Toon posts:

Eneco warmtewinner echt zo rendabel ??????

Pagina: 1
Acties:
  • 2.955 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zag net in andere posting een stukje voorbij komen over de eneco warmte winner
toch ben ik vrij sceptisch hierover

en wel om het volgende :
De WarmteWinner haalt warmte uit de lucht in huis en geeft die via de cv-ketel opnieuw af aan het verwarmingssysteem.
bron: eneco.nl

de warmtewinner haalt dus zijn warmte uit de lucht, de cv ketel hangt boven daar is het kouder dan beneden.
door daar warmte weg te transporteren word het nog kouder zodat je de warmte die er zat via je cv ketel vervolgens middels de radiatorern over de rest van het huist verdeelt.

het lijkt me dan om boven ook warm genoeg te hebben dat je de rest van het huis juist meer gaat stoken.

een airco splitunit waarbij de buiten en binnen unit in 1 ruimte staan is tenslotte ook niet rendabel. dan pomp je alleen maar rond.

aanschaf prijs 1000 euro met subsidie wel te verstaan

een gamma airco van 400 euro kan je ook mee verwarmen in t voorjaar en najaar als t savonds net wat te fris is maar overdag al lekker is dankzij die grote gele bol buiten in de lucht
aanschaf is goedkoper , en half uurtje airco op verwarmen in woonkamer levert voor mijn gevoel meer besparing dan deze interne warmte winner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
quote: Eneco
Het hart van de WarmteWinner is een lucht/water-warmtepomp
Bron: https://www.eneco.nl/actie/warmtewinner/

De discussie past daarom prima in Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en koelen 2
Dit topic gaat op slot.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 15-02-2016 18:43 ]

Dit topic is gesloten.