Toon posts:

Amphion 520 speakers aansluiten op Denon AVR 2105

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me het volgende af.

Ik heb een Denon AVR 2105 staan en hier wil ik de Amphion 520 speakers, centre en sub op aansluiten. Echter zijn de Amphions wel 4 Ohm.
Ik woon in een rijtjeshuis dus qua volume zal ik geen kei harde muziek gaan draaien maar ik vroeg me toch af of dit een probleem kon gaan worden...?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg Renso

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-02-2016 17:28)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46

FeaR

In GoT we trust

Gewone 2,5mm² van de rol is al meer dan je nodig hebt.

Er is recentelijk in Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic nog gesproken over kabels dan wel welke waar te kunnen kopen. En verder hebben we ook een heel topic over de onzin van dure kabels, zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6. Als je meer uit wilt geven is daar niets mis mee, ondergetekende heeft ook elfjes 2 x 8,54mm² liggen, maar technisch is het overbodig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Met 90 dB gevoeligheid zijn die speakers makkelijk aan te sturen en die 4 Ohm is ook niet zo exotisch als het lijkt. Gaat dan ook gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Top dank je wel! Ik heb zojuist de Amphion 520 zuilen, middenspeaker en de Amphion Impact 400 aangeschaft. Nu ben ik nog op zoek naar goede kabels om alles aan te sluiten. Ik zat te denken aan 4mm dik maar geen idee welk merk...? Nog tips?

Acties:
  • Beste antwoord

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gewone 2,5mm² van de rol is al meer dan je nodig hebt.

Er is recentelijk in Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic nog gesproken over kabels dan wel welke waar te kunnen kopen. En verder hebben we ook een heel topic over de onzin van dure kabels, zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6. Als je meer uit wilt geven is daar niets mis mee, ondergetekende heeft ook elfjes 2 x 8,54mm² liggen, maar technisch is het overbodig.

Verwijderd

Topicstarter
Dus 2,5 volstaan net zo goed qua kwaliteit als 4 mm begrijp ik hieruit?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49

DjVe

Hatsaflats!

Dat klopt
Pagina: 1