MSI GTX 660 2GB OC GPU na 60graden werkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-07-2017
Mijn vraag
Heb 2 dagen geleden een nieuwe gtx660 2gb in de winkel gekocht. Stop hem erin en krijg kleine blokjes. Als de gpu langer aanstaat en hij komt rond de 60-65 graden dan verdwijnen de blokjes soms en is het gewoon een super kaartje en kan ik er alles mee doen waarvoor ik hem aangeschaft heb.

Maar het kan niet zo zijn dat hij 20% van de tijd maar werkt omdat hij 65 graden moet zijn. (Soms werkt het dan nog niet alleen als ik geluk heb)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude drivers, nieuwe drivers, handmatig en automatisch geïnstalleerd en geup-downgrade

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vanalles en veel te veel

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/hQm1Vl_AWvw/maxresdefault.jpg

Foto van hwid test en moederbord type (hoop dat je kan lezen door de vlekjes)

Moederbord : Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img922/636/WoLWB5.png

Hwid test : Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img921/5648/ClrSQI.png

[ Voor 3% gewijzigd door Jordverhagen op 14-02-2016 17:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:41

D4NG3R

kiwi

:)

Geloof me als ik zeg dat de temperatuur prima is en hier ook het probleem niet is. Waar bestaat de rest van je systeem uit? Want behalve als daar gekke dingen in staan (slechte/zwakke voeding bijvoorbeeld) word het denk ik tijd om contact op te nemen met de webwinkel voor garantie. Je VRAM lijkt brak te zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
D4NG3R schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:50:
Geloof me als ik zeg dat de temperatuur prima is en hier ook het probleem niet is. Waar bestaat de rest van je systeem uit? Want behalve als daar gekke dingen in staan (slechte/zwakke voeding bijvoorbeeld) word het denk ik tijd om contact op te nemen met de webwinkel voor garantie. Je VRAM lijkt brak te zijn.
Wat raad je aan voor VRAM dan?
Voeding is voorzover ik weet goed net jaartje oud en nooit ergens problemen mee gehad. Hele pc net 10maanden tot jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

VRAM = Video RAM zit vastgesoldeerd op de printplaat van de videokaart. ;)
Voeding is voorzover ik weet goed net jaartje oud en nooit ergens problemen mee gehad. Hele pc net 10maanden tot jaar oud
Noem alsnog alle componenten even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
D4NG3R schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:53:
[...]

VRAM = Video RAM zit vastgesoldeerd op de printplaat van de videokaart. ;)

[...]

Noem alsnog alle componenten even op.
Pca022 voeding

Verder weet ik het niet echt dit is hij iig van de webshop
http://www.wehkamp.nl/ele...puter/C26_6FA_F59_484522/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Jordverhagen schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:02:
[...]

Pca022 voeding

Verder weet ik het niet echt dit is hij iig van de webshop
http://www.wehkamp.nl/ele...puter/C26_6FA_F59_484522/
Het kleine beetje wat ik over de voeding kan vinden + het feit dat het voor een kant en klare bak bedoeld is duid er op dat je voeding sowieso vervangen moet worden. Sterker nog, ik zou dat systeem niet meer starten zolang de voeding niet vervangen is.

Dat ding levert volgens de specs 22A op de 12V lijnen (228W), alleen je GPU trekt al 140W icm een 65W processor blijft er weinig over.

http://www.acbel.com/eng/...spx?id=79&&sd=31&&pid=426

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 14-02-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
D4NG3R schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:07:
[...]

Het kleine beetje wat ik over de voeding kan vinden + het feit dat het voor een kant en klare bak bedoeld is duid er op dat je voeding sowieso vervangen moet worden. Sterker nog, ik zou dat systeem niet meer starten zolang de voeding niet vervangen is.

Dat ding levert volgens de specs 22A op de 12V lijnen (228W), alleen je GPU trekt al 140W icm een 65W processor blijft er weinig over.

http://www.acbel.com/eng/...spx?id=79&&sd=31&&pid=426
Hoe kan het zijn dat de gpu soms ineens 100% werkt? Kan ook aan de voeding liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Jordverhagen schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:14:
[...]

Hoe kan het zijn dat de gpu soms ineens 100% werkt? Kan ook aan de voeding liggen?
Ja. Maar of dit probleem nou wel of niet door de voeding word veroorzaakt, dat ding zal je toch echt moeten vervangen als je er een GPU van dit kaliber in drukt.

Het feit dat er geen eens een PCI-E stekker aan die PSU zit (Je hebt dus zo'n brak molex adaptertje gebruikt) zou al genoeg moeten zeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 14-02-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Begrijp ik hieruit dat je een gpu in een prebuilt systeem gestopt hebt? Doomed to fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

robogeeka schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:30:
Begrijp ik hieruit dat je een gpu in een prebuilt systeem gestopt hebt? Doomed to fail.
Ook niet perse maar je kan er in de meeste gevallen van uit gaan dat een upgrade van een GT620 naar een GTX660 in een kant en klare PC niet gaat werken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
D4NG3R schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:31:
[...]

Ook niet perse maar je kan er in de meeste gevallen van uit gaan dat een upgrade van een GT620 naar een GTX660 in een kant en klare PC niet gaat werken. :')
Veel kenissen gehad die hier de fout jn gingen..
Het is mogelijk maar 9/10 gevallen trekt de psu het niet, of gewoon incompatibel.
Maar nu gelezen dat die gt620 er ook nog eens in zat, nee <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
robogeeka schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:35:
[...]

Veel kenissen gehad die hier de fout jn gingen..
Het is mogelijk maar 9/10 gevallen trekt de psu het niet, of gewoon incompatibel.
Maar nu gelezen dat die gt620 er ook nog eens in zat, nee <3
dus wat is je conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ondertussen mag het toch wel duidelijk zijn dat je die voeding zal moeten vervangen als je er een GTX660 in wil gebruiken. Hulp daarbij kan je het beste in Voeding advies en informatie topic - Deel 32 verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
D4NG3R schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:54:
Ondertussen mag het toch wel duidelijk zijn dat je die voeding zal moeten vervangen als je er een GTX660 in wil gebruiken. Hulp daarbij kan je het beste in Voeding advies en informatie topic - Deel 32 verkrijgen.
Hoe kan het dan zijn dat hij af en toe wel werkt ook met deze voeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik begin nogal in herhaling te vallen maar goed; de voeding is niet gebouwd voor dit soort load. Net zoals dat je in een auto prima vooruit komt zonder banden, erg gezond is het niet en de kans dat er wat kapot gaat wat je niet zo makkelijk en/of goedkoop kan vervangen is groot.

Dat de voeding af en toe werkt omdat de temperatuur net goed is of omdat alle planeten op een rij staan is leuk, maar je wil geen systeem hebben wat zo instabiel draait als de jouwe.

Een goede voeding welke dit systeem (+ meer) prima aan kan heb je al voor een paar tientjes:
pricewatch: be quiet! System Power 7 350W

Wil je eventuele gebruik maken van de nieuwe C States en/of wat meer ruimte hebben voor de toekomst dan haal je voor een tientje extra bijvoorbeeld zoiets: pricewatch: Antec VPF Series 450W

En zoals ik eerder al aangaf:
D4NG3R schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:07:
Sterker nog, ik zou dat systeem niet meer starten zolang de voeding niet vervangen is.

[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 14-02-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
D4NG3R schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:35:
Ik begin nogal in herhaling te vallen maar goed; de voeding is niet gebouwd voor dit soort load. Net zoals dat je in een auto prima vooruit komt zonder banden, erg gezond is het niet en de kans dat er wat kapot gaat wat je niet zo makkelijk en/of goedkoop kan vervangen is groot.

Dat de voeding af en toe werkt omdat de temperatuur net goed is of omdat alle planeten op een rij staan is leuk, maar je wil geen systeem hebben wat zo instabiel draait als de jouwe.

Een goede voeding welke dit systeem (+ meer) prima aan kan heb je al voor een paar tientjes:
pricewatch: be quiet! System Power 7 350W

Wil je eventuele gebruik maken van de nieuwe C States en/of wat meer ruimte hebben voor de toekomst dan haal je voor een tientje extra bijvoorbeeld zoiets: pricewatch: Antec VPF Series 450W

En zoals ik eerder al aangaf:

[...]
En hiemee kunnen we het topic sluiten

Offtopic:
Ik ga deze vergelijking van je stelen O-)
Pagina: 1