu ook mobiel van Ziggo. Top!

Succes!

NB: Vodafone en Ziggo gaan samenwerken. Zou dat eerst eens afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door 445033 op 27-02-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NB: Vodafone en Ziggo gaan samenwerken. Zou dat eerst eens afwachten.
Dat vooral niet. Dat gaat nog lang gaat duren (bij UPC + Ziggo duurde het ook ruim een jaar), en zowel beeldkwaliteit als functionaliteit als vooral prijzen+aanbiedingen veranderen continu.

Kies nu wat je nu wilt hebben. Als de situatie verandert (al dan niet door samengaan Ziggo/Vodafone), kijk dan naar wat op dat moment verstandig is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa_1960
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-05 11:25
Lekker blijven. Gebruiksgemak bekeken?
Ziggo via een kabeltje, werkt op elke tv (voor ongecodeerde zenders)...
Of KPN/etc, decoder vereist voor alles.. + Extra afstandsbediening voor élk apparaat Laat maar zitten, zeg ik dan.. Tweakers willen het makkelijker. En makkelijker dan de ouwe coax kan tv niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opa_1960 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:41:
Of KPN/etc, decoder vereist voor alles.. + Extra afstandsbediening voor élk apparaat Laat maar zitten, zeg ik dan.. Tweakers willen het makkelijker. En makkelijker dan de ouwe coax kan tv niet worden.
Toen die oude coax die oude coax nog was misschien wel, intussen wordt er meer over die bejaarde coax gepompt waarvan een groot deel het hier al jaren niet doet.

Daarnaast blijkt coax bij naderende bliksems een buitengewoon onbetrouwbare partner in huis, met name op dat punt bleek glasvezel een louterende ervaring.
Tijdens het hele jaarcontract is er met glasvezel geen onderbreking meer geweest, waar ik bij UPC soms meerdere keren in de maand een modem met schroeiplekken kon gaan wisselen.
Als het hier maar begon te regenen dan zat iedereen in huis al met gekruiste armen en benen. :+
Echt hopeloos.

Het is waar dat je met glasvezel met meerdere afstandsbedieningen zat, hoe dat nu is weet ik niet.
HDMI-CEC liep met Horizon dan weer als een zonnetje, bij Vodafone glas en de Amino box was dat behelpen.

Het weegt echter wel op tegen de grillige werking van het Horizon platform waarbij het iedere dag maar weer afwachten is wat het wordt, terwijl het hier graag gebruikte tv kijken via de pc nog steeds regelrechte een no-go is.

Overstappen is inderdaad even een gedoe, maar met een dag instellen, of een monteur aan huis is ook dat probleem voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
445033 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:11:
Blijven! Mijn schoonvader is ook overgestapt voor een paar euro's verschil naar KPN. Resultaat, slechter tv beeld. Kan natuurlijk ook niet anders met die powerlines die het tv signaal over je stroomnet moeten pompen. Geef mij maar gewoon een aparte coax die niet gestoord wordt.
Naar al mijn tv's ligt ook al een Cat5e kabel van goede kwaliteit, dus ik hoef niet met powerlines te gaan werken.
Opa_1960 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:41:
Gebruiksgemak is inderdaad wel een issuepuntje, maar een aantal posts terug zei iemand dat je via de afstandsbediening van de settopbox ook de tv kunt bedienen.

Even naar de mensen die het over glas hebben. Dit is hier nog niet beschikbaar en staat ook niet op de planning helaas. Als er glas zou liggen hier, dan had ik de keuze al lang gemaakt. Ik ben dus gebonden aan óf DSL, óf aan kabel via Ziggo.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties... ik heb sowieso nog wat huiswerk te doen. Meer tips mogen altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

friggler schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:46:
[...]

Naar al mijn tv's ligt ook al een Cat5e kabel van goede kwaliteit, dus ik hoef niet met powerlines te gaan werken.

[...]

Gebruiksgemak is inderdaad wel een issuepuntje, maar een aantal posts terug zei iemand dat je via de afstandsbediening van de settopbox ook de tv kunt bedienen.
Kan wezen. Beeld kwaliteit blijft bij Ziggo tot nu toe het best van alle providers en ze zijn niet voor niks al jaren Provider van het Jaar volgens je collega Tweakers. ;)

Ik blijf lekker zitten en gewoon genieten van snel internet met goed beeld voor een nette prijs. Prijs is bij mij wel iets lager doordat ik gewoon nog met Humaxen (met uitzending gemist) kijk en dus geen geld voor hun nieuwe decoders betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert888
Schotel is toch wel de beste, ik heb ze naast elkaar kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

bert888 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:16:
Schotel is toch wel de beste, ik heb ze naast elkaar kunnen vergelijken.
Eens, maar dat vind ik lastig met 4 toestellen. Dan vanavond maar een shoarmaschotel voor de buis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:25
Schotel is tegenwoordig ook niet meer de beste keuze als nog leuke zenders wilt ontvangen die KPN en Ziggo wel aanbieden. Alleen leuk voor in de buitengebieden. En ook CanalDigitaal houdt zich bezig met comprimeren, waardoor sommige HD zenders niet eens HD genoemd mogen worden. De Duiste zenders zijn van een betere kwaliteit dan de Nederlandse. Ligt natuurlijk niet alleen aan CD maar ook aan de omroepen. Voorheen was schotel een stuk goedkoper dan de kabel, maar daar is nu niks meer van te merken.

Het medium zelf is opzich niks mis mee. Je kan namelijk nergens zoveel zenders mee ontvangen als op een schotel. Vooral de Britse/Duitse zenders zijn populair, en je hebt er geen smartcard voor nodig.

Nog een nadeel is natuurlijk dat het beeld wel eens kan wegvallen bij extreem slecht weer. Bij normale regenval of slecht weer blijft het beeld wel actief hier.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 27-02-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Zit nu via Ziggo Real tegen Atletico te kijken. Toch leuk als het bij de prijs inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Kassa had laatst een mooie uitzending over TV kwaliteit bij de aanbieders.
http://kassa.vara.nl/gemi...e-pakket?utm_medium=email

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 10:43
Oh! Verstappen. :D

ik ben dol op goede reclames, al vond ik de radio versie net iets beter dan de TV versie

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49

aex351

I am the one

Ziggo heeft volgens mij wel het beste tv aanbod met HD en beeldkwaliteit. Maar ze zijn niet het goedkoopst.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Blijf gewoon lekker bij Ziggo, zo slecht zijn ze niet

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Mooi:) Inmiddels lijkt de discussie te zijn overgegaan in "Welke nieuwe provider neem ik?" ipv de centrale vraag: "Blijf ik bij Ziggo of niet?" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
445033 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:03:
[...]
Kan wezen. Beeld kwaliteit blijft bij Ziggo tot nu toe het best van alle providers en ze zijn niet voor niks al jaren Provider van het Jaar volgens je collega Tweakers. ;)
De enquete meet 'welke provider vind jij het beste, gegeven dat je ervaring hebt met deze provider'.

Mensen en zeker tweakers hebben last van 'post-puchase rationalization'. Je hebt het gekocht en nu verdedig je waarom je geen spijt hebt.

De tweakers enquete is een maat van de relatieve grootte van providers onder de bezoekers. Het meer populariteit, geen kwaliteit.

Als je kijkt naar hoe Ziggo het doet in de markt zie je dat de 300.000 klanten verloren hebben. Het beste aanbod hebben ze niet.

Kwaliteit is moeilijker te evalueren en subjectief. In mijn ogen is het (technische) platform van ziggo matig (e.g. IPv6/push bericht fuckup, Netflix peering issues) – vergeleken met twee andere providers waar ik ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
bert888 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:27:
Twijfel nog tussen Vodafone of Telfort glasvezel :|
Ik zou Telfort kiezen. Bij mijn overstap van Ziggo naar VDSL stond ik voor dezelfde vraag en heb ik uiteindelijk voor Telfort gekozen. Waarom? Omdat bij Vodafone alles dichtgetimmerd is.
Bij Telfort kon ik gewoon m'n eigen modem (Fritz!box 7360) aansluiten en alles naar eigen wens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert888
ThinkPadd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:40:
[...]

Ik zou Telfort kiezen. Bij mijn overstap van Ziggo naar VDSL stond ik voor dezelfde vraag en heb ik uiteindelijk voor Telfort gekozen. Waarom? Omdat bij Vodafone alles dichtgetimmerd is.
Bij Telfort kon ik gewoon m'n eigen modem (Fritz!box 7360) aansluiten en alles naar eigen wens instellen.
Dankje voor de advies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58
ThinkPadd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:40:
[...]

Naar dat alles naar eigen wens zal wel meevallen, haha. Denk dat je de speed njiet even zelf kan bepalen, kortom wat heb je eraan? :)
Nee, niet dat ik fan ben dat kpn en Ziggo alles dichtimmeren, maar aan de andere kant wat moet je ermee. Op het tappen van een Tv-signaal om zo een rip te kunnen posten na, kan ik niks bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Sjah schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:30:
[...]

Naar dat alles naar eigen wens zal wel meevallen, haha. Denk dat je de speed njiet even zelf kan bepalen, kortom wat heb je eraan? :)
Nee, niet dat ik fan ben dat kpn en Ziggo alles dichtimmeren, maar aan de andere kant wat moet je ermee. Op het tappen van een Tv-signaal om zo een rip te kunnen posten na, kan ik niks bedenken.
Wat dacht je van DNS-servers wijzigen, static DHCP lease instellen, IP-range aanpassen, modemrouter instellen als VPN-server e.d.?

Dat kan op die standaard meegeleverde modems vaak niet, zijn meestal helemaal dichtgetimmerd. Ook de stabiliteit en signaalsterkte laat vaak te wensen over, dan liever gewoon m'n eigen apparatuur kunnen gebruiken.

Bij Ziggo had ik hetzelfde overigens, modem vanaf dag 1 in bridge laten zetten en eigen router (OpenWRT ftw!) erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
[...]

Je kunt een DSL abonnement afsluiten en binnen 14 dagen opzeggen als het niet bevalt. Als je je kabel aansluiting nog niet opzegt kun je ze naast elkaar uitproberen/vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
Whatson schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Je kunt een DSL abonnement afsluiten en binnen 14 dagen opzeggen als het niet bevalt. Als je je kabel aansluiting nog niet opzegt kun je ze naast elkaar uitproberen/vergelijken.
Nee hoor. Dat kan niet. Die 14 dagen gaan weliswaar in na je bestelling maar zijn alleen bedoeld om on je bestelling terug te komen. Pas daarna wordt je aangesloten. En kan je dus niet terug.
Wel is het zo dat bijna elke DSL provider tegenwoordig de werkelijke verwachte snelheid (-20%) in een contract opneemt waardoor je eerder kan opzeggen als deze snelheid niet gehaald wordt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Wat hier al vaker is genoemd en wat ik ook zeker een voordeel vindt van een provider is TV kijken via de kabel (coax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:23:
[...]

Nee hoor. Dat kan niet. Die 14 dagen gaan weliswaar in na je bestelling maar zijn alleen bedoeld om on je bestelling terug te komen. Pas daarna wordt je aangesloten. En kan je dus niet terug.
Wel is het zo dat bijna elke DSL provider tegenwoordig de werkelijke verwachte snelheid (-20%) in een contract opneemt waardoor je eerder kan opzeggen als deze snelheid niet gehaald wordt.
Koopt u een dienst? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag dat u het contract hebt gesloten.

Koopt u een dienst die langer duurt dan veertien dagen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Of een inschrijving bij een dating- of relatiebemiddelingsbureau? En wilt u dat de dienst binnen de bedenktijd ingaat? Dan moet u daar zelf om vragen.

U kunt dan nog wel binnen de bedenktijd van de dienst af want u hebt nog bedenktijd. Als u gebruik wilt maken van uw bedenktijd dan moet u soms betalen voor de diensten die u al gebruikt hebt. Dit hoeft alleen als de ondernemer dit vooraf heeft verteld.

https://www.consuwijzer.n...edenktijd-koop-op-afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Dat is precies wat Barre73 zegt toch? Je plaatst de bestelling via internet, op dat moment gaat de bedenktijd lopen. Maar pas na die 14 dagen wordt de aansluiting meestal actief.

Best wel ruk omdat je de dienst dan niet echt kunt 'testen' zoals je dat normaal bij de aanschaf van een fysiek product zou doen. Aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk voor de providers, ze moeten wel een modem e.d. configureren voor jouw aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Ja en een webshop moet een verzending helemaal klaarmaken voor jou... Ik bedoel hiermee te zeggen dat die ook werk hebben aan een bestelling, net als een provider dat heeft, maar die webshops zijn wel gebonden aan de "uitprobeerwet" (Wet koop op afstand).

[ Voor 1% gewijzigd door friggler op 28-02-2016 17:58 . Reden: Zin aangepast om een verduidelijking te maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Gelukkig kun je met https://netco-fpi-info.fourstack.nl al een goede indicatie krijgen van wat er op jouw adres mogelijk is qua VDSL. En vraag je buren ook eens welke provider zij hebben en of je eens een speedtest.net mag draaien over hun connectie bijv.

En soms moet je ook gewoon de gok durven nemen ;) Van Ziggo naar Telfort scheelt mij 6 euro per maand, dat vond ik de moeite wel waard. Je kunt er pas over oordelen als je het geprobeerd hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Da's zeker waar, overigens gaat het mij niet om de snelheid, zoals je misschien al wist, maar over de kwaliteit van de tv via DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
friggler schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:59:
Da's zeker waar, overigens gaat het mij niet om de snelheid, zoals je misschien al wist, maar over de kwaliteit van de tv via DSL.
Die vind ik prima (op een 48"). Was eerst wel even schrikken, want op kanaal "1" zit de SD-variant van NPO1 bijv. Wil je de HD-versie dan moet je naar "701". Ik was ook bang voor slechtere kwaliteit dan wat ik gewend was van Ziggo, maar het is mij niet opgevallen dat het slechter is geworden.

De bitrate weet ik zo niet, maar het is gewoon prima beeld. Nog een pluspunt: de settopbox (Arcadyan HMB2260) is een stuk sneller dan de trage decoders van Ziggo.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:17
Barre73 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:23:
[...]

Blijkbaar levert Telfort tegenwoordig de verbinding al op terwijl de 14 dagen bedenktijd nog niet voorbij zijn, zie deze post: grun93 in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
herr_tol schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:35:
Vergeet het maar....

Ik vergelijk de afgelopen paar jaar voor tientallen mensen (vrienden, familie, bekenden, kennissen enz. enz.) wat het beste pakket is op basis van de opgegeven wensen (zenders, prijs enz.). Helaas krijgen veel van deze mensen vandaag de dag 0 op rekest, mijn moeder kreeg tot aan vorige maand een aanbieding van een paar euro korting voor de eerste 2 maanden.

Tot de fusie tussen Ziggo / UPC was UPC altijd zeer coulant en genereus. Het eerste dat de Ziggo medewerkster zei na de zin 'korting bij verlenging' was... dat dit vaak genoeg plaatsgevonden heeft en het niet de bedoeling is dat klanten jaarlijks gaan bellen voor een verlengingsaanbod of tewel, Ziggo heeft ervoor gekozen haar klanten niet langer te belonen. Gelukkig is er in Dordrecht , glasvezel en stappen steeds meer mensen hiernaar over. Klantenbinding is tenslotte niet het sterkste punt gebleken bij Ziggo ;)

Maar goed, even terug ontopic over de vraag van de TS:

Voor de TS, in sommige gevallen is het verstandiger om voor televisie gewoon Ziggo aan te houden (ca. € 19,20 per maand). DSL kun je dan vooral gebruiken voor telefonie en internet. Hiermee voorkom je dat je overal nieuwe kabels (UTP) moet trekken of losse digitale kastjes moet gaan plaatsen voor Digitenne met een slechtere beeldkwaliteit tot gevolg. Ook gaat het niet ten koste van je bandbreedte zodat je surf-ervaring er ook niet teveel op achteruit gaat.

De kwaliteit van televisie via DSL verschilt enorm, als je het af kunt met SD kanalen is het niet echt een enorme ramp... maar als je HD wilt zou ik toch de Ziggo - DSL combinatie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Whatson schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:29:
[...]

Koopt u een dienst? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag dat u het contract hebt gesloten.

Koopt u een dienst die langer duurt dan veertien dagen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Of een inschrijving bij een dating- of relatiebemiddelingsbureau? En wilt u dat de dienst binnen de bedenktijd ingaat? Dan moet u daar zelf om vragen.

U kunt dan nog wel binnen de bedenktijd van de dienst af want u hebt nog bedenktijd. Als u gebruik wilt maken van uw bedenktijd dan moet u soms betalen voor de diensten die u al gebruikt hebt. Dit hoeft alleen als de ondernemer dit vooraf heeft verteld.

https://www.consuwijzer.n...edenktijd-koop-op-afstand
Toch is het wel gek. Waarom valt dit niet onder een product en dienst? Ik neem toch ook het modem af en de TV Ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Na lang beraad heb ik toch besloten om voorlopig te blijven bij Ziggo, al is het op het randje. De meerprijs van 6,50 euro (in mijn geval) per maand ten opzichte van Telfort is mij de rompslomp niet waard. Mocht er alsnog glasvezel komen, dan zal ik alsnog over gaan stappen.

Jammer genoeg doet Ziggo echt helemaal niets voor je om je als klant te behouden, maar in veel gevallen (en ook in mijn geval dus) komen ze er nog mee weg ook.

Iedereen bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa_1960
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-05 11:25
Friggler, Succes met je beslissing.
Ik ben vorig jaar min of meer gedwongen naar zelfde situ, en.. Ziggo/UPC is niet de slechtste.
IP-tv is niet mijn ding, lang leve coax (alleen Ziggo) en voor de rest is Ziggo gewoon 'makkelijk'. Is mij meer waard dan een korting van enkele euri over de rug van trouwe gebruikers (vette sneer naar vorige reaguurders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert888
Ik heb nu 3 weken glasvezel van Telfort en ben wel onder de indruk, het beeld is toch weer wat beter dan de schotel.
Telfort heeft bij de Nederlandse zenders een hogere bitrate. NPOhd glasvezel 661 t/m 670.

De onafhankelijke monteur melde mij dat hij afgelopen jaar maar 1x bij een glasvezelstoring is geweest :colgate:

Kijk jij Interactieve Televisie via glasvezel van KPN? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Vanaf 2 december a.s. biedt KPN namelijk nog beter HD beeld op de zenders van de NPO, RTL en SBS. Doordat glasvezel meer bandbreedte biedt kunnen we beelden aanbieden met meer details en kunnen snel wisselende.
http://forum.kpn.com/t5/I...vezel-klanten/td-p/298659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 19:47
DarkForce schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:28:
[...]

Vergeet het maar....

Ik vergelijk de afgelopen paar jaar voor tientallen mensen (vrienden, familie, bekenden, kennissen enz. enz.) wat het beste pakket is op basis van de opgegeven wensen (zenders, prijs enz.). Helaas krijgen veel van deze mensen vandaag de dag 0 op rekest, mijn moeder kreeg tot aan vorige maand een aanbieding van een paar euro korting voor de eerste 2 maanden.

Tot de fusie tussen Ziggo / UPC was UPC altijd zeer coulant en genereus. Het eerste dat de Ziggo medewerkster zei na de zin 'korting bij verlenging' was... dat dit vaak genoeg plaatsgevonden heeft en het niet de bedoeling is dat klanten jaarlijks gaan bellen voor een verlengingsaanbod of tewel, Ziggo heeft ervoor gekozen haar klanten niet langer te belonen. Gelukkig is er in Dordrecht , glasvezel en stappen steeds meer mensen hiernaar over. Klantenbinding is tenslotte niet het sterkste punt gebleken bij Ziggo ;)

Maar goed, even terug ontopic over de vraag van de TS:

Voor de TS, in sommige gevallen is het verstandiger om voor televisie gewoon Ziggo aan te houden (ca. € 19,20 per maand). DSL kun je dan vooral gebruiken voor telefonie en internet. Hiermee voorkom je dat je overal nieuwe kabels (UTP) moet trekken of losse digitale kastjes moet gaan plaatsen voor Digitenne met een slechtere beeldkwaliteit tot gevolg. Ook gaat het niet ten koste van je bandbreedte zodat je surf-ervaring er ook niet teveel op achteruit gaat.

De kwaliteit van televisie via DSL verschilt enorm, als je het af kunt met SD kanalen is het niet echt een enorme ramp... maar als je HD wilt zou ik toch de Ziggo - DSL combinatie nemen.
Kan me niet helemaal vinden in jouw verhaal, recent twee keer meegemaakt dat je echt wel een verlengaanbieding krijgt van Ziggo als je ze belt en laat doorschemeren dat je eigenlijk wil overstappen. Oplopend tot een half jaar flinke korting als je maar lang genoeg de boot afhoudt.

Verder wel eens met de kwaliteit van TV, zeker op (iets) grotere TV's zie je gelijk dat de kwaliteit van Ziggo beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888019

Er wordt aangegeven dat Ziggo als beste uit de bus komt. Vraag me alleen af hoe dit kan.

Wachttijden servicedesk zakelijk, 10 tot 20 minuten. Als je dan vraagt of ze het druk hebben: "nee hoor er is niets te doen", Particulier krijg je tegenwoordig die melding ook al direct.
Een telefoonsysteem dat niet goed werkt.
Altijd onderbezetting wordt er gezegd.
Monitoring van hun netwerk is er schijnbaar niet. Ligt een hele wijk plat, weten ze niet, U bent de eerste die belt. Terwijl dat je weet dat de buren ook gebeld hebben.
Storingen op de site? Zie je nooit wat van. Er is nooit een storing in de buurt dan.

Mails dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden worden ook niet (meer) verzonden.

Als ze administratief een verhuizing fout doorvoeren, kunnen ze het niet corrigeren. Of willen het niet.

Kennis zakelijke servicedesk is goed dat wel, maar die particuliere servicedesk. pfffff die weten niet eens wat eens wat een DNS server is. of ze gaan een modem/router rebooten en zeggen blijf ff aan telefoon terwijl je een ziggo nummer hebt. Echt te dom voor woorden. Maar dat krijg je als je met callcenters werkt die niet it-ers of mensen zonder enige mate van it kennis in dienst hebben.

Het lijkt erop dat er niet fatsoenlijk gekeken wordt naar hoe Ziggo werkt of beter gezegd niet werkt.

ITIL? nooit van gehoord.
De door hun zelf modded modem/routers zijn bagger, terwijl met originele firmaware ze het wel goed doen.

dan bijv. het tientje vriendje abonnement, wordt nergens vermeldt. Maar als je bijv. al een tv abo hebt, kan je namelijk voor 28,70 per maand een all-in krijgen (particulier) internet (24/10)/bellen en tv. Niemand mag het weten.

Het is dat ze met de snelheid goed zitten, anders....

Dus hoezo Tweakers is Ziggo beste provider? Hoe testen jullie dit dan? Of zijn de andere providers nog slechter? Of spelen er andere belangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 21:28
Offtopic

Omg... post-purchase rationalization die is echt geniaal. Die word enorm toegepast op het Ziggo forum. Best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 22:54
P.K. schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:01:
[...]

Kan me niet helemaal vinden in jouw verhaal, recent twee keer meegemaakt dat je echt wel een verlengaanbieding krijgt van Ziggo als je ze belt en laat doorschemeren dat je eigenlijk wil overstappen. Oplopend tot een half jaar flinke korting als je maar lang genoeg de boot afhoudt.

Verder wel eens met de kwaliteit van TV, zeker op (iets) grotere TV's zie je gelijk dat de kwaliteit van Ziggo beter is.
Het is voor iedereen verschillend, om een aantal redenen:

- is er glas in jouw buurt? Glas is de vijand van Ziggo.. grotere kans op korting/verlengingsaanbod
- vind de medewerker je aardig, ben je een goede klant in hun klantprofiel, etc?
- stappen er op dat moment veel mensen op/over of krijgen ze er (zoals nu) juist veel klanten bij?

Dus de beste kans maak je als er veel mensen opzeggen, glas in je meterkast pronkt en degene aan de lijn je echt aardig vindt en je klantprofiel in het CRM zegt dat je een klant bent om te behouden.

Zo kreeg ik steeds die nieuwe-klant-aanbiedingen terwijl ik al klant was zonder problemen en mijn broer nooit. Maarja, hij had toch geen keuze, zelfs xDLS was in het gat waar hij zat onbruikbaar. Alsof je dan gaat overstappen.

Ps; KPN tv over glas ervaar ik als beter dan Ziggo op mijn tv, maar heb dan ook 'Glas HD' en niet 'gewoon HD' zoals je max op xDSL kunt krijgen. Ik zou zelf niet van Ziggo naar xDSL overstappen, tenzij je echt voor de laagste prijs gaat.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Pagina: 1