Open Synology hardware equivalent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparticle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik vind Synology hardware geschikt in de zin dat het weinig energie gebruikt en dat het in een compacte ruimte zit, maar dan houdt het eigenlijk wel op qua voordelen. Als er een volledig open hardware oplossing is met dezelfde voordelen, hoor ik graag suggesties. De software van Synology, waar veel mensen van gecharmeerd zijn, is nu net iets waar ik wat minder interesse in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, dat heet een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:39
ze hebben er een heel topic over hier op tweakers :+

ok omdat het zondag is dan

Het grote zuinige server topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparticle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Het voordeel van Synology is dat het al een volledige geteste configuratie op zichzelf is; je trekt je portemonnee en je bent klaar. Als je zelf allemaal componentjes in elkaar moet gaan zetten, wordt het een nogal dure aangelegenheid.

Meer keus is niet altijd beter, als deze keus niet net zo eenvoudig gekocht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wat de TS bedoelt, is niet zozeer een "server" maar een zuinige oplossing voor alle functionaliteiten..

BV een 8x sata moederbord met 2 tot 4 poorts LAN ..

Maar uit ervaring, ben je beter af met een synology juist omdat het veel 3rd party meuk heeft, en op dat vlak al weinig concurrentie. of zoals men al zegt met een zuinige server (zie eerder genoemd topic)
Daarnaast brengt synology per keer 1 update voor all zijn producten uit. en ben je 90% gegarandeerd van goeie performance enzv.

Nadeel van een zelf gebouwd product, mits alle producten enzv niet perfect opelkaar aansluiten ben je meer geld en tijd kwijt.

Afhankelijk van je eisen zou ik eens kijken naar de 3rd party solutions (apart topic hier op GOT) van de synology of die aan je eisen voldoen. Anders zou ik in de zuinige server topic duiken en daar wat storage stoppen .. helaas is het niet echt mogelijk om virtualisatie met centrale storage te combineren het is of/of (of erg veel water bij de wijn te doen)

Tja vanalles