Laptop retour online aankoop mediamarkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:05
Hi ik heb tijdens de btw dagen een 12 inch detachable online gekocht. Goede cpu voor dat geld en een batterijduur van 8 uur volgens de fabrikant.

Ik heb de verpakking voorzichtig opengemaakt en de batterijduur getest door in te loggen op windows. Deze zit ver onder de 8 uur en ik merk dat ik bij 12 inch last van mijn ogen krijg na 1 uur.

Gebeld met MM om mijn bedenktijd te laten starten. Ze vragen of ik heb ingelogd. Ja, anders kon ik hem niet testen. Grote kans dat je hem dan weer retour gestuurd krijgt.

Kan dit zomaar? Zo ja, kunnen ze me dan verplichten hem te houden? Ik had gelezen dat als ik niet aan de voorwaarden voldoen ze hem alsnog moeten innemen en de eventuele kosten op mij mogen verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:05
Ik neem aan dat er Windows 8.x of Windows 10 op staat. Deze kun je resetten naar fabrieksinstellingen, waarna deze praktisch als nieuw zijn. Zie hiervoor de Microsoft pagina over Herstelopties in Windows 10, je wilt hierbij De PC opnieuw instellen en daarna Fabrieksinstellingen terugzetten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50
Nee, je mag gewoon terug sturen on de KoA regels. Gewoon factory restoren (en daana niet meer de licentie accepteren e.d.) en terugsturen onder vermelding van retour onder de Koop op Afstand regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je hem inderdaad online hebt gekocht, dan kan de laptop gewoon terug via WKOA en mag MM geen problemen maken, zolang je maar geen gekke dingen hebt gedaan (zoals de Windows updaten, zie Weigering WKOA van laptop na upgrade Windows versie).

Alleen inloggen is geen reden om WKOA te weigeren of schade te claimen. Je zit toch wel binnen de 14 dagen? De BTW dagen waren ongeveer 2 weken terug.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 14-02-2016 23:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Ja aanstaande donderdag is hij er 2 weken. Ik heb hem later ontvangen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Voor producten die zijn gekocht in de Media Markt Webshop geldt een bedenktermijn van 14 dagen en kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Tijdens de bedenktijd dient de klant zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De klant dient het product slechts in die mate uit te pakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de klant het product wenst te behouden. De klant mag het product niet gebruiken. Indien de klant van zijn bedenktermijn gebruik maakt, dient de klant het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Media Markt(online) te retourneren.

Is dit dan in strijd met de wet?

Gebruik voortaan even de edit knop i.p.v. te dubbelposten. Thanks.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 15-02-2016 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50
Nee hoor, dat is zo ongeveer zoals de wet het omschrijft. Het doorlopen van de initiële setup is bij een laptop / computer noodzakelijk om te kunnen beoordelen of je het product wenst te houden (anders kun je namelijk niet beoordelen of het voldoet aan jouw eisen / wensen). In gebruikname is het gebruik van het apparaat dat verder gaat dan nodig om het apparaat te beoordelen, denk aan een machine 13 dagen 8 uur per dag gebruiken, je complete steam collectie installeren dat soort werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:51
Nog een TiP wordt ( gratis ) lid van de MediaMarkt Club dan heb je voortaan 28 dagen bedenktermijn.

Dit ; http://www.mediamarkt.nl/...vlet/MultiChannelClubHome
Pagina: 1